Gå til innhold

heihei!:)


Gjest mhmikals

Anbefalte innlegg

Beklager sent svar, men internett har vært så rart her i det siste så har hatt problemet med å komme på vektklubben.

 

Tusen takk igjen for det du skrev! Jeg har nå klart mål 2!!! Nå viser vekten bare to tall (forøvrig tre tall siden det er desimaler da- men du skjønner hva jeg mener:) ) Jeg hadde aldri klart det uten hjelp av deg med forklaringene dine på hva jeg kan spise osv. Siden vi sist pratet har jeg gått ned en kilo!

 

 

 

Hvordan går det med deg, helt frisk og rask? Og kursene, er det fortsatt for mange der?

 

Min mann var forresten også skeptisk til det der om at man ikke kan spise for lite, for da går man opp i vekt. Han holder seg på 1900 kcalorier nå - med hjelp av dine forklaringer - og hans vekt går greit og flott ned. Så skulle si takk fra han!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 203
  • Created
  • Siste svar

Hei!

 

Så bra at det endelig går veien! :) Det var godt å høre! Jeg har sett etter svar fra deg et par dager nå, men det jeg ikke la merke til før nå var at det var kommet til side 6!

 

Kjempeartig å høre at jeg kunne være til hjelp! Jeg følger også meny 3 nå faktisk, på 1900 kalorier. Jeg er nemlig 9 uker på vei med barn, så jeg får ikke lov til å gå ned like hurtig lenger :)

 

Første veiing på kurset hadde jeg gått ned 0,5 kilo i forhold til vekta før jul (hadde et par uker i januar før kurset startet opp på å ta av det verste fra jula, også var jeg ganske syk et par uker), og nå sist hadde jeg gått ned 100 gram til. Jeg har lest at man ikke skal gå ned mens man er gravid, men legen min sa at så lenge jeg spiser sunn norsk mat og får i meg nok næring er det ikke noe i veien for å passe vekta under graviditeten. Kurslederen min sa også at jeg godt kunne gå ned noen gram, men helst i et veldig sakte tempo. Med tanke på at jeg er litt overvektig ser jeg ikke noe galt i å gå ned på GR metoden. Den skal være ganske trygg, og gjett om jeg spiser! Jeg benytter derfor sjangsen nå mens jeg fortsatt ikke har så mye vann i kroppen og fosteret veier minimalt til å miste noen gram her og der, så får jeg heller passe på at jeg ikke raser opp i kilo når ting begynner å bli stort. De fleste av venninnene mine gikk opp 20 kilo i sine graviditeter, mens svigerinna mi klarte seg med 13. Jeg har tenkt å være flink og holde meg innenfor normalen som er 10-15 kilo.

 

Jeg har ikke sagt høyt på kurset at jeg er gravid ennå. Det er litt tidlig å fortelle det til folk rundt meg. Men jeg sendte en epost til kursleder og fortalte det så iallfall hun vet det og kan hjelpe meg å passe på. Da fikk jeg et eget hefte for gravide på første kursdagen og hun satte meg også opp en meny iforhold til hva jeg hadde i høst. Jeg er foresløpig veldig positiv til oppfølgingen :)

 

Håper det går veien for dere to også snart! Kan jo hende du kan bli gravid på naturlig vis når du har gått litt ned i vekt? Er det ikke sånn at man kan miste fruktbarheten hvis man er for overvektig, og at det ordner seg hvis man går ned? Jeg har iallfall hørt om folk som har gjort det. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Gratulerer!! Er det første barnet? Godt å høre at du har det greit, og at GR metoden har skreddersydd for gravide.

 

Kommer nok ikke til å være så aktiv her lenger tror jeg.. har desverre vanskeligheter med å prate om graviditet osv .. føler meg veldig dum når jeg sier det, men i dag og i går har jeg tilsammen fått 5 (!!) meldinger av venninner av meg som er gravide, og da orker æ rett og slett ikke lenger... Er så tungt for meg å få så mye "barneprat" på en gang - er veldig vondt for meg for er i en veldig hard tid nå. Prøver så godt jeg kan å gå ned de siste kiloene så jeg kan kanskje ha assistert befruktning, men vi får se..

 

Men gratulerer, Flea! Æ er veldig glad på dine vegne! Lykke til med vektnedgang og barnet. Du klarer dette! Stolt av deg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 stk faktisk! Det skjønner jeg er vanskelig. Håper virkelig det ordner seg for dere også tilslutt :)

 

Jeg var på kurs igjen i dag. Hadde gått opp 300 gram. Med tanke på at jeg er 9 uker på vei er det kanskje lite sannsynlig at jeg får til å gå ned noe mer nå. Jeg kommer likevel til å fullføre kurset, for det er en super motivasjon til å fortsette å spise sunnt og ikke kaste seg over sjokolade og annet godt.

 

Siden sist har jeg nok spist litt for mye sjokolade, og jeg spiste sykt mye pizza hjemme hos svigerinna mi sist helg, for hun hadde lagt verdens beste pizza og jeg klarte ikke stoppe... Kan hende jeg klarer å holde vekta kommende uke hvis jeg er flinkere på å holde meg unna cravings. Jeg får dempe dem med grovt brød, frukt og sunne middager.

 

Synd du ikke kommer til å følge tråden så mye mer, men jeg skjønner deg veldig godt. Håper du kommer innom innimellom og forteller hvordan det går! Jeg er veldig nysgjerrig på om dere klarer å gå ned på egenhånd :)

 

Jeg får melde min interesse i gravidforumet og diskutere relevante saker der. Dette er min første graviditet ja. Håper virkelig det går bra, for jeg har gledet meg lenge.

 

Kos og klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...