Gå til innhold

pepsi max


Gjest hegemor

Anbefalte innlegg

jeg vet jo at vann er det beste og ingen ting kan erstatte det!!! :D men er pepsi max bedre en og ikke drikke.. alt er så vansklig. drikke nok spise nok. alt er så håpløst akkurat nå....... mange andre er så flinke her inne.. flere som ikke kommer i siget eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar
Gjest c@thrine

Men kan det være mulig at pepsi max stopper vektnedgangen?

Jeg var inmari flink før jul, og drakk kun et til to glass pr dag....Nå har jeg ikke vært like flink, og ikke hatt noe "begrensninger" på pepsi`n, og vekta rikker seg ikke! Jeg gjør akkurat det samme med maten, spiser like mange kalorier og trener like mye...

Blir litt fortvila...

Men nå skal jeg begrense inntaket av pepsi max igjen, så får vi se....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk tidligere ca 1 liter om dagen, men nå drikker jeg kanskje 1 liter i måneden. (Hvis vi har pizza eller tortillias i helga, da hører det liksom med!)

 

Først og fremst er det fordi Pepsi er vanndrivende, og dermed faktisk virker motsatt av vann. -Men det er klart at om man bare drikker Pepsi MAx , så sil man neppe tørste igjen (Har besteforeldre som bare drikker kaffe! -Helt idiotisk, men de lever da!)

 

Det som skremte meg er aspartame, søtstoffet i Pepsien. Det ble tillatt da Bush senior var prsident, og produsenten var en venn av familien Bush. Alle forsøk på rotter viste økt forekost av kreft, men faren øker med mengden, så de antok at vi ikke skulle få i oss nok for å få kreft. -Nå får jo folk kreft rett som det er, og det kan jo være andre årsaker til at moren min fikk kreft (Jeg har lært mine Pepsi Max/Cola Light/TAB vaner av henne fra jeg var liten.) Det er for øverig hun-rotter som er mest utsatt for kreften i aspartame forskningen, og i tillegg mener forskerene at barn er mer utsatt! (Er så glad jeg var Pepsi-avholds da jeg gikk gravid!)

 

Mener ikke å utløse noen katastrofe-alarm her, men vil rett og slett anbefale dere å kutte ned på forbruket. -Jeg ble syk, hodepine, svimmelhet, og generelt uvel da jeg sluttet. -Det er sterkt vanedannende og stoffet skal visstnok ha blitt oppdaget da de på 1960-tallet eksperimenterte på forskjellige typer dop..

 

Infoen her er hentet fra en artikkel i Teknisk ukeblad, BBC og delvis fra nettet (Dop delen).

 

CamCam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Her kommer enda flere grunner til å styre unna ikke bare Pepsi Max, men all slags brus: De har en pH-verdi som er så lav at det ytterste laget av emaljen på tennene våre blir mykt når vi drikker dette. Deretter vil tunge/kinn/lepper gnikke vekk denne myke emaljen når vi snakker/tygger etc. Alt som er surere enn pH 4,5 tærer på emaljen. På sikt vil da det 1 mm tynne emaljelaget tennene våre er dekket av , bli "etset" vekk og da iser det, ser ikke pent ut etc.

 

Så grunnene til å droppe brus/juice/iste etc etc som tørstedrikk er uendelige. Vann er tingen !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow, her var det mye "skummelt" å lese om pepsi max, må bare innrømme at her i huset drikker vi bare det, hverken jeg eller mannen min drikker kaffe, så da går det i brus, pepsi max. Prøver å drikke mindre nå da, men det blir nok 1/2-1 liter for dagen likevel ja.......da jeg gikk på GR-kurs så sa kurslederen at jeg kunne drikke 1/2 liter om dagen hvis jeg måtte, er sååå glad for det, vil ikke kutte ut alt heller. VET jo at vann er mye sunnere, men.....huff, må bare ha brus jeg, som andre må ha kaffen sin :D prøver å drikke litt vann innimellom da :-)

Tror ikke at pepsi max stopper vektnedgangen, på siste kurs gikk jeg av 8 kilo, og da drakk jeg like mye brus. Vekta går nedover nå også :)

mamz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet jo at vann er det beste og ingen ting kan erstatte det!!! :D men er pepsi max bedre en og ikke drikke.. alt er så vansklig. drikke nok spise nok. alt er så håpløst akkurat nå....... mange andre er så flinke her inne.. flere som ikke kommer i siget eller?

 

 

Det er absolutt best å drikke vann. Vet det er kjedelig, men det blir bedre etter hvert. Har selv vært avhengig av Pepsi max i lang tid, men så bestemte jeg meg for at nå skulle det være slutt. Det var grusom den første uka, men så ble det bedre. Drikker nå hovedsakelig vann som drikke. Det beste av alt er at jeg ikke er like sulten lenger og vekta reduseres også fortere. Min teori er at kullsyren som er i brus gir en falsk sultfølelse. Mulig jeg tar feil, men det er i alle fall lettere å gå og handle når jeg slipper å drasse på 5-6 flasker brus. Når det gjelder dette med å drikke nok - drikk når du er tørst. Kroppen sier ifra når den får for lite væske. Det er ikke alle det passer for å drikke 2 liter vann om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian

Jeg kan jo bare si for min egen del; samt legge til noe av det tannlegen min sa...

 

Om man skal drikke brus i det hele tatt, er kanskje Pepsi Max blant det bedre man kan putte i seg. Dog, det gjelder å begrense seg.

 

Nå har jeg bare gått kurs i ca 1 uke, og drikker litt over 2 liter vann om dagen. Likevel, jeg unner meg litt (1-2 glass) med Pepsi Max i tillegg på kvelden. Vekten har ikke stoppet opp .. Langt derfra.. Vi får se utover i kurset hvordan det går :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fullfres

Tips til dere som synes vann er kjipt: Jeg har alltid vann i kjøleskapet, tappet på lekre glassflasker med "gammeldags" vippekork. Flaskene kjøper du på vanlig kjøkkenutstyrsbutikk. Iskaldt vann fra lekker flaske er pussig nok mer fristende - bare prøv! Det tar seg også godt ut på bordet når du har gjester og vil servere vann i tillegg til annen drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også greid å kutte ned pepsi-max forbruket mitt til 1/3 av hva jeg drakk for noen år siden, men er ikke riktig fornøyd ennå... Håper å kutte ut helt og heller drikke 1-2 kopper kaffe/te i løpet av dage +vann selvsagt. (Jeg drikker pepsi-max pga. koffeinet tror jeg...)

 

Er det noen som har kuttet brusforbruket drastisk og merket en positiv endring på helsen sin?... Jeg mener; man leser jo at det er usunt, men er det noen som har MERKET bedringen?

 

Og hva hvis man erstatter pepsi-max med farris, er det bra eller er det kun vann som er bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gla'slank

Her i huset gikk det med store mengder pepsi max. Har slitt med hodepine og vondt i magen. Etter å ha kuttet ut det store forbruket (tar fortsatt et glass om jeg skal kose meg...men ikke ofte) har jeg ikke den intense smerten i magen, og hodepinen er mye bedre (kanskje fordi jeg får i meg mere vann)

Jeg tapper også opp vann som jeg oppbevarer i kjøleskapet. Slenger i masse isbiter og en sitrusfrukt skive....alt etter hva jeg har. Veldig stas å blande en skive sitron, en appelsin og en grapefrukt f.eks. Sammen med isbitene ser det lekkert og friskt ut. Lar det gjerne stå i kjøleskapet noen timer så vannet tar smak av frukten.

Vann er herlig;)

 

Renate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dukkelise
jeg vet jo at vann er det beste og ingen ting kan erstatte det!!! :D men er pepsi max bedre en og ikke drikke.. alt er så vansklig. drikke nok spise nok. alt er så håpløst akkurat nå....... mange andre er så flinke her inne.. flere som ikke kommer i siget eller?

 

 

Kjenner meg godt igjen ja.Føler meg ikke i siget i det hele,men trenger også s¨å innmari det her da. Ang brusen så er det nå vel beste å drikke den istedet for å la være. Stå på.Skal da klare det her vettu:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er dumt med Pepsi Max, er jo at det kunstige søtestoffet lurer kroppen vår til å tro at den får sukker. Så oppfører kroppen seg som om den får sukker, og du får sukkerbehov. Dette er en stor grunn for at slankere må holde seg langt vekke fra dette tullestoffet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pepsi max eller vann? Som du sier er såklart vann det sunneste. Men i forhold til at det er kalorier som telles, er lettbrus et alternativ når man har lyst på noe som smaker litt. Er ikke så begeistret for Pepsi, men drikker flere flasker Solo-Lett eller Tab hver uke. Det hjelper på "suget" etter noe godt, men ikke mot tørsten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spinnvill

Hvis du ikke vil ha masse sitroner liggende kan du også bruke sitronsaft på flaske, nesten like bra (men ser ikke like fresht ut).

 

Vil du ha annen variasjon tror jeg ikke man blir tjukk av fun-light saft...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært Pepsi Maxdrikker i noen år nå (ca 1/2 liter om dagen, noen ganger mer), i den tro at det er bedre å drikke sukkerfri brus enn mye annet rart man kan helle i seg. Jeg pusser også tennen to ganger til dagen, og alikevel:

Ved sist tannlegebesøk fikk jeg sjokk! Tennen mine er i en elendig forfatning - selv om det faktisk ikke ser slik ut - og til nå har jeg brukt 10 000 kroner på å fikse opp dette her. Men den nedslitte emaljen kan faktisk ikke tannlegen gjøre så mye med, den må vi bare håpe og be om at ordner seg selc sakte men sikkert.

 

det første tannlegen sa når hun så meg i gapet, var "Drikker du mye brus". Nå gjør jeg ikke det lenger. Jeg drikker en halvliter på lørdag, og da drikker jeg det til maten slik at jeg er ferdig i løpet av et måltid. Etterpå drikker jeg mye vann og skyller tennen godt på den måten.

 

ALDRI MER!

Og dessuten - som en ekstragevinst - så har jeg mye mindre søtsug etter at jeg sluttet med Pepsi Max daglig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frustrert frue

Det er helt klart at min vektnedgang bremses drastisk når jeg drikker pepsi max.har også lurt på om brusen er en av hoved sakene til at jeg har godt opp i vekt. Pleide å drikke 1,5 l. pr. dag.Nå er det to liter vann i steden.Første uka var ganske ille med hodepine og uro i kroppen.nå føler jeg meg som et nytt menneske.Aldri for sent å endre vaner!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle sammen:-) Jeg har akkurat starte på et 8 ukerskurs og var veldig usikker på om jeg kunne drikke papsimax, men etter å ha lest i bøker og her i dette forumet er jeg sikker: jeg kan drikke pepsimax. Men som flere har nevnt skal jeg prøve å holde meg til 1 eller 2 gl til dagen. Det holdler hardt å klare å drikke 2 liter vann hver dag. I boken står det at lett brus er greit så lenge den ikke erstatter vannent.

 

Lykke til alle sammen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært avhengig av cola light i mange år, ofte ble det 2 liter om dagen. Har lenge ønsket å slutte, men skyvi det foran meg. Nå har det kommet et nytt søtningsstoff i light'n og det ble redningen for meg. Likte det rett og slett ikke! :)

Bråslutta etter første slurk og resten gikk i vasken. Hadde vondt i hodet en dag, så var jeg ferdig med det! :)

 

Gevinsten er foruten følelsen av å ha tatt igjen kontrollen at jeg faktisk kjenner at jeg blir litt sulten når det nærmer seg mattid. Før dempa colan den følelsen og jeg kunne gå mange timer uten mat. Ikke smart. Så nå spiser jeg mer, og vekta raser nedover. Farvel til cola-light - aldri mer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillepia

Hvorfor lure seg selv? Det er greit at det ikke er noen kcal i pepsi-max..Men hva med alt det kunstige sukkret? Jeg er selv kjempe glad i pepsi.max, men drikker det av og til, har ikke flasker tilgjengelig i kjøleskapet..men har jeg lyst på kjøper jeg det! Men kun av og til, og det er bare for kosen skyld..vann er best.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter jeg skjønte at pepsi ikke var bra, så kuttet jeg det ut. noe som ressulterte i at jeg er stadig svimmel om dagen, klarer ikke drikke nok veske.VANN. Hva med the da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gla'slank

Det fins masse bra the man kan kose seg med... i alle smaker og varianter.

Selv har jeg kjøpt meg en herlig lakris the på helsekosten, og et par andre krydder the sorter. Er ikke så veldig glad i frukt the, men noen er jo det også.

Et annet tips er å ta seg et glass farris med litt usukra eplejuice i når du vil ha noe annet...

 

Kos deg.

 

Renate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...