Gå til innhold

Snurpa og Ragnhild sin tråd


snurpa

Anbefalte innlegg

Ja.. Da laget jeg rett og slett enda en ny tråd jeg.. Ble så mye innlegg på den andre.. OG bare negativt egentlig.. Ikke noe bra slanking og bra tanker..

 

Så da har jeg bestemt meg for at nå er det andre boller igjen.. OG nå skal det være positivt, og nå skal vekten nedover..

 

Dagens vekt: 82,3 (UFF- altfor mye)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Ja.. Har ikke vært så flink de to siste dagene.. Men det er litt vanskelig. For plutselig har man masse besøk som forventer litt oppvartning.. OG søndag ble vi bedt ut for å spise.. OG denne restauranten hadde rett og slett ikke noe som var sunt.. Huff.. Men gikk vel passe greit;)

 

I dag er det en annen dag ialelfall og håper at det skal gå greit. Har begynt bra.. OG det er strålende vær i dag. Skal prøve meg på en liten tur..

 

I morgen er det 2 uker uten røyk.. Jippi... Da kan jeg begynne å tro at det går greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i går gikk delvis greit.. Litt mer enn planlagt.. Men jeg er på god tur igjen iallefall..

 

Det er litt deilig å være litt i siget.. Er så slitsomt å ikke være det for å si det sånn..

 

Vekta er skammelig høy nå.. Så skal bli fint å komme under 80 igjen nå gitt.. Utrolig hvor mye det har å si altså.. uff.. OGså kjenner jeg jo at det tyter utenfor buksene da,.. Blæh.. Og det er ingen fornøyelse akkurat..

 

MEn.. JEg har en drøm om å kunne klare 6 kilo til jul.. Det er mulig det hvis jeg står på og er flink.. Det er 10 uker til jul... Det er litt over en halv kilo i uka.. Det skal kunne gå:D 0,6kilo i uka..

Jo jeg tror jeg skal gå for det gitt;) Da vil jeg isåfall være nede på 76 kilo igjen.. Der jeg var.. hm...

 

Når jeg kommer dit skal jeg jammen meg vurdere å starte på ettt kurs etter nyttår.. For å ta de to siste kiloene.. Og kanskje noen til??? VI får se.. Vil vel egentlig for en gangs skyld bli fornøyd også.. OG holde meg på en vekt..

 

Ikke bare hige etter mer og mer.. Da ender man jo bare med å ikke klare det og heller gå opp igjen masse,,, fy og fy,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Vi fikk den nye dataen i går og internett i hus i dag - så nå er jeg tilbake for fullt!!

Er så glad for at du er her inne enda!!

 

Hvordan går det?? Har du begynt på kurs? Ingen spire i magen enda? :)

 

Jeg har gått opp og opp og opp i vekt!! Har ikke veid meg på et par uker nå - men var vel over 86 sist. Jeg har nesten bare gitt blaffen. Har blitt skikkelig feit - og føler meg forferdelig! Nesten ingen klær som passer/ sitter fint lenger... Har lite motivasjon - men jeg må tvinge meg selv nå! For jeg blir helt deppa!!!

 

Hadde tenkt meg på kurs neste uke - meldt meg på og alt! Men ble anbefalt å finne et annet av ei som hadde gått på det. Var visst ikke noe særlig... Så jeg satser på å finne et annet ledig etterhvert nå.

Skal allikevel prøve å snu litt på hverdagen nå og jobbe inn bedre vaner! Håper motivasjonen kan vokse bare av å komme inn hit!

Jeg røyker fortsatt, men skal slutte senest 1 november. Har satt det som sluttdato, men gjør jo ikke noe om jeg klarer det før. :D

Ellers så har jeg fått 100 % jobb fra november, så det nærmer seg nok at vi også prøver å bli gravide nå. Skulle bare så gjerne gått ned noen kilo først...

 

Er SÅÅÅ glad for at jeg har deg her inne - selv etter å ha vært borte så lenge!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du aner ikke hvor utrolig deilig og lettende det er å se deg her inne igjen Ragnhild.. Og vet du.. Jeg har det akkurat som deg.. Alt bare baller på seg.. OG jeg blir feitere og feitere.. OG... jeg orker det rett og slett ikke.. Føler meg bare ekkel og misslykket. Fy og fy..

 

Så gøy å høre at du skal ut i 100% jobb og at en ny spire ikke er langt unna:D Håper vi er der omtrent samtidig.. Her er det ikke noe iallefall.. Har på følelsen at dette kan ta sin tid.. Er så redd for at jeg ikke kan bli gravid jeg.. uff... Men får vel tro at det går.. Vil så gjerne..

 

Jeg er så utslitt om dagen jeg.. Det er så veldig mye rundt omd agen.. Her hjemme er det veldig mye. Ettersom sambo er så syk.. Så jeg har blitt sykmeldt en liten periode for å få slappet av og komme meg litt igjen. Syntes det er helt grusomt.. Ettersom jeg trengs så veldig på jobben også.. MEn må bare tenke litt på meg selv nå..

 

Apropos meg selv.. Så må jeg bare få av meg disse grusomme kiloene nå..

 

JEg har virkelig satt igang igjen nå. Dagen i dag går fint foreløpig.. har planen klar og det skal nok gå greit.. I går ble det litt mer enn planen. MEn gikk ikke over dagsbehovet.. Så det skal jeg være fornøyd med..

 

Menyen for dagne framover skal se sånn ut omtrent:

- 2 skiver til frokost med leverpostei, provance skinke ol.

- 2 -3 skiver tiil lunsj med tilsvarende pålegg-makrell, skinke, magersalami, ost, kylling, leverp osv.

- 1 skive mellom eller 2 knekkebrød.

- Vanlig mager middag.. fiskegrateng, fiskeboller, kyllingfilet og ris, pasta eller pommesfrites osv, karbonader og poteter ol...

- 2 knekkebrød til kvelds med fisk eller leverpostei... egg...

I tilegg skal jeg spise en banan og ett eple. En kopp slankekakao og en kopp cappuchino... Pluss masse vann og kaffe ellers...

 

Høres ikke dette greit ut.. OGs burde det holde.. Kcal messig vil det også være greit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Høres ut som du har en god plan!

Jeg skal begynne å føre her inne igjen - fra mandag av senest.

Skal ha innflytningsfest/ overraskelses fest for mannen på lørdag. Da vet jeg at det kommer til å gå skeis. Men utenom det skal jeg tilbake i gammelt og sunt spor! Har ikke baka ingers rugbrød på et par måneder nå, det gleder jeg meg orntlig til å komme i gang med igjen. Så blir det greit å begynne i 100 % jobb nå. Er hjemme ca 15.30. Og da er jo halve dagen gått! På jobb er det jo ikke noe problem å være flink!

 

Fri i dag. Tulla har vært helt umulig å få til å sove. Hun sover jo 2 tier til dagen, så vet ikke hva som er galt i dag. Hun har endelig sovna nå kl 14.30, tre timer senere enn hun pleier...

 

Har vært flink til nå. Har spist 4 brødskiver. Satser på at resten av dagen går like fint...

Mannen har også gått opp i vekt, så vi er heldigvis veldig enige om at vi skal endre de dårlige vanene vi har hatt nå!

 

Så kjedelig å være syke/ slitne! Håper det går seg til snart!

Har hatt en helsikkes høst selv. Sjokk å gå fra rolig perm i 1 1/2 år til program hele dagene. Er litt sliten selv! Men det går seg nok til når ikke hus/jobb er så nytt.

 

Lite planer for resten av dagen. Skal en liten tur til mor, og bare ha en rolig kveld hjemme. Ok det før jobbdag!

 

Snakkes! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Jeg fant ut at det ikke var noe å utsette, det blir jo ikke bedre til neste uke... Selv om det er altfor mye, så ble jeg positivt overraska! Men det er bare fordi jeg troddde jeg lå godt over 86! :) Har foreløbig ikke noe mål, men ned skal jeg!! Satser på å gå ned mest mulig før jeg blir gravid... :D

 

16 okt : 84,3 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh.. Ragnhild så bra.. 84 og noe er jo ikke så ille da.. Da er vi nesten likt;) igjen!!! he he..

Spent på hva vekten viser på mandag.. Da jeg skal ha veiedag har jeg funnet ut.. Det er ofte da det funker for meg..

 

Så fint å se at du hadde en dag med 1600kcal ragnhild.. Det er superbra. Også føles det ganske deilig også.. Ikke fylle magen sin med all mulig dritt...

 

Skjønner ikke hvorfor jeg ønsker å bruke kroppen min som søppelkasse i utgangspunktet altså..

 

Nå får jeg ei venninde på lunsj.. Skal spise røkelaks og eggerøre.. Nam nam.. Ikke så ille da. MEN søren så godt;)

 

Dagen i dag startet jeg med muslibrød med mager salami og ost..

 

Middagsplanen i kveld er svinebiff, potetbåter, aspargus,sølvløk og fløtesaus.. Nam nam,.. Må kose seg litt på en fredag.. HEr er jo alt sunt bortsett fra sausen, så litt må man unne seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Sikkert ikke dumt med en sjukemld! Lurt å ikke kjøre seg helt i bånn! Håper du klarer å nyte dagene og slappe godt av!

 

Her går det bra. Snuppa er ikke helt i form, så jeg har henne hjemme i dag. Går å gleder meg til fest i morgen. Blir sikkert nærmere 15 stk og mannen vet ingenting. Morro! :)

 

Har ikke planlagt middag i dag, tenker kanskje taco. Har funnet ut at jeg skal kutte ut lefsene i tilfelle, sparer jo litt på det! Ellers ska vi ha lite utskeielser, må stramme inn på det. Har blitt mye godteri og desserter i høst!

 

84 kg er jo egentlig helt forferdelig, med tanke på at det er 10 kg mer enn i fjor på denne tiden. Men spist er spist....Kan jo ikke gjøre annet enn å begynne på ny. Har ikke lyst å være jojo-slanker resten av livet, så har mye jobb foran oss for å klare å endre vaner!

 

Er fortsatt medlem på Elixia. Blir jo lite tid til det i ukene, men vi har snakka om at vi skal prøve å iallefall dra lørdag og søndag morninger. Tror ikke det er så dumt. Vi kan jo ta med henne på barnepassen. Så har vi hele dagen foran oss om vi drar litt tidlig. Håper vi klarer å innføre det!

 

Ha en fin dag! Er vel innom igjen senere... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det søndag.. Og i morgen er dagen med storD for meg.. Det er da det er ny start... Jeg og ei venninne skal starte og satse;) OG dette skal jeg klare..

 

ORker ikke være og se sånn ut som jeg gjør nå...

 

Enig med deg Ragnhild.. VIl ikke være jojo slanker hele livet.. Tenk så ille for kroppen at det er sånn også.. Uff og uff.. Det har den ikke godt av for å si det sånn..

 

Vi var ute i går vi da.. Spiste en skikkelig god middag og koste oss med masse vin.. Nam nam.,.. Godt å ha tatt en sånn lørdag før mandagen da:D

 

Hvordan går det med røykinga di da ragnhild??

 

Jeg tok to trekk i går jeg da.. Smakte ikke godt og frister ikke i dag for å si det sånn.. SÅ hodler meg nok fortsatt unna.. Nå er det jo snart 3 uker siden jeg stumpet den... Bortsett fra det i går da, men det telles liksom ikke;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Slakk dag på sofaen her... Ble veldig vellykka fest i går. Det endte opp med at alle inviterte kom, så vi var 18 stk!! Styra på fra 07.00 til 02.00. Laaang dag! Ble masse mat/godis og øl på kvelden, men jeg tenkte ikke på det i går. Storkosa meg! :) Røyk ble det også nok av... Men jeg skal jo slutte innen 1 nov, så jeg gir meg snart jeg også! Flink du er! :)

 

Lite planer i dag. Ble heldigvis kvitt mesteparten av godis i går, og resten har gått i søpla. Så skal være flink i dag!

 

Ha en strålende dag! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og endelig er jeg igang på ordentlig.. Veiedag i dag.. OG jeg begynner ikke ett sekund for tidlig for å sid et sånn.. UFff.... Altformye..

Denne gangen skal jeg ikke gi meg før jeg er på 76 eller 74 altså... !!!!!!

 

Dagen i dag har startet med 2 skiver med hakketlaks og sitronpepper:D Nam nam.. Blir bare 188kcal vettø:D

 

Ellers skal vi ha noen på lunsj i dag..

Planer om omelett med laks osv.. Det blir jo ikke så ille det da.. Alt med måte

 

Ellers er det fiskegrateng til middag i dag. OG det blir ganske greit kcal messig..

 

Spent på hvordan kvvelden går da.. Ofte den som er en utfordring. Men det skal gå greit. JEg får besøk i kveld, så da får jeg kose meg med det istede for maten;)

 

Denne uka skal jeg få til å gå noen turer også.. Det er ikke til å legge under en stol at det er med på å ha en avgjørende effekt..

 

JEg har fått skikkelig vondt i halsen osv jeg da.. Det er ikke noe godt altså:) Men går vel fort over.. håper jeg.

 

Ha en fin dag da Ragnhild.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.. Ragnhild.. da er vi nesten likt da.. Virkelig på tide at vi får til dette her nå.. Nå burde vi jo være litt motiverte til å gå ned.. Stiller jo helt likt også.. :D

 

Litt trist å tenke på hvordan det var for ett år siden ja.. Men det må vi bare hoppe og drite i.. NEste år igjen er vi iallefall tilbake der eller enda mindre:D

 

Jeg lå jo faktisk på runt 80-83 da jeg da.. Sleit skikkelig på de tallene.. Men så gikk jeg liksom under 80 på nyåret og videre nedover da.. Men i år skal jeg ta det nå.. OG heller ha ett godt forsprang ved nyttår..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Bra at du er i gang! Er litt glad for at vi stiller litt likt jeg... Håper vi klarer å være flinke sammen nå! Tror nok ikke resultatet for denne uka blir noe bra pga helga, men etter denne skal eg nedover!!!

 

Travel dag i dag! Lang dag på jobb. Litt kosetid med tulla på sofaen. Nå er hun i seng og jeg skal straks ut på Casa-selskap. Vet ikke helt hva det er, men tror det er noe interiør-greier... Kan jo risikere at det blir servert litt der....men jeg lover å være flink!! Dagens mål! :D

 

I morgen har jeg fri. Har en lunsj/ gå-tur date med en venninne. Blir koselig!

 

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan gikk det på casa party??? casa betyr vel hus eller slott eller noe, så da var det vel interiør ting??? :P

 

I går teltes ikke helt ifht kcal telling osv... JEg og hun som skal støtte hverandre litt ble enige om at vi skulle starte ordentlig i dag, så i går spiste vi litt dritt;) hehe..

 

Men i dag vettø..

 

Har ikke de helt store målene om trening. MEn skal satse på noen gåturer iløpet av uka.. Så lenge jeg er flink med maten skal jeg være glad.. Men det er noe med at man får mye bedre sultfølelse og metthetsfølelse når man er i aktivitet.. Man får litt ekstra piff og energi.. OGså kan man tenke godt når man er på tur:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Det gikk fint på party! Mange fine pynteting! Det ble servert ost og kjeks. Jeg spiste bare 3 små kjeks med litt ost, noen få druer og masse gulrøtter. Så jeg var faktisk veldig flink! :P

Tok en snikveiing i dag, og det ble kjipt! Opp siden torsdag, men jeg visste jo det ville bli sånn etter helga... Neste uke skal det bli bedre!!

 

Nå har vi vært et par timer hos mor. Har lagt tulla. Når hun våkner skal vi på shopping med en venninne og sønnen. Må få tak i et par gaver. Blir koselig det!

 

Jeg begynner i 100 % i november. Gruer meg endel til å gå på jobben om dagen. Er litt slitsomt å ha så lite kontroll og føle at jeg ikke kan noen ting. De sier at det er sånn for alle nye, og at det går seg til med tiden.... Men det er tøft nå! Ikke noe kjekt å grue seg til hver jobbdag...

 

Vi skal i gang med prøving nå fra neste el. Har mensen til helga, så det er vel 3 uker til første prøveuke. Spennende!! Har VELDIG lyst å få det til før jul - men jeg skal prøve å være tålmodig! :P

 

Hvordan går det med dere og prøving?

Har dagen i dag gått greit til nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma
Du må ha en fin dag i dag da ragnhild.. koselig med en kose dag:D

 

Når var der du skulle begynne i 100% jobb??

 

Og når skal dere sette igang med prøving da tror du;) he he... Må bare spørre jeg. Hadde bare håpet vi var ganske jevne...

 

Er du gravid foressten??? Tolka nesten siste setningen der sånn....!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...