Gå til innhold

uke 14 Motivasjonsrapport mødrene


Gjest Hanne1969

Anbefalte innlegg

Gjest Hanne1969

- Ragnhild: Startvekt 86. ned ca 15 kilo. 1.70. forrige uke:75,3 denne uke: -10,7kilo

- Snurpa: Startvekt 86,9. ned ca 15 kilo. 1.72. forrige uke:77,5 denne uke: 76,8 -10,1kilo

- Melis: Startvekt 70,3. ned ca 12 kilo. 1.65. forrige uke: 55 denne uke: 55,8 -14,5kilo

- Scorpiogi: Startvekt 85. ned ca 20 kilo. 1.63. forrige uke:76,9 denne uke: -8,1kilo

- Leverpostei: Startvekt 86,1. ned ca 15-20 kilo. 1.68. forrige uke:76,2 denne uke: 75,9 -10,2kilo

- Glajenta79: Startvekt 70. ned ca 10-15kilo. 1.69. forrige uke:58,5 denne uke: -11,5kilo

- Truten: Startvekt 65. ned ca 7-10 kilo. 1.60. forrige uke:58,4 denne uke: 58,2 -6,8kilo

- Lillevenn: Startvekt 82. ned ca 10-15 kilo. 1.63. forrige uke:79,7 denne uke: 79,1 -2,9kilo

- Jaka: Startvekt 75,2. ned ca 13 kilo. 1.67. forrige uke:65,9 denne uke: 65,2 -10kilo

- Snop: Startvekt 77. ned ca 7 kilo. 1.72. forrige uke:73,9 denne uke: -3,1kilo

- Stavangerjente24: start:80. ned ca 15 kilo. 1.80. forrige uke:76,7 denne uke: -3,3kilo

- Hanne: Startvekt: 83,4. ned ca. 15kg. 172cm. forrige uke:74,6 denne uke: 72,2 -11.2kilo

-Erdetingenledigenick: Startvekt: 76,0 ned ca 18kg. 163cm denne uke: 70kg -6kg

 

Ny uke.. Nye muligheter Lykke til!

 

Antall kilo tilsammen: 110,8.kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

er det jaggu stille for tiden altså.... Laget en ny tråd jeg. Håper det er greit. Er det jeg som må legge inn vekta deres da??

 

Jeg satser på en ny uke med mange sunne valg. Har egentlig ikke lyst å trene i dag i det hele tatt. Men SKAL ned etter massage kl 13.

Veldig viktig for meg å komme igang på mandag!!

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke så mye aktivitet her om dagen. Håper det står bra til med alle sammen!!:)

 

Hannemor: flott at du laget ny tråd. Det betyr at du må legge inn ny vekt for alle denne uka;) Høres ut som du hadde en fin tur på fjellet!

 

Ragnhild: velkommen tilbake, så koselig å se deg igjen! Håper du kommer deg raskt inn i gode vaner igjen!:)

 

Helgen min har vært ekstremversjonen av usunn... Taco og godteri på fredag. Fest på lørdag og for første gang siden jeg fikk minste snuppa ble jeg faktisk litt beruset.. hehe:p Og enda jeg ikke drakk mye var jeg helt umettelig på "drittmat" igår... Trente på lørdag så det er jo idet minste noe. Og skulle på trening imorges, men ble ringt fra barnehagen og måtte avgårde og hente store snuppa... Igjen... Så jeg får ta det litt som det kommer denne uka. Vil ihvertfall gjerne få trent 2 ganger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som jeg er ferdig på kurs vil jeg gjerne hive meg på sammen med dere, slik at jeg jeg forhåpentligvis klarer å holde koken og både kan gi og få motivasjon.

Jeg fortsetter med veiedag hver tirsdag hvis det er ok for dere.

Veide 87 dagen før fødsel. Nå er min hjerteknuser 6 mnd og jeg veier 70.0

Jeg slanket meg selv de første tre mnd men gikk ned seks kilo på kurs (nr2) fra jan til mars. Har som mål å komme ned i 58 kilo og satser på å gå ned rundt 0.5 kilo i uken. Jeg er 163 høy (lav).

Håper det er ok at jeg slenger meg på her inne. Gleder meg til å bli kjent med dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Takk for oppmuntringer forrige uke, jeg har brukt helgen på å motivere meg, det begynner å sige på igjen nå sånn smått. Tenk ett år med ny livsstil, så kan det plutselig bare Pang!, bli borte igjen sånn!?! Det er rart det.

 

I dag begynner mitt 6. kurs siden jeg ble gravid. Og jeg tror jeg skal greie å hente meg inn igjen etter de siste 3 ukers totalehavari. Men å veie meg, det tror jeg ikke jeg tør enda. Mulig jeg må veie meg med bind for øya, for så å la mannen skrive rapporten min :)

 

Nå skal jeg ordne meg og dra på jobb, bare registrere litt mat først.

 

Forøvrig; velkommen tilbake til Ragnhild og Mamsemomsen.

Og velkommen inn til erdetingenledigenick :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

Erdet... Velkommen til oss. La inn vekta di.

Jeg fikk karret meg på trening etter behandling. Så det ble 3 tp i dag.

Nå er det middag som står for tur. :)

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du laget ny tråd, Hanne :)

 

Scorpiogi: Jeg snakket med kurslederen min i dag nettopp om det du skriver om å gå på vekta når den viser noe som man sannsynligvis ikke vil like. Det vi kom fram til er at det er like godt å få det overstått - få passet påskrevet for å si det sånn - for så å gå videre. Jeg forstår godt at du ikke vil fordi det gir en ubehagelig følelse å gjøre det. Allikevel så er det litt viktig å gjøre det slik at du vet det og vet hva du må gjøre for å komme videre. Så kom igjen - gå på vekta og bli ferdig med det. Da er det også motiverende å se når det forsvinner igjen som du misliker.

 

Jeg var på veiing i dag - ned 200 gram fra sist uke. Jeg var kjemperedd for å gå i dag fordi jeg var ikke noe flink i det hele tatt i helgen. Det ble masse kake - gammel vane spising som det pleidde å være før. Heldigvis ble det litt ned allikevel så jeg var nok veldig flink før helgen da.

 

Gruer meg litt til påsken nå, men målet skal være å ha kun én kosedag og da skal jeg virkelig kose meg. Resten av påsken skal jeg være flink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi
Så flott at du laget ny tråd' date=' Hanne :)

 

Scorpiogi: Jeg snakket med kurslederen min i dag nettopp om det du skriver om å gå på vekta når den viser noe som man sannsynligvis ikke vil like. Det vi kom fram til er at det er like godt å få det overstått - få passet påskrevet for å si det sånn - for så å gå videre. Jeg forstår godt at du ikke vil fordi det gir en ubehagelig følelse å gjøre det. Allikevel så er det litt viktig å gjøre det slik at du vet det og vet hva du må gjøre for å komme videre. Så kom igjen - gå på vekta og bli ferdig med det. Da er det også motiverende å se når det forsvinner igjen som du misliker.

 

Jeg var på veiing i dag - ned 200 gram fra sist uke. Jeg var kjemperedd for å gå i dag fordi jeg var ikke noe flink i det hele tatt i helgen. Det ble masse kake - gammel vane spising som det pleidde å være før. Heldigvis ble det litt ned allikevel så jeg var nok veldig flink før helgen da.

 

Gruer meg litt til påsken nå, men målet skal være å ha kun én kosedag og da skal jeg virkelig kose meg. Resten av påsken skal jeg være flink.[/quote']

 

Ja du og kurslederen din har jo helt rett i det, det er bedre å hoppe i det enn å krype i det. Om jeg ikke springer på vekta allerede i morgen, så skal jeg i hvertfall veie meg på torsdag. Og så får jeg bare ta det nederlaget. Håper det ikke er opp mer enn 2 kg :)

 

 

Nå skal jeg lage meg kveldsmat, og pønske på noe jeg kan gjøre i dag, som trening. Kommer meg ikke ut av huset. Nå skulle jeg virkelig hatt meg sykkel eller noe sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du og kurslederen din har jo helt rett i det' date=' det er bedre å hoppe i det enn å krype i det. Om jeg ikke springer på vekta allerede i morgen, så skal jeg i hvertfall veie meg på torsdag. Og så får jeg bare ta det nederlaget. Håper det ikke er opp mer enn 2 kg :)

 

 

Nå skal jeg lage meg kveldsmat, og pønske på noe jeg kan gjøre i dag, som trening. Kommer meg ikke ut av huset. Nå skulle jeg virkelig hatt meg sykkel eller noe sånt...[/quote']

 

Sett på musikk som du liker og dans med masse bevegelse - det er gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Da er jeg i gang igjen... Ikke superbra innsats i dag, men jeg må vel gi det noen dager før jeg kommer helt inn i det igjen.

Skulle på spinning i dag tidlig, men at glemt at jeg skulle på en fysiotime med snuppa. Har ikke hatt tid senere, så da ble det med en times gårtur. Bedre enn ingenting...

Maten har jeg klart meg greit med frem til i kveld. Vi laga oss fruktsalat med vaniljesaus, eller det blei vel nesten vaniljesaus med litt frukt.. Juksa litt der! Men dagens kcal inntak ble ikke for ille!

 

Jeg slutta og amme på lørdag, og nå har jeg sykt melkespreng. Hadde ikke trodd det skulle bli så ille, for jeg har bare gitt henne morningene siste måneden. Auauau altså! Men men, det gir seg vel snart. Noen med erfaring?

Skulle vel ikke fortsett her inne nå da, men det er vil vel flere som har gjort? Jeg tenker iallefall å henge her inne sammen med dere en stund til..

 

Natta! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Bra å høre at motivasjonen er stigende! Kjenner meg veldig igjen i deg nå! Har hatt 3 uker med fri flyt, men jeg synes det har vært godt jeg da! Ikke gøy å gå opp så mye på kort tid da, men det er jo ikke sikkert det er så ille som du tror i det hele tatt! :) Lykke til med veiing iallefall! Og du blir ikke den eneste med oppgang på torsdag om det er noe trøst... :)

 

Takk for oppmuntringer forrige uke' date=' jeg har brukt helgen på å motivere meg, det begynner å sige på igjen nå sånn smått. Tenk ett år med ny livsstil, så kan det plutselig bare Pang!, bli borte igjen sånn!?! Det er rart det.

 

I dag begynner mitt 6. kurs siden jeg ble gravid. Og jeg tror jeg skal greie å hente meg inn igjen etter de siste 3 ukers totalehavari. Men å veie meg, det tror jeg ikke jeg tør enda. Mulig jeg må veie meg med bind for øya, for så å la mannen skrive rapporten min :)

 

Nå skal jeg ordne meg og dra på jobb, bare registrere litt mat først.

 

Forøvrig; velkommen tilbake til Ragnhild og Mamsemomsen.

Og velkommen inn til erdetingenledigenick :)[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Velkommen! Så flink du har vært! :)

 

Nå som jeg er ferdig på kurs vil jeg gjerne hive meg på sammen med dere' date=' slik at jeg jeg forhåpentligvis klarer å holde koken og både kan gi og få motivasjon.

Jeg fortsetter med veiedag hver tirsdag hvis det er ok for dere.

Veide 87 dagen før fødsel. Nå er min hjerteknuser 6 mnd og jeg veier 70.0

Jeg slanket meg selv de første tre mnd men gikk ned seks kilo på kurs (nr2) fra jan til mars. Har som mål å komme ned i 58 kilo og satser på å gå ned rundt 0.5 kilo i uken. Jeg er 163 høy (lav).

Håper det er ok at jeg slenger meg på her inne. Gleder meg til å bli kjent med dere:)[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Gratulerer med nedgang! :)

Lurt å planlegge en kosedag i påsken! Det skal jeg også prøve på!

 

Så flott at du laget ny tråd' date=' Hanne :)

 

Scorpiogi: Jeg snakket med kurslederen min i dag nettopp om det du skriver om å gå på vekta når den viser noe som man sannsynligvis ikke vil like. Det vi kom fram til er at det er like godt å få det overstått - få passet påskrevet for å si det sånn - for så å gå videre. Jeg forstår godt at du ikke vil fordi det gir en ubehagelig følelse å gjøre det. Allikevel så er det litt viktig å gjøre det slik at du vet det og vet hva du må gjøre for å komme videre. Så kom igjen - gå på vekta og bli ferdig med det. Da er det også motiverende å se når det forsvinner igjen som du misliker.

 

Jeg var på veiing i dag - ned 200 gram fra sist uke. Jeg var kjemperedd for å gå i dag fordi jeg var ikke noe flink i det hele tatt i helgen. Det ble masse kake - gammel vane spising som det pleidde å være før. Heldigvis ble det litt ned allikevel så jeg var nok veldig flink før helgen da.

 

Gruer meg litt til påsken nå, men målet skal være å ha kun én kosedag og da skal jeg virkelig kose meg. Resten av påsken skal jeg være flink.[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Så bra at du kom deg på trening! :)

 

Erdet... Velkommen til oss. La inn vekta di.

Jeg fikk karret meg på trening etter behandling. Så det ble 3 tp i dag.

Nå er det middag som står for tur. :)

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Gøy med en fest da! Var det ikke? :)

Ja' date=' ikke så mye aktivitet her om dagen. Håper det står bra til med alle sammen!!:)

 

Hannemor: flott at du laget ny tråd. Det betyr at du må legge inn ny vekt for alle denne uka;) Høres ut som du hadde en fin tur på fjellet!

 

Ragnhild: velkommen tilbake, så koselig å se deg igjen! Håper du kommer deg raskt inn i gode vaner igjen!

 

Helgen min har vært ekstremversjonen av usunn... Taco og godteri på fredag. Fest på lørdag og for første gang siden jeg fikk minste snuppa ble jeg faktisk litt beruset.. hehe:p Og enda jeg ikke drakk mye var jeg helt umettelig på "drittmat" igår... Trente på lørdag så det er jo idet minste noe. Og skulle på trening imorges, men ble ringt fra barnehagen og måtte avgårde og hente store snuppa... Igjen... Så jeg får ta det litt som det kommer denne uka. Vil ihvertfall gjerne få trent 2 ganger![/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter:) Bare raskt innom før jeg skal stupe i seng, er sååå trøtt!

 

Ragnhild: om det sprenger veldig så må du få pumpet litt, ellers kan du risikere brystbetennelse og da kan du igjen ende med feber og pencillin kur og det hele. Jeg har lett for å få det og jeg lover deg at det er bare så sinnsykt vondt:( Trenger ikke pumpe mye, bare ta det verste så skal det nok går greit;)

 

Velkommen inn hit erdetingenledigenick!:)

 

Skriver mer imorgen, god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Sorry for at jeg er så lite aktiv om dagen.. Dagene går i sin vanlige tralt, ikke så veldig mye mat jeg får registrert men det går nå greit alikevel.. Blir endelig endel trening igjen den uka her, sambo hadde forhåpentligvis siste dag med overtid igår.

 

Har funnet ut det at jeg får bare holde på som jeg gjør, så får vektnedgangen ta den tiden det tar. Er så dumt å bruke så mye energi på å tenke på at jeg ikke går ned. Blir så dårlig humør av det, og får så lyst til å bare gi blaffen i det hele.. Men hvis jeg fokuserer mer på det at jeg vil ha god helse og en strammere kropp ser jeg jo bedre resultater. Går jeg ned i vekt er jo det bare flott, kommer jo sikkert til å gjøre det etterhvert også. Sier ikke det at jeg gir opp altså, kommer til og være her, fortsette å veie meg osv..

 

Velkommen til erdetingenledigenick :)

 

Ha en flott dag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

Jaka: gratulerer med nedgang. :)

Bare en liten tur innom for å få litt inspirasjon. Jeg er på vei tl behandling for bekkenet mit, og har tatt frem sykkelen for første gang. Ikke lang vei, men da får jeg testet kneet. Gleder meg sinnsykt til å kunne bruke sykkelen igjen altså!!! her ligger det mye snø, men er bart på veier og fortau, og meldt mye bra vær denne uka, så satser på at det smelter MYE... :)

JEG VIL HA VÅR!!!

Ha en strålende dag, jenter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Lørdag var det fest, og dette er jeg ikke vant til lengre. Sliten både søndag og mandag:) Var tapas på lørdag og telte ikke kcal. Søndag ble det burge, helt etter oppskrifta etter en fuktig natt. Så kcal inntaket denne helga tør jeg ikke tenke på. Men som jeg koste meg. Så jeg synes det er verdt det.

 

Har slutta å ammet jeg også. Lillemor har vært utrolig sutrete og ikke sovet om nettene. Viser seg at jeg ikke har nok mat, og bestemte meg derfor å begynne med flaske. Begynnte i går kveld, og har ennå ikke fått spreng. Så tydelig at det ikke er så mye der nei. Men fortsetter her inne likevel jeg også.

 

Imorgen blir det ultralyd på storebror. Skal på sykehuset for utredning for brokk. Tenkte han og jeg skulle bruke dagen alene og spise ute bare vi to. Uten baby og uten lillebror. Tror han kommer til kose seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

leverpostei: Lykke til på sykehuset i morgen og jeg håper dere koser dere etterpå ;)

 

Hanne: Jeg forstår godt at du vil ha vår for det har vi hatt her ganske lenge nå. Det spirer og gror og det er aldeles herlig. Nå som kveldene også blir lysere så er det bare å nyte det.

 

I dag har jeg vært ute på joggetur for første gang på veldig lenge. Godt å komme i gang med det også. Jeg og en venninne har bestemt oss for å ha en fast dag i uken for å løpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Høres ut som en super helg ja, bra du koste deg! ;)

 

Har det fortsatt gått bra med ammeslutten? Det var vel dag 2 det begynte å sprenge hos meg og det gjør det fortsatt nå på dag 5. Men heldigvis ikke like ille! :)

Kan tenke meg at storebror kommer til å nyte dagen med deg - så hyggelig! Lykke til på sykehuset!

 

 

Lørdag var det fest' date=' og dette er jeg ikke vant til lengre. Sliten både søndag og mandag:) Var tapas på lørdag og telte ikke kcal. Søndag ble det burge, helt etter oppskrifta etter en fuktig natt. Så kcal inntaket denne helga tør jeg ikke tenke på. Men som jeg koste meg. Så jeg synes det er verdt det.

 

Har slutta å ammet jeg også. Lillemor har vært utrolig sutrete og ikke sovet om nettene. Viser seg at jeg ikke har nok mat, og bestemte meg derfor å begynne med flaske. Begynnte i går kveld, og har ennå ikke fått spreng. Så tydelig at det ikke er så mye der nei. Men fortsetter her inne likevel jeg også.

 

Imorgen blir det ultralyd på storebror. Skal på sykehuset for utredning for brokk. Tenkte han og jeg skulle bruke dagen alene og spise ute bare vi to. Uten baby og uten lillebror. Tror han kommer til kose seg.[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

det ble 200 gram opp gitt. Men kan jo ikke vente noe annet etter den helgen på fjellet. Men men. kunne vert værre, så jeg går på med godt mot igjen

I dag har jeg vert ute hele dagen. Ble tur med barselgruppa, og sykkel frem og tilbake på trening. Har kjørt sirkel time i dag. Så det har blitt rundt 3 tp.

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det unna, denne uka ble plutselig travel;)

 

Kom meg på trening idag + trilletur = 5 tp. Kjempefornøyd med det! Her er det nydelig vårvær og det er så deilig med litt lysere dager!!

 

Jaka: gratulerer med 200 g ned, det er bra!

 

Hannemor: kjipt at det var opp, men da vet du jo ihvertfall grunnen. Og neste uke er det nok ned igjen;)

 

Ragnhild: bra at det går bedre med sprengen nå. Hvordan tar jenta di det da, synes hun det er greit å gi slipp på morgenpuppen?

 

Leverpostei: håper du koste deg med storebror idag:) Hvordan gikk det med undersøkelsen da?

 

Lillevenn: synes du har en fin holdning! Du er jammen både tålmodig og flink som holder ut til tross for at vekta har bestemt seg for å ikke samarbeide. Heldigivis at kroppen din spiller på lag med deg og blir lekrere og lekrere;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for velkomsthilsner alle sammen! Og takk for skryt. Jeg syns det går sakte, eller i alle fall i rykk og napp...;)

Jeg har en mann som jobber skift, så to til tre kvelder i uken er jeg alene og hver tredje helg er jeg helt alene. Derfor kommer jeg sikkert ikke til å ha tid til å kommentere hver enkelt, men jeg imponert over dere alle og suger til meg motivasjon! Denne uken har jeg ikke fått trent fordi jeg har vært syk, men jeg har avtale med pt på mandag, så da er jeg i alle fall igang igjen. Stå på alle sammen:)

Forresten syns jeg det er dumt at "gå tur med barnevogn" ikke ligger inne som en trim-aktivitet, eller gjør det det? Hvis ikke hvordan regner dere tp for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...