Gå til innhold

heihei!:)


Gjest mhmikals

Anbefalte innlegg

Gjest mhmikals

Hei!

 

litt om meg selv først: Er 168 høy og veier 79 kg, så veier i overkanten litt mye. Vil ned til ei vekt som gjør at jeg føler meg vel med meg selv. Er ikke vel med den vekten jeg har nå, og vil iallefall ned 10 kg. Har sotte som ett mål frem til jul. Håper virkelig jeg klarer dette!

 

Har lagt så utrolig mye på meg det siste året, hvor jeg da har vært sykemeldt. Har slette mye med motivasjon også, å fant ut at jeg skulle melde meg inn her, hvor man kan dele erfaringer med andre! Er godt å snakke med andre som også vil slanke seg, så man kan motivere hverandre, og som sagt dele erfaringer og gi tips!:D

 

Så noenn som også skal ned 10+++ og vil henge seg med her??:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 203
  • Created
  • Siste svar
Gjest monica17

eg har nettopp meldt meg inn her, og eg vil svært gjerne være med deg på ferden! eg er 164 cm og 84 kg. har derfor mykje som skal av her! gjerne til jul, men tar det som det kjem! eg har tidligere ikkje trent og eg har spist akkurat det eg har hatt lyst på når eg har hatt lyst på det. resultatet ligger no på mage, rumpe og lår. no MÅ eg ta konsekvensane av mine handlinger, og ta den harde veien ned på vekta. men eg er klar som et egg:) hjelper jo veldig på å ha noen i samme situasjon som en selv! får komme skikkelig igang imorra tenker eg. bruke kvelden på å gjere meg kjent på denne sida:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som vi er/var i samme situasjon, kjenner meg igjen i det å spise det jeg vil når jeg vil. Kanskje vi kan hjelpe hverandre med noen gode og ikke minst sunne oppskrifter underveis? Jeg elsker jo alt som går under betegnelsen junkfood og gotterier,så det skal bli tøft å snu om kosholdsvanene mine. Forhåpentligvis vil vi se resultater etter noen uker, som kan hjelpe oss å styre unna slik mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monica17

min store lidenskap! det og chips! at eg jobber på bensinstasjon gjer ikkje saken bedre i det heile tatt! men no må eg ta meg sammen og gjere det beste ut av situasjonen! du vil ta av 15 kg? eg har 15-17 kg så då er det ganske likt:) godt å høre at eg ikkje er aleine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mhmikals

Heihei!:D godt å se at dere henger dere med her! Ser ut om at vi skal gå ned rundt det samme alle sammen. Jeg skal ned fra 79/80 til under 70 i første omgang, men syns det er vanskelig å gå ned i vekt! :/ Kjenner meg også igjen med at man spiser alt man vil å ikke minst NÅR man vil! hehe. er ikke så lett det der, men NÅ kjenner jeg at jeg må ta meg virkelig sammen!:)

 

Trenger også gode tips på sunne og ikke minst gode oppskrifter, så hadde vært flott om vi kunne delt underveis!:)

 

Trener dere noe spesielt? på treningsstudio?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 176 høy og har tett benbyggning, når jeg veier rundt 75 er jeg nede i str 38, og dit vil jeg gjerne igjen! Chips jaaaa! mmm! Beste som fins! Har meldt meg på Grete Rode Ung kurs nå, og satser på tips å råd til andre snacks jeg kan tygge på! I dag har jeg godt to turer, er litt stolt. Håper motivasjonen forsetter :) Dette skal vi klare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mhmikals, Stina og monica!

 

Jeg vil gjerne slenge meg med tråden deres! Jeg har gått på Grete Roede kurs en gang før, men det er to år siden, så jeg har lyst til å prøve på nytt! Jeg tror ikke jeg skal melde meg på nytt kurs, men vil bruke den gamle boka og nettsidene til å registrere fremgang. Debattforumet er ypperlig til å motivere hverandre, og dere som også vil ned 10-15 kilo til jul er super motivasjon!

 

Jeg er 166 cm og ca 85 kilo (vekta virker ikke, så jeg har ikke nøyaktig tall). Jeg har hatt denne størrelsen siden 2004 (med noen vellykkede nedganger som har kommet på igjen). Jeg håper å kunne komme ned på 70 kilo ved hjelp av Grete Roede menyer og mer trening. Jeg sliter med usunne middager, sjokoladecravings og generell latskap som limer meg fast til sofaen. Meldte meg inn i treningsstudio i vår og skal begynne på dans, så håper å tjene trimpoeng på den måten. Hva er deres strategi for å komme igang?

 

Klem, Cathrine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monica17

ser ut som vi kan bli en god gjeng her:) det lover godt! eg veit ikkje heilt ka eg skal. mulig eg ska melde meg på internett kurs sida eg aldri har vært bort i grete roede for... veit egentlig svært lite om grete roede, men kor vanskelig kan det være? eg vil spise mest mulig sunt og variert. noe eg kan leve med resten av livet. for meg er det endring av livsstil det her, ikkje en diett.... eg må komme meg ut av go stolen, bevege meg, spise mindre junk o.l. spise lite og ofte kan bli en utfordring for meg.. men en ting av gangen så går nok dette bra skal dere se:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mhmikals

Velkommen til deg å cathrine!:) Jo flere jo bedre! Godt å ha noen man kan dele erfaringer med underveis, treningstips, mattips osv! Det trenger iallefall jeg, hehe. Kan bli fort lei trening jeg, så har lyst til å gjøre noe som er skikkeli artig, så artig at jeg nesten glemmer at jeg trener, hehe.. Har sett på det der Zumba Fitness, har veldig lyst til å prøve d! Noen av dere som har prøvd d kanskje eller har tenkt på det?

 

Helt enig Monica17. Jeg skal også endre livsstilen helt, å ikke bare ha en diett som jeg faller innom av og til. Skal være i aktivitet hver dag, spise sunt, men samtidig vil jeg ikke være helt hysterisk helller! Vil kunne kose meg inni mellom også.

 

Ser vi har 55-60 kg til sammen vi skal ha av, å dette SKAL vi klare!:D

 

Jeg har sotte meg ett første mål først, 10 kg til jul! Hva tror dere, er det litt mye kanskje fram til jul? Jeg må ned 15-20 kg før jeg skal være helt fornøyd, men det er så mange kg til at jeg sier 10 først!

 

Kunne godt tenkt meg å gå på grete roede kurs, men er litt i dyreste laget! Får holde meg til nettsiden deres! Men har ei svigermor som er leder i grete roede, så får noen gode tips i ny å ned!:)

 

Forresten. Skal vi ha en fast veiedag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Flea så gøy at du blir med :)

 

Jeg synes også trening kan være noe herk, har prøvd treningsstudio flere ganger, men føler meg ikke helt i riktig element. Når jeg var yngre gikk jeg på team dance jazzercise, noen som har prøvd det? Er dessverre for gammel til det kurset nå (22 år, og for gammel, fytti så frekt :-P) Har gått lange turer de siste dagene (rask gange ca.40 min) og synes det har vært mye kjekkere! Nå som jeg har ferie prøver jeg å ta meg tid til to "økter" til dagen. I dag er det vindstille i Stavanger (wow), så jeg tenkte jeg skulle tvinge med meg kjæresten å spille noe badmington senere :D

 

Har ikke hørt noe om Zuma fitness (var det det het?) Hva går det ut på?

 

Min veie dag nå er mandag, men kommer til å skifte når jeg begynner på kurs (26 aug) til onsdag. Lurer litt på når dere veier dere på dagen jeg..Før dere har spsit noe på morgenen eller senere? Jeg skal veie meg på kvelden på grete rode kurs, så lurer på om jeg skal bare holde meg til det tidspunktet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mhmikals

Ja tror ikke treningsstudio er noe for alle, hehe. Ble mere støttemedlem enn ett aktivtmedlem!=p Nei har ikke prøvd team dance jazzercise. hehe, ja huff begynner å ta på åran da gitt, heheh. Hvordan var det å gå på det da??:D

 

Myyyye artigere å gå tur, helt enig der altså:) Liker å gå tur tidlig å sent på dagen! har hund da, så må ut uansett, så er heldig der!;D Badminton er jo kjempe artig! Her er det konstant vind, så lite badminton her. Må bli innendørs isåfall, å det funker dårlig, hehe.

 

Zumba fitness heter d!=) Skal legge ut en link her! http://www.tvshop.com/NO/products/200883/206937

Står litt mere der!:) Har veldig lyst til å prøve det.

 

Letet litt på internett, å fant ut at det er på morgenen du skal veie deg(vet ikke om dette stemmer da) før du har spist å drokke noe som helst! Men visst du veier deg på grete roede kurset 1 gang i uken, å på kvelden, så tror jeg du skal holde deg til det! Vi kan jo ha onsdag som veiedag alle sammen da!:-) Hva må du betale for grete roede kurset? er det mange ganger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ung kurset koster 1790 kr, og varer i 8 uker. Får jeg resultater vil jeg ta et hold vekten kurs senere..Jeg tror ung kurset kan være mer relevant for å endre min livsstil, jeg er jo student, med deltidsjobb, uten barn, og er ikke på samme "punkt" i livet som flere av de andre deltagerene på andre kurs. Når man er under 30 er jo forbrenningen også anerledes. Vil liksom vite det kan klare med min kropp/alder akkuratt nå! Trenger også lære om sunne matpakker til skolen og hva alkoholen/festingen gjør for kroppen. Jeg har jo tross alt tid til en fest i ny og ne :) Vi skal lære hva som er bedre å drikke av alkoholholdige varer osv.

 

Så den Zumba liken, det så utrolig gøy ut! men litt dyrt kanksje? Vet du om noen som har prøvd det før? Team Dance er faktisk ikke så ulikt Zumba!! Si ifra om du tester det ut kanksje det er noe for meg også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mhmikals

Åja, det var ikke så dyrt da! Trodde det var mye dyrere. Men her jeg bor har vi ikke det ung kurset, å det er i grunn ganske dumt!

 

Ja kan være ganske greit å få vite litt sånt:o) Å treffe andre som er i samme situasjon å i samme alder. tror det har ganske mye å si. ett vanlig grete roede kurs vil man jo treffe folk opp til de er 60. Å som du sa; vi under 30 har en annerledes forbrenning. Er jo å veldig greit å være her på vektklubben også, å prate med andre som er i samme ståa. Har ingen i min vennekrets som skal ned i vekt, så er litt kjedelig å ikke ha noen man kan dele ting med på den måten, trene med osv. Menmen. derfor er det jo greit å være her;)

 

ja koste jo 500,- men har prøvd å laste det ned på internett. Har nettopp lastet ned pilates for dummies via limewire. gikk kjempefort å laste ned. har også aerobic for dummies å;P kjempe morsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Takk for velkomst! Jeg ser dere har masse spørsmål, og siden jeg har vært i "gamet" et par år kan jeg jo fortelle noe av det jeg har lært og mine erfaringer.

 

Det anbefales at du veier deg om morgenen før frokost, etter du har tisset. Da vil du få mest nøyaktig tall på hva kroppen din veier uten klær og mat. På kurs veies man stort sett etter man har spist middag, og man har klær på, men det vil være det samme hver uke, så nedgangen vil man fortsatt se like bra, selv om tallet på vekta hjemme kan være litt annerledes. Man skal helst gå ned 0,5 kilo i uken. De første to ukene kan det være litt mer, og det kan også stoppe opp til tider, men ikke gi opp! Fullfør iallfall de 8 ukene, og gjerne fortsett på egenhånd etterpå.

 

Når det kommer til kalorier i alkohol er øl absolutt verst. Jeg har sett anbefalinger her inne tidligere om å blande sukkerfri saft/brus med vodka for minst mulig kalorier i drinken. Jeg er hekta på vin, men prøver meg kanskje på noen drinker igjen nå når jeg skal bli "flink" igjen! Bør la vinflaskene hvile noen uker. Sunne matpakker bør det være masse artikler om her på nettsiden :D

 

Jeg gikk også på jazzdans når jeg var yngre, men har blitt for gammel og feit for det nå... Derfor har jeg meldt meg på magedans!! :) Det kan man gjøre uansett størrelse. Det trener indre musklatur i mage og rygg som er kjempebra for holdningen. På treningsstudioet var jeg flink i vår til å gå på timer, men sommertimeplanen har vært helt håpløs. Jeg er ikke disiplinert nok til styrkerom. Jeg bare jukser og stikker og dusjer etter 45 min selv om jeg hadde planlagt en time. Lat lat lat! I neste uke starter ny timeplan så da starter jeg på igjen, Kanskje med litt mer regelmessighet enn før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monica17

idag har eg hatt en lang dag på jobb, og er sliten. men eg må trene litt snart! men har klevask, huvask og unger som venter på meg.. er ikkje lett å komme rundt alt ! men når eg har fått ungane i seng skal eg stå på orbitrek-en min å sjå film:) det er ihvertfall planen. igår lasta eg ned 30 says shred me jillian michael (biggest-looser treneren), gleder meg til å teste det ut og:) kjenner eg gleder meg til skulestart så eg får noen timer for meg selv på formiddagen til å trene! kordan har første dagen vært for dere andre? mat, drikke og trening...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mhmikals

http://www.torrentdownloads.net/torrent/668957/Fat+Burning+Workout+for+Dummies+DVD+Rip+XviD+KOSMOS

 

last ned der. iallefall prøv:) jeg har den nyeste limewiren(gratis)å den kan laste ned torrent også!:)

 

Monica: jeg fikk ikke til å laste ned den med ho jillian. ka du søkte på, og kor du søkte henne etter den?

 

Nei spisinga går ok!:D glir litt ut av å tell, med en is åsånt, hehe. men går tur hver dag og har kutta ut brød iallefall:) enn me dokker andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monica17

her er link til den videoen:

 

http://thepiratebay.org/torrent/4144741/jillian_michaels_30_day_shred_(biggest_loser)_ac3_cmk

 

har tenkt å begynne på mandag. så følge opplegget der samt en gåtur eller lignende. kan jo bli spennende:)

har og den zumba videoen på nedlastning no:)

eg e jo egentli heldig som har treningsapparat i hus, ny sykkel, nye trimsko.. har alt, bortsett fra overskuddet til å bruke d.. men mandag e eg igang:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mhmikals

Tusen hjertelig!=D

 

Ja, men det er jo kjempe bra!:) er så godt å gå seg en lang tur. Jeg liker å gå tur tidlig å sent på dagen! Så kan man kombinere litt gåing å litt jogging!

 

fant du zumba fitnessen??:D fant den ikke jeg:/ kanskje du orker å slenge ut linken?:)

 

Akkurat sånn som meg. Har alt av apparater, bare ikke overskuddet. jeg har også fått meg hoppetau og en rockering jeg har lånt hos svigersen! God trening!;p men trenger litt plass i stua, hehe. artig med litt annet enn bare de kjedelige apparatene.

 

så du begynner for fullt på mandagen da monika?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monica17

http://www.torrentdownloads.net/torrent/668957/Fat+Burning+Workout+for+Dummies+DVD+Rip+XviD+KOSMO%20S#

 

ja mandag rekner eg med å begynne for fult. ska sende ongane på skulen og så sette eg igang med trening før jobb kl 11:) viss eg orka blir det en gå tur på kvelden også... må få inn faste rutiner på den treninga! på samme måte som en er forplikta te å gå på jobb, må en bli like forplikta te treninga.. ellers utsette eg den bare... :)

men no e jo dokke her å følge me meg så no må eg skjerpe meg:) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mhmikals

Godt å begynne på en mandag da!:) Samme gjorde jeg! Ja er kjempe viktig å få det inn i rutine. Jeg går tur hver dag, men noen ganger 1 tur å andre 2 turer i løpet av en dag. Men er utrulig godt når man først har kommet seg ut, da angrer man ikke:-) hehe. bare litt tungt å slepe seg ut av sofaen, hehe.

 

Jeg har heller ikke fast rutiner på treningen helt ennå! Men håpe at det tilslutt blir en vanesak og gjør det hver dag!:) akkurat som med jobb. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest monica17

eg har komt fram til at det er større sjans for at eg går tur FØR jobb enn ETTER jobb.. så skal få inn rutine på at eg sende ongane på skulen og går en tur på morningen uansett... så om eg orka en tur til etter jobb så er det bare et pluss:) idag fikk eg låne et DS spill me systra mi. walk with me heite spelet. der er med en slags skritteller, den skal registrere 10 000 skritt pr døgn for at en har bestått dagstrimmen.... så d blir spennande å prøve ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mhmikals

Ja tror å det. for da er du jo allerede oppe+ at etter jobb er man jo som regel sliten! Men å gå sent på kvelden syns jeg er det beste:)

 

aldri hørt om det før.. hørtes jo veldig artig ut da!:) bruker du å trene til treningsvideoen ofte da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når starter du å jobbe på dagen? tror ikke jeg orker tanken på å gå tur før skolen :-P litt av min latskap vil jeg beholde :)

 

I dag, er dag 5 på mitt sunne kosthold, og jeg er slakk å trøtt. Tror kroppen merker at den ikke har fått noe sukker i seg. I går hadde vi et vennepar på besøk, de hadde tatt med seg chips og sjokolade og gomla i seg, de gikk i fra over halvparten når de gikk. Jeg kasta alt så fort jeg kunne! Men Herre, hvor godt lukta ikke den chipsen. Stolt over at jeg ikke så mye som rørte søtsakene! Hvordan går det med dere, har dere også sukker behov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...