Gå til innhold

Uke 15 motivasjonsrapportmødrene


melis

Anbefalte innlegg

- Ragnhild: Startvekt 86. ned ca 15 kilo. 1.70. forrige uke: 75,3 denne uke: -10,7kilo

- Snurpa: Startvekt 86,9. ned ca 15 kilo. 1.72. forrige uke: 76,8 denne uke: -10,1kilo

- Melis: Startvekt 70,3. ned ca 12 kilo. 1.65. forrige uke: 55,8 denne uke: -14,5kilo

- Scorpiogi: Startvekt 85. ned ca 20 kilo. 1.63. forrige uke: 76,9 denne uke: 77,5 -7,5kilo

- Leverpostei: Startvekt 86,1. ned ca 15-20 kilo. 1.68. forrige uke: 75,9 denne uke: 76,8 -9,3kilo

- Glajenta79: Startvekt 70. ned ca 10-15kilo. 1.69. forrige uke: 58,5 denne uke: 59,5 -10,5kilo

- Truten: Startvekt 65. ned ca 7-10 kilo. 1.60. forrige uke: 58,2 denne uke: 58,7 -6,3kilo

- Lillevenn: Startvekt 82. ned ca 10-15 kilo. 1.63. forrige uke: 79,1 denne uke: -2,9kilo

- Jaka: Startvekt 75,2. ned ca 13 kilo. 1.67. forrige uke: 65,2 denne uke: 65,4 -9,8kilo

- Snop: Startvekt 77. ned ca 7 kilo. 1.72. forrige uke: 73,9 denne uke: -3,1kilo

- Stavangerjente24: start:80. ned ca 15 kilo. 1.80. forrige uke: 76,7 denne uke: -3,3kilo

- Hanne: Startvekt: 83,4. ned ca. 15 kilo. 1.72. forrige uke: 72,2 denne uke: -11,2kilo

- Erdetingenledigenick: Startvekt: 76,0 ned ca 18kilo. 1.63. forrige uke: 70,0 denne uke: 69,3 -6,7kilo

 

Ny uke.. Nye muligheter Lykke til!

 

Antall kilo tilsammen: 108,3kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det mandag igjen... Laget ny tråd jeg:)

Merkelig stille her om dagen, sikkert litt påskemodus rundt omkring... Merker det selv og nå som eldste er hjemme fra barnehagen.

 

Selv har jeg hatt enda en fest i helgen, dette er litt ulikt meg... Har vært borte både fredag og lørdag. Ikke spesielt kcal fattig med andre ord... Men men, må jo nyte det litt når jeg kan. Har vært og trent igår og idag. I tillegg blir det ihvertfall en økt på torsdag, det er jeg veldig fornøyd med:D Hadde jo litt oppgang i forrige uke og hadde håpet det skulle stabilisere seg til neste veiing, men med festing i helgen og påske tør jeg ikke håpe på for mye...

 

Vet ikke om du er her inne og leser Ragnhild, men vil bare ønske deg lykke til framover. Håper dere koser dere med prøvingen:) Kommer til å savne deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

Flott at du laget ny tråd .

Kos deg og lev mens du kan Melis. Deilig med litt festing innimellom, etter en lang stund hvor kroppen har vert til for å fore babyen. Godt å være litt seg selv igjen..

 

Går ikke så bra her hos meg. Litt ufokusert når det gjelder maten, så det blir litt mer kos enn vanlig.

Trente vekter og 1 t puls spinn i går. I morgen har jeg sirkel time og torsdag har jeg spinn 60min. Så jeg får i allefall trimma litt i påsken. :)

Fikk en flaske vin og påske-egg fullt av godteri av treningssenteret i går. Og det er SÅ koselig. Blir som en liten unge jeg... hehehe... Jippi.... Jeg har fått påske egg. :(

Tror ikke helt jeg gidder å veie meg i morgen, selv om jeg VET at jeg burde.

 

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Melis og Hanne:)

 

Jeg har nå hvertfall ikke reist på påskeferie;)

Helt enig med Hanne at du må kose deg og feste Melis.

Jeg syns du er så flink til å være sosial og samtidig passe vekten. Det er viktig å kose seg en gang i blant. Kos deg med påskeegget Hanne! Er vel mye viktigere å være i godt humør og ha en god helse med trening enn å gå ned på vekten!

 

Selv er jeg jublende glad i dag. Vekten viste 69.3 kilo! Det er ned 700 g. HURRA for meg selv. Endelig føler jeg at jeg offesielt har kommet under 7-tallet. I går trente jeg vekter og det var veldig kjekt. Melis: jeg skrev feil da jeg skrev at jeg hadde pt. Han er bare veileder, så han trener ikke med meg, men han er skikkelig motiverende og det gir meg driv! Etter trening i går sa han at jeg skulle ha ny time hos ham om tre fire uker, så da er det bare å holde koken tenker jeg;)

Og så "rapporterer" jeg til ham etter hver økt på treningskortet mitt.

 

Melis: trenger litt råd om hvordan jeg kan kose meg sosialt uten at vektnedgangen stopper opp. Og så har jeg bestemt meg for at jeg faktisk ikke klarer meg uten litt nam i påsken jeg heller. Har bestemt meg for å sette av litt kcal til snop som "gullfisker", "lett-chips", sjokoladeis, eller popcorn. Hva syns dere om det?... Går ikke det greit så lenge jeg holder meg innenfor min daglige kcal-dose.

 

En annen ting. I går trente jeg først vekter og så gikk jeg en lang tur etterpå. Jeg var rett og slett utsultet på kvelden! Bevilger dere dere litt mer kcal de dagene dere har skikkelig mange trimpoeng? Så i går at jeg hadde forbrent over 500 kcal, så jeg skjønner jo at jeg var sulten - for å si det sånn...

 

Ha en fiiiiin dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har det vært en deilig dag. Vi har vært ute og gått tur i sola. Det var veldig variert tempo, noe raskt og noe rusle tempo. Største snuppa her ville gjerne gå litt selv innimellom;)

 

Hannemor: selv om det er litt vanskelig å være 100 % fokusert på maten akkurat nå i påskeferien så holder du deg imponerende aktiv! Hørtes så hyggelig ut med påskeegg, kos deg med det!:)

 

erdetingenledigenick: Gratulerer med flott vektresultat! Så deilig at du har lagt 70 tallet bak deg for godt! Det å kose seg når man skal ned i vekt er en av de største utfordringene synes jeg... Det viktigste rådet jeg kan gi deg er vel å planlegge litt. Spise magert i løpet av dagen, (ikke lite, bare magert;)) da har man flere kcal å gå på til kvelden. Gjerne få inn noen trimpoeng også... Når man spiser borte er det lurt å forsyne seg med mye grønnsaker/salat så kan man heller spise litt mindre av det andre. Er det mange kaker/desserter, bestem deg for å smake litt av feks 2 sorter og ikke mer. Om man får mat/dessert ferdig på tallerkenen er det lov å ikke spise opp. Spis sakte og drikk vann ved siden av. Får man servert brus eller alkohol er det lett å bruke det som tørstedrikk, der ligger det mange extra kcal... Når jeg har gått ned i vekt har jeg noen ganger holdt meg innenfor kcalgrensa og andre ganger har jeg gitt f... Men en ting jeg har funnet ut er at det føles uansett best om man bestemmer seg på fohånd, enten man velger det ene eller det andre;) Det ble langt dette, hehe. Kanskje noen andre har flere råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAH! Tusen takk for rådene dine! Det du sier nå er jo nettopp det du har gjort i tråden din: sett på uken som kommer og lagt en strategi! Det har jeg vel allerede gjort i underbevisstheten! Du er kjempeflink til å konkretisere ting og dra de ned på tastaturet, hvis du skjønner hva jeg mener med det!

Så da har jeg bestemt meg for hvilke dager jeg skal gi fullstendig bang i kcal-telling. Må skrive mer om det i min egen tråd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Har ikke vært inne siden forrige dagen, men klarte ikke å holde meg unna i dag. Må jo se hvordan det går med dere! :(

Takk for hyggelige ord! Setter pris på det! Kommer til å savne dere også! Men foreløbig så kjennest det riktig ut at jeg ga meg! Nå skal vi jo bli gravide - og det er gøy å ha det fokuset igjen! Spennende! :(

Masse lykke til i påsken og videre! Jeg stikker nok innom igjen... :)

 

(Hvor har det blitt av Snurpa foresten?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom en snartur i Påsken! Får ikke veid meg i dag, for er bortreist. Men vekta i går er 58,2 så da rapporterer jeg den. Stillstand altså. Og det er jo bra, siden det er stabilisering jeg driver med nå. Har ikke vært like flink i uka som var, så er derfor veldig fornøyd med det. Har ikke registrert heller, så vet ikke hvor mye jeg har ligget på, men tror det er sånn ca 2200 i snitt. Hadde vært deilig om jeg ikke gikk opp mer enn noen hundre gram i påsken. .Blir noen dager med vin, gode middager og kaker nå. Men målet er å hoppe over noe av det jeg får servert. . . f.eks godteri etter alle kakene osv. . .

erdetingenledignick; jeg har også veldig behov for noe kos, og i hele min slankeperiode har jeg lagt inn noe sjokolade. . ikke hver dag da. . men fredag og kanskje en dag til i uka har jeg spist en kvikklunsj på kvelden. Er ikke mer enn 270 kcal i den, og noen ganger skal jeg innrømme at jeg har droppa frukt f.eks så jeg får inn en sjoko i dagsrasjonen i stede. . . Sikkert ikke akkurat helt etter boka, men for min del fungerer det slik at jeg slipper de store sprekkene, fordi jeg vet jeg skal kose meg litt på kvelden.

vel, glad påsk til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ragnhild! Så kjekt at du ser innom oss! Lykke til med prøvingen. Jeg for min del føler meg veldig fornøyd med mine to, så tør nesten ikke høre om hvor spennende det er å vente på to blå streker... Redd jeg skal bli overbevist om at vi trenger en attpåskatt;) Lykket til!

Nei, jeg må holde fokus på vektreduksjon:)

Truten: Jeg er helt enig med deg om at vi alle må finne vår måte å få dette til på! Er kjempeimponert over deg som har kommet ned til matchvekten. Hvor mange kilo har du gått ned egentlig? Jeg syns det skal være lov å bytte ut litt sunne kcal med litt kos i påsken! I går koste jeg og mannen oss med rødvin. Jeg drakk 2 dl. Var kjempegodt det! Hi, hi... skal ikke så mye til heller.

I dag har vi vært på to timers trilletur med matpakke og thermos!

Så får vi se hva som står på middagsmenyen i kveld.. har ikke helt bestemt meg.

God påske alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

....no e eg jaggu gla påska e over...har kvitta meg med ALLE rester av godteri i hus og kan ikkje få sagt kor gla eg e for det....denne påska har blitt ei katastrofe matmessig og eg ser det faktisk igjen på midjen :eek: Har ikkje turt å gå på vekta men skal virkelig legge meg i selen til torsdag og heretter blir det suppe, gulerøtter og vatn i byttevis dei neste dagane.....og rockeringen skal flittig brukast. uff...håper det har gått bedre med dere andre!!!!

 

Spendt på å høyre kor det har gått med dere andre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Og (snart) vel overstått påske.

Nå er det "beine alvor" igjen, i hvertfall for denne jenta! Har vel i grunn ikke vært noe særlig flink i påsken. Fikk meg en heftig gåtur over isen en av dagene, og vi har jo vært ute hver dag, men det har mest vært isfisking, og ikke så mye bevegelse.

Maten snakker vi ikke om :)

Det som er viktig nå er at jeg er innstilt på å gå ned igjen nå. Har meldt meg på treninger utover uka, så dette skal nok gi meg enda litt mer motivasjon.

 

Skal gå meg en tur senere i dag, for å starte litt mykt :(

 

Ha en fin dag!

 

 

Ps: Ragnhild, gleder meg til å høre resultater fra "prosjekt baby"! (ikke særlig lyst på flere jeg, neida!! hihi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

erdetingenledignick: Har gått ned fra 65 , så det vi si ca 7 kg altså. Er ganske lav, så 7 kilo på meg syns jo ganske mye! Men har jo ikke gått ned så mye som noen her inne da. Men det har tatt et halvt år for det!:)

 

Gladjenta. Har virkelig kosa meg med godsaker jeg og, men påsken har for min del vart fra torsdag til i går, fire dager er ikke så ille som hele jula! Derfor håper jeg at jeg ikke har ødelagt så innmari mye likevel .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Her har det ikke vært så værst... med trimmen... MEN med godis har det vært ganske ille gjennom helligdagene. Lørdag hver dag :eek: I tillegg har vi vært på båttur til Fredrikshavn så kcalinntaket har jeg ikke lyst til å begynne å tenke på engang... Imorgen er det hverdag igjen, det skal bli godt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Ja, påsken over og godt er det egentlig. Jeg har kosa meg og ikke telt en eneste kcal. Trimmen har det gått bra med da, har vært på flere skiturer og igår var det tilbake på treningssenteret. Har ikke veid meg så vet ikke hvor stor skaden er enda..

 

Ikke lenge igjen til sommeren nå, så siste innspurt! (eller, blir her lenger enn det jeg altså, men en ekstra innsats frem mot sommeren blir det :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leverpostei:)

Endelig er påska over...Har ikke telt en kalori eller trena i hele tatt. Så regner med stor oppgang på torsdag.ca 2 kg tror jeg. Har ikke vært inne å lest noe her, så tror ikke jeg kommentrere noe. Godt påska er over, nå er det tilbake til hverdagen og telling av kalorier. Siden jeg er ferdig med amminga så blir jeg liggende på 1600kcal. Nå skal kg renne av:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi oi jeg har syndet som en helt.. Uff føler meg helt dritt og var virkelig nødt til å ta meg en tur innom her nå.

 

Beklager at jeg bare forsvant sånn der uten videre...

 

Men men.. NÅ er jeg iallefall tilbake og har bestemt meg for å bli.. Men muligens på et annet forum. Je tenker å starte en ny tråd inne på ned under 10 kilo forumet.. Siden jeg ikke har ammet på en god stund, så føler jeg at det blir mere riktig for meg. Nå har jeg tross alt holdt til her inne ett år.. Jeg og Ragnhild;) Snufs...

 

Men hvis noen av dere vil er dere hjertelig velkommen til å følge etter meg. Men jeg kommer til å følge med på dere her inne. Og blir det for trist der ute i det andre forumet kan det hende at jeg kommer krypende tilbake til korset:D h ehe...

 

Også håper jeg om en stund å kunne lage en gravid tråd:)

 

Lykke til folkens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

Det er alltid verst den første veiingen etter en sånn utskeielse...

Er vel bare å hoppe i det!

Føler litt press på meg her nå for å komme videre, så nå må jeg ikke knekke sammen..

 

 

Snurpa, så utrolig trist hvis ikke du skal være her mer? Det blir rart. Vel, lykke til videre uansett! og håper du stikker innom ofte :)

 

Ser på lista nå at det er bare flere og flere av dere når målet, går over i en annen gruppe, eller skal bli gravide igjen. Huff, er litt redd jeg aldri kommer i mål jeg, at jeg ender opp alene tilslutt.... :) jaja..

 

I kveld skal jeg på vannaerobi, i går var det spinning og styrke. Håper jeg føler meg litt mer energisk snart. Har bestilt herbalife-pulver, som jeg skal drikke for å få litt mer energi, har brukt det før og det funker som krutt :)

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Scorpiogi

vekt: 77,5. opp og opp. Men nå går det ned. Jeg var faktisk 78,3 i helgen så da har det jo begynt å gå rette veien...

 

hvordan går det med dere andre??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glajenta79

Vekt i dag: 59,5 kg....skal ned litt, og skjerpings no før bikini sesongen....det er den der magen som eg ikkje blir kvitt, må vel lære å leve med det men den kan nok forbedres nokre hakk, skjønner ikkje at det er mulig for enkelte å få six pack igjen etter graviditeter eg altså.

 

Mål for veka:

Drikke 2 liter vatn kvar dag

Rokke 15 min 6 dager

100 sitt ups 6 dager

Spise sunt og ligge på 1600 kcal.

Gå tur med barnevogna og sykle så fort eg har sjans :)

 

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg har ikke fått lest meg igjennom alle innleggene siden påsken, men nå er jeg også tilbake. Litt opp etter påsken, dvs. + 200 gram. Vekten nå er 65,4 kg. Jeg er motivert for å fortsette på veien mot målet.

 

Jeg har forresten fått mange kommentarer på at jeg er blitt tynn - synes det er litt morsomt fordi da jeg hadde fått det første barnet vårt så var jeg 7 kg tynnere, men fikk på langt nær så mange kommentarer da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne1969

jeg er her.

Ikke turt å veie meg.

Har konfirmasjon 3. mai så jeg har det ganske hektisk for tiden, men har ikke glemt dere :) Men litt vanskelig å holde fokus om dagen.

Hannemor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig hyggelig sagt scorp

 

JEg skal love deg at du kommer til å nå målet ditt. Bare vær tolmodig pog bruk tiden. Jeg er ikke i nærheten av målet mitt enda, så da vet du det.. HAr fortsatt noen tunge 3-4 kilo igjen:( og de sitter støpt.. Men det er jo fordi jeg er så lite flink i perioder da.. hmf.. Men vio gir ikke opp fighten.. Stå på..

 

Og kom gjerne innom og hils på meg i ny tråd på ned under 10 kilo:D dere er hjertlig velkommen alle sammen. hi hi

 

Det er alltid verst den første veiingen etter en sånn utskeielse...

Er vel bare å hoppe i det!

Føler litt press på meg her nå for å komme videre' date=' så nå må jeg ikke knekke sammen..

 

 

Snurpa, så utrolig trist hvis ikke du skal være her mer? Det blir rart. Vel, lykke til videre uansett! og håper du stikker innom ofte

 

Ser på lista nå at det er bare flere og flere av dere når målet, går over i en annen gruppe, eller skal bli gravide igjen. Huff, er litt redd jeg aldri kommer i mål jeg, at jeg ender opp alene tilslutt.... jaja..

 

I kveld skal jeg på vannaerobi, i går var det spinning og styrke. Håper jeg føler meg litt mer energisk snart. Har bestilt herbalife-pulver, som jeg skal drikke for å få litt mer energi, har brukt det før og det funker som krutt :)

 

Ha en fin dag![/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...