Gå til innhold

Mitt lettere liv


Gjest Milia

Anbefalte innlegg

Nå er jeg endelig klar for å holde vekten!

Og dermed kan jeg flytte inn i nabolaget bestående av dere flotte damer som allerede er i gang med å holde vekten. Jeg ser for meg at leiligheten er luftig og lys, med store vinduer og masse utsyn - havutsikt! :D

Håper dere stikker innom og hilser på - jeg har ikke vært så aktiv på forumet i det siste, men har funnet masse motivasjon ved å lese trådene deres. Dere er en utrolig bra gjeng!

 

Jeg er en jente på 33 år som startet mitt livsstilsomleggingsprosjekt i april 2008.

Da startet jeg på 79,3 kilo fordelt på mine 162 cm. I morges veide jeg 61,5 kilo som er en halvkilo under målet mitt på 62 - og nå er jeg fornøyd!

I dag økte jeg for første gang med 100 kalorier - og i ukene som kommer skal jeg spise meg oppover til trivselsvekt. Det ser jeg fram til etter mye tid på 1400 kcal.

Jeg har ikke vært superkonsekvent alltid, men har akseptert at dette tar tid.

Min gamle tråd på "ned 10 - 20 kilo" var også til mye hjelp.

 

Jeg har kommet meg dit jeg er nå ved hjelp av fire internettkurs og at jeg har hatt trening som prioritet 1 i omleggingen av vanene mine. Det har kostet mye krefter, men trening har blitt en del av livet mitt nå, og jeg vet at det er helt nødvendig for å holde vekten. Og det føles deilig! Jeg kan ærlig si at livet mitt er temmelig forandret nå, og lettere både fysisk og psykisk. Jeg er mer aktiv, har mer overskudd, og i løpet av fjoråret møtte jeg også mannen som det viste seg er den helt rette for meg: Ikke at det har noe med vekt å gjøre, men med mer glede og overskudd - absolutt!

 

I bakhodet ligger selvfølgelig frykten for å legge på seg igjen. Jeg har gjort det en gang før, og dit vil jeg ikke igjen. Men følelsen av å være lettere i kroppen og lettere til sinns vil jeg virkelig ikke bytte mot å være tung, uopplagt og kanskje deppa... Så da er valget enkelt: Dette skal vi klare, ett steg om gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, smg. Du har ikke så mye igjen til du flytter inn her selv :)

Hva synes du har vært viktigst for å klare det? For min del har det helt klart vært å trene. Og ikke minst klare å snu om på "har ikke tid"-tankegangen: jo, jeg

må faktisk ta meg tid til å lage skikkelig mat og å trene. Og ikke minst: trene stemmebåndene og smilet når jeg har sagt "nei takk" til ganske mange flere is, lefser, godterier og vafler enn før... :D

Lykke til videre i innspurten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å ta seg tid til seg selv, ja. Men hvorfor skulle vi ikke? :D

 

For min del er det å sprite opp forbrenningen gjennom å spise ofte som har vært det aller viktigste. Og å redusere de tomme kosekaloriene - spesielt fra vin. Nå høres jeg vel ut som en dranker, men for min del har mønstret ofte vært et glass vin til maten 2-4 ganger i uka og det blir faktisk mange kalorier til sammen.

 

Og så har jeg innsett at trening ikke må være jogging/spinning eller andre ubehagligheter, men at også dykking og hagearbeid kommer inn under "en mer aktiv og kaloriforbrennende" fritid.

 

Gjennom å spise oftere ble det lettere å si nei til "kosen" (jobbkakene f.eks) og si "litt" til det jeg unner meg - som ferdagsroastbeefen på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En rask post før jeg får venninnene mine hit på Jane Austen-filmkveld! Gleder meg til luftig romantikk, pene kjoler og talende blikk fra Mr. Darcy... Vi er alle fans av kostymedrama, så dette blir stas. Kjæresten er på jobb, og etter at jeg fikk ham til å se x antall kostymedrama i juleferien, er han nok fornøyd med det... :)

På den annen side har jeg også i løpet av det siste halvåret sett x antall fotballkamper! Og jeg er svært lite sportsinteressert, men har nå oppgradert lojaliteten til både RBK og United...

Skal dele opp litt vannmelon, gulrøtter og epler til filmkosen. Dette høres veldig prektig ut, men jeg er ikke helt fornøyd med søndagen, ettersom jeg har spist muffins litt uplanlagt... Besøkte kusinen min, som bakte til barnas bursdag. Nystekte muffins er utvilsomt godt, og selv om de ikke var store, kunne jeg ha tatt en istedet for 4 stk :S

Helga ellers har vært fin, spiste deilig wok med kylling i går kveld og unnet meg en øl. Fredag tilbrakte jeg alene ettersom kjæresten var på jobb. Rolig og deilig, koste med pus, så på tv og leste bok inntil jeg sovnet tidlig på sofaen. Det har blitt et par lange turer med kjærestens hund i helga også, i løpet av uka har jeg totalt 9.6 trimpoeng, så helheten er ikke så gal, får jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å se nok et nytt fjes. Det høres ut som om du har vært veldig flink i nedgangsfasen. Det er rart med denne overgangen og "plutselig" få lov til å øke antall kalorier. Jeg har gått i en del klassiske feller, unnet meg stadig mer av helgekos i ukedagene. Men nå har jeg tatt grep og har gjenninnført helgekosen (med visse unntak selvsagt). Jeg hører ikke til blant dem som har veiet og målt alt i nedgangsfasen så noen gode råd ang. opptrapping av kalorier har jeg ikke. Synes du er super flink som tilrettelegger for god og sunn kos til filmkvelden deres. Der gjør nok opp for muffinsene :)

Ha en super kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart vi har havsutsikt, dette er et skikkelig fint strøk! Og vi vil se langt nå som vi endelig har funnet ut at vi skal bo her i hold-vekten-landet for resten av livet:D

Velkommen inn, hyggelig med nye fjes.

Så koselig at du ser fotballkamper med kjæresten. Vi er ikke lenger så nyforelsket at jeg gidder å holde min med selskap;)

Jeg er nok ingen stor sportsfan, iallefall ikke på TV- og absolutt ikke fotball. Sykling, håndball og store skimesterskap er vel det jeg liker best.

 

Her har det også gått i kyllingwok i helga. Og nachos. Ungdommene elsker nachos, og jeg lager litt forskjellige skåler. Ei skål er ren vegetar, med masse herlige grønnsaker, bønner, krydder og salsa. Og Litt nachos på toppen, uten ost. Den blir riktig så mager- og aldeles kjempegod!

 

Herlig å lese at du prioriterer deg selv. Jeg er helt sikker på at det er helt nødvendig for at vi skal klare dette. Det ER krevende å holde fokus, vi må spise noenlunde riktig, vi må trene...og hvile.

 

Den treninga av stemmebåndene likte jeg. Jeg er kommet såpass langt at det ikke lenger koster meg noe å si nei. Jeg har ikke så veldig lyst på disse evindelige kakene og kaffekosen som serveres overalt. Hvis jeg først smaker er jeg solgt, men hvis jeg klarer å holde fingrene av fatet er det helt uproblematisk.

Og jeg er blitt "reisende i matpakker". Jeg har alltid noe spiselig med meg på min ferd. Sikkert litt sprøtt men det har berget meg mang en gang. Jeg tror at en del folk tror jeg er allergisk og det får så være. Jeg har aldri sagt at jeg er det:p

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Jeg er en jente på 33 år som startet mitt livsstilsomleggingsprosjekt i april 2008.

Da startet jeg på 79' date='3 kilo fordelt på mine 162 cm. I morges veide jeg 61,5 kilo som er en halvkilo under målet mitt på 62 - og nå er jeg fornøyd!

I dag økte jeg for første gang med 100 kalorier - og i ukene som kommer skal jeg spise meg oppover til trivselsvekt. Det ser jeg fram til etter mye tid på 1400 kcal.

Jeg har ikke vært superkonsekvent alltid, men har akseptert at dette tar tid.

I bakhodet ligger selvfølgelig frykten for å legge på seg igjen. [/quote']

 

Hei og velkommen til hold vekten Milia :)

Du har vært mye flinkerer enn meg da men jeg trøster meg med at jeg er 10 år eldre og har "lov" til å veie litt mer enn deg selv og vi begge er 162 :)

Vi skal vel øke til omtrent det samme på samme tid så vi kan vel støtte hverandre håper jeg :)

Akkurat nå i helga har jeg fått lyst til å gi f...... men jeg er vel tilbake til min sedvanlige utholdenhet i morgen tenker jeg :)

Lykke til med oss alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hyggelig å komme hjem til leiligheten og finne så mange koselige hilsener - takk! :)

 

smg: jeg er også glad i vin - og litt av problemet mitt har vært å holde meg innenfor kosemerkene- om jeg bruker alt til vin, blir det ikke noe igjen til andre ting. Men jeg har heller ikke ønsket å bli hysterisk og tenke at noen mat er forbudt. det er min sikreste vei til å få lyst på den... men jeg har kuttet ned mengdene

 

2neA: jeg har ikke vært konsekvent hele tiden, og listefører ikke hver dag. Men vil prøve å holde litt øye med det disse ukene jeg øker. Kjenner igjen det du sier om helgekosen som sprer seg utover uka... jeg gikk ned i vekt i 2002, og gikk gradvis opp igjen, nettopp av den grunn og at jeg sluttet å trene. Derfor: å holde oppe trening er prio nr 1!

 

Jess: ja, vi må prioritere oss selv. Jeg er imponert over alle dere som har jobb og barn og likevel klarer det. Dette med "reisende i matpakker" likte jeg! Skal ta det til meg. Lettere da å unngå å ryke på noe dum mat i blodsukkertåka :)

 

Trollmor: det er så viktig at vi blir fornøyd med det som passer vår kropp. Mange som er like høye som oss har mål om å veie noe på 50-tallet. Kanskje passer det dem også, men jeg tror det er rett for meg å veie ca det jeg gjør nå. Det er jeg sikker på at det er for deg også.

 

I dag ble det sen middag - kyllingtaco- , dro rett etter jobb til kjæresten som er syk. Kjøpte inn cola til han for å få magen hans på rett kjøl. Smakte litt selv, men så godt er det ikke - rart at jeg var avhengig av dette en gang! Det var før forrige gang jeg gikk ned i vekt. Droppet den planlagte treningen rett etter jobb for å gi litt omsorg - men i morgen blir det kampsport som jeg har tatt opp igjen det siste året. I går var det 45 minutter puls-aerobic og 45 minutter pilates. Er ikke alltid jeg får taket på pilates, men i går kjente jeg at det dirret i magemusklene. Det har de nok godt av! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viser i dag 62,1 - det er 600 g mer enn torsdag sist uke da jeg begynte å øke.

Håper at dette kan skyldes naturlig variasjon. Mensen er straks om hjørnet og jeg kjenner at kroppen begynner å samle på vann. Men jeg må følge med - håper at vekta ikke øker fordi jeg har økt inntaket :D

 

17. mai er rett om hjørnet og kjæresten og jeg har ikke helt bestemt oss for hva vi skal finne på ennå. Kunne tenkt meg en tur på hytta, mens en venn av oss foreslår piknik i byen. Har også tenkt på 17.mai-frokost hjemme hos meg - men det medfører som alltid litt stress med rydding og vasking, samt at jeg alltid blir revet med og styrer mer enn jeg har tenkt :)

Har iallfall tenkt på noen sunne retter å lage til en piknik/17.mai-lunsj. Lurer litt på oppskriften på Middelhavspai som er i en av Grete-kokebøkene. Er det noen som har prøvd den? Eller har noe annet godt og sunt å anbefale?

 

Akkurat nå sitter jeg og venter på pus, som jeg slapp ut i morges og som ikke har vist seg siden jeg kom hjem. Er litt bekymret, men prøver å roe meg ned med at han bare er på et spennende vår-eventyr (ikke med damer, den muligheten har jeg og dyrlegen tatt fra ham) Håper han kommer hjem snart, frisk og fin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Velkommen inn hit, Milia! Det ser ut som du har funnet deg godt til rette allerede :D. Jeg vet ikke nok om økning av kalorier og hva som forventes på vekta, men jeg tror ikke du trenger å bekymre deg over den lille oppgangen. Det kan veldig godt skyldes naturlige svingninger noe som virker sannsynlig ettersom du merker at du samler væske.

 

Håper pusen din har kommet hjem igjen. Jeg tror disse tider innbyr til eventyr uansett om pusene har dameinteresser eller ikke. Det er varmere i været og generelt mer action. Katten jeg hadde for en del år tilbake var veldig ivrig på disse tider selv om han følte seg litt trua når det kom ivrige damer i nærheten. Jeg tror han synes de oppførte seg litt merkelig :).

 

Ønsker deg en riktig god helg! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg på min andre kurskveld på Hold vekten. En bra kveld, og fikk mange nyttige tips.

17.mai-helgen ble preget litt ujevn spising og mye sosialisering på min nevøs bursdag, GP-fest og en koselig, lang 17. mai-lunsj. Det ble litt kake på bursdagen og en del mer vin på GP-festen... Spiste nok litt mer enn jeg burde selv om jeg ikke lesset innpå med søtsaker. Vekta i går før jeg dro på kurs viste iallfall rundt 63, noe som er ergelig ettersom jeg var på 62 før. Men det var på nivå med sist jg veide meg hos kursleder iallfall. Magen stoppet litt opp etter helga og jeg har samlet litt vann, så får se utover uka hvor reelt dette er.

Skrulle, takk for hyggelig hilsen! Feiret dere 17. mai i England?

Pus kom forresten hjem senere på kvelden. Han har hatt en avslappende helg på hytta til foreldrene mine med musejakt og mange godbiter fra foreldrene mine :) Nå er han ute og løper igjen.

 

Økingen av kalorier skal ifølge "oppskriften" skje med 200 kalorier ekstra hver dag i 14 dager - så øker man med 200 til, og fortsetter slik til man har kommet opp til det mye energinivået man har regnet ut. Jeg legger inn et mellommåltid til foreløpig. Etterhvert kan man også øke middagsporsjoner. Og når det gjelder kosemerker, sa kurslederen at man holder igjen 100 "frikalorier" per dag. Det er altså rom for litt mer, og godt er det :D

Fikk forresten et godt tips i disse sommertider når det i enkelte sammenhenger drikkes øl:

en vanlig halvliter øl har jo rundt 200 kalorier, men ifølge kurslederen min har to halvlitere light-øl 300 kalorier til sammen. Ante ikke at det var så stor forskjell. Da er jo valget enkelt, synes flere av light-typene er gode, selv om de er litt "tynnere" i smaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det kvelden før fridag, og pus og jeg har inntatt sofaen. Pus i drømmeland, jeg med pc-en. Etterhvert skal jeg til kjæresten og antagelig mer sofakos. Har dog ikke dårlig samvittighet for dette, i går hentet jeg inn hele 4,4 trimpoeng på en time aerobic pluss at jeg gikk til byen og hjem - 1 times gange til sammen. Gikk også samme rute mandag, så har 6,9 trimpoeng så langt denne uka. I morgen blir det nok en lang hundetur i marka med kjæresten og hunden. Det er virkelig motiverende å ha en hund å gå tur med, den blir så glad, og du vet at du må ut uansett :) Dessuten, som dyreeier har jeg laget meg en nyttig liten tankevekker: De fleste vil være enige i at det er å behandle dyrene sine dårlig hvis de får feil mat, eller de fores med søtsaker. Likeså om man ikke gir en hund den mosjonen den behøver. Derfor er vi som har dyr utrolig opptatt av at de skal få riktig mat i passe mengder, nok trim, og kos og godt stell. Men vi mennesker har heller ikke noe bedre av å få feil kost, eller ingen trim - så jeg prøver å tenke at trim er like nødvendig for meg som for vofs og pus, og at jeg skal ta like godt vare på meg selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg ut og kjøpe klær! Gleder meg veldig. Det er virkelig påkrevd, jeg har masse klær som er for store, mange av dem som passer er slitt, osv.

Jeg har ikke kjøpt så masse siden jeg var noenlunde på rett vekt før jul, fordi det har vært en del andre utgifter som jeg har måttet prioritere før kleskjøp. Dessuten har jeg "fått tilbake" en del klær som lå permittert i skapet og som plutselig passet igjen. Men nå! Må bare passe på å sette av et budsjett så jeg ikke går helt "overboard". Var ute på en prøve-runde ved sist lønn og kjøpte en bukse, en topp og en kjole. I størrelse 36 - jeg tror det nesten fortsatt ikke når jeg skriver det. Synes å huske at jeg var en 38 selv på gymnaset.

Jeg lo av dama på oasis da hun hentet fram en topp "ja, det er vel 36 du skal ha?"

"nei, overhodet ikke. gi meg 38 eller 40" sa jeg

"nei, jeg tror ikke det sjø" sa dama og ga meg 36. Og hun hadde faktisk rett. Prøvde 38, men det ble for løst og slaskete.

Topp er greit nok, for de to "formerly known as D-cups" har gått tilbake til den mer beskjedne B/C-størrelsen de først hadde da de ga seg til kjenne for ca 20 år siden. Men sannelig passet ikke både bukse og kjole. Det må nok være all treninga. Dessuten er det så stor forskjell på størrelser, at jeg ikke har illusjoner om at jeg passer i 36 over alt. Men gøy var det uansett.

Jeg har på ingen måte noen illusjoner om at alt passer eller ser bra ut på meg fordi jeg er slankere. Det er fortsatt ikke slik at alt kler min kroppsfasong, men mye lettere å finne noe som passer er det helt uten tvil. Og bare gleden ved dette er motivasjon god nok i seg selv til å aldri la meg selv legge på meg så mye igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Skal du og ut å shoppe klær? Ja som du så hadde jeg en topp tur i prøverommet i går, så gled deg :)

PS masse gode tilbud i butikkene som passer godt sammen med den nye vårmoten, fint på kroppen og fint for lommeboka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første etappe av shopping er unnagjort! Det ble tre kjoler, to bikinier og en dongeribukse. Buksa er av samme modell som en jeg har fra før og liker veldig godt, og var til halv pris. Resten ble innkjøpt på H&M, så fikk rimelig mye for pengene. Kommer nok aldri helt til å venne meg til synet av min vinterbleke rumpe i bikiniunderdel i speilet på H&M - det har alltid vært en nedstemmende opplevelse.

Synes aldri jeg ser så ille ut i speilet hjemme. Men med klær på var det ok.

Det er sant at det er mye fint nå, trollmor, masse glade fine farger og sommerlige mønstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milia. Det er en egen lykkerus når man kan kjøpe klær og føle seg vel. Jeg er sikker på at du er ei riktig så snerten dame. Tenk størrelse 36 !!! Må ha føltes helt uvirkelig da butikkdamen foreslo størrelsen. Gratulerer med godfølelsen og å ha holdt vekten i mange måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Gratulerer med nyinnkjøpte klær! Må si at du er snerten der du svinser rundt i 36, ja :). Moro med kjoler. Jeg har fått mer og mer sansen etter at beina mine ble litt slankere. Det er skikkelig moro å endelig kunne velge det en har lyst til og ikke bare ta 'det som passa'. Enig i det at det slett ikke er slik at alt ser like bra ut selv om kiloene er av. Normalvektige kropper er også forskjellig, viser det seg :). Men utvalget er nå uasett formidabelt i forhold til før. Det slår meg at det er så mange av oss som har det samme forholdet til kleshandling. Det pleide å være i beste fall vanskelig og i verste fall traumatisk å gå og handle. Mange som sier at de har grått eller vært nær på å gråte i prøverommet før. Og nå er det bare lykke etter kleshandel her inne på HV (og på ned i vekttråder også, heldigvis). Jepp, enig med 2neA - lykkerus er vel ordet. Fint at det går an å få et bedre forhold til klær, trist at det er så mange som sliter. Og prøveromsrumper er ikke som andre rumper - det er jeg så enig i! De har ingenting med virkeligheten å gjøre :).

 

Her ble 17. mai en døll og kjedelig dag. Det striregna, så vi holdt oss hjemme. Jaja, det blir vel 17. mai igjen! Det er ikke umulig at vi bor i Norge neste år, men vi får se. Har ikke bestemt oss helt enda. Godt at Pus kom til rette og har det bra og får med seg all spenninga det sikkert er for puser i disse tider!

 

Ønsker deg en riktig fin søndag! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt sikker på at det er noe galt med lyset i disse prøverommene!!!:)

Og så tror jeg det er noe galt med speilene også, det står rett og slett for nært. Jeg skulle ønske det var en rød stopp-strek i gulvet slik at vi holdt en viss avstand til glasset:p

For jeg føler meg ikke akkurat fresh og stram i nettoen inni prøverommet selv kroppen er mer passelig nå. Det er noe med å komme så nært innpå speilet, alle skrukkene i min lett sammentrukne hud kommer helt til sin rett i flomlys og nærbilde:D

 

Gratulerer masse med nye klær og nye størrelser.

 

JESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Og prøveromsrumper er ikke som andre rumper - det er jeg så enig i! De har ingenting med virkeligheten å gjøre"

He he Skrulle, dette sitatet hadde jeg sansen for :)

Jeg er nok ikke en 36 i alle merker, nei. Bare for at det skal være den komplette størrelses-miks i skapet, var en av kjolene (med knapping) i 40, de to andre kjolene i 38, og i bikini valgte jeg 42 fordi jeg synes at 40 ble litt lite dekkende over den nevnte rumpa... Så størrelser er merkelige greier. Men jeg er mer enn fornøyd med å være en 38-40!

Enig i dette med lyset i prøverom, Jess. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor det er sånn, butikkene måtte vel ha solgt mye mer om de hadde flatterende belysning? Før hørte jeg om at butikker brukte"slankespeil" for å selge mer, men jeg kan ikke komme på å ha vært i noe prøverom jeg har følt meg slankere enn vanlig i...

 

Selv om jeg har trent mye det siste året, synes jeg særlig beina og magen er litt slappe i fisken og kunne trengt en oppstramming. Kanskje mer styrketrening er tingen? Ellers får jeg bruk for bikiniene, ser det ut til - kjæresten og jeg har nemlig bestilt oss ferietur! :) Vi gleder oss enormt og har surfet på nettet etter kart, restauranter og utflukter i halve dag. Det er først om to måneder, så må smøre oss med litt tålmodighet, dog :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trollmor66

Jeg tror faktisk at jeg var ute for et slankespeil på handleturen min på fredag. Det var i enden av gangen ved prøverommene, og jeg gikk faktisk flere turer fram og tilbake for å beundre meg selv. Da jeg etterpå så meg selv i nærbilde i neste prøverom skjønte jeg jo at det var et lurespeil, men skulle gjerne hatt et hjemme til deppedager da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Er tilbake i hverdagen og på nettet etter en uke på "avlogget" ferie uten tv og nettilgang - bare kjæresten og meg på hytta, med katt og hund, radio, masse bøker og KOS, kos og atter kos. Vi har hatt det utrolig fint :o

Pinsehelga kom med nydelig vær, grilling og soling - pappa og jeg badet til og med i sjøen! Selvfølgelig mest for show, det var hutrende kaldt og ble en meget kort dukkert. Resten av ferien, med bare kjæresten og meg, var været tilbake på typisk trøndersk junivær - masse regn i flere dager, og temperaturer fra fem grader om morgenen... Men så rart det enn kan høres ut, har vi kost oss masse likevel.

Fyrt i ovnen, lest masse bøker og laget god mat. Kalorimessig har det vært mer enn vanlig. Merket godt at når det var regn og inneliv fikk jeg mye mer lyst på godteri. Et par dager ble det litt nøtter, seigmenn og sjokoladebiter. Dessuten vin og lightøl til maten oftere enn i hverdagen. Sto opp senere, og det ble færre og litt større måltider. Men matmessig gikk jeg ikke helt over styr og har f.eks ikke spist flere brødskiver enn jeg pleier. Samtidig har vi gått tur med hunden minst en time hver dag. Fredag ble det en topptur på tre og en halv time, så har god samvittighet for det. Vekta i kveld viste 63, og jeg regner med at det kan være noe vann.

Er litt blandet i forhold til dette, på en måte synes jeg det er greit å unne seg litt mer av og til, og har tatt en bevisst "risiko". Samtidig kunne jeg jo også kjørt streitere enn dette. Merker iallfall at hytta forbinder jeg med lange måltider og en del kos i matveien. Ikke nødvendigvis bare usunn mat, men mer av den, og godteri innimellom. Samtidig har jeg hatt en tanke i bakhodet på porsjonsstørrelse og mengder. Det har vært viktig for meg å ikke bli hysterisk og tenke at noen matvarer er "forbudte", da får jeg mer lyst på dem. Istedet prøver jeg å tenke "sjelden" (f.eks rømme) og "hverdag" (ekstralett rømme eller kesam) Og nå som jeg er hjemme, skal jeg tilbake på treningssenter og gåturer, og vanlig sunt kosthold :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skrulle

Høres alldeles herlig ut, Milia :)! Det er koselig med inneferie bare selskapet er godt og det er nok med bra lesestoff, synes jeg. Men kjenner godt følelsen av at det frister mer med kosemat når en sitter mye inne. Og så er det er den balansen mellom å være strikt og gi helt slipp i matveien... Det sitter ganske godt på plass i skolten at det er matvarer som egentlig ikke er lov og at det ikke skal spises for mye om gangen. Men så er det å finne en måte å leve på oppi dette også da og forhåpentligvis lære å kjenne at alt er lov bare det skjer innimellom og ikke alltid. For egen del sitter jo redselen for at 'innimellom' gradvis blir oftere og at plutselig er det påskudd for å kose seg både titt og ofte :o.

 

Det ser nå ut som om du har berga deg godt gjennom - bra med trim ble det vel også. Uansette er det vel gjerne noe vann som skal av, så etter noen dager i normalt gjenge er kanskje vekta mer medgjørlig :).

 

- skrulle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...