Gå til innhold

Ragnhild og snurpa sin tråd:D


snurpa

Anbefalte innlegg

Ja.. da har vi offisielt startet en ny tråd i vårt navn:)

 

Jeg og min kjære har bestemt oss for å prøve på en ny liten spire... Defor flyttet jeg tilbake hit.. Har vært inne her tidligere som ammer..

 

Nå er jenta mi 1,5 år.. Blitt barnehage barn og har sluttet å amme forlengst;)

 

Men så var det denne nye spiren da.. Det er litt skummelt å ha bestemt seg for det.. FOr det kommer mange tanker med det også.. er det riktig, er det for tidlig... Burde jeg gå ned til der jeg var først... Skulle jeg jobbet litt lengre først.. Og dårlig samvittighet overfor jobben.. MEn samtidig vet jeg det at dette sikkert er vanlige tanker..

 

Forhåpentligvis går jeg ned en kilo eller to føre spiren sitter.. MEn blir jeg gravid fort så skal jeg fortsette med den sunne maten og spise bra.. Holde kcal inntaket på ett normalt nivå.. OG prøve å gå turer som gir styrke..

 

Det jeg er veldig glad for er å ha Ragnhild ved min side...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar
Gjest jojomamma

Dette blir bra vet du, kjenner det på meg! :) Jeg skal nok ned endel kg mer enn deg før vi prøver, men dette bør jo gi litt ekstra motivasjon!! :)

 

Jeg følger etter deg på veiedag og jeg, så skal jeg få kjøpt meg vekt før tordag! Er skikkelig fornøyd med kcal i går og i dag. 1700 i går, 1400 i dag. Litt lite i dag, men det blir jo ikke det vanlige...

 

Er glad for å ha deg her inne!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotters ragnhild.. Da er det ny start med ny tråd.. Så da gjelder det...:)

 

Sier jeg som allerede har oversteget det jeg sa.. Men ender nok på rundt 2000.. MEN.. det kunne fortsatt vært verre.. :)

 

Da skal vi virkelig gjøre en innsats.. Og komme oss i formen og ned dit vi vil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skal vi!! :)

 

Har akkurat komt hjem fra barnehagen. Det går så fint! Det tok kontaktpersonen 5 min å få henne til å sove. Så nå ble jeg sendt hjem, og de skulle ringe når hun våkner. Hun bryr seg ikke mye om meg når jeg er der heller, er bare innom å sjekker at jeg sitter der, så forsvinner hun å leker igjen. Tror hun kommer til å storkose seg! Godt det kan gå sånn!

 

Jeg har litt dårlig matlyst disse dager, men det går nok snart over. Blir sikkert bedre når jeg kommer i gang med nye jobben og slipper å gå å grue meg!

 

Hadde en gå-avtale med søster i ettermiddag, men hun har blitt syk. Skal prøve å få til en tur uansett, evnt med mor og far.

 

Ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ender på 1780 kcal. Ikke helt fornøyd - men det er ok på en fæl mensen dag... :)

 

Fikk gått meg en times tur da. Endelig litt opphold og til og med solskinn etter flere dagers øs-pøs!! Lille tulla fikk sett litt på sauer og kuer og på turen - det er jo et stort pluss med å flytta på landet! :) Er ikke så mange biler og skit her som i Oslo heldigvis!

 

Trøtt - skal snart i seng! Håper dagen din har vært fin! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten svipp innom...

Barnehagen sendte meg hjem, fordi de synes det går så bra. :) Jeg sitter egentlig å prøver å forberede meg litt til jobb i morgen... Så spennende!!

 

Mat og trim er ingen problemer føler jeg... Det har endret seg litt i hodet siste uka synes jeg, så håper at dette er noe som kan vare! Lenge!!! :)

 

Var dagen i går bra? Travel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du komme deg inn her snart, viktig det! Både for meg og deg! (Det er jo ikke akkurat lenge siden egentlig da...:) )

Her går det greit! Ender på 1620 kcal og har gått en times tur. Kjøpt vekt i dag også, så nå blir det veiing i morgen! Spennende!! :)

 

Ikke så mye på hjertet.... Ny jobb i morgen så tankene dreier seg mest rundt det! Spent og nervøs!!

 

Tuddelidu....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEi hei Ragnhild.. Beklager at jeg har vært borte så lenge.. DU skjønner det har vært så mye nå.. Jobb, skole, foreldremøter osv.. Så har ikke hatt ett minutt tid til overs.. Og da blir det lite surfing.. Men kjenner jeg trenger å være inne her litt.. For å holde motivasjonen oppe..

 

JEg veide meg i dag.. Veier det samme som på mandag.. Men skulle liksom ikke veie meg før neste uke da.. Men men.. Det står ialelfall stille.. Og bra er det etter de utskeielsene jeg har hatt... :) BLir litt sur på meg selv.. Smæsj og potetgull med dipp i går.. Men det er jo så godt.. OG så koselig å sitte i sofaen og stappe når man er hjemmer for kvelden.. MEn så unødvendig og så dårlig følelse man får etter på og dagen etter..

 

Nei jeg skal virkelig ta rev i seila.. Enda viktigere nå som vi tenker på en ny spire osv..

 

Jeg har el på mandag... Er veldig spent på om det skjer noe.. VI gjør iallefall det man skal;) hehe.. MEn det klaffer vel når det er klart for det tenker jeg..

 

Jeg må seriøst komme igang med litt gåturer osv... Ikke bra å gå ett svangerskap i møte uten å bevege seg.. Så hvor dårlig det gikk sist.. Gikk utover rygg og bekken.. Tror nok det hadde vært bedre om jeg tuktet meg til å gå mer enn det jeg gjorde.. MEn nå var det jo formen i seg selv som gjorde at jeg ikke gjorde det da.

 

Jeg er hjemme med snuppa i dag.. Hun er så snørrete og gråter masse, så er nok ikke i slaget.. Stakkar.. Så da bare slapper vi av her og tar dagen med ro.. Ikke noe vits å stresse seg avgårde i bhg da.. Men.. Dårlig samvittighet for jobben da.. MEn men.. SÅnn er det med småttiser..:)

 

Godt å se at du holder koken ragnhild:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at du er her!

Tenk om dere blir gravide med første forsøk - da må vi jammen henge i her vi også! Jeg som har mannen i Oslo 2 uker til - ikke lett da...hehe... :) Neida. Jeg satser på å komme ned noen kg før vi setter i gang. Hadde ikke vært ok å starte sånn jeg er nå!

 

Jeg holder koken ja! Går ganske bra! Spiste et kakestykke på jobb i dag da. Følte ikke at jeg kunne være sær å si nei takk første dagen... Stakkars meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. hvordan har det gått med jobben da:)

 

Hm.. jeg hadde faktisk syntes det vært veldig greit om det hadde klaffet nå første forsøk.. Men jeg forbereder meg på at det ikke gjør det.. Ting tar ofte litt tid.. Forrige gang var det ikke planlagt og spiren satt.. Så da er det vel typisk at når man bestemmer seg så tar det tid.. Hm...

 

Uansett hvis jeg blir gravid skal jeg spise sundt og kanskje prøve å holde meg litt under det jeg daglig forbrenner.. 1900kcal eller noe.. Med det inntaket kan jeg jo sikkert klare å gå ned litt allikevel:) Selv om jeg er gravid.. Så lenge det ikke blir altforlite er det vel ikke farlig antar jeg.. Grete Roede selv gikk jo ned i svangerskapet.. Hun hadde jo 8 kilo mindre da hun fødte jeanette enn da hun ble gravid.. Så det er jo mulig Ragnhild;)... Da rekker vel mannen å komme til eggløsning da. hi hi.. Hvis han kommer om to uker.. Akkurat.. :)

 

Hadde jo vært så gøy om det var omtrent likt..

 

MEn skjønner hvis du vil slakke litt.. Sikkert jobbe litt osv..

HVor stor stilling er det.. Og er det fast..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å se navnene deres på dette forumet igjen :) Vil bare ønske dere lykke til med baby-making.

 

Selv er jeg gravid igjen med termin i mai, det gikk litt fortere enn tenkt - sluttet på pillen for ca 4 uker siden og er nå 4+2 på vei. Er litt paff, men det er jo helt fantastisk!

 

Sniker meg nok innom igjen :)

 

Lene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å se navnene deres på dette forumet igjen :) Vil bare ønske dere lykke til med baby-making.

 

Selv er jeg gravid igjen med termin i mai' date=' det gikk litt fortere enn tenkt - sluttet på pillen for ca 4 uker siden og er nå 4+2 på vei. Er litt paff, men det er jo helt fantastisk!

 

Sniker meg nok innom igjen :)

 

Lene.[/quote']

 

Nei men hei du:D Så koselig... Håpe det klaffer her fort også da.. Så kan vi følge hverandre litt mer;)

Hvis det klaffer blir det jo termin i slutten av mai eller begynnelsen av juni.. Så da ville det ikke blitt så langt unna... Hvordan går det med vekten osv da.. HEr sliter jeg med de samme 3 kiloene.. he he.. Har gjort det en evighet nå.. Så nesten så jeg begynner å roe meg litt med den.. Tydelig at det er den kroppen vil ha???.. Følger meg jo sånn passe grei.. Har fått kjøpt meg litt nye klær som passer godt.. OG det har alt å si

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi.....ja, det burde klaffe greit når han kommer ja! :)

Jeg har bare 60% 6 måneders vikariat, så jeg føler for å få noe mer før jeg prøver. Men skjer det så skjer det - vi takler det og!

Gikk greit første dagen på jobb - men det ble jo mest omvisninger og å gå rundt å hilse på folk. Tror jeg kan like meg der - håper det!

 

Gratulerer så mye Lene! Misunner deg nesten litt! Hvor mange hadde du fra før? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal lage pizza til gjengen her i dag... så prøver å spare inn litt ellers i løpet av dagen sånn at jeg kan kose meg med god samvittighet!

Ble ikke trim på meg i går, men satser på en gåtur i dag. Så skal jeg jogge minst en gang i helga! Hadde 5-6 sjokoladebiter jeg også i gårkveld, men klarte å styre unna før det tok helt av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nam.. pizza hørtes godt ut...

 

Her blir det bare pølse og potetmos.. Enkelt og greit når allemann er syke bortsett fra meg;)

 

Ja da.. Det ordner seg stort sett uansett hvordan situasjonen er.. Og kjenner jeg yrket ditt rett så er det sikkert mye sykmeldinger og muligheter for å ta på seg ekstra vakter:) Og du får sikkert utvidet vikariat- tror du ikke??? MEn da får du bare holde det for deg selv om du skulle bli gravid;) Litt sleip må man jo være for å tjene litt:D

 

Vi skal bare slappe av hjemme i helgen... Snuppa er jo ikke bra.. Fortsatt feber... Stakkar.. MEn hun driver nå rundt her og spiser godt.. Så det er jo godt.

 

Ha en fin dag i dag da... Godt det er helg syntes jeg.. Sånn at vi får kommet oss litt til hektene igjen.

 

Ble mye dritt på meg i går også.. Noen ffå sjokoladebiter er jo ikke ille da.. JEg trykket i meg smæsj og pølsegryte.. hmf...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det da stille Ragnhild:D he he..

 

Ja ja.. Da var det lørdag.. Her er det fortsatt sykdom.. Og mannen har fått influensa pluss skikkelig diare.. Så dette er gøy.. not.. Kanskje svine??? Burde vel sjekke det ut.. Bare for å vite om det er det her.. Skal jo rapporteres videre til kommunen også det da.

 

Ja ja.. Nå er det 2 dager til el.. Jeg er så spent på om det skjer noe jeg.. HAr så veldig lyst til at det skal skje noe.. Kanskje dumt å tenke sånn på det.. For det er vel da det ikke skjer noe antar jeg..

 

Maten gikk det ikke så bra med i går.. Vi hadde ett vennepar på mat i går kveld... Spiste masse godt.. Nam nam..

 

MEn men.. Det er alltids en ny dag med nye muligheter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen har jeg liksom el... Tok en eggløsningstest i dag.. Men den viste verken svake eller sterke streker.. Så den var nok ikke helt som den skulle.. Uansett så får vi satse på at det er i morgen og være litt aktive framover...

 

I går ble det litt mye mat og godis.. SOm vanlig. Er inni en skikkelig dritt periode altså.. Blir veldig spent på den vekta på torsdag.. Forventer ikke noe egentlig.. Får bare ta meg sammen snart.. Det kommer en dag i morgen.... MEn det er litt dumt å ta den hver dag da egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I'm back... :) :)

 

Har blitt endel utskeielser - som det nesten alltid har blitt når jeg uteblir... Det skal sies at jeg er sinnsykt travel om dagen også, men ingen undskyldning! Jeg har absolutt hatt tida til å stikke innom...

 

Men, ny uke i morgen! Jeg er positiv! Håper på litt nedgang til torsdag!

Tirsdag begynner jeg på Elixia her, blir godt å komme i gang med det og! Har foreløbig fri fra jobb tirsdager og torsdager, så har planer om å ta en spinningtime eller annen trening der kl 9 de dagene! Ellers blir det mye turgåing! I formiddagdag hadde jeg en tur på 1 time og 15 min og så ble det en rask 40 minutters tur i ettermiddag. Hadde litt dårlig samvittighet for gårsdagen, så hvorfor ikke? Den jogginga jeg planla for helga på fredag ble det ikke noe av...

 

I morgen skal vi by på hus da! Jeg har så SINNSYKT lyst på det!! Det er bare et vertikaldelt da, men så utrolig fint og nytt! Litt i dyreste laget, men vi skal iallefall prøve oss! Er redd jeg kommer til å bli skuffa da, men den som intet våger intet vinner!! Ikke sant?! :)

 

Ellers ny uke og jobb! Spennende og skummelt å være ny, men jeg tror det kan bli bra!

Jeg fikk faktisk en tlf på fredag om en barnebolig i nærheten hvor de trengte folk. De hadde hørt om meg gjennom den nye jobben min. Så jeg skal sikkert prate med dem i løpet av uka. Det er litt spennende da! Og en mulighet for ekstra inntekt - noe som kan komme godt med!!! :)

 

Så gøy at dere er skikkelig i gang med prøvinga! Tvi tvi!! Gleder meg til vi også skal begynne!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra å se at du er tilbake ragnhild.. Blir helt abstinetal når du ikke er her jeg vettø:)

 

Så spennende med mere jobb da.. Kanskje prøving ifht økonomi ordner seg fortere enn du aner;) he he.. Hør jeg fisker etter å få dere med a.. he he.. Men skal ikke mase og stresse jeg. Dette må man jo bestemme seg for selv.. Tross alt..

 

Men jeg må bare si at jeg syntes det godt at vi bare har bestemt oss.. Selv om jeg skulle vente til all skolegangen og alt var ferdig.. Men.. jeg kjenner jeg er klar.. Og bare føler at det er ett lite nurk som venter:D høres sikkert helt sykt ut..

 

Men så er det denne utolige dårlige samvittigheten ovenfor lillesnupp da.. Over at hun burde få det hun har krav på osv.. Før det kommer noen nye.. MEn når det skjer er hun jo 2,5 år snart allerede.. OG da er de jo ganske store.. OGså er det jo ikke sånn at man glemmer den første.. Snarere tvert om.. Det kommer jo litt an på hvordan nr 2 blir også da.. Krevende, kollik og alt.. Mye å tenek på og bekymre seg over.. Men.. Man kan vel bare ta alt som det kommer.. Og når den tid kommer er vel alt klart. Alt til sin tid er det noe som heter.. Da er det vel klart da..

 

Mye masing om denne prøvinga nå.. Håper du holder ut ragnhild.. Men jeg skal også fokusere på maten osv.. I mrogen er det mandag.. OG ny raid.. Da er det rev i seila for min del.. Nå er det tid for å føle seg litt bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...