Gå til innhold

Søthunger og trim


Gjest KatG

Anbefalte innlegg

Hei! Har nettopp startet på nettkurs for gravide og ammende, har en sønn på litt over 6 mnd. Lurer på to ting. For det første sliter jeg noe helt ekstremt med søthunger, noen som har lignende problem, eller gode tips? Vi spiser jo regelmessig på g.r så det gjør jeg:)

 

Jeg sliter med å komme meg på sats, og det blir til turgåing som er min trim.. Noen andre som ikke får trent og som evt gjør noe annet smart? Føler jeg må gjøre noe mer enn å gå for å få bort det overflødige på magen..

 

Og, er det noen andre som er sultne eller??? Jeg er dødssulten hele tiden!!! Og ligger på meny 3.. har ikke følt det sånn før, må nok være en tilvenning for magen min, hadde ikke det sunneste kostholdet før jeg begynte.. :S

 

God 17ende mai!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd barnepass på treningssenteret? Jeg brukte det med mine sist, da fikk jeg trent på formiddagen og det er lettere :) TIlvenning: første dag var jeg med på barnepassen i 15-20min så gikk vi hjem, neste dag var jeg der litt og gikk ut i 5-10 min før vi var sammen litt og gikk så hjem, tredje dagen trente jeg en halvtimes tid og så gikk vi. Etter det var det ikke noe problem å gå fra, trente en times tid og dusjet i fred og ro, så spiste vi matpakkelunsj på senteret og ungen sovnet i vognen på vei hjem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

om du er sulten kan det kanskje hjelpe og spise litt mer per måltid? Selv har jeg slitt litt med at jeg har vært for flink til å spise ofte og LITE;) Om du spiser magre produkter blir det plass til mer mat per måltid eller extra mellommåltider.

For å hjelpe på søtsug synes jeg det er godt med frukt, gjerne litt søt som forskjellige typer melon, mango og banan. Ellers er det deilig med en frisk smoothie!:)

Og i forhold til trim så er jo turgåing kjempefint! Ellers er det mange typer trening du kan gjøre hjemme med en trenings dvd f eks. Finnes mye forskjellig, både kondisjon, styrke, yoga mm.

 

Lykke til og god 17. mai til deg og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd barnepass på treningssenteret? Jeg brukte det med mine sist' date=' da fikk jeg trent på formiddagen og det er lettere :) TIlvenning: første dag var jeg med på barnepassen i 15-20min så gikk vi hjem, neste dag var jeg der litt og gikk ut i 5-10 min før vi var sammen litt og gikk så hjem, tredje dagen trente jeg en halvtimes tid og så gikk vi. Etter det var det ikke noe problem å gå fra, trente en times tid og dusjet i fred og ro, så spiste vi matpakkelunsj på senteret og ungen sovnet i vognen på vei hjem :D[/quote']

 

Takk for svar! Jeg lurte på når du begynte med barnepassen på treningssenteret? De har det på nærmeste sats her ja, og har tenkt på det.. Men hva er det de egentlig "gjør" med barna..? Har de stor og små barn sammen? Prøver de å roe babyen hvis han skriker eller kommer de og henter deg med en gang? Jeg har på en måte ikke den roligste og stille babyen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei' date='

 

om du er sulten kan det kanskje hjelpe og spise litt mer per måltid? Selv har jeg slitt litt med at jeg har vært for flink til å spise ofte og LITE;) Om du spiser magre produkter blir det plass til mer mat per måltid eller extra mellommåltider.

For å hjelpe på søtsug synes jeg det er godt med frukt, gjerne litt søt som forskjellige typer melon, mango og banan. Ellers er det deilig med en frisk smoothie!:)

Og i forhold til trim så er jo turgåing kjempefint! Ellers er det mange typer trening du kan gjøre hjemme med en trenings dvd f eks. Finnes mye forskjellig, både kondisjon, styrke, yoga mm.

 

Lykke til og god 17. mai til deg og:)[/quote']

 

Jeg spiser omtrent bare magre produkter, men føler at det er mindre mettende, men likevel så havner jeg rett opp under 1900 kcal eller litt over.. :S Så jeg bruker alt jeg kan.

Ja, hjelper litt med frukt, og skal begynne emd smoothie igjen..:D Kunne ønske vi kunne spise mere frukt! Jeg er ikke nazi, så hvis jeg er sulten så spiser jeg en frukt ekstra, salat e.l. Og så er jeg for slapp til å gjøre øvelser hjemme, blir mye tv og data bruk... trener du hjemme??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:)

 

Nei, jeg er nok ikke strukturet nok til å trene noe særlig hjemme. Jeg har holdt på med rockering, men ellers er jeg flittig bruker av barnepassen på sats;) Stort sett er det ikke så mange barn der i uke dagene. Vesla mi har vært der siden hun var 3 mnd. Hun satt i vippestol/lå på gulvet under babygym i begynnelsen og nå krabber hun rundt der inne. Om hun gråter prøver de og trøste, men er det mange små barn samtidig som blir urolig er terskelen lavere for å komme og hente foreldrene. Om du ikke har prøvd det er det å anbefale;)

Jeg har aldri vært spesielt striks ift fruktrasjon, har jeg hatt lyst på mer frukt har jeg spist det... Det er jo bedre at du spiser litt extra frukt enn at du sprekker fordi du er sulten. Forresten er gulrot og kålrot finë grønnsaker og legge til ved siden av måltidene, kanskje du føler deg litt mettere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest propelle

Hei, og gratulerar med ein liten gut!

 

Søthunger er noko eg og slit med, og for meg hjelper det kun å være veldig streng på det søte, for dersom eg tek ein bit, så klarar eg ikkje å stoppe. Men noko som hjelper på kvelden når eg er litt fysen er eit eple i små bitar, med kanel på, 2 min i mikroen, og så tømme ein dobbel 0% vanlije eller eple yoghurt over, det blir kjempegodt, og då går fysinga over.

 

Og om eg er svolten men ikkje har fleire kaloriar att bruke, så spiser eg ei gulrot, eller går og legger meg (for det er alltid på kvelden for min del).

 

Eg trenar heime, prøvde å trene på sats når storesøster var baby, men det fungerte ikkje for meg. Ho hylskreik og ville ikkje være der, eg vart alltid avbrutt i treninga, og det var ikkje kjekt. Men eg har funnet dette programmet: http://nrk.no/bedrepuls/article/page/view/1.6527514

og det gjer eg på stovegolvet to dagar i veka, etter å varme opp ti min med rockeringen. Eg har avtale med meg sjølv om at eg skal gjere det tysdag og torsdag, det hender eg flyttar litt på dagene, men er streng på to gonger i veka. Det er ganske tungt, synes eg, men eg føler eg vert sterkare.

 

Lukke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest koko1975

Jeg har også hatt en vanvittig søthunger etter at jeg fødte. Tidligere har jeg vært en typisk "potetgull og saltlakris person", men etter jeg ble gravid har alt endret seg.

 

Jeg kuttet all godis (utenom lørdagsgodis) rett etter påske - alstå før jeg begynte å registrere her. Det var litt kjipt en stund, men nå tenker jeg ikke stort på det. Det går mye på å bryte vaner rett og slett.

 

Blir jeg søtsugen nå tar meg en latte med ekstra lett melk og en sukett. Funker ganske bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snuppeli

Jeg føler nesten litt lettelse over at det er flere som har det som meg... Jeg har alltid vært mye mer på salt, mens etter at jeg fødte har jeg hatt et enormt sukkerbehov... Har klart å få litt mer kontroll på det nå.

 

Et lite tips: Barnemat-fruktmos, med litt cottage cheese og strøkavring blir jo nesten som tilslørte bondepiker :-)

 

Når det gjelder trim, så er det ikke så lett å komme seg på treningssenteret. Jeg har tatt på meg treningstøy, tatt med meg barnevogna og funnet meg en lang oppoverbakke! Det er både styrketrening og kondisjonstrening i ett, og på toppen av bakken spiser vi matpaken vår..

 

 

*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar og tips:) Synes også det er så greit å vite at det er flere som vet hva jeg snakker om;) Det går faktisk veldig bra nå, synes søthungeren er blitt mindre. Spiser eple med kanel og yoghurt på kvelden, prøvde å ta det i mikroen først og det var kjempegodt!:)

Har vært syk noen dager nå, så trim utgår, men må sette i gang når jeg er frisk igjen.

Takk igjen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...