Gå til innhold

pepsi max


Gjest hegemor

Anbefalte innlegg

Jeg tror at vann er uansett det beste naar man paaser litt ekstra paa hva man faar i seg. Jeg hadde noe problemmer med magesyre i begynnelsen fordi jeg kuttet ned paa mengde mat jeg spiste, og da var vann det eneste som hjalp. pepsi max inneholder koffein, noe som jeg har laert ikke er saa bra for sothungeren (altsaa, at det gjor at man krever mer sott), men aa kose meg med det en gang iblant synes jeg at jeg bor kunne. mepsi max istedet for kaffe paa kaffebar, eller noe saant, eller mens alle andre kaster i seg sjokolade eller annet kos. men erstatte det med vann ville jeg ikke trodd var det lureste. prov vann med en skive sitron oppi...mmmm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Vann er best for kroppen, og det er mange gode grunner til å la Lett-colaen være.

 

Det er nesten ikke kcal i lett brus, likevel så smaker det veldig søtt. Min teori er at kroppen går i "sukkerberedskap" når vi drikker brusen, men så kommer jo ikke kcal bomben! Etter gjentatte lureri, blir det surr et sted i forbrennings-kjeden...

 

Derfor, hvis du MÅ drikke mer en et glass en sjelden gang, ta et glass eller to til middagen. Da har jo kroppen energi som den kan forbrenne av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emilia24
jeg vet jo at vann er det beste og ingen ting kan erstatte det!!! :) men er pepsi max bedre en og ikke drikke.. alt er så vansklig. drikke nok spise nok. alt er så håpløst akkurat nå....... mange andre er så flinke her inne.. flere som ikke kommer i siget eller?

 

Jeg drikker endel PepsiMax for å si det slik... Kanskje 5 stk i uka? Ser dere mener seriøst at det ikke bra... Har dere noe grunnlag/teori på at det ikke er bra for kroppen? Er forresten helt fersk her, meldte meg inn i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker endel PepsiMax for å si det slik... Kanskje 5 stk i uka? Ser dere mener seriøst at det ikke bra... Har dere noe grunnlag/teori på at det ikke er bra for kroppen? Er forresten helt fersk her' date=' meldte meg inn i dag :)[/quote']

 

Du finner mange tråder om det her, så les igjennom de først. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilse60tallet
jeg vet jo at vann er det beste og ingen ting kan erstatte det!!! :) men er pepsi max bedre en og ikke drikke.. alt er så vansklig. drikke nok spise nok. alt er så håpløst akkurat nå....... mange andre er så flinke her inne.. flere som ikke kommer i siget eller?

Jeg er ikke noen tilhenger av å vifte med pekefingeren, for Pepsi Max er nyyyydelig og det er ingen kcal i det. Men jeg googlet på aspartam på nettet - og sluttet på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.Sitter her å leser om pepsi max. Jeg går på kurs nå og jeg drikker pepsi max.

Det er mitt 5 kurs (ett år siden sist) men på alle kursene har jeg drukket det.

Jeg drakk 2,5 l vann hver dag først uken av kurset og gikk ned 2,2 kg, har følt de siste dagene nå at jeg ikke går ned. Snakket med min kursleder og hun sier at vannet kan binde seg i kroppen slik at det på vekta ikke vises at man har gått ned. Nå er det 2 dager siden jeg kuttet ut vannet og når jeg veide meg i dag hadde jeg gått ned fra 200 gr til 1,1 kg. Gikk over til pepsi max i stedet for vann.

Poenget er at vann kan lagres i kroppen når all overskuddsvæske er borte. Pass på å ikke drikke for mye. jeg fikk nå beskjed om å drikke før og etter trening og når jeg var tørst. holdt med 1 l om dagen... ellers drikker jeg pepsi MAX..

Jeg drikker heller aldri vann samme dagen jeg skal veie meg. Jeg er alltid spent på om jeg har gått ned og spenning i kroppen gjør at vann binder seg..

Men ikke glem at vann er sunt, da!!

 

Lykke til alle dere som er på kurs nå.. Dette klarer vi.

 

Klem Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lene28.

Tror du har misforstått kurslederen din. Vannet binder seg ikke i kroppen hvis helsa er ok. Vannet renser - sklir tvers igjennom. Ingen fare å drikke 2-3 l om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikke max jeg... men ikke så mye på hverdagene. Kan være at jeg kjøper meg et glass når vi er på kafè og sånn, istedet for noe annet fristende.. ellers drikker jeg det bare ihelgene.. Jeg tar det som kos.. og det går nok med en 2 L i uka tenker jeg?

 

Men jeg unner meg det. Man får da kreft nesten av alt man spiser nå så..

 

Må si at jeg drikker masse vann og da! Minst 2-3 liter daglig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med min kursleder og hun sier at vannet kan binde seg i kroppen slik at det på vekta ikke vises at man har gått ned. Nå er det 2 dager siden jeg kuttet ut vannet og når jeg veide meg i dag hadde jeg gått ned fra 200 gr til 1' date='1 kg. Gikk over til pepsi max i stedet for vann.

Poenget er at vann kan lagres i kroppen når all overskuddsvæske er borte. Pass på å ikke drikke for mye. jeg fikk nå beskjed om å drikke før og etter trening og når jeg var tørst. holdt med 1 l om dagen... ellers drikker jeg pepsi MAX..[/quote']

 

Vann kan bindes i kroppen hvis man spiser salt mat, har trent hardt (Stive muskler lagrer vann) og sikkert litt hvis man er veldig spent også! -Men det er ingen grunn til å slutte å drikke vann! -I allefall ikke hvis du vil fortsette å gå ned i vekt! -Greit nok, jeg heller ikke ned 1 liter vann før jeg skal veies, for det veier jo 1 kg! -Men hvis du bytter ut vann med Pepsi Max gjør du deg selv en bjørnetjeneste. Vann er det beste middelet for å gå ned i vekt, fordi det renser kroppen og tar med avfallstoffer ut. -Pepsi Max er avfallsstoffer inn!

 

Enkelte mennesker lagrer lettere vann enn andre, så hvis det gjelder deg, ville jeg droppet alt salt i en periode! Lykke til Lene28, og for all del, ta en prat med kurslederen din igjen! .Jeg er helt sikker på at hun ikke mener du skal bytte ut vannet med Pepsi Max!

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet jo at vann er det beste og ingen ting kan erstatte det!!! ;) men er pepsi max bedre en og ikke drikke.. alt er så vansklig. drikke nok spise nok. alt er så håpløst akkurat nå....... mange andre er så flinke her inne.. flere som ikke kommer i siget eller?

 

 

All væske er vel bedre enn ingen væske.. Men pepsi max inneholder både kunstig søtstoff, og koffein, og for mye er ikke bra for kroppen. I tillegg er det vel vanndrivende.. Men en halv liter pepsi max om dagen går an.. :) Er i alle fall min erfaring... Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg er en av de mange TabXtra-junkiene her i landet. Bestemte meg for en tid tilbake at nå må jeg trappe ned på inntaket. På det meste har det gått med over 2 liter om dagen. Laget meg en "nedtrappingsplan" over noen uker, og er nå nede i ett til to glass om dagen. Det fungerte utmerket for meg! Merket at jeg fikk vondt i hodet av å slutte for brått, derfor ble det ingen brå slutt på konsumet for min del.

 

Målet er ikke å slutte helt med lett-brus, men å ikke lenger være "avhengig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christina82

Jeg, som mange andre, er tydeligvis glad i pepsi max. Men når jeg leser innleggende til enkelte her så blir jeg litt skremt. For det er flere av dere som sier dere drikker ca 1 liter for dagen. har dere tenkt da på de stakkars tennene deres som må stå ut for all den syren dere heller i dere til tider og utide?

jeg jobber selv som tannpleier og ser hver dag disse skadene som skyldes hyppig drikking av brus. Sukkerholdig og sukkerfri er llike skadelige her.

Jeg skal ikke si at brus er bare fy fy, men tenk litt over hvor ofte du drikker dette, for det er nemmelig hyppigheten og ikke mengden som avgjør skadeomfanget. Så har du et glass eller en 1/2liters flaske så drikk det opp og bli ferdig med det. Ikke spar på den over lang tid. Hold det også gjerne til måltider, da virker ikke syren like sterkt.

 

Det som faktisk skjer med tennene når vi drikker/spiser sure ting (som brus, juice, sportsdrikker og saft) er at det ytterste laget av tanna (emaljen) løses opp og vaskes vekk. Det er jo emaljen som skal beskytte tanna mot hull og andre skader. Det hjelper ikke å pusse tenner rett etter å ha drukket noe syrlig. Det vil bare gjøre vondt verre.

 

Hos de fleste vil første tegn på syreskader(erosjoner) være ising. Man kan også se at det faller av små flak av tennene og at de blir noe kortere (gjelder spesielt fortennene i overkjeven). man kan også se det på at "toppene" på jekslene blir flate, og evt fyllinger blir for store på en måte. Spør tannlegen/tannpleieren din neste gang du skal dit om du har noen skader av dette slaget. Slike skader er vanskelige og kostbare å gjøre noe med, så forebygging er lurt.

 

Så når dere sitter der og er sugen på noe søtt og godt, så tenk også på at dere gjør tennene godt ved å avstå ;)

 

Men for all del: det er lov til å unne seg litt nå og da. Vi skal ikke bare holde oss i live, men vi skal leve også!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er godt å drikke brus med sugerør, da blir det ikke så fælt å være tann...tror jeg. Drikker ikke mye brus lenger, for jeg syns magen blir litt ugrei av det. Bare på lørdag og til fest. Men vann fra en tom pepsiflaske er godt, eller vann fra farga glass...mye bedre enn vann fra kjedelige kjøkkenglass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

 

har vært å surfet litt på det Dansk-nett, og kom over en artikkel om aspartam (som finnes i light produkter)

 

 

har kopiert innlegget :

 

 

 

" ASPARTAM - den søde fare

 

Af HELLE JOAN HANSEN, NLP-terapeut

 

 

"Det er sundt nok - det er uden sukker" ! Det skulle være så godt, men så er det faktisk skidt. Sødestofferne har gjort sit indtog, men de fleste kender ikke til de bivirkninger de kan give.

 

Ifølge Mr. H.J.Roberts, MD og direktør for Palm Beach Institute for Medical Research, er aspartam en overset fare for vores helbred. Aspartam (også kaldet NutraSweet) bliver idag brugt i mange fødevarer, i læskedrikke og i slik. Det Mr. H.J.Roberts har fundet ud af, er bl.a., at indtagelse af aspartam i store mængder, giver afhængighed, der er lige så stærk eller stærkere end alkohol. I hans database findes over 1200 mennesker med reaktioner fra aspartam.

 

;) Reaktionerne er mangfoldige - lige fra vægtforøgelse, migræne, depressioner, irritabilitet, nervøsitet, koncentrationsbesvær, hukommelsessvigt, træthed, tørst, tørre øjne, hårtab, allergier, lavt blodsukker, håbløshed, ledsmerter, søvnbesvær, øresusen, øreringen, svimmelhed og kvalme til Alzheimers og multiple sclerosis. Hos børn ses der ofte udslæt, aggressivitet og hyperaktivitet. :D

 

Nogle af de eksempler som Mr. H.J.Roberts skriver om i "Townsend Letter for Doctors & Patients" er alarmerende:

 

En 28-årig kvinde som havde drukket to liter cola sødet med aspartam daglig siger: "Jeg var afhængig af det og havde frygtelige muskelspasmer, svimmelhed, kvalme, depressioner etc. Jeg faldt over en artikel, der fortalte om faren ved aspartam og blev fuldstændig forfærdet. Efter at have stoppet med aspartam i 7 dage var de fleste symptomer væk. Jeg har indtil nu ikke haft nogle tilbagefald ."

 

En hospitals pharmaceut med megen viden om substanser der giver afhængighed og om stofmisbrug skrev: "Jeg har været en kronisk bruger af light sodavand i flere år og har altid joked med at jeg var afhængig af aspartam. For nylig besluttede jeg at stoppe med det, men jeg kan ikke, lige meget hvor meget jeg prøver. Når jeg ikke drikker disse sodavand , kommenterer både mine kollegaer og min familie at jeg opfører mig, som om jeg er på heroinafvænning. Jeg oplevede også mange problemer da jeg drak dem, det mest fremherskende var ledsmerter."

 

At de sukkerfri produkter ikke er helt uskyldige, som mange tror, bør have vores opmærksomhed. F.eks. kan børn også bliver afhængige af tyggegummi med aspartam. I USA er problemet nu så markant at FDA (US Food and Drug Administration) er blevet advaret gentagne gange om den potentielle katastrofale effekt af indtagelse af aspartam.

 

Karlslunde den 18-02-2000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før var jeg Cocaholiker - og så sa noen til meg, drikk heller pepsi max det er uten kalorier, og så gjorde jeg det. Har aldri vært så sulten, svimmel, hodepine, hjertebank, kvalme som den perioden jeg drakk dette. Altså, hadde et forbruk på 1-2 store flasker pr dag så det sa jo sitt da... men jeg ante jo ikke at disse plagene kom fra all aspartamen jeg drakk.. ikke før jeg kom over en artikkel hvor jeg så dette svart på hvitt.

 

Men klarte jeg å slutte? Nei, avhengigheten var for stor faktisk. Klarte å holde opp i kortere perioder av gangen, men sprakk hele tiden. Dette har vært en sinnsyk tung og vanskelig prosess.

 

Nå kan jeg drikke pepsi max i helgene, men ikke i ukedagene. Men jeg må fortsatt være veldig påpasselig. Her en uke i januar hadde jeg det litt stressende og uten å ha lagt merke til det så hadde jeg drukket pepsi max heele uka! Det er skremmende det. Så jeg må være forsiktig med det.

 

Håper dere andre kan lære noe av dette. Ikke bli avhengig av svineriet. Selv om det ikke er kalorier i det så gjør det deg mer søthungrig og sulten å drikke pepsi max. Dette pga at kroppen tror det får sukker og mobiliserer en masse insulin. Men så er det jo ikke sukker der for insulinet å pakke bort i cellene. Det som skjer da er at insulinet påviker kroppen til å ønske seg sukker og da blir man skikkelig sulten og svimmel.. man tror man har forbrenninga på topp, men så er det bare den forbaska pepsi maxen som lurer kroppen din.

 

Drikk vann. og heller belønn deg og kos deg med ett glass pepsi max i helgene eller i ny og ne.. hver dag er ikke nødvendig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SpirreVIP

Snakket med en ernæringsekspert for en stund siden. Hun sa det hadde vært en diskusjon om hvorvidt søtstoffet i lettbrus ga en kunstig blodsukkerstigning, men at det ikke fantes dokumentasjon på dette.

På den andre siden har jeg lest at koffein gir søtsug, og det er jo definitivt koffein i pepsi maxÂ….

 

Jeg bestemte meg derfor for å kutte ut pepsi max/cola light. Jeg drakk MYE, og kunne nok tømme i meg en liter i løpet av en dag. Da jeg sluttet, fikk jeg mye og sterk hodepine i en periode. Det ga seg etter et par uker, tenker jeg. Noe sånt. Jeg tipper det var en slags avhengighet – og abstinensene tyder jo på at noe ikke var som det skulle!

 

Ellers så tror jeg boblene i brusen fylte opp magen min, slik at jeg ikke følte meg sulten. Da ble det lenge mellom hvert måltid og gjerne en del søttÂ…

 

Ellers så var det en her som sa at pepsi max binder vannet i kroppen.

Sorry, men det tror jeg ikke noe på! Jeg løper på do i ett sett når jeg drikker pepsi maxÂ… Dessuten er det koffein i den, og det er jo vanndrivendeÂ….

 

Et tips til slutt!

I en periode trappet jeg ned coladrikkingen. Begynte også å kjøpe jeg en del flaskevann (bonaqua), for å få den boblende følelsen. Det gjorde det lettere for meg å slutte. Nå har jeg mer eller mindre sluttet med det også ;) Da blir jo tennene så glade! (det er jo kullsyre i vannet også, så det er heller ikke veldig bra).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset går pepsiMax ned på høgkant! Ikkje av meg vel og merke, men av typen... Han tek seg glas på glas og sluker det som om det var vatn... og han drikk vel 4store flasker på tre fire dagar... Eg tek meg vel eit glas av og til...

 

No er eg skikkelig nervøs for han. Han er masse trøtt, vondt i augene... ja... ganske slappfisk for å sei det slik, og når eg les om aspartam-symptom, så kjenner eg han igjen...

 

Men korleis skal eg få han til å slutta? Han er jo tydlegvis ganske avhengig! Han drakk masse cola før, og har erstatta den mengden med pepsiMax... Og når eg seier noko, ja då maser eg...

 

Hjelp?

 

Eg skal frå no av aldri meir drikka AspartamPepsi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SpirreVIP

Hei!

 

Jeg visste ikke at vondt i øynene var et symptom på aspartam.... Dette er ganske skremmende: jeg hadde også veldig mye vondt i øynene da jeg drakk mye cola light og pepsi max. De ble lett såre og "rødsprengte." Har ikke tenkt over det, men øynene mine er ikke sånn nå.

 

Når det gjelder kjæresten din syns jeg du i første omgang skal hjelpe ham med å TRAPPE NED brusdrikkingen.

Bonaqua har hjulpet meg veldig! Bytt ut pepsi max'en med en annen type lettbrus - feks solo lett, bonaqua, farris med smak eller noe annet.

 

Tror coladrikkene er farligere enn den andre lettbrusen. Det er jo mye koffein i coladrikker, og det blir man jo avhengig av. Ikke rart om man får abstinenser når man pleier å drikke mye og så slutter helt - blir jo som en kaffedrikker ikke får morgenkaffen sin, det...

 

 

Jeg har i alle fall klart å slutte ved å trappe ned og erstatte. Viss ikke det hjelper kan du jo vise ham det som ble skrevet i artikkelen om aspartam *grøss*

 

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at PepsiMax sammenliknes med kaffe... På grunn av koffeininnholdet. Og den gyllende regel er: " for hver kopp kaffe du drikker skal du drikke to glass vann"...

Dette fordi koffein er vanndrivende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tips her om dagen at hvis man ble lei vann og ønsket å et et glass med lettbrus så er det bedre med Tab enn med Pepsi-Max, fordi blodsukkeret ikke stiger så fort og høyt med Tab som med Pepsi-Max.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tips her om dagen at hvis man ble lei vann og ønsket å et et glass med lettbrus så er det bedre med Tab enn med Pepsi-Max' date=' fordi blodsukkeret ikke stiger så fort og høyt med Tab som med Pepsi-Max.[/quote']

 

Hei Brud! -Nå ble jeg nyskjerrig! -Vet du hvorfor Tab eventuelt ikke øker blodsukkeret like mye som Pepsi Max? Trodde egentlig de to merkene gikk ut på det samme!? Håper du kan svare, eller at den som ga deg tipset kan si noe om dette. (Var det kursleder som sa dette?)

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle pepsi-max -drikkere. Jeg var en av de som drakk masse masse pepsi max tidligere. Jeg kuttet det ut fordi; kunstig stoffer, som er i PM, er påvist skadelige. Jeg merket også da jeg kuttet ut PM, så forsvant søthungeren. Jeg tok en test på det. Etter noen måneder uten PM, drakk jeg noen glass og kroppen ble helt vill igjen. Jeg fikk desperat lyst på noe søtt og kroppen "jaget" etter "noe". Så nå tør/vil jeg ikke drikke PM, rett og slett fordi kroppen min har ikke godt av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle pepsi-max -drikkere. Jeg var en av de som drakk masse masse pepsi max tidligere. Jeg kuttet det ut fordi; kunstig stoffer' date=' som er i PM, er påvist skadelige. Jeg merket også da jeg kuttet ut PM, så forsvant søthungeren. Jeg tok en test på det. Etter noen måneder uten PM, drakk jeg noen glass og kroppen ble helt vill igjen. Jeg fikk desperat lyst på noe søtt og kroppen "jaget" etter "noe". Så nå tør/vil jeg ikke drikke PM, rett og slett fordi kroppen min har ikke godt av det![/quote']

 

Jeg bråslutta å drikke cola light etter å ha vært avhengig i mange år. Og jeg var VIRKELIG avhengig. Dro ingen steder uten å ha med en halvliter i veska... :( Jeg har i tillegg vært sjokoman siden jeg var jentunge. Nå har jeg helt kuttet ut å spise sjokolade. To store seiere på kort tid. Søthungeren min har også forsvunnet men jeg tror ikke det bare er cola light'n. Det går også på fornuftig spising slik at blodsukkert er jevnere nå enn før. Før tørsta jeg hele tida og fløy ofte på do. Nå drikker jeg masse vann, men flyr ikke så ofte på do.....Men det som skremmer meg litt er at man kan bli så avhengig av cola light. Det samme søtningsstoffet er jo også i annen lettbrus. Jeg tror heller det ligger noe i den hemmelige oppskriften som gjør at vi blir avhengig. Jeg har hvertfall begravet cola light'n for godt! Aldri mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...