Gå til innhold

Ragnhild og snurpa sin tråd:D


snurpa

Anbefalte innlegg

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Jeg tar det ikke som mas! Jeg blir litt påvirka da, så jeg har jo ikke mindre lyst på når jeg leser det du skriver! Men det er jo bare gøy! :)

Vi prøvde med henne ja! Det gikk på andre forsøk - så jeg håper jo at det kan gå like fort når vi bestemmer oss nå også! Men det er neimen ikke sikkert det skjer!!

 

Om jeg savner mannen ja! Veldig!! 1 1/2 uke siden vi dro nå. Og 1 1/2 uke til jeg ser han - det er lenge!! Tulla har gått flere dager nå og sagt "Pappa borte". Utrolig søtt - men også litt trist! De er skjønne!! :)

 

Skjønner at du tenker på hvordan det vil bli for nr 1 med en ny baby i huset! Men det ordner seg - det er jo mye positivt også!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stakkar lille da.. De er så skjønne ja.. Små sosiale vesner som innehar så mye;) He he.. Lille snupp her har begynt å rope på pappan sin om morgenen.. Men hun roper navnet hans også sier hun pappa når han kommer..Har vel hørt meg tenker jeg:D he he...

 

Vi er fortsatt hjemme fra bgh.. Lille snupp hadde feber i går også.. Ogsp har hun hostet masse i natt.. Så da tenker jeg det er lurt å holde oss hjemme.. HAr fri i morgen, så da blir det ikke noe før på onsdag for snuppa.. :)

 

Ellers har jeg startet dagen med 3 knekkebrød med makrell.. Nam.. Det lover godt.. Tilmiddag blir det spaghetti og kjøttsaus.. Ikke så bra men kunne vært verre..

 

Ja.. i dag er liksom den besrømte el dagen.. Spent på å se om det skjer noe.. Forrige gang prøvde vi ikke bli gravide, men det bare skjedde.. Hadde liksom vært like greit om det var sånn, menmen.. Håper det ikke tar så lang tid.. Er så trist med alle nederlagene...

HAr ei venninde som har brukt lang tid på å få det til.. OG den perioden var ikke god altså.. Nå har hun jo en nydelig datter på litt over ett år da.. SÅ det gikk tilslutt.. MEn når jeg ble gravid fikk hun det vel litt mer travelt også stakkar..

 

Nydelig vær i dag.. Strålende solskinn.. Fristende å ta seg en tur ut.. Men siden snuppa er dårlig tar vi ikke sjansen på det nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper lille tulla di er bedre! Mi har aldri vært orntlig syk, men det kommer vel snart nå med barnehagesmitten... :)

 

Fornøyd med dagen i dag. Har blitt litt utskeielser, men ender allikevel bare på 1800. Sparte inn litt med middag. Hadde fiskeboller, og det blir jo ikke så ille...

Elelrs har jeg gått en times tur i dag, veldig raskt og. Så nå er jeg trøtt og sliten i kroppen og klar for å ta en tidlig kveld! :)

 

I morgen skal jeg på Elixia for første gang her hjemme. Blir spennende å se hvordan det er der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten snartur innom...

Dårlig på kcal i dag! Var på en deilig lunsj hos en venninne, og det drar jo opp litt! Er på 1700 allerede, og klokka er bare ti over halv fem... Men jeg skal være forsiktig utover kvelden!

 

Kom meg på Elixia i dag da! :) Fikk overført medlemskapet uten problem. Det var herlig - ellers ville det blitt betraktelig dyrere! Var sammen med ei venninne som hadde med seg sønnen, og han slo seg vrang. Så vi ble ikke altfor lenge, men jeg rakk iallefall 10 min gåing og 40 min jogging på tredemølla. Har tenkt meg på spinning torsdag morgen.

 

Ellers går det i budrunder her... Vi har funnet et hus som vi har VELDIG lyst på og er bare to budgivere. Hun andre har ikke fått klarering fra banken, så vi går å venter på det. Utrolig irriterende at hun ikke hadde det klart! Men vi vet vel i løpet av onsdag eller torsdag om vi får det. Håper håper håper!!

 

Har du hatt en fin dag?! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt hus i dag! Fikk det etter 3 dagers slitsom budrunde! :) Får overta allerede når flyttelasset og mannen kommer neste helg, så det kunne ikke vært mer perfekt!!

 

Har feira med dessert her i dag....alltid en unskyldning. Men jeg holder meg under 2000 uansett! :)

 

Nå skal jeg slenge meg på sofaen og ligge der resten av kvelden! Håper du har det bra og koser deg med prøvinga! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja.. Så ble det oppgang på meg.. Men det var ingen overraskelse altså:) eh he... Har jo skeiet ut i over en uke nå.. Smæsj og pottis, sjokolade og alt jeg ikke skal ha.. Så syntes det ikke var så ille allikevel.. :)

 

Men vet du hva.. N¨å er jeg virkelig lei meg selv.. Nå skal det bli andre boller.. Skal prøve å moderere meg litt.. MEn egentlig så føler jeg meg ikke så altfor ille om dagen heller... SÅ higer ikke så mye som før etter den 74 vekta.. MEn får se hvordan det går..

 

GRATULERER så mye med huset Ragnhild.. Så bra at dere fikk det.. Det var vel det du drømte om:)

 

Vel.. Ifht prøvinga.. Vi har nå gjort en innsats.. Men er litt usikker på når jeg hadde el.. Jeg tester ikke så da blir det sånn ca ca... Men men.. SKjer det så skjer det.. Blir spennende å se om noen uker da..

Kjenner jeg er helt klar iallefall..

 

Ellers er det nydelig vær i dag.. Men vi får jo ikke g¨tt ut for å nyte det.. Lille snupp er fortsatt litt laber i formen.. Men men.. SItter litt på trappa i ny og ned da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble mye skit i går, men i dag er det andre boller! Synes egentlig det går ganske greit om dagen, med noen små tilbakefall innimellom! :)

 

Lite planer for helgen....slappe av og kose meg med tulla! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men men.. så lenge det er bare små tilbakefall er det greit.. Så lenge de ikke blir så store.. Jeg var ute i går jeg da.. Drakk endel.. Men spiste ikke noe omtrent.. :)

Så tror ikke det får så mye å si egentlig..

 

Hm.. Litt usikker på dette el greiene jeg.. I dag virker det som om jeg har det da.. skulle egneltig ha det rundt mandag forrige uke... Men vet ikke helt jeg.. Får vel bare kjøre på for sikkerhetsskyld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er det søndag.. I morgen er det mandag.. Jeg skal virkleig begynne å telle litt ordentlig igjen.. Altfor stort inntak og føler meg litt dritt altså.. Uff...

 

Hvordan er det med deg da ragnhild.. Akkurat som om at man bare slakker opp så fort man liksom tenker på baby.. men da er man jo like langt da. hm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

 

Det går bra med meg! Endel utskeielser i helga, men jeg håper det ikke ødelegger for hele uka! Har strammet inn i dag, og det føles alltid godt! Blir endel raske turer med jentene og det er herlig! Ble to turer på Elixia forrige uke, og håper det kan bli minimum for ukene fremover!

 

Ellers - bare 5 dager til mannen kommer! Jeg gleder meg så!!! Vi har aldri vært så lenge borte fra hverandre! Jeg har hatt det veldig travelt da, så det er nok enda verre for han! Spesielt med tanke på lille tulla!! Vi kommer oss inn i det nye huset også i løpet av helga eller begynnelsen av neste uke. Det er jeg SÅ frem til!! Jeg har det bare helt topp her hjemme jeg. Spennende på jobb! Hun koser seg i barnehagen. Koser meg med venninnene! Så nå mangler bare mannen!

 

Skjønner at fokuset på slanking fort kan dabbe av når du fokuserer på baby! Det skal det jo også gjøre! Men vi skal være flinke allikevel - ikke sant?! Sammen! :) Satser på at vi ikke drøyer det altfor lenge vi heller, men kanskje nærmere jul!

Blir spennende med dere da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. Da er det 6 dager til Ikm.. Og jeg håper virkelig det skjer noe.. Men prøver å love meg selv at jeg ikke skal bli altforskuffet hvis det ikke skjer noe.. hm.. Men er så klar for dette nå da..

 

Ellers må jeg virkelig ta rev i seilene.. For nå legger jeg fælt på meg her.. Gruer meg til veiing på torsdag.. det lover ikke så godt iallefall... Veide 81 kilo i sta med klær og full forkost i magen... (vel og merke) Men allikevel.. Har liksom ikke kommet over 80 med klær på en god stund nå...

 

Orker ikke gå opp igjen så mye.. Føler meg jo veldig lite bra da...

Men mangler liksom piffen...

 

Har du noen gode ord å komme med ragnhild som kan gi meg den motivasjonen jeg trenger???

 

Orker nesten ikke tenke kcalorier.. Skikkelig lei...

 

Men jeg kan jo rett og slett følge måltidene og prøve det da.. Uten å tenker så mye kcal...

 

For eks: frokost: 2 skiver med 40g pålegg

Lunsj: samme som frokost.

Mellom: en brødrasjon med 20g pålegg.

Middag: en vanlig posjon med mat..

Kveld: en rasjon med 40g pålegg.

3 frukter

grønnsaker

2 yougurter og ett glass melk..

 

Skulle jo kunne være greit å følge dette.. Oger man flink til å følge litt meg på pålegget. bevisst bruke fra påleggsgruppe 1 og 2 så skal dette kunne gå fint:)

 

Kan jo prøve det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo gode råd til deg selv.....så er det bare det der å følge det da! :) Vet hvor vanskelig det er i de dårlige periodene...

mat og inntak vet du jo godt selv. Har du begynt å gå tur igjen? Det er vel det beste rådet jeg kan komme på. Tving deg selv ut, etter en stund så "må" du jo bare! :) Av egen erfaring så synes jeg også at det er lettere å holde seg unna de verste utskeielsene når jeg trimmer litt. For eller så føles det litt bortkasta ut!

 

Jeg rok en snikveiing i går selv...og jeg veide 1 kg mer enn på torsdag. Så det lover ikke godt for neste veiing. Men jeg håper det ikke blir så ille! :)

 

Hatt en fin men travel dag! Nå er klokka over 21 og det er første gang jeg setter meg ned i dag. Er litt sliten og lei kjenner jeg....men det har vært mye i det siste da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.. nei jeg har ikke det.. Men jeg vet nok at det er nøkkelen til alt.. bevegelse...

Hm.. sånn som det er nå så har jeg så manglende energi.. Men igjen så er jo dette ett resultat av inaktivitet.. hm.. så dette går i ring for å si det sånn...

 

Nei nå må jeg bare.. Bilringene bare legger seg på sakte men sikkert..

 

Uff.. også har jeg enda en erkjennelse å komme med.. Nå i sommer så har jeg og sambo kost oss med en røyk på kveldene.. dette har bare utviklet seg.. Og nå er jeg plutselig tilbake der jeg var for noen år siden... Mange røyk på en dag.. Dette også er med på å gjøre meg i dårlig form.. SÅ jeg tror nok at det første jeg må gjøre er å kutte det ut.. nÅ som vi prøver på å bli gravide er jo dette også enda viktigere..

 

Men.. Jeg blir så slapp av det.. Og da orker jeg iallefall ikke å gå tur.. Også tyr jeg til mer junk food.. OG alt er bare negativt med det.. det er ikke kos lenger heller for å si det sånn..

 

Jeg har dårlig samvittighet for hvert trekk jeg tar.. OG vet det er kjempedumt.. Så jeg må rett og slett ta ett valg og bestemme meg for å gjøre det nå.. Ikke utsette det til det blir verre.. Orker ikke..

 

En forbedring da.. I dag på vei hjem fra jobb så tenkte jeg at jeg skulle kjøpe meg ny røyk fordi jeg var tom... MEN... jeg kjørte faktisk elegant forbi.. Så nå har jeg ikke og da kan jeg jo ikke røyke. Så lar jeg nå vær å kjøpe ny røyk så er jo saken biff:D Kjenner jeg skal klare det.. OG det som er en trøst er jo at røyksuget blir fort borte.. Det gjelder bare å tenke på noe annet eller begynne med noe.. Nå har jeg jo funnet igjen sagaen om isfolket bøkene mine, så da får jeg bruke de;)

 

Ikke greit vettø når man har både røyking, dårlig kosthold og lite mosjon.. UFF og uff.. Trøsten er vel at det bare kan bli bedre..

 

Du fortjener virkelig å slappe av litt i sofaen da ragnhild.. Deilig når ting roer seg litt nå dA..

 

Natti nat..

 

SNurpa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja.. her går alt sin dårlige vante gang... HM... Vet ikke helt hva jeg skal si jeg.. Bare at dette går rett vest.. Jeg veide meg ikke på torsdag heller... SÅ da blir det veiing neste uke.. kjenner at jeg ikke orker å se det i øynene akkurat nå..

 

Håper det går veldig bra for deg ragnhild:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Beklager at jeg ikke har vært innom - men dagene her helt sykt travle. Er såvidt innom å sniker litt på facebook, thats it...

Flyttelasset kom i går, og vi har flytta det inn i dag! En fantastisk følelse! Men gud så mye jobb vi har foran oss de neste dagene/ukene... Kan nesten love at jeg kommer til å være lite innom her de neste dagene! Men jeg kommer så snart ting roer seg!

 

Har en bekjennelse jeg også da... Jeg "festrøyka" også litt i sommer. Og siste uka har jeg røyka hver dag. Jeg sprekker ofte i stress perioder. Har vært av og på mange ganger siste 10 åra! Akkurat nå har jeg ingen planer om å kutte ut heller. Jeg driter litt i det rett å slett. Skal kutte ut når ting roer seg litt her. Vet jeg klarer det, så derfor gidder jeg ikke å stresse. Men det er jo vanvittig dumt - vet jo det på samme tida... ;):)

 

Ellers... Maten flyter fritt rundt meg nå. Har vært lite nei takk siste dagene! Så denne uka går dårlig! Lite trim også utenom flyttinga! Jeg skal komme sterkere tilbake.

Veiing på torsdag var ca 0.5 kg opp!

 

Ikke gi opp! Jeg er snart tilbake også - så kan vi peppe hverandre mere!!

 

Klem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

h aha nå må jeg virkelig bare le litt.. Utrolig hvor like vi er ragnhild.. :(

 

må bare si at jeg syntes det er lettende å høre at det ikke bare er jeg som er dum:D

JEg koser meg jo litt med denne røyken nå.. Og det er som du sier de stressende periodene som får en til å hoppe på det synkende skipet igjen. Akkurat som med maten.. Noen går jo så veldig need i stress perioder.. Jeg er helt omvendt. hm...

 

Ja ja.. Vi får nå gjøre det vi gjør.. Og stå for det.. Også får vi stoppe og endre på ting når vi er klare for det. det er det eneste som funker.

 

Jeg har røyka litt til og fra jeg også.. Fast i ni år også sluttet jeg.. Da i 4,5 år faktsik før jeg begynte igjen nå.. Så litt nederlag er det klart at det er.. hm.. men men..

 

Veide meg i dag. Ligger på det samme som sist jeg turte.. 80,1.. fy og fy..

Her gårdet rett vest..

 

Har fått helt avsmak fra kcaloritelling og alt som har med det å gjøre. synd for jeg trives jo ikke med meg selv nå.. Men har bestemt meg for å begynne på ett kurs i oktober.. Kanskje det hjelper litt.. håper det iallefall.. OG bare bli FERDIG med det.. Det har jeg jo sagt i 1,5 år nå.. Så nå må jeg jo bare.. Orker ikke dette hele livet.. Ellers må jeg bare erkjenne at sånn er det. Men det er jeg ikke med på... Så da har jeg ikke noe valg...

 

Har ikke kommet igang med trimmen.. MEn det er ene og alene røyken sin skyld.. Pluss veldig mye stress på jobb.. etter jobb osv.. HAr ikke tid eller energi når kvelden kommer.. Og de dagene det ikke er møter, forelesninger på kvelden vil jeg faktisk bare kulen hjemme..

 

Har gjort avtale med ei venninde som skal gå på kurs med meg at vi skal iallefall få oss 2 dager som vi trener sammen fast. Alle monner drar...

 

Ifht graividet så har jeg ikke fått tr enda.. Skulle hatt det på mandag. Men har tatt graviditetstest.. Ikke noe der for å si det sånn.. MAn høre jo om de som ikke tester positivt før det har gått litt tid.. Men er nok bare hjernen som spiller meg ett puss og holder henne igjen.. dumt.. Bedre å få tr og heller begynne med en ny pp...

Ja ja.. Håper det kan klaffe neste gang..

 

Kjenner vel egentlig at hun er rett rundt hjørnet også.. Er skikkelig godtemums og kjenner det i hele magen..

 

Håper du har det fint ragnhild-.- Beklager at jeg ikke har vært aktiv her på en stund.. Men har hatt helt sperre for ¨å stikke innom ettersom det går "rett ått skogen;)" Skal prøve å være litt flinkere nå--. Om ikke annet bare få ut frustrasjonen..

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe....ler litt jeg også! Vi er like håpløse igrunn... :(:)

 

Vi har ikke fått internett. Er bare en kjapp tur innom fordi vi er på middag hos foreldrene mine i dag! Jeg ligger på 84 kg, så det er ganske stabilt om dagen. Kanskje jeg skal ta et kurs jeg også snart. Har jo tenkt på det en stund. Akkurat nå jhar jeg nok med å komme på plass i huset. Fortsatt ganske kaos! Håper ikke du forsvinner herfra, er tilbake når nettet kommer!

 

Klem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forsvinner ikke vettø.. Men jeg har visst vært borte en liten stund nå...

 

Det går jo som det har gjort i noen uker nå... DÅRLIG!!!

 

Hm.. men men.. Jeg orker liksom ikke bry meg så mye akkurat nå jeg. er så sliten om dagen.. Er så mye med hus, jobb osv.. Også har sambo vært syk i en mnds tid nå.. Håper det snart går over..

 

Men.. I oktober er det kurs.. Da er det andre boller altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...