Gå til innhold

Uke 13 motivasjonsrapportmødrene


melis

Anbefalte innlegg

- Ragnhild: Startvekt 86. ned ca 15 kilo. 1.70. forrige uke:75,3 denne uke: -10,7kilo

- Snurpa: Startvekt 86,9. ned ca 15 kilo. 1.72. forrige uke:77,5 denne uke: 76,8 -10,1kilo

- Melis: Startvekt 70,3. ned ca 12 kilo. 1.65. forrige uke: 55 denne uke: 55,5 -14,8kilo

- Scorpiogi: Startvekt 85. ned ca 20 kilo. 1.63. forrige uke:75,6 denne uke: -9,4kilo

- Leverpostei: Startvekt 86,1. ned ca 15-20 kilo. 1.68. forrige uke:76,2 denne uke: 75,9 -10,2kilo

- Glajenta79: Startvekt 70. ned ca 10-15kilo. 1.69. forrige uke:57,5 denne uke: -12,5kilo

- Truten: Startvekt 65. ned ca 7-10 kilo. 1.60. forrige uke:58,4 denne uke: 58,2 -6,8kilo

- Lillevenn: Startvekt 82. ned ca 10-15 kilo. 1.63. forrige uke:79,7 denne uke: 79,3 -2,7kilo

- Jaka: Startvekt 75,2. ned ca 13 kilo. 1.67. forrige uke:65,9 denne uke: 65,4 -9,8 kilo

- Snop: Startvekt 77. ned ca 7 kilo. 1.72. forrige uke:73,9 denne uke: -3,1kilo

- Stavangerjente24: start:80. ned ca 15 kilo. 1.80. forrige uke:76,7 denne uke: -3,3kilo

- Hanne: Startvekt: 83,4. ned ca. 15kg. 172cm. forrige uke:74,6 denne uke: 72 -11,4kilo

 

Ny uke.. Nye muligheter Lykke til!

 

Antall kilo tilsammen: 104,8kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget ny tråd jeg:) Si fra om det er noe som ikke stemmer!

 

Idag har vi hatt en ordne_i_huset dag. Litt deilig å ikke ha noenting jeg MÅ gjøre, bare huslige sysler. Har hatt en fin start på uka og er overbevist om at denne uka blir bra! Planen er å trene 3 dager, ellers samle inn noen tp der hvor det lar seg gjøre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du gjorde det Melis.

 

I dag har vært en super dag for min del. Jeg har spist veldig fornuftig også har jeg gått meg en liten tur. JEg har ett stort ønske om å klare å fortsette på den samme måten framover nå..

 

Nå har jeg bare 3 kilo igjen til målet mitt.. Det er jo nesten ikke noe.

 

Når jeg har kommet dit er det på tide å stabilisere den.

 

Egentlig vil jeg jo lengre ned. Men det er noe med det å faktisk være realiistisk og se hva man kan klare å leve med.

 

Ellers ser jeg for meg masse gåturer framover om dagen. Det er jo så deilig med det nydelige vår været. Viktig å benytte seg av nå. Fylle på med solstråler etter vinteren.

 

Blir spennende å se hvordan det er med vekta på torsdag da. Vi skal snart feire ettårs dagen til snuppa.. Da blir det nok pølser og kaker her i gården. Men men. Det er jo bare en gang i året det er barnebursdag, så da skal jeg spise både kake og pølser;)

 

Håper dere har hatt en fin helg damer. Og at uka deres ser lys ut:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

Jeg har også hatt en fin dag. Våknet opp til sol og nydelig vårvær.

Måtte snikveie meg litt hihi.. (skal ha veiedag på onsdag) og det var en MEGET oppløftende affere. Kommer med rapport på onsdag.

Fikk gått en rolig tur (begynner å bli god på å RUSLE, for tia. Det er utrolig vanskelig å sette ned tempoet, når man er vant til å ture på i full fart.. ) på halvannen time og trent vekter

Fått hjem mannen i kveld, og i morgen blir det å begynne å pakke til fjellturen.

Gleder meg veldig. Håper på supert vær. Hytte midt i anlegget på Trysil, er ikke å forakte. :) Regner ikke med like bra resultat neste uke, siden jeg skal bort. Men får prøve å styre så mye som mulig unna godteriet.. (sa hun som kjøpte 3,5 kg smågodt på Harryhandel i går....... (skal deles på mange da..hihi)

Snurpa: Så flink du har vert. 3 kilo er jammen ikke mye!!! Er nok lurt å ta seg til til å stoppe opp litt, tenke og kjenne etter hva som faktisk er realistisk. Vi vil jo alltid ned et "par kilo til" Er kronisk det der tror jeg.

 

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Her har starten på uke vært veldig bra. Gikk en god tur igår i sooola, også trente jeg step/styrke på ettermiddagen. Blir trening igjen onsdag. Får se om vi prøver oss på trening på formiddagen igjen på fredag, kanskje snuppa vil være der nå.

 

Blir litt utskeielser den uka har, har bursdag på torsdag så da blir det sikkert litt kake. Blir mest på søndag, da er det familiekalas her.

 

Snurpa; så deilig med bare 3 kg igjen til målet :) Flink du altså!

 

Hanne; Trysil høres herlig ut. Jeg er egentlig et veldig sjø menneske, men påsken er hyggelig på fjellet. Pappa kjøpte hytte i fjor på sjusjøen, så skal tilbringe påske på egen hytte for første gang i år :) Smågodt blir det fort mye av i sverige ja. Praktisk med billig smågodt hvis man skal fylle påskeegg:)

 

Nå skal vi straks ut på handletur, handle inn for uka og kakebaking:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ser det ut til at alle har hatt en fin start på uka! Så bra:)

 

Idag har jeg og gullet vært på trening, det var deilig! Men jeg ble ropt til minisats da jeg hadde 2 øvelser igjen, men det får være. Snuppa har ikke vært der på lenge og i tillegg er hun blitt en skikkelig mammadalt. Gråter når jeg går ut av rommet og gråter når jeg kommer inn i rommet... Ikke så lett det der. I tillegg var det 10!!! småttiser der fra 3-12 mnd så ikke så lett å distrahere hver enkelt heller... Men jeg fikk 3,1 tp så jeg er fornøyd;)

 

Lillevenn: Litt utskeielser må man regne med når det er bursdag. Men om du får gjennomført treningsplanen din har du nok ikke så mye å frykte!

 

Hannemor: så deilig at mannen din er hjemme igjen! Synes du er innmari flink som trener og rusler tur til tross for kneet ditt. Mange hadde latt det være en unnskyldning til å la vær vet du. Stå på,blir spennende med veierapport fra deg imorgen:)

 

Snurpa: 3 kg er virkelig ikke mye! Du har jo gjort en super innsats!! Og jeg er helt enig med deg i at man er nødt til å være realistisk. Om du er fornøyd når du har gått ned de siste 3 kg er det viktig å gi seg der! Alt som har noe å si er jo at du føler deg vel;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Spist det jeg skal og det føles så godt. Håper jeg kan holde det slik nå, slik at vekta begynner å peke nedover igjen.

 

Har handlet inn mye frukt og grønt idag. Dette skal serveres imorgen når jeg får besøk. Tar ikke sjansen på å servere noe annet. Så nå får gjestene spise det jeg kan spise;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle, og god ny uke! tirsdag allerede men. . . Jeg var på kroppsanalyse på sats i dag! var jo veldig gøy og interessant. . Vekta er jo ikke så viktig der. men fordeling av fettprosent, muskelmasse osv. og det så veldig fint ut! og vekta viste 57,5 noe som tilogmed er litt mindre enn den viste hjemme! Så jeg ble jo glad og fornøyd og feiret med å spise en kjempelunsj borte på besøk ! Med både vin og kake! ehh, ja, ja. Så har vært flink i det siste for å ta en siste innspurt, men dagen i dag ble ikke så bra kalorimessig. . Men jeg vet jo å ta meg inn igjen. Selvom jeg i dag følte at jeg fikk en slags fasit om at jeg fint kan stabilisere å være fornøyd nå, skal jeg ta de siste grammene, så jeg liksom har nådd målet helt. Så blir utfordringen å ikke gå opp i påsken da. .

Hanne: flott at du er godt i gang, og tvi tvi med veieng i morra!

Leverpostei: Krysser fingrene for at uka fortsetter positivt or deg og.

Snurpa: Du har vært så flink! Når du har greid de siste tre, er det sikkert helt riktig å stoppe opp.

Melis. grattiss med ny bukse. . !

Lillevenn: ukehandle ja, . . Jeg greier aldri å handle inn for mer en èndag av gangen. . Bruker butikken som kjøleskap. . Det er en kunst det der!

 

Forresten så slutta vi med nattamming på fredag! Jeg og eldste jenta lå på eget rom, mens mannen og veslemor lå sammen. Han gav smokk to ganger! og hun sovna uten klaging. De neste nettene har også gått fint uten amming, men har brukt litt lenger tid på å sovne etter fått smokken noen ganger. Men det er helt tydelig at puppen er kos og ikke behov for mat! De siste ukene ihvertfall. Så nå blir det spennende å se om hun kan sove en natt uten å våkne i det hele tatt. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som er ved godt mot her og det er jo bra! :) Endelig viste vekta litt ned denne uka - det ble ned 0,5 kg og nå er vekta 65,4 kg. Total vektnedgang er 9,8 kg. Jeg hadde håpet på at jeg skulle klare å bryte 10 kg's grensen, men det får bli neste uke. Snart håper jeg også at jeg blir litt smalere rundt livet. Jeg vil så veldig gjerne i alle fall komme under 88 cm, men det virker veldig vanskelig. Står liksom bom fast på 89 cm.

 

Truten - så godt å høre at det å slutte med nattammingen gikk bra. Jeg føler også jeg må slutte med det nå, men jeg er så redd for at han ikke vil ha bryst mer da at jeg fortsetter litt til. Det er veldig vanskelig å amme ham nå for tiden, synes jeg. Føler at jeg må legge meg i senga for å få ammet ham på dagen også. I dag er han forresten akkurat blitt 8 måneder - hvor har denne tida blitt av da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Hei jenter..

 

Er nesten såvidt jeg tør å komme inn hit:( har prøvd å mote meg opp nå i tre dager siden skoleukene mine var slutt...

De siste to uker har jeg hatt det sinnsykt travelt, og maten i kantina på skola er ikke slankekost akkurat. De siste veiingene er ikke akkurat positive(mulig 2 kg eller mer opp)og nå tør jeg ikke veie meg i det hele tatt, men kjenner på kroppen at det ikke er bra.

Jeg har siden søndag prøvd å hente meg inn igjen, men jeg klarer liksom ikke å få grep om hverdagen, og jeg kan omtrent ikke huske sist jeg var og trente! Og nå er jeg så redd at jeg er på tur opp igjen og at all denne jobben er forgjeves. Har jo lest innom diverse slankeblogger, der folk går ned masse, så etter en stund går de rett opp igjen. Det er den store skrekken!!

Jeg føler jeg sliter nå... :)

Beklager at jeg syter litt, men jeg trengte å få luftet litt....

Men håper dere har det bra alle sammen! Og takk for all positiv tilbakemelding på den artikkelen da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Truten: så flott med godt resultat fra kroppsanalysen! Og gratulerer så mye med nedgang!:) Da er du bare 0,5 kg fra målet ditt??

 

Jaka: gratulerer med nedgang til deg og!:) Ikke så lett alltid det med amming, men det kan tenkes det blir lettere igjen om en stund. Om det er tenner som plager han kan det være vondt å få godt tak. Jenta mi har vært litt vanskelig å amme når det står på, men når hun er trøtt og på natta spiser hun gjerne uansett.

 

Scorpiogi: du må jo ikke være redd for å komme inn hit! Vi er jo her når det går bra, men kanskje enda viktigere er vi her når man føler at det ikke går fullt så bra. Ta en runde med deg selv og kjenn på hva som er viktig for deg. Husk at alle monner drar, kanskje en god tur i frisk luft gir mersmak? Håper motiavsjonen finner veien tilbake til deg, du er jo så flink!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

melis; jeg har ikke prøvd minispenst siden snuppa hylte når hun var der.. På tide å prøve igjen snart..

 

Leverpostei; flink du er som serverer deilig frukt og grønt. Sunt er bedre for alle det :)

 

Truten; kroppsanalyse høres spennende ut altså. Har lenge vurdert om jeg skal sette opp en program i studio sammen med en personlig trening (inngår i medlemskapet tror jeg), men litt skummelt..

 

Jaka; så deilig med nedgang, grattis! *misunnelig* Du har vært superflink, snart 10 kg! Det er mye det!

 

Scorpiogi; har følt det litt på samme måte for tiden, bortsett fra at jeg har trent og spist nogenlunde greit. Alikevel ingen nedgang.. Mister motivasjonen lett da altså, men en eller annen form for helsegevinst er det jo uansett. Men det er bare å lufte her inne, vi har alle opp og ned perioder.. Ser ihvertfall ut til at jeg kommer til og være her en goood stund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scorpiogi! Kom igjen - dette kan du og du klarer å komme i gang igjen hvis du vil. Kom innom her litt hver dag og loggfør det du spiser :) Vi vet alle at dette er dritvanskelig, men sammen er det mye enklere. Jeg har også slitt med motivasjonen når vekta ikke går ned, men det går nedover igjen etter hvert. Denne gjengen her er helt fantastisk, synes jeg, når man sliter litt.

 

I dag skal jeg på barseltreff og gleder meg til det. Ha en fin dag alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scorpiogi: Begynn å registrer igjen! Jeg tror du raskt kommer til å gå ned hvis det har vært litt ukontrolert i det siste. Veldig ofte det gjør det om man har hatt en pause. Og det er god start motivasjon. Hvis du nå går ned til å spise mellom 1600 og 1900 er jeg sikker på du vil miste en kilo på ei uke! Ta utfordringen og prøv!

 

Lillevenn: sett opp et program i studio! Jeg ba om å få et syrkeprogram på en halvtime. For å styrke armer og rumpe mest. Og nå har jeg seks apparater jeg er innom hver gang jeg trener.Ikke skummelt i det hele tatt!

 

jaka: så bra med 0,5 ned! snart ti kilo, jeg er imponert! min jente er snart 7 mnd. ikke noe problem for meg å amme henne på dagen selvom jeg har slutta på natta. Men jeg vet de som syns det er beste med enten eller.

 

Melis: Jo takk! Men egentlig forholder jeg meg til vekta jeg har hjemme! Så offesielt er det veing i morra, og i følge snikveing er jeg ikke nede på 57,5 her hjemme enda! Så er nok en kilo igjen til mål, men det er nære nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

hei hei. Her har det ver aktiviet i dag. :) Kjempehyggelig. Beklager at jeg ikke har tid å kommentere innleggene deres, driver å pakker før turen går til Trysil. Ikke meldt så bra vær som jeg håpet, men vi får bare gjøre det beste ut av det. Blir deilig å komme seg bort litt.

Første gang jeg skal være borte fra knerten mer en en overnatting.

Veie dag i dag: 72 kg dvs ned 2,6 kg.. MEN det er jo tross alt uke 1 for meg, så utfordringen nå blir å ikke gå opp til neste uke. ( håper jo på å se 71 tallet.... )

Er så dårlig på det der med å begrense meg når det kommer til kos altså...

Ha en fin uke dere, så stikker jeg innom igjen lørdag kveld eller søndag

 

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens vekt er 58,2. Altså viser den mer enn vekta på Sats. Men jeg må jo nesten forholde meg til samme vekta. . Ned 200 gram fra forrige uke altså. saaaaakte, men sikkert! Dessuten stresser jeg ikke så mye med tallene nå. Særlig når jeg veide mindre på en annen vekt. .Tror jeg skal stue bort vekta en uke. Så jeg ikke blir helt fanatisk her. Fokusere på å holde meg sunn og god bare. Hvordan går det med dere på veiedagen jenter??!!

Og Hanne: For en pangstart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)
hei hei. Her har det ver aktiviet i dag. :) Kjempehyggelig. Beklager at jeg ikke har tid å kommentere innleggene deres' date=' driver å pakker før turen går til Trysil. Ikke meldt så bra vær som jeg håpet, men vi får bare gjøre det beste ut av det. Blir deilig å komme seg bort litt.

Første gang jeg skal være borte fra knerten mer en en overnatting.

Veie dag i dag: 72 kg dvs ned 2,6 kg.. MEN det er jo tross alt uke 1 for meg, så utfordringen nå blir å ikke gå opp til neste uke. ( håper jo på å se 71 tallet.... )

Er så dårlig på det der med å begrense meg når det kommer til kos altså...

Ha en fin uke dere, så stikker jeg innom igjen lørdag kveld eller søndag

 

Hannemor[/quote']

 

Gratulere med nedgang. Woæw for en start. Kjempebra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)
Dagens vekt er 58' date='2. Altså viser den mer enn vekta på Sats. Men jeg må jo nesten forholde meg til samme vekta. . Ned 200 gram fra forrige uke altså. saaaaakte, men sikkert! Dessuten stresser jeg ikke så mye med tallene nå. Særlig når jeg veide mindre på en annen vekt. .Tror jeg skal stue bort vekta en uke. Så jeg ikke blir helt fanatisk her. Fokusere på å holde meg sunn og god bare. Hvordan går det med dere på veiedagen jenter??!!

Og Hanne: For en pangstart!![/quote']

 

Gratulere med 200 gram ned:) Greit å stue bort vekta en stund. Til slutt skal man jo greie seg uten den. Det er i allefall mitt mål:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

75,9, altså ned 300 gram. Gått sånn passe bra denne uka. Håper jeg klarer å fortsette slik. Akkurat nå er jeg fornøyd bare vekta går nedover og ikke opp igjen.

 

Vi skal på bursdagsfest lørdag, så da kommer jeg nok til å overstige kcal grensa kraftig. Men lenge siden jeg har vært på en fest, så dram blir det, så får kalorier være kalorier:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)
Hei jenter..

 

Er nesten såvidt jeg tør å komme inn hit:( har prøvd å mote meg opp nå i tre dager siden skoleukene mine var slutt...

De siste to uker har jeg hatt det sinnsykt travelt' date=' og maten i kantina på skola er ikke slankekost akkurat. De siste veiingene er ikke akkurat positive(mulig 2 kg eller mer opp)og nå tør jeg ikke veie meg i det hele tatt, men kjenner på kroppen at det ikke er bra.

Jeg har siden søndag prøvd å hente meg inn igjen, men jeg klarer liksom ikke å få grep om hverdagen, og jeg kan omtrent ikke huske sist jeg var og trente! Og nå er jeg så redd at jeg er på tur opp igjen og at all denne jobben er forgjeves. Har jo lest innom diverse slankeblogger, der folk går ned masse, så etter en stund går de rett opp igjen. Det er den store skrekken!!

Jeg føler jeg sliter nå... :)

Beklager at jeg syter litt, men jeg trengte å få luftet litt....

Men håper dere har det bra alle sammen! Og takk for all positiv tilbakemelding på den artikkelen da! :)[/quote']

 

Det er når vi sliter det er så viktig å være her inne. Få ett lite puff av hverandre. Og det er akkurat her inne vi kan syte litt.

Men dette greier du scorpiogi. Legg de siste ukene bake deg, så starter du på ny frisk. Dette skal vi greie alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Ja, vekta viste 79,3 idag :) Fin bursdagspresang det.. Ingen spesiell feiring idag, har laget skoleboller som jeg skal servere til besøk ikveld. Unne meg 1 da, også blir det pizza til middag. Håper det har gått bra med dere andre også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mamsemomsen

Midt oppi flytting, oppussing, lang tid uten internett osv falt jeg av lasset her ; ) Så nå måtte jeg inn her og se hvordan det har gått med dere! Dere har jo vært kjempeflinke!!! Imponert!! Jeg har klart å holde meg på matta jeg også, og har saaakte og slett ikke sikkert gått nedover, - 6 kg. Hadde håpet på mer, men ok..ned er ned, og bedre enn opp eller stille sier jeg til meg selv! Gøy å se at ingen har gitt opp og at dere er langt på vei til målene deres før sommeren. Kommer til å følge med og heie videre på dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir imponert over all nedgangen her.. Superbra.. Det er vår på oss nå.. Da renner det av;)

 

Jeg fikk ikke kommet innom meed rapport i går. Men her er jeg nå..

 

Vekt i dag: 76,8. Så det går sakte men sikkert nedover her også.. Nå har jeg vært ett parr dager flink og ett par dager ikke. tenk om jeg kan klare en hel uke eller to uten å drite meg ut.. Da ville vekta gått litt fortere antar jeg.. Hm.. På mandag igjen blir det andre boller.. Da skal jeg virkelig sette alle kluter til.. Skal nemlig har bursdagsfeiring både lørdag og søndag og da blir det masse pølser og kake.. Og jeg har lyst til å spise det jeg vil på bursdsfeiringa til gullet mitt. Behøver selvfølgelig ikke overdrive.. Men men.

 

God helg damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...