Gå til innhold

heihei!:)


Gjest mhmikals

Anbefalte innlegg

Velkommen til Moni!

Blir bra å få inn flere her :) Ny inspirasjon, motivasjon og nye tips hjelper alltid på.

 

Marthine, skjønner det er tungt å holde fokus. Jeg sliter med det samme selv. Når det er bare jeg som trenger å tenke på vekt i gjengen blir det utrolig slitsomt i lengden. Vi får bare fokusere på målet, og tenke på hvilke klær vi kan passe inn i når det er nådd! :) Jeg gleder meg helt sykt til å gå på shopping og ikke rive av meg håret over "the muffin top" over buksekanten... Rafting og fjelltur blir sikkert kjempeartig! Det er også masse gratis trimpoeng på en sånn tur! :) Kos deg masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 203
  • Created
  • Siste svar

Haha muffin on the top, jeg ler :) den var ny! Jeg var kjempeflink på fredag til å ikke spise alt det gode som sto på pauserommet på jobb. En av mine kolleger hadde bursdag og folk hadde bakt kake, laget hvitløksbrød, syke dressinger..u name it we had it! Jeg klarte å ikke røre noe av det! Satt å spiste mitt polarbrød ektrem med gulost på. Jeg sovna etter jobb og drømte en syk drøm. Jeg hadde gitt meg selv lov til å spiste et bit av hver kake, kakene formerte seg og jeg spiste kjempe masse! Når jeg våkna var jeg kjempe lei meg, der var den slakkingen øddelagt, tenkte jeg. Gikk et par timer før jeg faktisk forsto at det hele var en drøm. Puh, for en lettelse!

 

Ellers sliter jeg me trimminga, de på ungkurset har over 10 trimpoeng i uka, jeg er fornøyd med 6 liksom. til nå har jeg ingen :) lite motivert til trim, når hverdagen igjen har inhentet meg, harde dager med jobb, skole og lesing..Når jeg kommer hjem er det lite motiverende å dra meg rundt på tur..blæææh

 

Hvordan har ellers helgen hvert for dere? Mye trim og velstand?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo folkens!

Lite aktivitet her inne nå?

Har ikke vært helt i form i forrige uke og var redd vekta i morges! Har null trimpoeng, så i dag skal jeg tvinge meg selv til å gå en lang tur! Har gått ned 1 kg denne uka, men d er nok grunnet lite mat og sykdom. Er veldig fornøyd da har klart 4 kg på en mnd :) Hvordan går det med dere andre? Motivasjonen ennå på topp? Jeg klarer å styre unna fristelser når det gjelder mat, snop ect. Men trim er ikke gøy! Huffesann, noen som har noen tips til treningsformer som er kjekke? Har noen prøvd Zumba fitness? Ser det eksploderer her hjemme på treningsstudioene!

 

Ha en fin uke folkens, stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Grattis med 4 kilo! Det går riktig vei!:)

 

Aktiviteten har dalt litt her ja. Er det motivasjonen som har reist sin kos eller har hverdagen innhentet hele gjengen? Mine hverdager er like intense som før. Jeg hadde håpet at etter de to første ukene i ny jobb ville det bli bedre, men det er like stressende ennå. Jeg tror kanskje det vil fortsette å være sånn.

 

Jeg har fortsatt å spise masse grovbrød med sunt pålegg til frokost og lunsj, og lage sunne hjemmelagde middager. Det blir lite trening, men jeg går masse trapper på jobb (istedet for å ta heisen), og går på magedans en gang i uka. Pittelitt er bedre enn ingenting! :) I tillegg har jeg kuttet ned drastisk på sjokolade i ukedagene. Helgene er fortsatt litt for fulle av vin, så jeg må virkelig ta meg på tak der snart. Tror nedgangen kunne gått fortere hvis jeg var flinkere i helgene.

 

Uansett, det er veiedag i morra, og jeg vet ca hva jeg har i vente. Jeg har ikke så mye spennende trening å anbefale. Zumba har jeg ikke hørt om. Jeg prøvde Yoga, men det var litt for kjedelig for meg. Jeg trenger mer fart og musikk som gjør meg gira! Klukking fra en bekk og statisk styrke er ikke helt det jeg er ute etter.

 

Men nå sovner jeg her jeg skriver. Oppdaterer mer etter veiing torsdag! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er flink viss du klarer å gå på en trening i uka jeg Flea, det er mer en hva jeg hadde orket, sliter også me travel jobb og skole :-P Excuses..men slik er det! Jeg vil også si at du er kjempeflink som har klart å kutte ned på sjokoladen, jeg var jo sjokoman selv men har gått 4 uker med kun 5 tvistbiter til nå! Jeiii ( det er litt trist også, savner sjokoladen min jeg). Har ikke drukket alkohol på 3 uker, men det skal jeg denne helgen! Håper jeg klarer å styre unna drittmaten på vei hjem å søtsuget dagen etterpå!

 

Håper du ser noe nedgang på vekta jeg Flea, krysser fingrene, keep me posted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart å tenke på at det har gått fire uker. Skulle ønske jeg hadde klart mer på denne tiden. Nå stod vekta på 83,8 så den kryper seg sakte, sakte nedover. 0,3 kilo nedgang siden sist. All nedgang er nedgang, så jeg får bare si meg fornøyd med det. Det jeg kan trøste meg med er at når nedgangen går sakte er det større sjangs for at det holder seg sånn!

 

Flink du også med sjokoladen, Stina! :) Tidligere har jeg klart å holde meg et helt år, men det er som med røyking. Når man først har begynt å "festrøyke" litt er det fort at det sklir ut! I vinter/vår hadde jeg perioder hvor jeg spiste en hel sjokoladeplate etter jobb, bare for at jeg var så sulten. Nå har jeg begynt å smøre med 2 ekstra brødskiver i nistepakken som jeg spiser på vei hjem. Da har jeg energi til å lage middag når jeg kommer hjem! Helt fantastisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo? Hører jeg ekko her inne på tråden nå? Har folk gitt opp?

 

Jeg har uansett hatt veiedag og da liker jeg å skrive ned mine tanker omkring det. Har gått ned ca 400g denne uka, minste vektreduksjonen hittil. Er litt lei meg fordi jeg hadde skikkelig lyst til å klare mitt første delmål denne uken (5 kg), mangler 400g på det nå, så forhåpentligvis når jeg det målet neste uke! Har ikke vært så flink med å skrive ned alt jeg spiser, dette kan kanskje være grunnen til mindre vekttap.

Har også vært i noen familie selskap i helgen, holdt meg unna kaker å snop, men selve maten var kanksje for fet?

 

Men men nedgang er nedgang så jeg kan ikke klage så fælt mye enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Stina!

Ser ut som det er bare oss igjen her. Grattis med 400 gram nedgang! Skjønner det er kjipt å ikke nå målet sitt. Jeg er heller ikke så flink til å skrive ned alt. Det er så tidkrevende å føre den loggen synes jeg. Prøver bare å holde meg til generelt sunn kost og få utskeielser. Men det går ikke alltid like bra så klart.

 

Jeg var på magedans igjen i dag, og føler det begynner å gå bedre. Har begynt å få litt taket på bevegelsene nå. Det er også litt mer tempo og statisk styrke når man har lært mer, så jeg kjenner det er litt mer trening i timene. Men det er ikke så innmarig motiverende å svinge sine fyldige hofter sammen med alle de spikertynne damene. Prøver å ikke fokusere på det og bare konsentrere meg om dansen.

 

Jeg har veiedag i morra, og nå aner jeg ikke hva jeg går til. Har ikke snikveid meg en dag denne uka. Blir spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd de andre ikke deltar mer, men men. Godt å se at din motivasjon er på topp!

 

Magedans ser gøy ud, og ganske vanskelig! Hadde nok måtte holde tunga beint i munnen om jeg skulle prøve meg! Stiller dere opp i fult antrekk da eller? Ser ikke helt for meg timer, hva har du på deg da liksom?

 

Var på kurs i går, der hadde jeg gått ned 1,1 kg? Går d an på en dag liksom.. Hadde ikke spist middag rett før som jeg pleier denne gang, og gått tur, men alikevel??? Rart altså.

Hvordan går det med veiinga di? har du like rar vekt som meg? Ei venninna av meg som også går på kurset hadde prøvd å måle opp 10 kg på badevekten hjemme og fikk forksjellig resultat hver gang, varierte i så mye som 2 kg! Har nå fått lyst til å kjøpe meg en skikkelig vekt, er sikkert dyrt da!

 

Lykke til med veiingen i dag! ser frem til update!

 

Klem K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,1 kilo er jo kjempebra!! Grattis! Ingen middag kan jo ha litt effekt da. Du får se neste uke hva som har skjedd til da :) Hvis man tester vekta med ting på 10 kilo kan det bli avvik, for de fleste badevekter er unøyaktig på lavere vekt. Man bør nok teste på noe som er 30-40 kilo eller mer.

 

Jeg forsov meg 20 minutter i morges, så veiedagen var helt ute av mitt stressede hode... Tar det i morgen istedet! :)

 

På magedansen har vi på oss tights og en lang topp, også et sjal/skjerf rundt hoftene. De som har holdt på litt før har gjerne et belte med masse små raslende tinnknapper og annet rundt hoftene. Man må virkelig holde tunga rett i munnen! Man må passe på holdningen, hvordan man har bein og armer, også skal hoftene svinge uten at det blir helt latinsk samba. Veldig classy og avslappet, samtidig som man strammer nesten alt man har av muskler for å holde armer, bein og holdningen på plass! Anbefales! Litt tolmodighet med seg selv må til, men det må vel med alt som skal læres etter en viss alder? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var jeg endelig tilbake igjen ! vært lite aktiv her inne nå, og var ikke lett og huske alt man spiste på turen. ble jo litt snop innimellom, og var veldig godt i spise en sjokolade etter å ha gått nesten 2 mil. men den synes jeg faktisk jeg fortjente :-) masse gratis trimpoeng var det hvertfall ! gikk 4 mil på 3 dager. var ganske så sliten ;) nå har jeg enderlig tatt meg sammen igjen, og begynt å spise sunt. har gått ned 1,5 kilo denne uka allerede. men i morgen blir det en ny utfordring. skal ha jentevors her, for å feire bursdagen min. da blir det både pizza, kaker og godteri. huff. men jeg får bare prøve å holde meg unna så godt som mulig! har planer om å spise en stor salat rett før de kommer, sånn at jeg ikke er sulten når pizzaen står på bordet!

 

også har jeg et spørsmål! :-) begynner å bli ganske lei av salat og supper nå. har noen en god matrett som passer en fredagskveld, som også er sunn? skal lage middag til meg og søstra mi i kveld, og vil overraske med noe som er både sunt og godt!

 

og en siste ting! angrer virkelig ikke på at jeg meldte meg inn her ! blir så inspirert av å se hvor flinke dere er, å det gjør at jeg også vil klare det ! supert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taco er sunt! Kjøp grove tortilla lett ost og kutt ut maisen! Bytt også ud kjøtdeigen, med kylling! mmmmm <3

 

kylling burger : Polarbrød ekstrem som burgerbrød, kylling file som stekes i kyllingkrydder, hvitløksdressing 6%, agurk, tomat, salat..nam nam

 

Har du smootie-maskin? da kan du lage mye godt i den! Bruker lage meg "is" i den når søtsuget er stort :)

 

1,5 kilo er superbra! Flink du har vært som har gått 4 mil, ser for meg bootcampen for de barna som ikke var så snille som gikk på tvNOrge. hehe :)

 

Flea, hvordan er prisene der du går på magedans, har sjekka det opp her nå synes det er dyrt... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen Marthine! Bra turen var vellykket ;) Godt å ha deg tilbake, så er vi litt fler å dele gleder, sorger og råd med! Når det kommer til sunn mat har jo Grete Roede et lass med forslag. Kyllingkjøtt og svinekjøtt med masse grønnsaker er sikker vinner! Jeg prøvde å lage taco med kyllingkjøttdeig, men jeg synes den stinka søppel både når jeg åpna pakken og mens den stekte, så jeg holdt på å brekke meg flere ganger. Bruker heller strimlet kyllingkjøtt etter det.

 

Magedans er nok litt dyrt ja. Jeg hadde ikke råd i fjor mens jeg jobbet 50%, men nå når jeg har full stilling tok jeg meg råa til det :) Betaler 1200 kr for 8x1,5 time.

 

Når det kommer til veiing gikk jo det skeis på torsdag, og fredag morgen ble like travel. I helga var jeg hos foreldrene mine og glemte det helt. Uansett så vet jeg at jeg har lagt på meg igjen, så det er ikke så farlig å veie seg akkurat nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg i dag og vekten viste 800g mindre en forrige uke. Hurra, jeg har endelig nådd delmål nr 1 som var 5 kg :( Totalt vekttap på 5,4 så er kjempefornøyd, må bare forsette og være flink nå, målet er 10 kg før jul. Å legge om kostholdet har vært beinhardt! Ser ennå ikke noe særlig forskjell på klærne, men jeg går som regel i tights. Er ikke så lett å se d da...Dongeribuksene tør jeg ikke prøve før det har gått av et par kilo til, ser nå at jeg har lagt på meg skremmende fort!! Det at jeg enda ikke se resultater er litt utmattende og kanksje d er totalt vekttap på 20 kg jeg trenger? hmmm....

 

Noen andre av dere som har noen middagstips? er litt lei min meny nå! Går mye i det samme, vertfal frokost og lunsj!

 

Ha en forsatt fin dag. Klem k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter!

 

Etter oppgang sist gikk jeg endelig ned igjen denne uka. 83,2 ligger jeg på nå. Jeg hadde bare gått opp 200 gram forrige uke, men jeg ble likevel deppa. Både det å stagnere og det å gå opp er demotiverende. For to uker siden var jeg 83,8 så da har jeg en nedgang på 600 gram siste to uker. Tror jeg har snitt på 300 g per uke, så det passer utmerket. Det overrasket meg veldig at vekten svingte sånn. Jeg forstår ikke helt selv hva som skjedde. Men jeg tror det kan ha en sammenheng med 3 harde helger på rad med store utskeielser. Det er så mye bursdager for tiden, og jeg synes det er kjempevanskelig å være flink i helgene. Ukedagene funker for de er såppas rutinepregede. Måltidene faller naturlig på faste tidspunkt og jeg passer på å ha alternativer til godteri når jeg får lyst til å tygge på noe om kvelden. I helgene blir det bare masse vin, masse snacks, mat på helt tilfeldige tidspunkt, jeg blir plutselig sulten og kjøper solskinnsboller og annet tull. Det er virkelig noe jeg trenger å jobbe med!

 

Skulle ønske jeg også rakk å trene mer... Godt å høre at dere også har samme problem der... Hva skal vi gjøre for å få mer motivasjon til trening da jenter?? Jeg har begynt å bruke skrittelleren nå. Men jeg ble ikke så veldig imponert! På jobb på fredag gikk jeg 2500 skritt, og på shopping lørdag gikk jeg 1700 skritt. Må nok ut og pese for å få opp tallene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenter !! jeg trenger virkelig insperasjon nå! de første ukene var jeg kjempe flink til å både spise sunt å trene masse! trener fortsatt en del, men spiser virkelig alt jeg får lyst på! huff. hver gang jeg spiser noe usunt, tenker jeg " ja, jeg kan begynne ordentlig med slanking i morgen". å sånn tenker jeg hver gang. blir ofte til, som nå i høstferien at jeg og venna mine spiser pizza og godteri og ser film. å, nå synes jeg det begynner å bli vannskelig :-( noen som har noe insperasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Marthine! Jeg vet akkurat hva du snakker om! Jeg har også høstferie nå. Det er katastrofe. Det første jeg gjorde var å bake 1-2-3 muffins, som jeg sakte men sikkert har konsumert alene de siste tre dagene. Jeg glemmer å spise på de tidspunktene jeg er vant til og ender opp med å bli akkutt sulten og spiser hva som helst!

 

Men jeg har noen ideer! For det første. Ikke gå i butikken sulten, for da ender man opp med å kjøpe 1-2-3 muffins, skolebrød og sjokolade. Ikke lurt. Istedet kan man kjøpe druer, plommer, knekkebrød og musli. Det metter bra når man har lyst på noe godt og er mye sunnere.

 

Istedet for pizza og godteri til film, prøv gulrøtter og agurkstaver med kesamdip og sukkerfri saft eller brus. (evt vann).

 

Høstferien er yppelig til å komme seg ut og trene litt ekstra. Jeg har begynt å bruke skrittelleren min, og det er motiverende å se hvor mange skritt man kan få ut av shopping! Og ikke minst ta den med på trening og se hvor mange kalorier man har forbrent!

 

Jeg har også bare gått ned 2 kilo ennå og det tærer veldig på motivasjonen, men man må bare fortsette, så kanskje smått om senn forsvinner 2 kilo til! Ikke gi opp ;)

 

God høstferie! Jeg tar med meg mannen på tur og blir borte hele helga! Hold motivasjonen oppe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monica17

eg har vært fraværende i 1,5 mnd no! skamma meg fælt og er nå tilbake for å prøve på nytt! vekta har stått heilt i ro sida eg va her sist. så har samme utgangspunkt som sist. dokke har jo vært veldig flinke her! eg hadde vært stolt av meg sjøl om eg klarte å holde fokus slik som dere!!!

 

idag baker eg grete roede brød (fant oppskrift i et ukeblad igår). skal ha veiedag på søndag for å slippe utskeielser i helgane. kan jo ikkje skli ut dagen før veiedag liksom. det er tanken ihvertfall så får vi sjå kor d går!

 

kommer tilbake med veietall på søndag eg då;)

stå på videre alle sammen! eg e veldig stolt av dokke og dokke gir meg motivasjon til å begynne på an igjen:)

tusen takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens og velkommen tilbake Monica!!

Jeg har nå ligget syk i over en uke, har pådratt meg dobbel ørebetendelse, halsbetendelse og hatt feber!! Fysj å fy..ikke no godt kan jeg si dere..gruer meg til veiedag i morgen, har ikke klart å få i meg mye mat, men chipsen klarer jeg alltid...heheh

 

Jeg har høstferie nå jeg, denne uka, håper å komme inn i rutiner men frykter det blir vansklig å spise når en skal..skal prøve å registere mat igjen denne uka, silk at jeg får litt bedre oversikt!

 

Skrives imorgen jenter, klem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Flott at du også er tilbake Monica! Det har vært stille her en stund :D

 

Jeg var på skikkelig shopping og sightseeing tur i helga og gikk rudt 15.000 skritt hver dag. Desverre hadde ikke det særlig innvirkning på vekta. Jeg var veldig skuffet når jeg veide meg i dag (litt utenfor veiedag, men måtte ta en sjekk) og jeg hadde gått opp istedet for ned... Må nok skylde på croissant til frokost og vin til middag, men jeg hadde faktisk håpt at all gåinga skulle brenne bort det lille ekstra. Sånn gikk det da ikke. Jeg skal nå hoppe i treningsbuksa og komme meg på trening på en helt vanlig mandag! Det er ny veiedag på torsdag og jeg har endel helgegodt å fjerne til da.

 

God bedring Stina! Du får ta vare på deg selv med litt sukkerfri kakao eller te! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest martine90

Takk for tipset Flea. Er lei den samme maten hele tida, så det skal jeg prøve :-) Idag på skolen hadde vi styrketester og jeg hadde gledet meg veldig til dette. Ikke bare er det gøy, men også veldig bra trening. Selvfølgelig ble jeg skadet på kampen vi spilte igår, så jeg har kanskje fått en kneskade. kneet mitt er blått og hovent, og det gjør vondt bare å gå. Håper virkelig ikke dette er langvaring!!

 

Jeg har virkelig startet for fullt igjen nå! skal på fotballcup til danmark i slutten av oktober og da SKAL jeg være 3 kg mindre.

 

Jeg er også veldig flink til å spise regelmessig, men når jeg først har tatt opp knekkebrød pakka, er det ikke lett og bare spise 2! føler også at skoletimene går mye raskere da jeg har noe å spise på, huff :-( Som frokost og mellom måltid før middag har jeg begynt å drikke en "shake". den er veldig sunn, og faktisk overraskende god. Mange jeg kjenner har gått ned ved hjelp av denne shaken. Er ganske greit å drikke en sånn, for jeg har jo en ganske travel hverdag. og når man har hastverk er det ikke alltid like lett å få i seg noe sunt :( håper bare dette funker nå.

 

Klemklem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...