Gå til innhold

uke 10 motivasjonsrapportmødrene


snurpa

Anbefalte innlegg

Post Uke 10 Motivasjonsrapportmødrene

Uke10

 

--------------------------------------------------------------------------------

- Ragnhild: Startvekt 86. ned ca 15 kilo. 1.70. forrige uke:75,3 denne uke:75,3 -10,7kilo

- Snurpa: Startvekt 86,9. ned ca 15 kilo. 1.72. forrige uke:78,1 denne uke:76,9 -10kilo

- Melis: Startvekt 70,3. ned ca 12 kilo. 1.65. forrige uke: 55,6 denne uke:55,2 -15,4kilo

- Scorpiogi: Startvekt 85. ned ca 20 kilo. 1.63. forrige uke:75,3 denne uke:75,6-9,4kilo

- Leverpostei: Startvekt 86,1. ned ca 15-20 kilo. 1.68. forrige uke:75,4 denne uke:75,8 -10,7kilo

- Glajenta79: Startvekt 70. ned ca 10-15kilo. 1.69. forrige uke:58,6 denne uke:58,9 -11,1kilo

- Truten: Startvekt 65. ned ca 7-10 kilo. 1.60. forrige uke:58,3 denne uke:59,7 -6,7kilo

- Lillevenn: Startvekt 82. ned ca 10-15 kilo. 1.63. forrige uke:79,8 denne uke: -2,2kilo

- Jaka: Startvekt 75,2. ned ca 13 kilo. 1.67. forrige uke:65,9 denne uke:65,7-9,5 kilo

- Snop: Startvekt 77. ned ca 7 kilo. 1.72. forrige uke:73,9 denne uke: -3,1kilo

- Lineamor: Startvekt 80,6. ned 8-10 kilo. 1.75. forrige uke:77,9 denne uke: -2,7kilo

- Stavangerjente24: start:80. ned ca 15 kilo. 1.80. forrige uke:76,9 denne uke:77,2 -2,8kilo

 

Ny uke.. Nye muligheter Lykke til!

 

Antall kilo tilsammen: 94kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Herlig mandag. Ingen dårlig samvittighet. Enn om alle helgene kunne gått slikt. Fått trena til og med:) Satser på ei like fin helg neste helg, ikke sant?

 

 

Jaka: Nå er vinterferien over, så er det bare å fortsette som før:) Spist er spist og det er helst sikket ikke så ille som du tror. Lykke til med veiinga imorgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Syntes også helga gikk bra her.. Var hos svigers igår på middag, tok kun en liten flis (det gikk ikke ann å skjære mindre, hehe) med iskake til dessert. Så følte viljestyrken var sterk der

 

Lurer på om jeg skal prøve meg på litt forskjellige treningsuker, 4 treningsøkter den ene uka, 2 den andre.. Eller nå har jeg jo blitt bitt av treningsbasillen da, så får se om jeg syntes 2 er nok. Har bare lest og hørt flere har sagt at det er effektiv og lur trening. Tror mest sansynlig det blit 3 treningsøkter den uka her. Tirsdag, fredag og søndag.

 

Flott at det gikk så bra med alle i helgen, godt jobba!

 

Men kjenner at dette med at vekta ikke går nedover er skikkelig irriterende og ihvertfall ikke noe motivajsonfaktor. Merker det jo på kroppen, men det er jo så at man er opptatt av det taller på vekten. Vektmessig er jeg jo på mitt aller meste noen gang, men disse kg er merkelige altså. Har nok mer muskler/trent kropp nå enn jeg har hatt på mange år. Hadde i det lengste et håp om at -10kg til sommeren var realistisk, men det er nok ikke det.. Men det skal ikke stå på innsatsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaka: litt ferie fra kcaltelling er deilig en gang i blandt. Du har jo klart deg veldig bra i andre ferier så det er jo ikke sikkert det er så ille som det føles som nå! Lykke til imorgen!

 

Glajenta: gøy at du holder deg her inne fortsatt selv om du har laget en ny tråd på hold vekten!!;) Har du trappet opp med kcal den siste uka?

 

Lillevenn: skjønner at du synes det går treigt med nedgangen, ikke gøy når man føler at resultatet ikke henger sammen med innsatsen. Før eller siden må kroppen gi slipp på kiloene om du fortsetter å være flink. Ikke gi opp! Drikker du nok vann?

 

Snurpa: du ha virkelig vært flink i helgen du også:) Har du fri idag siden du skal ut og trille, eller jobber du ikke hver dag?

 

Leverpostei: jeg er med neste helg og! Deilig å ha en gjennomført god følelse på mandag;)

 

Idag er første dagen på lenge at jeg føler meg passe uthvilt, til tross for noen våken timer i natt. Men lille og jeg sov litt utover og det var sårt tiltrengt. Skal prøve å komme meg på trening en tur litt seinere idag. Fikk nytt treningsprogram på lørdag så jeg har fått fornyet motivasjon på treningsfronten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen alle sammen.

Nå er jeg klar igjen etter en passiv uke. Storebror ble opperet forrige uke, så det ble ikke mye grete her nei.

Han er fin i formen, men skal være hjemme en uke. det blir ikke mye tur med vogn da. må prøve å komme meg ut når far kommer hjem.

 

begynner på kurs på onsdag. gleder meg:-) planen er ned 5 kilo.

det skal jeg klare.

 

ble imponert over hvor flinke dere har vært i helgen. det skal jeg også bli:-).....

 

ha en fin uke alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Så bra at alle er så positive! Det blir nok ei bra uke dette! :)

 

I dag er faktisk jenta mi 1 år! Tenkt det... Helt sprøtt at tiden har gått så fort!! Blir ikke kake i dag da...sparer det til barneselskap til helga. Bare søster og mannen og lillebror som kommer for å feire i dag.

Vi skal ha taco til middag, til ære for søster som hadde bursdag forrige uke. Og så blir det litt is og frukt til dessert. Skal unne meg litt, men ikke overdrive! :)

 

Helt pyton på Elixia i dag da! Var på spinning, men ble henta etter 5 minutter fordi tulla gråt... Det var ei ny på barnepassen. Tror ikke hun var veldig tålmodig akkurat... Hadde skjønt det om det var mange barn der, men det var bare ei utenom mi. Litt bortkasta... Så hadde jeg sykla selv 10 minutter før timen begynte, så jeg hadde akkurat rukket å bli så svett at jeg måtte dusje der oppe og. Jaja, enda en grunn til å spise forsiktig i dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild: gratulerer så mye med jenta di! k040.gif Kos dere med taco! Kjipt at treningen gikk som den gikk, men du fikk i det minste 15 min sykling, det er mer enn ingenting!

 

Snop: så bra at storebror er fin i formen:) Når man har familie må man noen ganger nedprioritere seg selv litt. Flott om du kommer deg ut litt når mannen har kommet hjem da. Lykke til med uka og ikke minst første kurskveld!

 

Idag ser det ut til at jeg også må nedprioritere meg selv litt. Skulle dratt på trening når mannen kom hjem, men han og størstejenta ligger begge to rett ut på sofan og sover/ser tegnefilm med feber:( Kan tenkes jeg orker å dra etter legging ikveld, men kjenner jeg meg selv rett er det store sjangser for at jeg rett og slett ikke orker da... Tar det litt som det kommer:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis så mye med jenta di Ragnhild. Om tre uker er tulla mi ett år også:) Tiden går jammen meg super fort altså.. Skummelt..

Så teit at det ble sånn på treninga i dag da. Ikke noe ålreit. ja da får du ta det pent med maten. Men skal kose seg på bursagen til dattera..

 

Melis: Jeg begynte bare litt sent på jobb i dag. Så da må jeg benytte meg av de dagene:) Deilig å få hele morgenen og formiddagen med snupp.. Gleder meg til å være hjemme lengre med henne.

 

Snop:Så fint å høre at du er tilbake. Og håper alt går bra med gutten din.. Det er liksom ikke så viktig med Grete i slike perioder. Det viktige er at alt er greit m familien.

5 kilo på ett kurs klarer du vet du- hvis du står på.

 

Lillevenn: Så flink du var hos svigermor med iskaka da.. Det står der respelt av. Jo flere sånne episoder vi klarer å stå over jo enklere blir det å møte de også. For da vet vi hva vi skal gjøre;) Lur treningsplan du har. Det er nok veldig effektivt å gjøre det på en slik måte.

 

Leverp: Så fint å høre at helgen din også har vært super bra-.. Sånn skal vi gjøre det hver helg framover. OK:D

 

Jaka: Det går nok greit med veiinga.. det er ofte verre enn man tror.. Siden man ikke skriver eller teller mister man oversikten. Men er ikke så ille sikkert.. Isåfall er det bare å kaste seg uti igjen. her er det mange motiverte om dagen.. Så da kan vi bare smitte over med litt støv til deg. hehe

 

Nå skal jeg snart legge meg. er så trøtt og trenger mye søvn om dagen kjenner jeg. Da er det lurt å gå tidlig i seng.

Jeg er så fornøyd med innsatsen min i helgen og må bare snakke litt mer om det. det er en så deilig følelse å ikke være skuffet når mandagen kommer.. Også er jeg ikke veldig spent på hvordan det går med veiinga.. jeg vet at jeg ikke har gått opp iallefall. Og det er deilig å føle på. Sånn vil jeg ha det hele tiden framover.. Neste helg får jeg besøk av et familiemedlem som jeg pleier å frotse godis og mat sammen med.. Har så veldig lyst til å klare å møte den helgen på samme måte som jeg gjorde med den vi har bak oss.. Jeg må nesten kjøpe inn litt godis til hun komme.. Men klare jeg å holde fingrene unna fatet da??? Skal jeg satse på at jeg klarer det. Kan jo sette meg det målet.. regne ut og tillate meg å spise litt slik at kcal grensa ikke sprenger.. Litt kjipt å ikke kunne ta noe også.. i helgen koste jeg meg med litt godis.. Hold bra det.

Ja ja.. Jeg får bare forberede meg og planlegge og bestemme meg for at jeg skal klare det.. Vil jeg så klarer jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild: Gratulerer så mye med dagen til jenta di! :)

 

snop: Godt å høre at alt har gått bra med gutten din. Lykke til på kurs på onsdag. Jeg har også meldt meg på nytt kurs som starter neste uke.

 

snurpa: Tell kcaloriene og unn deg litt godt når familiemedlemmet ditt kommer. Når man teller så har man så mye bedre kontroll og da vil man ikke slippe seg helt løs.

 

Så godt å høre at det er mange som har kommet godt i gang med helgene også! Det gir absolutt motivasjon til å fortsette her. I dag har jeg vært flink - har vært på Elixia og trent. Først step - så styre og core - så yoga. Jeg har også telt kcaloriene i dag og det vil jeg fortsette med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner på kurs i morgen.

Gleder meg noe helt vannvittig:-) har feiret siste dag før kurs med pizza og boller.

Lenge til neste gang.

Dette skal jeg klare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Har vært litt stille fra meg, har hatt sånn problem med å komme på nett. Men nå er nettet greit igjen, ser det ut til..

 

Jeg holder fast på at helgen har gått bra her også, ingen sjokolade sålangt.

 

Men!

 

Har snikveid meg innimellom, og jeg skjønner absolutt ikkenoe! For jeg går jo bare oppover!? Veiedag er nå i morgen, så får vel endelig se da, men det ser ikke bra ut :)

 

Jeg syns jeg har vært flink siste ukene, så skjønner ikke hvorfor det går den veien...

Ikke meningen å være negativ her, altså jeg syns vi er inne i en god stim herinne nå! (Snop, herlig med kursstart ja!) :)

 

Vel, dagens sukk fra meg:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår virkelig fortvilelsen, Scorpiogi! Det er ikke noe gøy. Det som virker for meg er å være pinlig nøye med å veie alt jeg spiser og loggføre det her i vektklubben. Da går det greitt. Med en gang jeg glipper der, så vises det igjen.

 

Vel - jeg er fornøyd med denne ukas resultat: Ned 0,2kg og ingen oppgang!!! :)

Totalvekt nå er 65,7kg.

 

Jeg hadde full skjerpings på mandag og tirsdag og det hjalp nok det også :)

 

Neste uke er det nytt kurs igjen for meg og jeg er motivert for å nå målet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Scorpiogi; veit akkurat hvordan du har det! Jeg har jo hatt oppgang to uker på rad tross at jeg hadde rekord i tp begge ukene. Men, man må huske at treningen gir ikke resultater med en gang, spesielt ikke styrketrening.. Jeg husker fra sist jeg slanket meg, så var det mest nedgang de ukene jeg trente minst.

 

Jaka; flotte resultater!

 

Snop: Lykke til på kurs idag!

 

Ragnhild; gratulerer så mye med dagen som var til lillejenta di :)

 

Husker ikke om jeg skrev det her inne, men har egentlig siden fødselen vært plaget med uren hud. Bare rundt hakepartiet. Søsteren min er homeopat så etter litt tid fant hun ut at det måtte være b-vitamin mangel som gjorde det. Er jo veldig vanlig med b-vitamin mangel etter fødsel, men at det kunne føre til uren hud visste jeg ikke.. Uansett glad for at jeg ikke er så plaget lenger :) Hvis neon av dere tar b-vitamin; husk å ta det om kvelden! B-vitamin øket nemlig appetitten, + at det gjør at man sover bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)
Har vært litt stille fra meg' date=' har hatt sånn problem med å komme på nett. Men nå er nettet greit igjen, ser det ut til..

 

Jeg holder fast på at helgen har gått bra her også, ingen sjokolade sålangt.

 

Men!

 

Har snikveid meg innimellom, og jeg skjønner absolutt ikkenoe! For jeg går jo bare oppover!? Veiedag er nå i morgen, så får vel endelig se da, men det ser ikke bra ut :)

 

Jeg syns jeg har vært flink siste ukene, så skjønner ikke hvorfor det går den veien...

Ikke meningen å være negativ her, altså jeg syns vi er inne i en god stim herinne nå! (Snop, herlig med kursstart ja!) :)

 

Vel, dagens sukk fra meg:o[/quote']

 

Har det på samme måte. Har vært flink og tren mye. Snikveide meg idag og vekta viste 1kg opp. Skjønner ingen ting. Tar helt motet fra meg:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaka: så flott at du har gått ned 0,2 kg i vinterferien! Da var det jo absolutt ikke ille i det hele tatt! Bra jobba:)

 

Snurpa: det går nok bra i helgen, gjør som Jaka sier, unn deg litt godt og kos deg, men tell kcal så blir det ikke alt for ille!

 

Snop: dette kommer til å gå kjempebra! Tenk så deilig at du er så nærme målet ditt:)

 

Scorpiogi: ikke fortvil enda. Se hva vekta viser imorgen og ta det derfra. Det er ikke sikkert det er så ille. Vekta varierer jo veldig i løpet av uka.

 

Igår hadde jeg en liten utskeielse, venninnelunsj med boller og kjeks:o Ble ikke så alt for ille, totalt endte dagen på 1900 etellerannet. Også fikk jeg trimma litt, 1,6 tp på trilletur... Håper virkelig de extra grammene som hadde sneket seg på til sist uke har forsvunnet til imorgen... Skal trene på sats etterpå, det blir deilig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Du er så heldig som skal på kurs! Håper det blir bra! :)

Jeg har tenkt på å kanskje ta et kurs til høsten om jeg trenger litt hjelp med de siste kiloene, men skal prøve litt til selv først...

Begynner på kurs i morgen.

Gleder meg noe helt vannvittig:-) har feiret siste dag før kurs med pizza og boller.

Lenge til neste gang.

Dette skal jeg klare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Det er lov å være negativ i blant! :) Skjønner at du blir frustrert! Kan jo være mange grunner til at vekta går opp. Når du er så flink så vil jo resultatet komme som det allerede har blitt sagt. Stå på! :)

 

Har vært litt stille fra meg' date=' har hatt sånn problem med å komme på nett. Men nå er nettet greit igjen, ser det ut til..

 

Jeg holder fast på at helgen har gått bra her også, ingen sjokolade sålangt.

 

Men!

 

Har snikveid meg innimellom, og jeg skjønner absolutt ikkenoe! For jeg går jo bare oppover!? Veiedag er nå i morgen, så får vel endelig se da, men det ser ikke bra ut

 

Jeg syns jeg har vært flink siste ukene, så skjønner ikke hvorfor det går den veien...

Ikke meningen å være negativ her, altså jeg syns vi er inne i en god stim herinne nå! (Snop, herlig med kursstart ja!)

 

Vel, dagens sukk fra meg:o[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Her står det stille...

 

Har vært ei travel uke med litt utskeielser og lite trim. Satser på å komme sterkere tilbake neste uke!

Gruer litt for helga kjenner jeg. Får overnattingsgjester lørdag til søndag. I tillegg skal vi i barnebursdag på lørdag, og så skal vi arrangere bursdag selv på søndag. Nok utfordringer iallefall!

Skal prøve å planlegge i forkant hva jeg kan spise, det pleier å hjelpe litt.. Skal på spinning i dag og i morgen. Tror ikke det blir noe tid til trening i helga.

 

Ha ei god helg alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Sier det samme til deg som til Scorpiogi : Ikke gi opp! Er sikker på at resultatene kommer!:)

Har det på samme måte. Har vært flink og tren mye. Snikveide meg idag og vekta viste 1kg opp. Skjønner ingen ting. Tar helt motet fra meg:(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Ned og opp, fram og tilbake. JEG GIR SNART OPP. Kommer meg ikke ned her fra. Opp 0,4 denne uka. Må se det positivet: Har mistet totalt 20 cm rundt livet og på hele kroppen: 55cm! Er da noe det også, men det er så surt at vekta står stille. TR kom igår også så hjelper ikke noe det heller. Nå ville jeg bort fra 76 kg, er så lei av å stå stille her!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Vekt i dag: 58,9 kg...ups har vist gått opp 0,5 kg siden i går...er det mulig???

Jaja, har hatt en travel veke med mykje styr i skule-kampen...og så avslutta eg dagen i går med middag, etter å ha sittet i formannskapsmøte(som tilskuer) hele ettermiddagen. Minsten går på penicillin og eg tar vitaminer til den store gullmedalje og har 2 dagen uten hodeverk på lenge....herlig. Ellers har minsten prøvd å bite meg i puppen dei siste dagane, noke som ikkje har falt i god jord hos mor...snakka til han litt hardt FYY !!! og no vil han ikkje ha pupp, sånn over natta. Har altså to fulle mugger...litt uventa at han skulle total avvise det sånn.

 

Jaja...rekner ikkje på kalorier, men eter stort sett det samme, litt meir kosemerker, har det blitt denne veka. En måte å feire at målstreken er nådd. Skjerpings kommande veke.

 

Ragnhild: Skikkelig trasig å stå på stedet hvil, håper det løsner snart nå!

 

Leverpostei: Nå gjelder det å bite tenna sammen, og ikkje gi seg! Flott at du fokuserer på cm du har mistet, det sier mer en kg på vekta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag:

 

Jippi.. Jeg kan bare ikke si annet.. I dag viser vekta 76,9kilo. Dvs 1,2 siden sist uke.. Da er det bare 2,9kilo igjen til målet mitt.. Det virker ikke så mye til egentlig.. Håper bare jeg klarer å holde fokuset oppe og gjøre en like bra jobb som jeg har gjort.. Det har hjulpet å ligge på 1550-1600kcal altså.. Også har jeg ikke tatt i noe veldig med trening.. Men jevnt og trutt.. Vil ned til målet mitt nå.. Siden jeg har gått ned så mye nå er jeg litt redd for utfallet neste uke:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...