Gå til innhold

Jeg er så redd for å få henge mage!


Gjest nednedned

Anbefalte innlegg

Gjest nednedned

Jeg har nettopp fått en liten, og er 15kg fra startvekt. Jeg er fast bestemt på å bli kvitt disse, men jeg har allerede en mage som "disser" som gele. Jeg er så redd for at når jeg har blitt kvitt alle kiloene, vil magen henge som overflødig.

Er det noen som vet hvordan dette kan unngås?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 kg er ikke så veldig mye, og hvis det er kort tid siden du har født så vil nok magen trekke seg mer sammen av seg selv. De aller fleste har en litt annerledes kropp etter de har født, og det tar en stund før kroppen normaliseres igjen. Musklene skal bygges opp igjen, og det vil bidra til en fastere figur. Og jo yngre du er jo mer elastisk er huden og vil trekke seg sammen etter hvert som kiloene går av.

 

Ellers er rådet mitt at du ikke stormslanker deg, men gir kroppen din tid til å reagere på vekttapet.

 

Jeg slanket meg omlag 20 kg etter forrige svangerskap, og magen strammet seg ganske fint opp. Selv om den hadde vært stor, dissende og hengete...

 

Enkelte mener massasje har en viss effekt for å få strammet opp, og selv om det bare skulle være en myte, så skader det i alle fall ikke å forsøke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...