Gå til innhold

Litt på vei, men lang vei å gå


Gjest Saras11

Anbefalte innlegg

Gjest Saras11

Jeg er 23 år gammel jente, med ALT for mye å dra på. Har akkurat startet med å gå litt på slankern å trene. Begynnte vel slutten av april. Merker det går rette veien, men trenger litt motivasjon innimellom og dæ tror jeg at dette kan være greit. Veier nå 112,3 og trivselvekten min er 78,8 fikk jeg vite på en test på elixia.

 

Jeg har altså lang vei å gå. Men har gått ned ca 15-16 kg siden sist juli. gikk først ned ca 10 kilo på litt under ett år. dette er nok mest av den enkle grunn at jeg sluttet å jobbe på mcdonalds og på en ungdomsklubb som jeg var lærling. Det ble alt for mye av hamburgere, pomfri, snop og brus på de jobbene.Og har nå gått ned nye 6,5 kg siden 18 mai. og mistet 39 cm rundt forbi på kroppen siden april. Noe som jeg er storfornøyd med. Så må bare fortsette med dette.

 

Ville ha min egen tråd her, som jeg kan jabbe om løst og fast så mye som jeg føler for, i stedet for å bare trenge meg på hos andre :( hehe. Selv om jeg vil fortsette litt med det og :)

 

Jaja, stikke nå avgårde på spinning og bosu styrke. Trimpoeng, here i come :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 75
  • Created
  • Siste svar
Gjest Saras11

Da er jeg 4,6 trimpoeng rikere :) Gøy på trening, men KOLOSALT slitsomt og varmt i dag. Men gode greier det. Og på an igjen i morgen. Da skal jeg på 40 min latino å danse av meg flere kalorier :(

 

Huff, skal på ferie fra fredag. Hvordan skal det gå vektmessig tro? Finner nok sunne alternativer i England og. Og så kan jeg gå masse tur ved siden av båten, mens vi tøffer oss sakte, men sikkert bortover Kanalen :) Blir nok gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saras11

Planlagt vekt uke for uke mot julemålet.

 

Nå vekt: 112,5

Mål: Ned til under 100 til jul/nyttår

 

10.7: 112 - var enda 112,5

17.7: 111,5 - var på ferie, sannsynligvis heller gått opp litt

24.7: 111

31.7: 110,5

7.8: 110

14.8: 109,5

21.8: 109

28.8: 108,5

4.9: 108

11.9: 107,5

18.9:107

25.9: 106,5

2.10: 106

9.10: 105,5

16.10: 105

23.10: 104,5

30.10: 104

6.11: 103,5

13.11: 103

20.11: 102,5

27.11: 102

4.12: 101,5

11.12: 101

18.12: 100,5

25.12: 100

1.1: 99,5 :(:) :)

 

Har som dere sikkert og ser, tenkt 0,5 kg i uken. Håper jeg klarer det og enda mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saras11

Hvorfor blir ikke eplene mine til gull epler? Var det ikke for hvert 7 tp et skal bli om til gull? Vil ha gull for motivasjon. Elle er det bare de som er på kurs, som den gjelder for kanskje..... hmmmmmmmm. irriterer meg nå dette :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saras11

I dag våknet jeg med gangsperr i armer og skuldre. Pleier ikke få det. Men vi hadde ei vikar i går og hun brukte håndvektene mye mer enn hva hun andre pleier. Va knalltungt.

 

Men er jo godt med litt variasjon. For det er ganske stor forskjell på hva slags opplegg de har. til og med på spinningen var det stor forskjell ;) Hehe. Men bra det :D Skal nok dra meg på latino i dag, selv om jeg har litt gangsperr. Og er jo mye mer beina som blir brukt der.

 

Mitt nye motto er: Dagen i dag er den første dagen i resten av mitt liv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saras11

Kom meg ikke på Latino i dag alikevel.

 

Men gikk tur med ei venninne i stedet så ikke så gale forde ;) Ca samme mengde i trimpoeng. MEN i morgen skal jeg på step og core. Har det som fast trening med søsteren min og ei venninne. Og tirsdagen er fast. Lettere å komme seg på trening da, enn da jeg prøver å dra meg på trening på egenhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saras11

hadde vikar i dag på step. Hu va merkelige å alt va bare surr. Nesten Ingen som klarte å fylla mæ på opplegge. Dæ jekk bare i hytt å pine. Men men.

 

Nå er jeg hjemme igjen og mååååå pakke, men er så kjedelig. Men igjen, viss jeg skal reise på ferie i morgen, så trenger jeg mer enn det jeg står og går i da, så må bare ta meg i nakken nå å sette igang. Har vertfall vasket MASSE klær så er bare å brette dem sammen, finne ut hvor mye jeg trenger av hver ting og legge det i kofferten.

 

Ok, grepet er i nakken nå, så snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saras11

Klarte å få meg til å pakke i går. ;) Så nå er jeg klar til å reise. Har ikke sovet godt i natt.... sikkert reisefeber. Gruer meg litt. Jeg skal reise alene ned med mannen til mormor, som har hatt slag og er blitt dement. Så han kan plutselig finne på å ha ett raserianfall og prøve å stikke av. Derfor gruer jeg meg. Men skal nok gå bra. Han pleier egentlig ikke få de raserianndallå mot andre enn mormor. Kje at det er så bra det heller.

 

Nå venter jeg egentlig bare på at stefar min skal hente meg, kjøre og hente han jeg skal ha med på sykehjemmet og kjøre oss til flyplassen.

 

Grue mæg litt t mat og sånt der. Eller maten går nok greit viss jeg bare ikke mister fokus og går bananas i snop og slikt. Men får jo ikke trent skikkelig. Men blir nok en del gåing så får håpe det holder :D

 

Snakkes om en god stund da, siden jeg ikke kommer til å ha tilgang til internett mens jeg er vekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Saras11

Då var englandsturen over og tilbake til hverdagen. koste meg litt for mye, noe som resulterte i ca 1 kg opp. Men kom meg på trening igjen i går så er allerede på rett kjør igjen. Nå har jeg gangsperr i armer og lår :) Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Saras11

Var forresten å handlet meg nye bukser i dag. Egentlig mest på grunn av at jeg fikk besjed av mor mi at det var tilbud til 99 pr bukse. Men det kjekke var at før har jeg mått kjøpe bukser på str 52 eller 54, litt varierende. Noe som i den butikken jeg var i dag var L 50-52 og XL var 54-56, så reknet med jeg måtte ha en av de. Men neida....... endte opp med bukser i M :) som var 46-48. Jippi. Det var gøy. Da fikk jeg bevis for at dette virker. selv om jeg ikke ser det så godt selv og det ikke har vist sånn kjempemye på vekta ennå. Jeg er såååååå glad. Har jo sett at det er nokså stor forskjell på centimeter målå jeg har tatt, men dette var enda mer gøy :) tralalalalal, happy happy nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå er det slutt på ferien og må få ting slik det skal være igjen. Er nå ca 1-1,5 kg tyngre enn for 4 uker siden da ferien startet. Men synes faktisk ikke det er så gale, når jeg tenker på hvor mye feil jeg har spist. Både av mat, snop og drikke. Og måltidene har ikke vært så voldsomt regelmessige heller.

 

Men er stolt over ting vertfall, og det er at jeg har forsatt å spise frokost. så har hatt frokost hver dag i ca 2 måneder nå :D Og det er kjempe bra til meg å være.

 

Har kun fått trent 2 ganger på disse ukene og. Har blitt litt gåing i tilleg, men ikke så mye som jeg burde. Men nå er jeg hjemme og får tid til å trene på elixa igjen så skal nok få fart på treningen igjen :) Første trening blir på tirsdag. spinning og styrke og core :) Gleder meg faktisk. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av enn elle aen grunn har jeg gått fleire kg opp nå dagane itte ferien :) selv om jeg har spist betre og beveget meg mye mer enn i ferien. Noen som vet hvorfor? Skikkelig irriterende når jeg er flink, og så går jeg bare opp alikevel. Trening på meg igjen i dag og så håper jeg at vekten snart er på vei ned igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går seg nok til skal du se :-)

Men sikkert lurt å holde seg til veiing kun en gang i uken. Kroppen går litt opp og ned gjennom dagen.

Hverdag her i huset også- kom hjem fra ferie i natt, så i morgen blir det trimøkt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlagt vekt uke for uke mot julemålet.

 

6.7 vekt: 112' date='5

Mål: Ned til under 100 til jul/nyttår

 

10.7: 112 - var enda 112,5

17.7: 111,5 - var på ferie, sannsynligvis heller gått opp litt

24.7: 111 - var på ferie

31.7: 110,5 - ferien endte på 114 kg. så opp 1.5 kg siden 6 juli

7.8: 110 - 116,2 kg. uheldigvis gått opp fleire kg dagene etter ferien, merkelig. mandag 03.08 var jeg plutselig 117, nå er jeg heldigvis på rett vei igjen.

14.8: 109,5 - 115,1 kg. Nedgang på 1,1 kg siden sist uke

21.8: 109

28.8: 108,5

4.9: 108

11.9: 107,5

18.9:107

25.9: 106,5

2.10: 106

9.10: 105,5

16.10: 105

23.10: 104,5

30.10: 104

6.11: 103,5

13.11: 103

20.11: 102,5

27.11: 102

4.12: 101,5

11.12: 101

18.12: 100,5

25.12: 100

1.1: 99,5 :):D:)

 

Har som dere sikkert og ser, tenkt 0,5 kg i uken. Håper jeg klarer det og enda mer :)[/quote']

 

Det kommer seg, men er uheldigvis langt bak kjema for julemålet mitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har store planer om å stå tidlig opp i morgen fo å gå på step og styrke. Timen starter 9.45, noe som betyr at jeg må kjøre hjemmefrå ca 9. for tar ca 20 min å kjøre til senteret og så trenger jeg litt tid å gjøre meg klar der før timen. Liker bedre å ha litt vel god tid, enn å komme i siste liten å stresse med å rekke timen. Så nå er det natta. Ganske utruligt. B menneske meg, legger meg sååå tidlig på en fredag og har planer om å stå opp tidlig. Trur jeg må ha blitt syk :) Hehe

 

Natti :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

700 gr lettere i dag enn i går. Vekten som kom på de første dagene etter ferien er heldigvis på vei vekk igjen. 1,5 kg lettere i dag enn jeg var åpå søndag. Kanskje det var bare masse vann som samlet seg i kroppen de dagene, som nå er på vei ut av kroppen igjen. Jeg er vertfall glad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg gått litt i gjennom hva jeg har gått ned og reknet meg til at det er ca 13 kg. så da har jeg bare 36-37 igjen. I stedet for 50 kg som jeg begynnte med. Dett synes jeg er kjempe bra :D da har jeg gått ned 26% av det planlaggte, rett over en fjerdedel altså :) Jippi. Og i tillegg har jeg siden jeg begynnte å måle meg med målebånd for ca 3 og en halv måned siden, mistet 66,5 cm rundt omkring på kroppen. Kjempefornøyd, men kjemper meg videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fekk litt sjokk i butikken nå nettopp. Over hvor mye kalorier det er i en halv litet melk og en lettere god morgen yoghurt. Eller det var ikke sånn kolosalt gale, men 415 kalorier var det i de to varene til sammen. Er jo ikke så gale til ett måltid sånn sett, men hadde på en måte trodd at det var mindre. Hadde faktisk mer trodd halvparten :) Men men.... Nå vet jeg det og. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt sånn snakkesyk i dag...... :) Hmmmmm. Kanskje fordi jeg på mandagene pleier å besøke søsteren min, men hun kunne ikke i dag fordi hun måtte jobbe. Er jo ikke verdens undergang, ser henne nok på trening i morgen om hun ikke plutselig må jobbe da og. Håper ikke det. Mye kjekkere å trene med henne enn alene. Jaja. Var og gikk en liten tur for meg selv tidligere. Bare en liten halvtime, men betre enn ingenting vertfall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så utrolig sulten i dag. Blir liksom skrubbsulten ca en halv time før jeg kan spise. til hvert eneste måltid i dag. Men har klart å ikke gå alt for mye over styr på måltidene. Eineste va middagen nå. Hadde lyst på noe som ble ferdig fort, siden jeg allerede var ganske sulten og endte opp med en ferdigpizza jeg hadde i fryseren :) Ikke det beste det nei, og ble spist for mange stykker av den. Truor jeg må begynne igjen med å dele pizzaen litt opp før jeg steker den. For da har jeg ikke mer enn det jeg har bestemt meg for å spise på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg trent vekk den dårlige samvittigheten jeg hadde av middagen. 40min spinning (hardt, er bare vant med 30 min easy spinning) og 30 min med styrke og core. Så har fått 5,5 trimpoeng i dag. Ikke så gale det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har det blitt 1,7 trimpoeng. Har vært på 40 min Latino. Altså dans på Elixia. Tror dette er den gangen jeg har svettet mest på den timen. Begynner å bli digg å ta skikkelig i og å ha det kjekt med treningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...