Gå til innhold

8 ukers kurs!!!


Gjest Snowflake

Anbefalte innlegg

Gjest Snowflake

I løpet av 8 uker ønsker jeg å gå ned x- antall kilo. Vet ikke helt hvor mye, men ligger et sted mellom 5 og 10 kg. Alt over 5 kilo vil være et stooort pluss.

Sluttet å røyke for 4 uker siden og det hadde dessverre ikke noe positiv effekt på badevekten min:-(

Hadde allerede noen kilo for mye før dette lille stuntet mitt.

 

Påsken er over og sommeren nærmer seg med stormskritt. Det er bare å brette opp ermene og gå inn i en anti-sjokolade-tilværelse. Det er nemlig her mitt hovedproblem ligger....søthungeren.

 

Vel vel, de som vil må gjerne slenge seg på "kurset" mitt. Er veldig motivert, har gått Grete Roede kurs før med veldig gode reultater. Har investert i ny sykkel og børstet støv av pilates-materialet mitt.

 

DETTE SKAL JEG KLARE!!!!

 

 

Høyde: 168

Vekt 13/4 : 71,7

Mål: ?? Men håper å se et 6 og et 5 tall;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei.

 

jeg har satt meg mål at jeg skal ned 7 kg før 19/6.... Helst mer og fortere.......

 

vekt 13/4: 75,4 kg

 

har laget en plan for uken både med tanke på mat og trening...

 

Gleder meg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, nå skal kiloene av. Håper jeg kan bli med denne tråden.

Problemet mitt er også søthunger. Sjokolade går ned på høykant. Men, nå skal det være slutt. Målet er å komme ned til 57 kg til ca. 20.juni. Jeg er 164 cm høy. Det høres ikke så galt ut med 63 kg, men jeg har veldig lett benbygning, slik at det er ikke der kiloene sitter:-(

 

vekt i dag er 63 kg og midjemål 88 cm.

Kjære Maik05 kan du dele litt på den planen for mat og trening?

 

.....Det er vår vår i år.................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk meg en aldri så liten overraskelse i dag da jeg gikk på vekta. Jeg holder meg vel fremdeles innenfor det som er "normalvekt", men jeg trives ikke sånn som jeg er nå. I tennårene fikk jeg påvist en magesykdom, og etter det har jeg alltid vært slank. I perioder er magen veldig bra, og da kommer også kiloene sigende..

 

Jeg er 68kg. nå i dag, ønsker å komme ned på 60-62kg. Jeg er fysisk aktiv, så trening er det minste problemet. Det er verre med kostholdet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei rain...

 

Planen er i grunn enkel, når det gjelder mat så er det 3 ting jeg skal fokusere på,

- regelmessig måltider- for meg er det alfa omega for å holde koken og unngå utskeielser....

- INGEN godteri før lørdag.....(her er mitt STØRSTE) problem

- få inn mer fiber i form av grønnsaker... grovbrød og knekkebrød er inne allerede:)

 

Når det kommer til trening så er planen ganske konkret, jeg har satt opp en form for trening/aktivitet HVER dag. Det blir trening på sats idag, omsdag og fredag og gåtur eller sykkeltur de andre dagene.

Jeg har meldt meg på oslo halvmaraton i september og er allerede godt i gang med treningen heldigvis...Problemet er ikke å komme i gang, men å fortsette....

 

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen din høres grei ut. Det er ganske likt hva jeg har tenkt. JEg har hatt virkelig gode planer før, men hva hjelper det når jeg ikke fulgte dem. Bedre med noen få punkter. Det med godteri, spesielt sjokolade, skal jeg klare nå. Det var jo et tv- program om det i kveld. Nå er mottoet; "Kan andre, så kan jeg:-)

 

ellers har jeg vært på en times gåtur, innlagt litt intervall-jogging. Fornøyd med meg selv i dag.

 

Go natt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra ! Jeg kikket også på det programmmet idag, og må innrømme at jeg fikk innmari lyst på sjokolade....

 

jeg har hatt en grei dag, maten kunne nok sikkert vært bedre, men jeg er ute å reiser og sett forholdene i betraktning, har det gått fint. Er ofte på disse turene jeg spiser mye godteri....

 

Har dessuten fått trent idag, høy puls time på sats tok virkelig knekken på meg... men det er DEILIG etterpå...'

 

Lykke til med morgendagen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, damer!

Vi har litt til felles flere av oss, ser jeg. Selv har jeg nettopp fylt 40, er 165 cm høy og veier nå 67,8 kg. Trivselsvekta mi ligger på rundt 60-63 kg, tror jeg - så det er altså mellom 5 og 8 kg til det målet er nådd. Noen tidsfrist har jeg ikke satt meg; det pleier ikke å funke for meg, så nå prøver jeg å la det være opp til kroppens rytme, så og si. IKKE lett å forsone seg med, og ha tillit til, men jeg prøver... uansett; jeg er særdeles innstilt på at status er ganske så positiv om 8 uker :)

 

Sukkeravhengighet er min største utfordring også (er med i en tråd som heter "kampen mot sukkeret" her inne :)). Jobber med saken og vet at løsningen er små, hyppige måltider med sunn mat. Så mitt langsiktige mål (som jeg selvsagt helst ville nådd i går, eller i fjor, eller for 10 år siden...) er å stabilisere vekta på et nivå jeg trives med, og deretter fortsette å leve sunt og godt slik at kropp og sjel trives, resten av livet. Jepp!

 

Jeg er inne i en god treningsperiode nå, med 3-4 økter i uka. Dette håper jeg også at jeg vil få til framover, men må kunne tåle at det kanskje bare blir et par økter pr uke i perioder - uten at vekta øker og panikken slår inn.

 

Dette ble ganske omfattende, gitt! Når har dere veiedag? Min er på mandag.

 

Lykke til alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snowflake

Så kjekt at så mange har meldt deg på tråden:-)

 

Jeg har også veiedag mandag, og har nå hatt 3 dager fri for sjokolade, noe som er ny personlig rekord. Så dette sjokolade-programmet igår jeg også, og der har dere meg! Men spiser ikke fullt 3 plater da...det var litt voldsomt.

 

Går greit med spisingen, spiser hver 3 time, fører skjema og føler det går greit. Har også vært å kjøpt krom idag...har ikke helt troen, men ingenting skal være uprøvd;-)

 

Trim blir litt så som så dessverre. Har en aktiv jobb, og to små barn når jeg kommer hjem, så sitter lite i ro, men har ikke fått til en fast rutine på gå og sykkelturer. 2 dager med pilates ihvertfall.

 

Fortsatt fin uke til dere! Gir en lyd på mandag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Jeg har også to unger, er i full jobb, og har en mann som reiser mye. Jeg har nettopp kommet hjem etter ukas 3. treningsøkt! Mitt tips: dropp tv`n!!!

(har allerede opparbeidet meg 6,8 trimpoeng)

 

Lykketil alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det, jenter??

Her går det sånn noenlunde. Har klart å holde meg unna sjokolade,,,,,,, det er bra. Har trent for lite: bare en dag jogging. I morgen skal jeg gå to mil på ski. Årets siste skitur. Nå vil jeg ha vår. Ønsker meg eg. ny sykkel, men det kan være jeg må nøye meg med nye, gode joggesko. ;-)

 

Ha ei super helg. Husk hvis du vil ha forandring, må DU forandre noe;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir ei mye bedre trimuke enn fryktet, ser det ut til. Er straks på vei til en formiddagstime på treningssenteret nå, og så blir det jobb resten av dagen. Og i kveld skal jeg koooose meg med tapas :) I morgen har jeg også trimplaner - sola skinner nå, og det håper jeg den gjør i morgen tidlig også, siden det er en gå/jogge-tur jeg planlegger. Resten av helga skal nyyyyyytes på hotell, med spa og greier - en gave fra min kjære. Åh, jeg er så heldig! :)

 

Ønsker dere alle ei super helg, og så venter vi med spenning på resultater på mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei,

høres ut som det går greit med alle her inne.

 

Uken min har i grunn gått greitt, om enn ikke helt etter planen. Mye å gjøre på jobb og en del reising, samt syke barn har gjort det vanskelig... MEN sånner jo faktisk hverdagen og det må jeg jp bare lære å takle.

 

Har fått inn to gode treningsøkter, samt små aktiviteter i tillegg. Var på joggetur i går og løp en løype som jeg løp for 3 år siden når vekta var 12(!!!!!) kg mindre.... Ble forbauset når jeg faktisk løp like fort.... Tenk bare hvordan det blir om 8 uker :)

 

INGEN sjokolade eller godteri denne uken ! GLEDER meg til sjokolade i morgen !

 

GOD HELG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VELDIG BRA at du greide samme jogge tur, i samme tempo, med 12kg ekstra. Jeg jogger en del selv, og syns det er mye tyngere om jeg går opp 3-4kg!!!(mulig det bare er psyken, men det føles mye tynger)

 

Selv er jeg sååå stolt over all treningen denne uka, over 15 trimpoeng ble det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei alle sammen !

 

Veiedag i dag. Var veldig spent på resultatet, har hatt en aktiv uke, med god trening og aktivitet, men har ikke vært veldig nøye på maten, bortsett fra godteri. Uansett, det har gitt resultater:)

 

vekt 13.04 - 75 kg

vekt 20.04 - 74,1 kg

 

VELDIG fornøyd med dette !!!!!

 

Ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kosemose

Slenger meg med denne tråden og :-)

Jeg er 28år og mamma til 2 herlige gutter.

Jeg er 1,66 cm høy og veier litt for mye, snufs hele 71kilo :-(

Men skal ned i vekt før sommeren og da skal jeg klare å bli der en gang for alle...

 

Har gått på grete roede kurs en gang før, så jeg vet hva det gåt ut på og at jeg faktisk kan klare det :-)

 

Vil helst ned 10kilo, men er veldig fornøyd med 5kilo, så alt over 5kilo er bare ett pluss og jeg skal belønne meg selv for hver eneste kilo som er over målet!

Belønningen skal består av nye fine sommersko, solbriller og div små fine sommer ting. Og har jeg ikke klart målet får jeg vente til neste uke :-)

 

Kom gjerne med trenings tips til meg som jeg kan gjøre hjemme og i naturen. Har ikke Så god tid til treningssenter, men har en sykkel inne og ute :-)

+ en kjempe fin rokkering med vekter i..Auu, den er vond men bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mega hopp på vekta' date=' selvfølgelig BRA det. Men jeg sitter med en følelse av at det er noe som ikke stemmer, da jeg har gått ned fra 68 til 64,8

'[/quote']

 

høres litt mye ut ja, men tenk hvor deilig det hadde vært visst det var sånn;)

 

Jeg ville gått på vekta igjen i morgen og sett da !

 

Kikket litt i boka mi og jeg var faktisk 75,4 sist uke, så da ble jo resultatet enda bedre :D

 

Denne uken tror jeg treningen skal gå lett, i dag er det en lett tur, tirsdag bandy, onsdag fotball og torsdag kamp !! Deilig med treninger som jeg "må" på !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snowflake

Ja, da ver det allerede gått en uke...går fort når man har det gøy dere...

 

Vekt idag 71,o, altså ned 700 gram. Tror jeg må si meg fornøyd med det med tanke på helgen jeg har hatt. FYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY meg!!!

Hyttetur med helgekos som i "gamle dager".

Men nå er jeg enda mer motivert og tar fatt på en ny uke med godt mot.

Målet denne uken:

 

Inkludere mer trening i hverdagen!!

 

Stå på alle...vi er faktisk flinke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!!Kunne dessverre ikke glede meg selv med vektnedgang, men er likevel ganske fornøyd med uka. Har trimma ganske mye. Nå skal jeg bli flinkere å føre dagbok. Ble utskeielse i form av bursdagskake og vin....

 

 

Vekt 13/4- 63,0

Vekt 20/4- 63,4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rakk ikke å legge inn rapport her i går; rakk knapt å veie meg før jeg føk ut i går morges når sant skal sies. Og målebåndet lot jeg ligge, det får jeg ta neste mandag. Uansett: vekta viste ned 100 gram - ikke mye, men OK etter ei så luksuriøs og utsvevende helg med masse feiring og kos! Trimmen gikk også fint i uka som gikk, jeg endte med litt over 12 poeng. Siden 10 poeng er det jeg har som ukesmål, er jeg selvsagt fornøyd :)

 

Håper på noe mer nedgang denne uka her - trim og mat er iallfall i fokus :)

 

Ha ei fin uke dere andre også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte på vekta igjen i dag, for å forsikre meg om at det stemte, og det gjorde det. Den viste 64,8 i dag også. Mulig der var sist tirsdag jeg skulle tatt en ekstra runde på vekta;)

 

På en annen side, trenet jeg mye sist uke. På pulsklokka mi kan jeg få opp total trening og kaloriforbruk for uka, og den viser 7t og 9min trening og knappe 3000 forbrente kalorier.

 

Jeg holder meg til mellom 1200-1500 kalorier pr. dag. Så 3000 forbrente kalorier.. to dager med mat det... Hmmm, dette motiverte!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snowflake

Godt å se at det er så mange som henger med!

Jeg er så imponert over hvor flink dere er å trene, det er det området jeg trenger å jobbe med. Maten går strålende! Koser meg med fruktsalat og kesam vanilje hver kveld. Lovely!

 

Idag har jeg gått en lang tur i solskinnet, og merker at jeg blir i så godt humør. Hilser på alle jeg møter. Ser sikkert helt fantastisk fårete og tåpelig der jeg spretter rundt. Jaja...bryr meg egentlig fint lite;-)

 

Ønsker alle en strålende helg! Kos dere masse med trim og sunn mat:-)

 

Snakkes på mandag;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snowflake
Jeg måtte på vekta igjen i dag' date=' for å forsikre meg om at det stemte, og det gjorde det. Den viste 64,8 i dag også. Mulig der var sist tirsdag jeg skulle tatt en ekstra runde på vekta;)

 

På en annen side, trenet jeg mye sist uke. På pulsklokka mi kan jeg få opp total trening og kaloriforbruk for uka, og den viser 7t og 9min trening og knappe 3000 forbrente kalorier.

 

Jeg holder meg til mellom 1200-1500 kalorier pr. dag. Så 3000 forbrente kalorier.. to dager med mat det... Hmmm, dette motiverte!![/quote']

 

Kan jeg spørre hvordan pulsklokke du har? Er det en slik type med bånd rundt brystet/magen? Fins det klokker man kun har på hånden? Er de dyre?

Hehe---som du skjønner har jeg begynt å tenke litt på dette med pulsklokke. Tenker at det må være ganske motiverende...

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...