Gå til innhold

Uke 12. Motivasjonsrapportmødrene


Gjest Leverpostei:)

Anbefalte innlegg

Gjest Leverpostei:)

- Ragnhild: Startvekt 86. ned ca 15 kilo. 1.70. forrige uke:75,3 denne uke: -10,7kilo

- Snurpa: Startvekt 86,9. ned ca 15 kilo. 1.72. forrige uke:76,9denne uke:77,5 -9,4kilo

- Melis: Startvekt 70,3. ned ca 12 kilo. 1.65. forrige uke: 55,2 denne uke:55 -15,3kilo

- Scorpiogi: Startvekt 85. ned ca 20 kilo. 1.63. forrige uke:75,6 denne uke:-9,4kilo

- Leverpostei: Startvekt 86,1. ned ca 15-20 kilo. 1.68. forrige uke:75,4 denne uke:76,2 -9,9kilo

- Glajenta79: Startvekt 70. ned ca 10-15kilo. 1.69. forrige uke:58,8 denne uke:57,5 -12,5kilo

- Truten: Startvekt 65. ned ca 7-10 kilo. 1.60. forrige uke:58,6 denne uke:58,4 -6,6kilo

- Lillevenn: Startvekt 82. ned ca 10-15 kilo. 1.63. forrige uke:79,8 denne uke:79,7 -2,3kilo

- Jaka: Startvekt 75,2. ned ca 13 kilo. 1.67. forrige uke:66,1 denne uke:65,9-9,3 kilo

- Snop: Startvekt 77. ned ca 7 kilo. 1.72. forrige uke:73,9 denne uke: -3,1kilo

- Stavangerjente24: start:80. ned ca 15 kilo. 1.80. forrige uke:77,2 denne uke:76,7 -3,3kilo

- Hanne: Startvekt: 83,4. ned ca. 15kg. 172cm.forrige uke:74,6 denne uke 74,6 - 8,8kilo

 

Ny uke.. Nye muligheter Lykke til!

 

Antall kilo tilsammen: 100,6kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Og jeg får begynne igjen jeg også. Godt med en uke fri fra kcal telling. Stilte meg på vekta for å se hvor ille det har blitt etter dager med både det ene og det andre. 200gram bort, så dersom de ikke kommer snikende senere har "ferien" virkelig gjort meg godt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

Kan jeg slenge meg på igjen?? Strengt talt så jeg hverken gravid eller ammende lenger men....

Har hatt en lang periode nå hvor jeg har vert drittlei alt som har med slanking og registrering, såderfor har jeg ikke vert her på kjempelenge. Men innsett nå at det er ingen vei utenom.

Og vet jo hvor viktig deres støtte er.

Jeg er 40 år (tippet nylig over gitt) har en datter på 14 og en sønn på 8 mnd.

Sliter fortsatt med de siste kiloene fra siste svangerskap. Og ønsker inderlig å gå de ned før sommeren.

Vekt i dag: 74,6 kg

Målet mitt er å komme ned til ca 67 kg

Håper dere "slipper meg inn" og tilgir meg for at jeg forsvant uten noen forklaring.. :)

Hannemor

 

PS. Gått en time rolig med vogn i dag, så det har blitt 1,6tp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Hadde alle ferier hatt de resultatene Leverpostei :) Det hadde vært noe gitt!

 

Har vært på handletur med mamma i hele dag, så sikkert sanka litt poeng der.. Så skal jeg på trening nå kl halv fem. Ingen slurving den uka her. Blir begrensa hvor mye jeg får trent om dagen siden sambo omtrent jobber døgnet rundt, men trening idag, onsdag og fredag burde være gjennomførbart.. Håper jeg ihvertfall.

 

Nei, får vel hive meg rundt og komme meg på trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var skikkelig koslig å "se" deg igjen jeg Hanne1969. gratulerer med fylte flotte 40! jeg er nok nest eldst her med mine 35 og et halvt! Sikkert riktig av deg å ta en pause. Du vet jo nå at du får til, og det er umulig uten egen vilje. Stå på nå, så går du sommeren glad i møte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hanne - kjekt at du ville komme tilbake til oss!

 

truten: Du er ikke nest eldst - det er jeg :) Jeg har klart å bli 39 år nå.

 

Jeg sliter litt med å finne ut av hvor mye jeg skal spise for tiden. Først trodde jeg at jeg måtte gå ned i kcal, men nå lurer jeg egentlig på om kroppen er litt på sparebluss. Nå har jeg i hvert fall bestemt meg for å gå tilbake til 1900 kcal per dag. Jeg trener ganske mye mer enn før selv om jeg ammer litt mindre nå som junior spiser.

 

PS! HVEM ER DET SOM DET STÅR SKREVET OM HER INNE? Jeg syntes det i alle fall var et veldig koselig å se litt om deg som har tatt internettkurs som gravid og som nå kanskje er i denne gruppa her? Du må gjerne være anonym fortsatt hvis du foretrekker det, altså :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)
Kan jeg slenge meg på igjen?? Strengt talt så jeg hverken gravid eller ammende lenger men....

Har hatt en lang periode nå hvor jeg har vert drittlei alt som har med slanking og registrering' date=' såderfor har jeg ikke vert her på kjempelenge. Men innsett nå at det er ingen vei utenom.

Og vet jo hvor viktig deres støtte er.

Jeg er 40 år (tippet nylig over gitt) har en datter på 14 og en sønn på 8 mnd.

Sliter fortsatt med de siste kiloene fra siste svangerskap. Og ønsker inderlig å gå de ned før sommeren.

Vekt i dag: 74,6 kg

Målet mitt er å komme ned til ca 67 kg

Håper dere "slipper meg inn" og tilgir meg for at jeg forsvant uten noen forklaring.. :)

Hannemor

 

PS. Gått en time rolig med vogn i dag, så det har blitt 1,6tp[/quote']

 

Velkommen tilbake Hanne:) Noen ganger trenger man en pause.

 

Har lagt inn målene dine. La inn den gammle startvekten. Dersom du vil begynne på nytt og ha 74,6kg som startvekt så si ifra, så forandrer jeg det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannemor: klart du er hjertlig velkommen her! Har tenkt på deg og synes det er kjempekoselig å se deg igjen!:) Alle trenger en pause iblandt, jeg har hatt mange småpauser underveis jeg og;)

 

Jaka: det hørtes ut som en god ide å legge deg på 1900 igjen, viktig å få i deg nok selv om du ammer mindre, spesielt om du trener mye om dagen!

 

Leverpostei: deilig at "ferien" din har hatt det resultatet, godt å starte på ny frisk:)

 

Lillevenn: håper denne uka blir bedre for deg enn siste uka, kanskje det blir godt å komme igang med trening igjen!

 

Jaka: det er vår egen Scorpiogi, hun har selv sagt det i tråden her tidligere så jeg håper det er greit at jeg skriver det her. (om ikke skal jeg redigere innlegget mitt!)

 

Scorpiogi: så fin artikkel, og du og du så flott du ser ut. Og så skjønn gutten din er!!:P

 

Her har vi hatt bursdag i helgen, med kaker og muffins og det som er. Begge ungene er fortsatt i dårlig form så fortsatt lite trening på meg. Håper å få gjort noe med det i løpet av uka!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

Mål for dagen.

Gå en lang tur. Hadde egentlig tenkt meg på trening. Men det er så fantastisk nydelig vær ute, så jeg vet ikke om jeg har samvittighet til å gå inn på senteret.

 

Skal på behandling for bekkenplager i dag, og på babysvømming senere i eftermiddag. Så jeg orker ikke stresse for å få trent. Som noen av dere kansje husker, så jobber mannen min på Nordsjøen, så jeg er gressenke denne uka. Litt tyngre å få til alt da..

 

Videre mål for dagen er å passe på å ha med meg mat i veska, slik at ikke lageret går tomt, og jeg havner på en kafe`med muffins... :)

 

Ha en strålende dag. Håper alle har like fint vær som jeg har..

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Det er så rolig her for tiden. Mange som har det travelt virker det som. Hos meg har det gått sånn passe bra idag. Ikke helt fornøyd, men......

 

Har tenkt å sette støtet inn før sommeren og virkelig jobbe slik at vekta går nedover i en akseptabel fart. Vil ha bort dette med at jeg går opp og ned noen gram hele tiden. Så jeg starter akkurat nå:)

 

Hanne: Å ha med mat i veska er vel noe av det beste man kan gjøre. Det må jeg bli mye flinkere til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannemor: høres ut som du hadde en bra dagsplan:) Vi har også hatt nydelig vær her idag! Jobber du noe som instruktør om dagen? Skjønner at det blir litt tyngre når mannen er på jobb ja. Jeg var hjemme alene i 3 dager her forrige helg, trodde jeg skulle bli tullerusk;)

 

Leverpostei: det har vært veldig stille her både denne uka og forrige... Godt du holder styr på det hele og dro igang ny tråd denne uka!:P

 

Nå ser livet mitt ut til å roe seg betraktelig, nå som det er overstått kan jeg jo innrømme hvorfor det har vært så travelt for meg den siste tida. Idag hadde jeg oppkjøring og endelig fikk jeg førerkort!!!:) Har holdt på med kjøretimer og øvelseskjøring i vinter, men har virkelig måttet trå til å kjøre mye nå i det siste. Og i tillegg til bursdagsselskaper og syke barn/mann har jeg og min livsstilsendring stått litt lenger bak i rekken. MEN nå er det lysere tider, og jeg gleder meg til å finne fokus og ikke minst til å komme meg på trening igjen. En barnebursdag som gjenstår på lørdag, men det stresser meg ikke det minste nå som jeg har litt mindre å tenke på!

 

Ha en herlig kveld jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

Gratulerer med lappen Melis. Bra jobba!!

ja jobber litt som instruktør. Har en spinningtime fast annenhver fredag. Og det blir endel vikartimer om dagen. Mye sykdom.

Smilte litt når du nevnte at du var alene i 3 dager... hehe Her er det 14 dager... Men jeg har jo god hjelp i datteren min da, når hun er hjemme (og det er jo ikke så lenge av gangen ) Men er jo litt sånn at det man er vant til, går greit. Men merker nå, når junior har vert litt grinete om dagen, og veier over 11 kg, så blir det tungt både fysisk og psykisk. Men men. Nå er det under en uke til han erhjemme igjen. :P

 

Leverpostei: Du er ikke alene om å sette inn støtet frem til sommeren!! Samme her.

La oss gjøre dette sammen!! :)

Bestemt meg for å gå tilbake til veiing og registrering en periode jeg. Være litt streng mot meg selv. Tror det er det eneste som hjelper, for meg i allefall.

 

Fikk beskjed av fysioterapauten i sted, at jeg ikke bør gå noe særlig. Har en betennelse i kneet. Skikkelig kiipt. Men får satse på at det går over B)

Ha en fin kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Grattis med lappen, Melis! :) Det var jo kjempebra.

 

Her går det sakte for tiden - ned 200 gram denne uka. I alle fall ned. Min vekt nå er 65,9 kg, totalt 9,3 kg ned. Jeg har gått opp til 1900 kcal igjen - har trimmet 17 tp denne uka og det er jeg i alle fall kjempefornøyd med :P

 

Scorpiogi: Det var en kjempefin artikkel og du så veldig fin ut på bildene. Det gjorde babyen din også.

 

Nå er jeg trøtt og sliten, så god natt. Ny dag i morgen og da skal jeg på barseltreff. Det gleder jeg meg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Grattis Melis, deilig med lappen! :)

 

Hvor er den artikkelen om scorpiogi? *nyskjerrig*

 

Jeg hoppa på vekt idag og viser den det samme imorg, så tror jeg nesten jeg gir opp altså! Jobbe jobber og jobber og ingen resultat.. Eller jo, er jo resultater, mange som har sagt nå at jeg ser veldig bra ut. Instruktøren min sa det igjen igår og en kollega mente jeg var slankere nå enn før jeg ble gravid! *sjokk* Men så lenge vekta viser feil tall føler jeg det absolutt IKKE sånn selv..

 

Vi skulle egentlig på barseltreff idag, men snuppa er ikke i form så holder oss hjemme. Skal på trening igjen ikveld.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Tusen, tusen takk! Artikkelen ble bra den ja B)

Jeg er på skolen denne uken og forrige så har ikke fått vært her så mye, og fikk ikke lest den før i dag, men den ble ikke verst. Litt rart å lese om seg selv på nettet ja.... :P

Men minstemann er i hvertfall fotogen ja! :)

 

Jeg rekker ikke å skrive så mye nå, har pause fra forelesninger, men kommer sterkere tilbake snart!!

Håper det går bra med dere, forresten?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Melis: Grattis med lappen.

 

Hanne: Kjipt med betennelse i kneet. Får håpe at det går over snart.

 

Lillevenn: Bestandig kjipt når resultatene ikke samsvarer med innsatsen. Men trenger ikke å være så ille som du tror. Og husk: Plutselig løsner det for deg.

Så bra at det vises på kroppen selv om det ikke gjør det på vekta. Viser at det funker likevel. Så fortsett som du gjør:)

 

Jaka: Gratulere med 200 gram ned.

 

Scorpiogi: Kjempefin artikkel og kjempefine bilder. Litt moro å se et ansikt bak nicket:) Og så hærlig en gutt du har:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

Spinning og litt vekter på meg i går. Deilig.

I dag er det SÅ fint vær at det ikke nytter å være inne. Forferdelig frustrerende å ikke kunne gå en laaaang deilig tur!!!

Lurer på å rusle på apoteket å kjøpe meg en støttebandarsje til kneet. Håper å få til Pilates i dag..

Gå kjempebra med maten foreløpig, men er jo ikke noe annet å vente siden jeg er på første uke etter restarten. :D

Ha en strålende dag, jenter. Og stå på. Det er snart sommer :P

 

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

80,1 :D 300 g opp.. Får visst ikke dette til jeg altså. Er støl og hadde ikke vært på do da jeg veide meg, kan ha litt å si men ikke så mye tror jeg..

 

Idag skal vi ut på en liten kjøretur, skal besøke graven til lillejenta som døde også skal vi på butikken. Svigers ikveld.

 

Hanne; vært litt treig jeg, men velkommen! Spinning og vekter er bra. Jeg er ikke så veldig glad i spinning foreløpig, men er en Tina Turner spinning til onsdagen så kanskje jeg slenge meg med der.

 

Fremdeles litt nyskjerrig på den artikkelen jeg da, ikke fått med meg dette jeg..

 

Ha en flott dag, her skal solen nyyyytes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillevenn: Jeg forstår at det er utrolig kjipt å gå opp - jeg har jo også gjort det og stått mer eller mindre stilt de siste 3-4 ukene. Kurslederen min sa i alle fall at jeg ikke måtte gi opp og bare fortsette slik som før. For sikkerhetsskyld så regnet jeg ut hvilken meny jeg skal ha, og jeg har beholdt den som den var. Hun sa at snart vil kroppen begynne å slippe på fettet igjen etter at man har vært på en slik vektterskel en stund.

 

PS! Hvis du går inn på "Min forside" så vil du finne artikkelen til scorpiogi. Evt. kan du prøve å knotte inn: https://www.vektklubben.no/cgi-bin/view.cgi?id=2067&cat=5

 

Deilig med så nydelig vær! Jeg tar det veldig med ro nå i formiddag. Litt senere skal jeg innom en tur på jobb og høre hva som skjer der. Ha en strålende dag alle sammen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gratulasjoner jenter:)

 

Ingen veierapport fra meg idag, jeg har fullstendig gitt opp min svikefulle vekt. Har sett meg ut en ny så det gjenstår bare å dra og kjøpe den. Ellers kan jeg ikke akkurat skryte på meg at jeg har funnet tilbake til fokus enda, sliter litt med å komme tilbake til gode rutiner...

 

Lillevenn: skjønner at du blir frustert over manglende resultat på vekta! Men det er jo flott at du får positive tilbakemeldinger fra de rundt deg, det betyr jo at de SER resultater!:D Ikke gi opp, før eller siden må det løsne for deg.

 

Hannemor: så flink du er med trening! Men hvordan er det med spinning og kneet ditt? Er det gange som er verst? Håper det går over snart!

 

Jaka: gratulerer med nedgang! 17 tp er jo fantastisk bra:)

 

Snop og Snurpa er det bra med dere??:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vekta viser 58,4 i dag. men det var mystisk! for var under 58 på tirsdag og 58 blank i går, men jeg hadde ikke vært på do. . Så vet da søren jeg. . men rett skal være rett. 58,4, og ned 200 gram.

 

Lillevenn, håper det løsner for deg snart! ikke gi opp. snart slipper det, det er jeg sikker på. og vær stolt av deg sjøl som ikke gir opp! :D

Artikkelen til scorpiogi er altså her på nettet, på forsida.,

 

Melis; grattiss med lappen! og få deg ny vekt, så tenker jeg den viser at alt står bra til. . Du har jo nå fått "fasiten" om at du har en veltrent og flott kropp, så om du ikke er like flink bestandig, så tror jeg ikke det har noe å si!

 

Hanne; virker som du er superflink. spent på hva for utslag det får på vekta! når har du veiedag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Ååååå så gøy. Valgte for stor størrelse hele tiden, så kroppen må ha krympet:)

 

Spiste skive med roastbiff til lunsj, så den er jeg storfornøyd med,MEN spiste alt for lite i løpet av dagen. Jeg var sååå sulten da jeg kom hjem, så det ble litt for mye til middag:(

 

Lillevenn: Det løsner for deg snart skal du se. Stå på og ikke gi opp, dette SKAL du greie.

 

 

Truten: Gratulere med 200gram ned. Flink er du.

 

Her er det ingen veiing idag, tar det imorgen. Ble litt travelt fra morgenen. Skulle på helsestasjonen med litjtuppa til halv 9. Så jeg med 3 barn skulle ut døra kvart på 8. Er ikke helt vant med det enda:) I tillegg skulle barnehagen ha skidag, og akebrett og div måtte være med. Måtte da hjem for å hente vogna til tuppa etter levering i barnehage. Litt kaos kanskje:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

Flott dag ute i solværet i dag. Ble pilates på meg, så noen trimpoeng har det blitt i dag.

Truten: Jeg veide meg mandag nå når jeg startet, men tror egentlig jeg vil ha onsdag som veiedag jeg. Kan være litt demotiverende å veie seg mandag, hvis man har skeiet litt ut i helgen. :D

Leverpostei: Så hærlig å shoppe og måtte velge MINDRE str enn man er vant til!! Er jo en mega opptur. Ta det til deg, det er et tegn på at du har vert kjemeflink!! ja kan være veldig dumt å spise for lite oxo. Lett for at det blir litt for mye senere på dagen. Her gjelder det å ha frukt/wasa lunch i veska... Superviktig for meg i allefall.

Har lagt Knerten, og skal snart bnke meg i sofaen med en diger kopp te, knekkebrød og "Skoheims" I dag er det "parforholdet" som gjelder tror jeg... Kansje noe å lære der... :P

Ha en fin kveld jenter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å se at alt går bra med dere her inne..

 

JEg beklager så mye at jeg har vært veldig fraværende en stund.. Men det er så travelt om dagen at... UFf..

 

Veide meg i dag: 77,5. SÅ jeg har gått opp litt jeg da:(

 

FLott at du holder tråden leverp.. Du er liksom vikaren min du. :D

 

Jeg kommer nok til å være litt mer tistede nå framover.. Jobber ikke nå.. Skal være hjemme lenge.. Det er så deilig å tenke på altså.

 

I dag har jeg gått en lang fin tur med vogn.. HAr planer om å gjøre det mye framover for å si det sånn. Nyte våren og været.

 

Ellers g¨år det greit med maten. Ialelfall i dag. Har tatt meg noen friheter om dagen ellers som jeg ikke burde da men.. Men men. satser på en bedre innsats..

 

Hanne: Så fint at du er tilbake. da er det bare å fortsette der du slapp når du forlot oss

 

Scorpiogi: Så gøy å lese repotasjen om deg. Veldig motiverende og koselig.. Hyggelig at du nevnte gjengen din inne her også:P

 

I morgen er det helg. Jeg skal ut med jobben og håper jeg klarer å gjøre en god innsats når det gjelder mat....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Vekt i dag: 57,5 :eek:

Trur det tar på å ha det travelt. Hadde siste innspurt i skulekampen og tapte i går kveld...veldig trist, 14 mot 13 stemmer stemte for å legge ned storskulen vi har i bygda. Eg trur eg gløymte å ete litt i går og i dag har vi feira 5 års dagen til jenta mi, så det har ikkje blitt heilt bra i matveien i dag heller :P

 

Velkommen tilbake Hannemor!

 

Grattis med lappen Melis :)

 

Scorpiogi: Flott artikkel og flott jente med en sjarmør på armen!

 

Truten: grattis med nedgang, kanskje får du et større hopp neste uke :D

 

Lillevenn: Håper du får resultater i riktig retning neste uke. Stå på så kommer det.

 

Snurpa: Har hatt ei travel tid her og, travle tider dietter har vanskelig for å gå hånd ihånd. Håper og på roligere tider og mykje finveir, så eg kan komme meg ut med vogn...då e livet herlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...