Gå til innhold

Jeg har fullstendig mistet kontrollen!


Gjest Vonka

Anbefalte innlegg

Sommer, sol, varmt.

Is, brus, lite trening.

 

Kan noen hjelpe meg slik at jeg ikke går opp igjen de kiloene jeg endelig har klart å ta av? Jeg føler meg elendig innvendig, og magen er oppblåst. Likevel klarer jeg ikke å kontrollere spising av usunne ting.

Håper på litt hjelp :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iskald lettbrus eller"slush" laget av knuste isbiter og lettsaft - bare å "helle nedpå"... Melon av forskjellige typer og jordbær (nammenam). Og svømming er deilig... eller løpe frem og tilbake over vannsprederen.. eller padle... eller en kveldstur i skogen (kombinert med bading...).

Bare for å nevne noen ting jeg elsker... :-) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner akkurat hva du mener og det er ikke enkelt.. Det er fristelser på hvert eneste gatehjørnet.. Og sommeren bare roper etter enkle og dumme løsninger.. Det er så dumt men...

 

Det gjelder å hamstre det sunne og det lette slik at man kan ha noe å putte/stappe når fanden melder seg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har lagt det opp slik at vi aldri er sulten når vi handler. Det hjelper oss til å la være å handle usunn mat. Nå om sommeren griller vi masse.

Det er masse god og saftig frukt nå. Man føler seg mye lettere når man spiser det i stedet for frukt. Og som du selv sier, magen protesterer på for mye usunn mat, og det er jo kanskje litt motiverende i seg selv.

Når det gjelder trening så er det lurt å presse seg litt. Kanskje bare gå en lett halvtimes tur hver dag er jo bedre enn ingenting.

Eller dra på stranda og hoppe uti vannet og svømme, deilig.

Har nok slacket litt av i sommer, men har likevel fortsatt vekttapet selv, trener mer nå enn jeg gjør når det er kaldere. Sykler masse og holder på i hagen. Trening = mer energi :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Takk for alle dine gode tips :D Jeg har fremdeles en ferieuke igjen, så jeg tenker at neste mandag blir startdatoen for enda en ny runde hvor jeg prøver å gå ned i vekt. Jeg kjenne rat jeg er veldig motivert nå, men jeg har litt problemer med trening..

Jeg har nettopp kommet tilbake fra en liten sykkeltur. Jeg ble veldig fort sliten, så jeg måtte bare snu og reise hjem igjen :) Jeg håper virkelig jeg på et tidspunkt blir litt godt trent, jeg må bare finne en kjekk og motivernde treningsform. Har du prøvd pilates? Jeg syns det virker som en kjekk treningsmåte.

 

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest Vinternatt

Hei!

 

Jeg har akkurat vært der. Det jeg gjorde som gjorde at jeg fikk brutt mønsteret var å ta en rensekur. Brukte C24 det er en 24 timers rensekur du får på helsekosten. Da renser du hele systemet.... Burde gjøre det i en helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Takk for alle dine gode tips :) Jeg har fremdeles en ferieuke igjen' date=' så jeg tenker at neste mandag blir startdatoen for enda en ny runde hvor jeg prøver å gå ned i vekt. Jeg kjenne rat jeg er veldig motivert nå, men jeg har litt problemer med trening..

Jeg har nettopp kommet tilbake fra en liten sykkeltur. Jeg ble veldig fort sliten, så jeg måtte bare snu og reise hjem igjen ;) Jeg håper virkelig jeg på et tidspunkt blir litt godt trent, jeg må bare finne en kjekk og motivernde treningsform. Har du prøvd pilates? Jeg syns det virker som en kjekk treningsmåte.

 

Ha en fin dag :)[/quote']

Det går fort, det er helt utrolig hvordan menneskeroppen tilpasser seg fysiske utfordringer=) Jeg har har "alltid" syklet for å gå ned i vekt, men alltid gått av sykkelen i oppoverbakker og sånn. Det skulle ikke store bakken til, bare litt oppover i kanskje 10 meter også trodde jeg at jeg skulle dø.

 

Etter at jeg begynte i den nye jobben min så måtte jeg sykle, fem ganger i uka. På bare et par måneder har jeg blitt i så mye bedre form, den ene bakken på vei hjem fra jobben er 2 km lang, oppover,oppover,oppover.. Jeg pleide å gå av etter 10 meter fordi jeg ikke orket mer, etter noen uker kom jeg lenger og lenger, så kom jeg opp heeelte.

Og nå er det nesten ikke noe problem en gang, jeg blir litt andpusten, det er alt=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fort' date=' det er helt utrolig hvordan menneskeroppen tilpasser seg fysiske utfordringer=) Jeg har har "alltid" syklet for å gå ned i vekt, men alltid gått av sykkelen i oppoverbakker og sånn. Det skulle ikke store bakken til, bare litt oppover i kanskje 10 meter også trodde jeg at jeg skulle dø.

 

Etter at jeg begynte i den nye jobben min så måtte jeg sykle, fem ganger i uka. På bare et par måneder har jeg blitt i så mye bedre form, den ene bakken på vei hjem fra jobben er 2 km lang, oppover,oppover,oppover.. Jeg pleide å gå av etter 10 meter fordi jeg ikke orket mer, etter noen uker kom jeg lenger og lenger, så kom jeg opp heeelte.

Og nå er det nesten ikke noe problem en gang, jeg blir litt andpusten, det er alt=)[/quote']

 

Det er svært motiverende å lese om hva du har klart å oppnå :(

Jeg skulle bare ønske at jeg fikk den lille "piffen" som skal til for å begynne. Jeg er så pass på bunn, at jeg ikke vet helt hvor jeg skal begynne. Men jeg blir motivert av å høre hvordan du har klart deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :(

 

Jeg har nå blitt litt flinkere til å ikke spise så mye usunt. Men jeg har et problem: sjokolade...

Jeg vil egentlig aller helst kutte den helt ut for en periode, bare for å bevise for meg selv at jeg klarer meg uten! Hva gjør jeg når jeg har lyst på sjokolade? Jeg prøver å bare la vær, men det er ikke alltid så lett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...