Gå til innhold

pepsi max


Gjest hegemor

Anbefalte innlegg

Gjest SpirreVIP

Jeg fikk tips her om dagen at hvis man ble lei vann og ønsket å et et glass med lettbrus så er det bedre med Tab enn med Pepsi-Max, fordi blodsukkeret ikke stiger så fort og høyt med Tab som med Pepsi-Max.

 

 

I følge ernæringseksperten jeg snakket med så var det ikke dokumentert at lightbrus ga blodsukkerstigning i det hele tatt (den er jo noe av den som er helt kalorifri). Hun sa det hadde vært diskutert om denne brusen kunne gi en såkalt "kunstig" blodsukkerstigning, men at det ikke fantes noe dokumentasjon på dette.

 

Mitt spørsmål er da: hvem sa at blodsukkeret stiger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar
  • 3 weeks later...
Gjest Mamsemomsen

Jeg merker at når jeg drikker pepsi max, drikker jeg mindre vann. Tidligere har jeg drukket en halvliter pepsi max på jobb hver dag + bittelitt vann. Nå har jeg kuttet ut pepsi max på jobb og drikker 1,5 liter vann istedet.

 

MEN, kutter ikke ut pepsimaxen, bare gjør den mer eksklusiv - noe som hører kveldskosen til. En luksus jeg ikke får lov å unne meg før jeg har drukket 2 liter vann. Dvs 1,5 liter på jobb og vann til middag. Syns uansett jeg drakk for mye max tidligere, er litt skeptisk til aspartamen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Har hatt ei uke med forferdelig hodepine, fikk i tillegg kjevesmerter(sikkert pga spenninger etter hodepine...). Men det går bedre nå- sjøl om eg har fryktelig lyst på Pepsi-Max til tider, er eg STA også. Det er veldig vanedannende. Man blir faktisk avhengig- og eg drakk sikkert 2 liter daglig( det er mykje)dei siste 3 åra.

Håper ikkje det vil gi seinvirkninger- men ein veit jo aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
Gjest ikkemerjojo

Jeg er veldig glad i pepsi max, og ser mange sier at man ikke burde drikke dette fordi det øker søtsuget, og at man dermed har lettere for å legge på seg. Pepsi max er noe jeg tyr til i stedet for å spise godteri/annet usunt. Har jeg forstått det rett om det er slik at det er bedre med et par sjokoladebiter om dagen, enn et glass brus (uten syreskader tatt i betraktning)? (Det beste er jo selvfølgelig ingen av delene:p)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest liletrille

Jeg fikk tips her om dagen at hvis man ble lei vann og ønsket å et et glass med lettbrus så er det bedre med Tab enn med Pepsi-Max, fordi blodsukkeret ikke stiger så fort og høyt med Tab som med Pepsi-Max.

 

Det er feil den einaste lettbrusen som gir blodsukkerstigning er mozell som gir litt blodsukerstigning på grun av fruktsukkeret.

Legen min sa at pepsi max er heilt trygt og drikke når det gjelder blodsukker men at du ikkje bør drikke for masse pga at det tar opp vatn.

 

Så dei som har sagt at pepsi max gir blodsukkerstigning enten lyge eller har blanda det saman med mozell light siden det er en lettbrus.

 

-lilletrille :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...