Gå til innhold

Min laaaange vei nedover


Gjest pav

Anbefalte innlegg

I morgen starter jeg for alvor på min lange vei nedover. Eller må vel kanskje heller si fortsetter på min lange vei nedover. Har vært her inne siden 2007 i denne omgang og fikk kjempet meg ned fra 96 til 88 før jeg ble gravid (Var såvidt nede i 85 før ferien i fjor, men den ble en eneste langt utskeielse, og vekta viste 88 da ferien var over og jeg fant ut jeg var gravid). Vil anta at jeg veier ca 92-93 kg nå, nøyaktig vekt kommer i morgen, og har som mål å veie 75 kg. Hvor lang tid dette tar aner jeg ikke, men antar det vil ta laaaang tid ettersom kroppen min liker å holde på grammene. Har gått ned 10 kg siden like før fødselen for 4 uker siden, og ca 5 kg av dem etter jeg kom hjem med snuppa. Sist hjalp ikke ammingen meg ned et eneste gram, men det ser litt bedre ut nå, og krysser fingrene for at det vil fortsette. Jeg har ikke satt meg noen delmål foreløpig, men det kommer kanskje etter hvert. Enn så lenge har jeg som mål å ha vektnedgang hver uke.

 

Fra starten av kommer jeg til å ha hovedfokus på trim. Jeg har kjøpt nytt batteri til skritt-telleren og skal ha minimum 10000 skritt til dagen i gjennomsnitt. Så nå skal det bli mange og etter hvert lange turer med vogna. Måtte været være på min side, er så trolig mye kjekkere å gå tur når en slipper å pakke seg inn i regntøy, men været skal ikke være noen unnskyldnig.

 

Maten kommer jeg ikke til å bry meg så veldig mye om foreløpig, men skal følge et tilnærmet GR-kosthold uten og veie maten og bry meg så mye om kaloriene. Jeg skal spise ofte og sundt, og prøve og holde utskeielsene til helga.

 

Startvekt og cm-mål:

 

Startvekt: 93,9

18/5: 92,7

25/5: 91,7

 

Nedgang: 2,2 kg

 

 

..................3/5..........19/5...endring

Legg:........42,5 cm - 42,5 - 0

Lår:...........70,0 cm - 69,5 - -0,5

Rumpe:...116,0 cm - 116 - 0

Midje:.....104,0 cm - 103 - -1

Bryst:........96,0 cm - 91 - -5

Arm:..........33,0 cm - 33 - 0

Hals:.........35,0 cm - 34 - -1

Totalt:..... 496 cm - 489 - -7,5

 

Har kun målt under brystene, siden målet oppå brystene vil variere etter når jeg sist ammet.

 

1. delmål: 89,9 kg

 

Endelig mål: 75 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du bare har igjen 4-5kg etter graviditeten! Etter 4 uker er jo det knallbra! SÅ selv om du har lengre vei igjen synes jeg du ligger godt an :) Med 500g i snitt i uka vil det si 9mnd ca. og det burde jo være mulig innen 2010 da med et forsiktig vektnedgang. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmen er helt klart at målet skal nåes innen 2010. Men jeg tørr ikke sette det som mål helt enda...denne gangen skal jeg ha mange kortsiktige mål som kan nåes i løpet av kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viste 92 blank i dag.

Så første mål blir 89,9 kg. Håper å nå det innen utgangen av mai, men tidspnkt er ikke det viktigste for meg.

 

Kommer til å legge inn målene mine i første innlegget og skrive endringene der etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldra81

Wow! Du har jo ikkje mykje igjen til før-gravid vekt då! Det er jo veldig bra etter 4 veker. Eg er heilt sikker på at du klarar målet ditt med den innstillinga du har no :)

Eg heiar på deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag unnagjort...endte opp på 8000 skritt. Ganske fornøyd med det, selv om målet er 10000. Gikk en liten tur, pluss at jeg gikk på butikken og handlet. Fant ut det var best å begynne med en liten tur uten de store bakkene, og siden jeg var litt sent ute og snuppa kunne våkne hvert øyeblikk ble den litt kortene enn planlagt, men tur er tur, så jeg er fornøyd.

 

Problemet mitt er sjokoladen. Jeg har lyst på sjokolade absolutt hele tiden.....her må det sjerpings til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0 sjokolade og 10000 skritt i går :D

Jippi, håper jeg klarer å styre unna sjokoladen i dag også.

En liten snikveiing i dag viste ned 500 gram siden mandag, så viss jeg er flink gjennom helga klarer jeg kanskje litt mer til mandag.

 

Har ingen planer i helga, mannen skal bort fra lørdag til søndag, så jeg må holde meg hjemme med de to små, viss ikke junior vil på overnatting hos besteforeldre...hehe...kan jo håpe. Da blir det skikkelig avslapping..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest propelle

Du har vore kjempeflink gjennom svangerskapet, og så bra at du berre har fire kilo att til før-gravid vekt! Du kjem til å få ein flott tur nedover, eg gledar meg til å følge med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Gleder meg også til å komme litt nedover på vekta igjen. Har skikkelig lyst på nye klær, men har lyst å miste et par kilo til først...kanskje det kan være en belønning når jeg har nådd vekta jeg hadde før jeg ble gravid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest propelle

Nye klede er ein kjempefin belønning når du når eit delmål, så det var lurt :D

Ein følar seg så mykje finare når ein har noko som passar, og ikkje er enten for stort eller for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å gå på vekta i dag tidlig, så den får komme i morgen.

 

Totalt ble det 50000 skritt sist uke, 20000 for lite, men er første uka, så greit nok. Denne uka skal jeg øke antallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest propelle

Totalt ble det 50000 skritt sist uke' date=' 20000 for lite[/quote']

Hugs at om du får trimpoeng for styrke, så kan du jo trekke det frå på stega :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest koko1975

Vi begynner omtrent samtidig her og skal være i match vekt omtrent samtidig. Hva med at vi forplikter oss til å legge inn første uka i januar? Då må vi liksom henge her frem til det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei koko1975 :)

Jeg blir nok værende her til januar jeg, ingen fare for noe annet...jeg blir værende til matchvekta er nådd og det tar nok litt tid ja.

 

Har forresten gitt opp vekta allerede...tirsdag veide jeg jeg 94,5 og i dag 93,9, og for en uke siden 92....hmm...greit jeg har spist sjokolade, men ikke så mye da...men men...målet skal nåes uansett.

 

Jeg må nok begynne og registrere maten også framover ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest koko1975

Vi får håpe vi er i mål før januar, men satser på at vi ikke har gått oppover igjen! :) Jeg kommer nok ikke til å registrere helt til jeg er i mål, men nå i begynnelsen og kanskje i perioder senere hvis det sklir ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å registrer maten i dag, har veid alt og lagt inn her. Foreløpig ligger jeg ca 70 kalorier over meny 3, så det er jo ikke så gale. Har ikke regnet på hva jeg bør ligge på nå, men antar det er en plass litt i overkant av meny 3.

 

Nå er jeg snart klar for å komme meg ut på tur. Skal bli herlig. Sola skinner, og gradestokken tilsier knebukser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jo glemt vekk at jeg skulle på besøk i går kveld, så jeg endte på 2700 kalorier. Men hadde meg en god gåtur med vogna, så det veier jo opp for litt...

 

Var på sykehuset for kontroll i går, alt hadde grodd fint nå, så da er jeg offisielt ferdig med fødselen...jippi!!! Har følt meg bra de siste par ukene, så jeg forventet egentlig at alt var bra også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste del av uka var litt kaotisk, bursdagsfeiring fredag og lørdag, 17. mai i går.

Gikk på vekta igjen i dag 92,7.

Skjønner lite av vekta for tiden, spretter opp og ned i hytt og pine. Men fikk vertfall en nedgang i dag.

 

I dag blir det nok ikke gjort så mye fornuftig, junior hadde feber når han la seg i går, så han er hjemme fra barnehagen i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk målt meg igjen idag, små endringer utenom rundt brystet, ned 5 cm...hmmmm...må ha målt feil enten i dag eller forrige gang tror jeg.

 

Uka har begynt bra. Hadde is i byen i dag, men ingen mellommåltid, så det får gå inn som det.

 

Ellers har jeg plutselig blitt skeptisk til hva jeg putter i meg. Snuppa hylte fra kl 14 i går til kl 22, kun avbrutt av noen minutter søvn innimellom. Og 17. mai spiste jeg ingenting spesielt...men det var tydelig at hun hadde vondt i magen ja. Men i dag er hun heldigvis seg selv igjen. Kjenner at jeg ikke er vant med grining. Junior har knapt grenet i sitt liv, og snuppa hadde heller ikke grenet før (bortsett fra for å si i fra at det er på tide med mat eller bleie eller noe sånt da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk målt meg igjen idag' date=' små endringer utenom rundt brystet, ned 5 cm...hmmmm...må ha målt feil enten i dag eller forrige gang tror jeg.

 

Uka har begynt bra. Hadde is i byen i dag, men ingen mellommåltid, så det får gå inn som det.

 

Ellers har jeg plutselig blitt skeptisk til hva jeg putter i meg. Snuppa hylte fra kl 14 i går til kl 22, kun avbrutt av noen minutter søvn innimellom. Og 17. mai spiste jeg ingenting spesielt...men det var tydelig at hun hadde vondt i magen ja. Men i dag er hun heldigvis seg selv igjen. Kjenner at jeg ikke er vant med grining. Junior har knapt grenet i sitt liv, og snuppa hadde heller ikke grenet før (bortsett fra for å si i fra at det er på tide med mat eller bleie eller noe sånt da)[/quote']

 

Hei

Sier ikke at det er slik for deg, men vil bare nevne min egen erfaring med førstemann og magevondt/kolikkskriking.

Ungen sov lite og korte lurer, skrek mye og var urolig. Kuttet synlig melk :drikkemelk, ost, smør osv. og det hjalp på dagtid. Men nesten hver kveld fra 20-21 til 24-01 skrek hun som besatt... Så gikk det opp for meg at det var som regel 4-5 timer siden middag og de dagene hun ikke hadde skreket hadde jeg laget maten selv fra bunnen av uten melk (eks. spagettitomatsaus). Bestemte meg for å ta 3 dager HELT uten melk og se hva som skjedde. Bakte eget brød, brukte melkefritt smør og olje til å steke i, kyllingfilet og annen "ren" mat til middag osv. i strikt regime de tre dagene. Det ble rolig! 4. dagen valgte jeg noe med melk og helvete var løs igjen.

Hvis du ser et mønster i skrikingen er det verdt å sjekke det ut på denne måten for vi tok allergitester også senere og de slo ikke ut, fikk vite at de sjelden gjorde det på så små barn. Sjekk også evt. egg og gluten. Jeg ble tipset av en venninne som oppdaget at sønnen hennes reagerte på egg og melk selv om hun fullammet, ellers hadde jeg vel ikke tenkt på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips :)

Jeg tror ikke jeg gjør noe mer foreløpig, var bare mandag hun skrek, både før og etter har hun vært rolig som hun pleier. Men skal tenke på det viss hun begynner igjen.

 

I dag skal vi på 6-ukerskontroll, blir spennende og se hvor mye hun har vokst. Håper jeg rekker en trilletur først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderen

Fikk mitt 3 barn i februar.. Og klarer ikke bli kvitt kiloene. Regnet m de kom til å skli fort av, siden jeg har hatt et utrolig stillesittende svangerskap pga bekkenløsning. Jeg har en plan om å klare å gå ned mellom 20-30 kg et sted. Og jeg vil gjerne ned i vekt fordi jeg skal gifte meg i juni neste år. Mener selv jeg har såpass god tid at dette kan bli en sunn vektnedgang. Gjør som deg, bruker skritteller, og syns at jeg av og til fortjener å kose meg litt. Bekkenet er ikke helt i form enda, så jeg kan ikke overanstrenge meg. kjedelig. Vekt hopper også veldig opp og ned her, og en dag kan jeg veie 1,5 kg mer enn forrige da. Må jo huske at alt vi spiser og drikker også veier noe. så jeg tror ikke det er noen god ide å veie seg hele tiden. Nå skal vel flesk bli til muskler også, og de veier jo ikke mindre.jeg veier alltid mer i visse perioder i menssyklusen også, har sikkert m væske i kroppen å gjøre. Jeg henger meg på deg!

Veier nå hele 98 kg, mens jeg helst skulle vært 70-. krise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit Modern!!!

 

I dag viste vekta 91,7, det betyr ned 1 kg siste uka. Vekta svinger noe vannvittig, men sånn er det vel bare med meg...

 

Var på 6-ukers kontroll med snuppa sist uke. Lang og tynn akkurat som mora...eller var det kanskje i motsetning til mora...hehe...

 

Denne uka har jeg masse planer, men jeg skal rekke å gå tur hver dag, det blir målet mitt denne uka, pluss å drikke masse vann!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest camkir

Gratulerer så mye med snuppa!!!

Har av diverse grunner ikke fått fulgt med så mye her inne!

-men nå er jeg tilbake atter en gang - denne gangen gravid!!!

Så nå gjelder det og passe vekta!

 

Hvordan går det med deg og snuppa om dagen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...