Gå til innhold

Svangerskapskvalme og Grete Roede kurs?!


Gjest antigua87

Anbefalte innlegg

Gjest antigua87

Noen flere som sliter med svangerskapskvalme? Jeg kaster opp alt jeg spiser, og har ikke energi i det hele tatt. Driver på min 5 uke med denne kvalme!

 

Noen råd for å få i seg nok næring? Jeg holder vekten hvert fall. Går verken opp eller ned:D Fornøyd så lenge jeg ikke går opp, men hadde vært sunnere om det var på en riktig måte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen flere som sliter med svangerskapskvalme? Jeg kaster opp alt jeg spiser' date=' og har ikke energi i det hele tatt. Driver på min 5 uke med denne kvalme!

 

Noen råd for å få i seg nok næring? Jeg holder vekten hvert fall. Går verken opp eller ned:D Fornøyd så lenge jeg ikke går opp, men hadde vært sunnere om det var på en riktig måte:)[/quote']

 

Uff, jeg misunner deg ikke! Hadde det mye sånn mitt andre svangerskap. Jeg spiste mye appelsiner i båter, det kan man bruke lang tid på å sutte i seg. Fruktsmoothies i forskjellige variasjoner. Rå grønnsaker/salater. Unngå grønnsaker som er stekt eller overkokt. Det gjorde ihvertfall kvalmen verre for min del. Ellers er det vel de vanlige rådene, spis nøtter, avocado, altså matvarer med høyt kcal innhold, men med sunt fett - om du orker noe av det. Men jeg må si, det beste rådet jeg kan gi deg når det er såpass ille er spis det du har lyst på når du har lyst på det... Babyen din tar det den trenger fra din kropp uansett, slik at den lider ingen nød. Har du fått noe av legen mot kvalmen? Jeg fikk afipran, det kan brukes i 1. og 2. trimester. Det hjalp noen timer slik at jeg innimellom orket både det ene og det andre;) Men selv er jeg skeptisk til å bruke for mye legemidler med en liten i magen så det var ikke ofte jeg tok det, men det var utrolig deilig å få en pause innimellom!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har min sympati. Det er ikke kjekt å være så dårlig som du er nå. Jeg har selv hatt ekstrem svangerskapskvalme i begge mine svangerskap. Når du sliter såpass mye med å klare å få i deg næring mener jeg at du bør spise det du ønsker når du ønsker det. Dersom du ikke får i deg mat blir vanligvis kvalmen værre. Dersom du begynner å bli dehydrert så ikke nøl med å ta kontakt med lege for å bli innlagt slik at du får væske intravinøst. Håper kvalmen snart gir seg.

 

God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest antigua87

takk for gode råd. Føler jeg svikter kursleder med å ikke ha noe vektreduksjon. Er nesten mer stress med å noter alt man skal spise. Har ikke sjans på dette opplegget nå. Meldte meg på 1 uke før jeg fant ut at jeg var gravid. hadde jeg visst det 1 uke før hadde jeg nok heller brukt 1800 kr på mammaklær! Vet jo hva som er sunt, og at man skal spise lite og ofte. Så kurset hjelper ikke mye nå. Tror muligens jeg skal kontakte legen. Føler meg helt uttørket om dagen. Og tror ikke det er sunt å kaste opp til det kommer blod! Så får ringe å høre i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har informert kurslederen om at du er gravid? Da legger hun opp kurset etter det og forventer ingen vektnedgang :D Tvert i mot får du masse støtte og hjelp til å fokusere på de sunne valgene. Og når du er kvalm har de god erfaring med det også og kan gi tips og råd. Og det er ikke meningen å kaste opp blod/brunt guffe, da må du til legen. God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...