Gå til innhold

noen som henger seg på Mandags veiing?


Gjest stinelill1988

Anbefalte innlegg

Hei stinelill!

 

Så gøy at det går så bra med deg nå om dagen. Det er veldig flott å lese at det går din vei;-) Kjekt at det er så mye liv på tråden som du starta. Vi har jo blitt en stor gjeng etterhvert. Kjempekoselig!!

 

Klem fra tomo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar
Bare hyggelig å kunne bidra positivt her inne :-) Jeg har selv hatt mye glede av motiverende innlegg når jeg har hatt tunge perioder.

 

Skjønner at du kjenner godt til spinning da ja :-) Brukte du sykkelsko ? Når jeg ser folk på spinningen i jogge/aerobicsko skulle jeg ønske de kunne får prøve med sykkelsko for èn gang. Er sikker på at samtlige hadde løpt og kjøpt seg sykkelsko da. Man får mye mer ut av timen med en gang.

 

I dag har jeg spilt squash i en halvtime og jogget 25 min. Etter dusjen prøvde jeg favoritt jeansen min som jeg seriøst ikke har turt å prøve på fire år. Hadde trodd den skulle stoppe ved lårene' date=' men tro det eller ei så fikk jeg den helt opp og glidelås og knapp igjen :-) Den er litt stram i livet, så drøyer nok litt med å begynne å bruke den. Men det er neimen ikke lenge igjen til jeg skal sprade rundt i de buksene :-)

 

Tomo:

Ser du har gått ned i vekt før, var det med GR eller ?[/quote']

 

Hei igjen Frøken Fryd!

 

Så kjekt å komme inn i favoritt-jeansen! Det må være litt av en belønning;-))

Jeg har sykkelsko, enig i at det er mye bedre enn uten ja! Jeg har vært en jojo - slanker i mange år men svinger ikke så mye lenger heldigvis. Lar ikke vekta komme så høyt før jeg tar meg sammen. Jeg gikk på Grete Roede - kurs etter første graviditeten for 7 år siden, men sist jeg gikk ned var det faktisk ved hjelp av Xenictal, reseptbelagte slankemedisin. Det fungerte jo men var selvsagt nødt til å trene og spise sunt i tillegg. Men - denne gangen skal jeg gjøre det på den aller beste måten : spise mindre og trene mer. Det er det enkleste og beste;-)))

 

Fin treningsuke til nå, fått 5 trimpoeng bare i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skinkesnurrer hørtes godt ut' date=' hva er det da? :D[/quote']

 

Skinkesnurrene er veldig kjekke å ha i frysa, når man ikke har tid til å lage middag. Oppskriften ligger her inne på oppskrifter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg trent styrke på morran, og i kveld venter håndballtrening. Har dere andre fått trent noe? Maten har også gått greit, bortsett fra en kaffe med litt mye godt i!

 

Ha en finfin onsdag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd
Hei igjen Frøken Fryd!

 

Så kjekt å komme inn i favoritt-jeansen! Det må være litt av en belønning;-))

Jeg har sykkelsko' date=' enig i at det er mye bedre enn uten ja! Jeg har vært en jojo - slanker i mange år men svinger ikke så mye lenger heldigvis. Lar ikke vekta komme så høyt før jeg tar meg sammen. Jeg gikk på Grete Roede - kurs etter første graviditeten for 7 år siden, men sist jeg gikk ned var det faktisk ved hjelp av Xenictal, reseptbelagte slankemedisin. Det fungerte jo men var selvsagt nødt til å trene og spise sunt i tillegg. Men - denne gangen skal jeg gjøre det på den aller beste måten : spise mindre og trene mer. Det er det enkleste og beste;-)))

 

Fin treningsuke til nå, fått 5 trimpoeng bare i dag.[/quote']

 

Ja, det var fint å få de på. Fant jo også mange andre jeans i skapet jeg kan bruke nå, så da lsipper jeg å shoppe nytt :-)

 

Godt å høre at du synes dette er den aller beste måten å gå ned på. Finnes mange fine kurer som får en raskt ned, problemet er bare at man kommer like raskt opp. Som du sier, det enkleste er ofte det beste :-)

 

Grattis med trimpoeng, du har fått en god start på uken. Holder du den stilen resten av uken, skal du nok se resultater til mandag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd
Idag har jeg trent styrke på morran' date=' og i kveld venter håndballtrening. Har dere andre fått trent noe? Maten har også gått greit, bortsett fra en kaffe med litt mye godt i!

 

Ha en finfin onsdag :D[/quote']

 

Hei :-)

 

I dag startet jeg dagen med en styrketime i sal, og i ettermiddag blir det spinningtime. Når dagen er omme, skal jeg da være oppe i 8,9 trimpoeng.

 

Maten har gått greit denne uken selv om det ble hele 1800kalorier i går. Tar det ikke så tungt da jeg bare spiste sunt. Var bare så utrolig sulten. Kom sent i gang med spisingen fra morgenen av og da får man det berømmelige kveldssuget. Skal være flink med større frokoster resten av uka.

 

Ha en effektiv onsdag alle sammen :-)

 

ps, Stinelill: godt å høre at du har gode utsikter for uka :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra Frøken Fryd, så lenge det er sunn mat så er det ikke så farlig :) Du er flink til å trene du også, viktig med den styrke biten! Og ekstra viktig nå som du begynner å nærme deg målet vil jeg tro, for å få den ekstra forbrenningen. Når dagen i dag er ferdig vil jeg være oppe 12 trimpoeng. Spørs om jeg klarer 25 denne uka, når fredag er over kommer jeg til å ha ca 18, så kan bli litt hardt å klare 7 i helgen. Menmen mer jobb for tiden og dermed fikk jeg ikke trent i går. Jeg jobber som revisor og fra nyttår kommer jeg til å jobbe masse overtid, ca 20 timer i uka. Så da kan jeg ikke ha like høyt mål med trimpoeng. Allikevel kommer jeg nok til å få ca 20 i uka vil jeg tro. Men fokuset kommer da til å være enda mer rettet mot maten, og i ukedagene kommer nok de fleste middagene til å være salat :D Må liksom ha et sted å stramme inn når overtiden slår inn, og det er maten hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Jeg SKAL klare 25 trimpoeng denne uken. Straffer meg selv med 5 ekstra poeng siden det bare ble 15 forrige uke. Ut i fra planene nå, tror jeg det skal gå bra.

 

Revisor ja, da kan jeg tenke meg du har nok å stri med når årsoppgjøret skal tas i Januar.Viktig at du også får i deg nok næring i en slik periode. Salat høres bra ut, og hvis du har mikro/komfyr på jobben,kan du lage opp noen kalorifattige middager, posjonere de og legge i fryseren. Ta med en boks på jobb, varm opp og voilla ;-) Jeg er veldig avhengig av et varmt måltid i løpet av dagen, så for meg er det glimrende fremfor alt som blir bestilt av pizza/fastfood i slike overtidsperioder. Du virker som en fornuftig og oppegåene jente, så tror du skal klare deg bra gjennom Januar jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988
Hei stinelill!

 

Så gøy at det går så bra med deg nå om dagen. Det er veldig flott å lese at det går din vei;-) Kjekt at det er så mye liv på tråden som du starta. Vi har jo blitt en stor gjeng etterhvert. Kjempekoselig!!

 

Klem fra tomo

 

takk skal du ha :D

jeg hadde ikke trodd det skulle bli noe liv på denne tråden egentlig, men er kjempe gla for at det ble det :) det varmer, jeg er glad til at dere virkelig er med på å holde liv i den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg starta her for 4 uker sia, snart 5 er d vel, så la jeg fram 5 dongrey-bukser som var ALT for små. jeg la di på en seng på gjesterommet, slik at jeg ikke SER di dagstøtt, og så går jeg inn dit og prøver buksene avogtil. så til nå har jeg fått lagt 2 bukser tilbake i skapet!!! utrulig, synes jo at d går så sakte me vekta, nå sist ned 300, og uka før d, kun 100...... men alikavel, d viser at dette hjelper!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg SKAL klare 25 trimpoeng denne uken. Straffer meg selv med 5 ekstra poeng siden det bare ble 15 forrige uke. Ut i fra planene nå' date=' tror jeg det skal gå bra.

 

Revisor ja, da kan jeg tenke meg du har nok å stri med når årsoppgjøret skal tas i Januar.Viktig at du også får i deg nok næring i en slik periode. Salat høres bra ut, og hvis du har mikro/komfyr på jobben,kan du lage opp noen kalorifattige middager, posjonere de og legge i fryseren. Ta med en boks på jobb, varm opp og voilla ;-) Jeg er veldig avhengig av et varmt måltid i løpet av dagen, så for meg er det glimrende fremfor alt som blir bestilt av pizza/fastfood i slike overtidsperioder. Du virker som en fornuftig og oppegåene jente, så tror du skal klare deg bra gjennom Januar jeg :-)[/quote']

 

Det er bra! Har abslutt troa på at du klarer 25 :D

 

Årsoppgjøret for oss varer til utti mai, så er ca 4,5 mnd med overtid... Så derfor er det viktig å ha rutinene inne på forhånd, og også derfor jeg trener tre dager i uka på morgenen. Jeg spiser ganske ofte salat til middag med f.eks kylling eller laks el l. Og jeg gjorde det også mye i fjorårets årsoppgjør, så det er jeg ganske sikker på at skal gå bra. Problemet for meg er alt det andre jeg klarer å putte i meg som kjeks, kaker og godteri. Så klarer jeg å holde meg unna mye av det vil det gå veldig bra! Og jeg har faktisk ikke rørt kjeksskapet på jobben på 3 mnd'er... Tidligere var det minimum en om dagen!

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Helt til mai....shit det er jo nesten et helt semester med overtid det. Da er det godt du er rutinert i hverdagen. Sikkert lett for mange og skli ut når dagene blir så lange over lang tid. Er stor prestasjon og ikke ha vært innom kjeksskapet på tre mnd, du er flink :-) Du kommer til å nå målet ditt med glans som er så disiplinert. Har vel 20 trimpoeng når uka er over. Med en dobbelspinnig på lørdag en fottur på søndag, skulle jeg forhåpentligvis være i mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres lurt ut! Jeg har 18 når dagen imorgen er over, men er julebord med jobben på fredag, så blir nok bare en økt på lørdag... Idag er jeg skikkelig ekkel i kroppen, fingrene er hovne bl.a.. Er veldid stiv i kroppen etter styrketreningen i går, så vet ikke om det er det som har skylden.. Tror ikke jeg har spist noe som holder på vann heller. Satser på at det er borte til mandag, for når jeg snikveide meg på morran i dag veide jeg 1,2 kg mer enn på mandag.. Og jeg har IKKE spist noe galt... Og har 13 trimpoeng.

 

 

Ha en fin dag videre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Du har garantert spist noe som holder på vann da. Er jo ikke mulig at du kan ha gått opp så mye siden mandag. Viktig å ha i bakhodet at vekta hos et menneske kan svinge mellom to kg på en dag. Vet du forresten hva slags matvarer som holder på vann ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mat som holder på vann er f.eks reker, røkt laks, mat med mye salt. + alkohol da! Har ikke drukket noe alkohol til nå denne uka, så det er det ihvertfall ikke.. Og heller ikke spist noe av det jeg ramset opp over. Hmm pleier jo å bli litt tyngre når man er stiv & støl da.. Jeg skal ikke veie meg før mandag nå, så krysser fingra for at det ser litt bedre ut da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988
Mat som holder på vann er f.eks reker' date=' røkt laks, mat med mye salt. + alkohol da! Har ikke drukket noe alkohol til nå denne uka, så det er det ihvertfall ikke.. Og heller ikke spist noe av det jeg ramset opp over. Hmm pleier jo å bli litt tyngre når man er stiv & støl da.. Jeg skal ikke veie meg før mandag nå, så krysser fingra for at det ser litt bedre ut da :)[/quote']

 

stå på, det er tross alt mandags vekta som tels så ikke regn med det uten om. det gjør ialle fall ikke jeg :)

jeg skal også på julebord i helgen, sitter her å tenker på hvordan jeg da skal få registrert maten! maten er sikkert ikke fri for FETT! :D æsj å! vi får ellers være flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag føler jeg meg virkelig bra. Jeg har vaska huset, og sykla over ei mil. Nå spiser jeg Ryvita med kokt skinke og agurk:) Herlig:)

 

Men helga blir en utfordring. Får besøk av min far og hans samboer og i tillegg skal vi ha dåp på søndag (Men mange kaker...) Men jeg skal prøve å holde meg under 1600 kcal!!

 

Ønsker dere alle en flott, flott helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stå på' date=' det er tross alt mandags vekta som tels så ikke regn med det uten om. det gjør ialle fall ikke jeg :)

jeg skal også på julebord i helgen, sitter her å tenker på hvordan jeg da skal få registrert maten! maten er sikkert ikke fri for FETT! :D æsj å! vi får ellers være flink![/quote']

 

Jeg har spist sunt hele uken, og ikke noe godteri eller noe ekstra, bortsett fra to kopper kaffe der det var litt annet oppi. I kveld på julebordet blir det tapas, jeg skal smake på det meste, men ikke spise mye! Prøve å begrense meg litt mer enn normalt. Av dessert/kake skal jeg ta et lite kakestykke eller en liten porsjon dessert. Jeg tar med meg en rødvinsflaske og den skal jeg kose meg med. Hvis dette resulterer i vektoppgang på mandag kjenner jeg at jeg blir frustrert. 25 trimpoeng og nesten bare sunn mat hele uke... Innenfor kalorigrenser alle dager, utenom en...

 

Ha det fint på julebord stinelill! Og en god helg til alle dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd

Ikke lenge til helgestemningen senker seg over oss. Her blir det en hvit og fornuftig helg, må ta det rolig nå før julebordssesongen starter på min del. Førjulstiden er en koselig tid som vi skal nyte selv om vi er på slankern. Man kan begrense seg litt i buffeen og prøve og tenke litt fornuftig når man sitter tilbords i disse selskapstider. Tror det er vktig at man har litt ekstra fokus på trening nå før jul, slik at man holder julebordskaloriene i sjakk ;-)

 

Fluffy4, hvis du merker oppgang på mandag skal jeg bli rimelig overrasket. Tror det skal gå veldig bra. Det har det i alle fall pleid å gjøre for meg selv om jeg har vært i et og annet selskap i løpet av slankeperioden. Med den treningsmengden din skal du ikke bekymre deg. Kos deg med vinen og nyt deilig tapas i kveld :-)

 

Stinelill: Ikke heng deg helt opp i BMIen, det er som vekta, bare et tall. Da jeg startet var jeg innenfor gruppen for lett overvekt, men er nå kommet inn i grupen for normalvektige. Det er vel derfor vi er her på GR, er det ikke ? For å komme over i en ny og bedre BMI-gruppe :-) Ha det moro på julebord i kveld !

 

God helg alle sammen, stå på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei damer, kos dere på julebord fluffy og stinelill, er ganske sikker på at dere har gått ned i vekt til mandag begge to, så standhaftige som dere er- og du stinelill, går nok mye ned kommende mandag, siden d går litt fram og tilbake her me oss.- og du frøken fryd, får bare vente til d er din tur me julebord. sjøl skal jeg kose meg me en liten kar på 2 år i helga, mens mammaen er på byn.... ha ei fin helg alle tre pluss alle dere andre her inne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stinelill1988
hei damer' date=' kos dere på julebord fluffy og stinelill, er ganske sikker på at dere har gått ned i vekt til mandag begge to, så standhaftige som dere er- og du stinelill, går nok mye ned kommende mandag, siden d går litt fram og tilbake her me oss.- og du frøken fryd, får bare vente til d er din tur me julebord. sjøl skal jeg kose meg me en liten kar på 2 år i helga, mens mammaen er på byn.... ha ei fin helg alle tre pluss alle dere andre her inne[/quote']

 

tusen takk skal du :D

jeg kommer hjem på søndag en gang!

reiser i dag 16.30 ca!

 

så vi snakkes!

ha en fin helg, jeg skal unne meg litt dessert i morgen, og jeg skal huske 2regler, drikke mye vann og pøse på med grønnsaler på maten min! skal være så sund som jeg klarer!

kommer sterkere tilbake neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Fryd
hei damer' date=' kos dere på julebord fluffy og stinelill, er ganske sikker på at dere har gått ned i vekt til mandag begge to, så standhaftige som dere er- og du stinelill, går nok mye ned kommende mandag, siden d går litt fram og tilbake her me oss.- og du frøken fryd, får bare vente til d er din tur me julebord. sjøl skal jeg kose meg me en liten kar på 2 år i helga, mens mammaen er på byn.... ha ei fin helg alle tre pluss alle dere andre her inne[/quote']

 

En riktig god helg ønskes deg også :-)

 

Vi snakkes i alle fall på mandag, om ikke før. Lykke til frem mot den tid :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt spent på hvordan denne helga skal gå. Jeg får overnattingsbesøk og vi skal ha dåp med mange gode kaker. Det er ikke lett å holde seg unna, men jeg skal hvertfall prøve så godt jeg kan.

Er spent på veiinga på mandag, håper jeg har gått ned litt. Kjennes hvertfall slik ut på buksa.

 

I dag har det blitt alt for lite vann, og det har gått for lenge mellom måltidene. Må skjerpe meg resten av dagen.

 

God helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...