Gå til innhold

Snurpa og Ragnhild sin tråd


snurpa

Anbefalte innlegg

Gjest jojomamma

Ikke fornøyd - men jeg er glad det ikke ble mer! Har vært ganske flink resten av uka. Men det har blitt lite trim, så jeg må komme i gang med det nå!!

 

Skal ut å handle mel i dag sånn at jeg får komt i gang med brødbaking. Gleder meg til det! Er veldig glad i ingers rugbrød! :P

 

Har fri i dag - og det er deilig! Kl halv 9 kommer det noen med sement. Vi holder på å skal bygge bod i carporten - trenger litt ekstra oppbevaringsplass!! Så er det foreldresamtale i barnehagen 13.30. Resten av dagen blir bare kos! :) Skal nok ut på en tur en gang! Mannen skal ut i kveld, så da får jeg sikkert besøk. Snart helg!!! :P

 

Hvordan går det med deg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar
Er du gravid foressten??? Tolka nesten siste setningen der sånn....!! :P

 

Å nei da..

 

Har ikm på lørdag.. Men tok en test i dag.. OG den var veldig negativ.. Men det er vel fortsatt håp:D Håper jeg..

 

Føler meg litt til tider kvalm og rar.. Men jeg er en kløpper på symptomjakt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk fint på party! Mange fine pynteting! Det ble servert ost og kjeks. Jeg spiste bare 3 små kjeks med litt ost' date=' noen få druer og masse gulrøtter. Så jeg var faktisk veldig flink! :P

Tok en snikveiing i dag, og det ble kjipt! Opp siden torsdag, men jeg visste jo det ville bli sånn etter helga... Neste uke skal det bli bedre!!

 

Nå har vi vært et par timer hos mor. Har lagt tulla. Når hun våkner skal vi på shopping med en venninne og sønnen. Må få tak i et par gaver. Blir koselig det!

 

Jeg begynner i 100 % i november. Gruer meg endel til å gå på jobben om dagen. Er litt slitsomt å ha så lite kontroll og føle at jeg ikke kan noen ting. De sier at det er sånn for alle nye, og at det går seg til med tiden.... Men det er tøft nå! Ikke noe kjekt å grue seg til hver jobbdag...

 

Vi skal i gang med prøving nå fra neste el. Har mensen til helga, så det er vel 3 uker til første prøveuke. Spennende!! Har VELDIG lyst å få det til før jul - men jeg skal prøve å være tålmodig! :P

 

Hvordan går det med dere og prøving?

Har dagen i dag gått greit til nå?[/quote']

 

Åh...SÅ gøy ragnhild.. Da kan det hende vi vil være ganske likt da.. Håper det altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Nei du må ikke gi opp!! Dette skal vi klare sammen! Jeg er klar for å sette inn et ekstra gir nå. Vil veldig gjerne komme meg ned litt før vi klarer å bli gravide! :P

 

Spennende tider!

 

Litt travel nå - skriver mer i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild.. JEg er en forferdelig synder..

 

Har vært så grusomt fårlig i mat veien i de siste dagene.. Ufff.. Stappet og spist som en gal.. Æsj.. HAdde noen sett meg ville de lagt meg inn tenker jeg. Helt tragisk. Problemet mitt er hvis jeg er litt lei meg og nede så spiser jeg.. Det er liksom min metode for å takle ting på.. Helt feil vettø...

 

Men nå m¨å jeg bare kutte ut.. KAn ikke holde på slik. Føler meg bare dritt og det er ingen god følelse altså..

 

Nå er det nå eller aldri.. OG som jeg skrev til solskinnsbolla og de; OG aldri er jeg ikke med på.. SÅ da må det bli nå.. Håper det går bra for deg ragnhild..

 

Er så glad for at dere skal begynne med prøving også jeg;)

 

MEn er så redd for at det ikke skal klaffe for oss.. blir ikke noe denne mnd heller.. Tr har ikke kommet enda i dag. MEn kommer garantert.. Merker det liksom på kroppen.. Har fått litt kviser også.. OG det betyr bare en ting:( snufs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Leit å høre at du sliter, Snurpa!! Det er så fælt!! Om det er en liten trøst så går det ikke noe bedre her.... Jeg synes det er fryktelig vanskelig. Har det tøft på mange plan for tiden, og da er det lett å ty til diverse trøst som mat og røyk!

 

Vi kan ikke fortsette som dette! Hva skal vi finne på?? Vi blir jo bare leie og suer og sinte! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg veit rett og slett ikke... Hm.. Har det liksom ganske slitsomt på alle plan jeg også.. OG det eneste jeg ønsker er jo bare å kose meg med god mat og godis.. Dumt det.. For det er jo liksom ikke synonymt med lav vekt osv..

 

Trist å høre at du har det tøft om dagen også ragnhild.. Hvordan går det i heimen og på jobb???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Jeg vet - jeg har også veldig lyst å spise spise og røyke røyke... Prøvde å slutte å røyke på lørdag, men det ble en i går og to hittil i dag, så det går ikke så veldig bra akkurat. Men det er jo bra om jeg klarer å kutte ned endel iallefall! Blir jeg gravid så slutter jeg på dagen, det er sikkert!

 

Har det ikke særlig bra om dagen. Det er tøft på jobb og travle dager. Er egentlig ganske sliten, det er vel det som ligger bak det meste. Og det å spise masse å legge på seg hjelper ikke akkurat på humøret.... Eller så har jeg veldig kort lunte, og blir irritert på både mann og datter - stakkars dem!! Føler meg bare fæl på alle plan altså - og det er ikke noe særlig!

 

Har veldig lyst å begynne å komme ned i vekt - det hadde iallefall hjelpt litt på selvfølelsen! Men det er vanskelig...

Har ikke noen fantastiske ideer, men det er vel bare viktig å ikke gi opp! Vi må vel bare prøve å komme i gang, så går det vel til slutt...?? Vil iallefall ikke slutte å komme inn hit, for da er jeg iallefall kjørt... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. ragnhild.. Jeg skjønner veldig godt hvordan du har det. Det er sånn jeg har hatt det leeenge nå.. Men nå skal jeg virkelig klare å bryte mønsteret...

Vi føler oss som noen svin.. Elkle, feite og fæle på alle plan.. Det er ikke godt vettø.. Og dette ønsker vi vel ikke for oss selv..

 

Men hvis vi starter friskt med kalkun pålegg, kylling pålegg, mager leverpostei, lett syltetøy, grovbrød, knekkebrød,

kyllingfilet, svin, laks, karbonadedeig, magre pølser osv... Med hauger av grønnsaker i allemulige former- wok, kokte, ovnsbakte osv... Nam nam... Bruke krydder som piff og smak.

Fullkornsris pasta, ris og gode poteter.. Nam nam...

 

Velte oss i frukt og grønt...

 

Kanksje passe på å ha kålrot, gulrot, blomkål osv som man kan knaske når som helts.. Kanskje litt kesam med litt dip mix oppi.. Det er jo nesten bedre enn potetgull.

 

Optionskakao som kveldskos.

 

Høres ikke dette deilig ut RAGNHILD??? ;):)

 

Ta seg noen befriende spaserturer i skog og mark.. Puste inn luften, lette trykket på skuldrene... OG bare VÆRE i ett.. MEd kroppen sin og naturen.. Bare kjenne blodet buldre igjennom, lungene som blir fylt med deilig luft, musklene som kiler under huden.. Dette er jo fantastisk. Og så gode som vi føler oss etterpå. Det finnes ikke den matvare eller godis som kan erstatte dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN...

 

Jeg er supermotivert akkurat nå..

 

Jeg har ENDELIG ENDELIG hatt en fantastisk dag. Jeg har GÅTT tur.. Fått 1,6tp.. Dette er sensasjon. Jeg har ikke tatt en sånn trimrunde på lenge. Det var så deilig.

 

I tilegg har jeg klart meg godt med maten i dag.. Har ikke savnet noe.. Og ender på 1616kcal. Superfornøyd med det..

 

I går ble det 2180kcal.(ikke så bra. men jeg prøvde iallefall)

 

Jeg kjenner det.. at når jeg har hatt denne fantastiske dagen og kjent litt på følelsen igjen når det gjelder å lykkes.. Så må jeg si at det er fristende å gjenta dette i morgen----- OG I EN LAAAAANG stund framover..

 

Etter vekta i går så må jeg jo faktisk ned 10 kilo :eek: :eek:

 

Er det mulig... 1 kilo til så er jeg der jeg var når snuppa var 1-2 mnd.. Helt sykt. Uff.. Hvordan kan man la det bli sånn..

 

En ting er jeg sikker på-. At nå skal jeg i mål.. Og ikke la det ta så overhånd..

 

OG jeg skal IKKE begynne å røyke. Den ødela alt for meg. Ikke tull.. Men nå som den er ute av systemet kjenner jeg energien kommer for fullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg så fornøyd med meg selv.. Og kjenner at motivasjonen er på topp id ag også...

 

SELV om tr kom snikende på meg i natt :) Ja ja.. Dårlig at hun kommer snikende på ett slikt tidspunkt.. MEn men.. Da er det vel bare p fortsette neste mnd.. Hvis jeg ikke skal satse på å få denne vaksinen først da???

 

I dag skal vi rusle oss en liten tur.. Blir ikke skikkelig trimmings i dag.. Ble ganske støl etter i går jeg;) Jobbet mye i hagen etter turen i går også.. SÅ derfor merker jeg det nok enda bedre også...

 

Nå er jeg spent på å høre fra deg ragnhild:D om du er med meg og står på;)

 

Dagen min i dag startet med 3 skiver kalkun skinke. Nam nam.. LUnsj blir det egg og laks. Kylling og ris+salat til middag. Knekkings til mellom og kvelds.

Klarer jeg å holde meg til det jeg skal blir det bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Jeg er her... Går ikke bra som du ser. Vekta sniker seg forsatt sakte men sikkert oppover. Men jeg er her - og jeg gir meg ikke!!

 

Akkurat nå er jeg bare sliten. Har akkurat satt meg ned for første gang i dag. Det går i ett! Nå er tulla lagt og mannen jobber kveldsvakt. Jeg skal vaske huset og så får jeg besøk om en times tid. Jeg lager det jammen travelt for meg selv. Er bare noen venninner som stikker innom så jeg kan jo slappe av litt selv om de er her heldigvis.

Var innom butikken i sted og kjøpte ananas og druer. Så det blir ikke noen utskeielser i kveld. Fornøyd med det! ;)

 

Vi får besøk hele helga, av et vennepar av mannen. Blir koselig det - men det er jo alltid litt "stress" allikevel og ha noen her 24/7. Og utskeielsene kan jo komme på rekke og rad. Trøsten er at de som kommer er veldig sunne av seg, så da blir det litt lettere å være flink selv!

 

Vet ikke om jeg rekker innom igjen før over helga, men det ser du... Lykke lykke til med helga iallefall!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. gikk fryktelig dårlig med meg i går..

 

I dag har det gått ok.. Vært i bursdagselskap.. Så endte på 2058kcal i dag... Helt greit det..Men ikke super topp for å si det sånn..

 

I morgen er det ny dag.. Nye muligheter.. Har laget ett par matpakker med sunn mat- fpr vi skal ut på farten.. Sikkert lurt.. Istede for bensinstasjons mat..

 

Jeg gikk på en skikkelig smell i går.. Spiste som bare det.. Smæsj og superschips.. Fy og fy. Har ikke tall på kcalorier.

 

Men men.. Spist er spist.. Motet er ikke borte.. For jeg skal ikke være feit mer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei.,

 

Her går det faktisk ganske bra.. Og humøret og motivasjonen er på full guffe;)

Litt usikker på kcal innholdet i går, men det gikk ikke over 16-1700iallefall. Og det er jeg veldig fornøyd med...

 

Halloween fest i dag.. Men jeg skal lage maten osv så da kan jeg jo gjøre noen triks ifht det:D Det er det lure med å ta det på seg;) he he... OG dessuten er det ingen som merker om du har i litt lettere varianter av ting..

Gele til dessert.. Som er veldig kccal vennlig.. Og godt. Verre med vaniljesausen.. Men får være litt forsiktig med den...

 

Raus med salat og vann også får jeg forsyne meg moderat med det andre...

 

OG styre litt unna potetgullet;)

 

Ellers skal jeg prøve å få sneket til meg en gåtur før vi reiser.. investere i litt tp i tilfelle..

 

Nå er jeg veldig klar for å komme ned igjen til der jeg var altså..

 

Håper på nedgang på mandag.. Det kan se sånn ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i går gikk ganske bra.. Helt ok.. Ikke noe å hoppe i taket for, men ikke noe å grave seg ned for heller. Spiste godis og litt snæks.. MEn ikke over alle støvelskaft.. Var nesten litt sulten når jeg la meg i går kveld.. OG det er jo ett godt tegn;)he he..

 

Spent på veiing i morgen tidlig. Det er nok ikke så ille som forrige uke..

 

Dagens mål.. Holde seg til kcal inntaket og gå en tur..

 

Neste ukes mål.. Gå 4 turer iløpet av uka.. OG ellers være flink med kcal inntaket.. Da vil jeg se godt med resultat neste mandag iallefall..

Ser nok litt nå også.. Men ikke noe voldsomt..

 

Håper det går fint med deg Ragnhild..

 

Mannen min har endelig kommet inn på sykehus.. Så vi kommer til å pendle til og fra sykehuset for behandlinger der... Jeg har også funnet ut at de medisinene han har gått på ca halvt år gjør mannen midlertidig infertil.. Men dette endrer seg 2-3mnd etter avsluttet bruk.. Dette sluttet han med forrige uke.. så da kan vel ikke vi forvente oss noe før på nyåret uansett.. Men det er jo greit det.. Da kan jo jeg kanskje komme meg ned litt.. FOr jeg vet jo med meg selv at blir jeg gravid nå så kommer jeg nok til å gi opp.. Da er det bra å komme seg ordentlig inn i slankinga.. Kanskje gå ned dit jeg vil osv.. OG holde den litt. Som planen liksom har vært hele tiden;) he he..

 

På nyåret skal vi ha reunion med gamleklassen også.. Enda viktigere å smæshing ut. he he.. Så det skal jeg virkelig jobbe bra imot..

 

Så hver gang jeg står overfor en fristelse skal jeg spørre meg selv.. Er det verdt det.. Orker jeg denne ekle feite følelsen mer.. OG vil jeg gå i telt på reunion;) he he..

 

Ha en fin søndag da..

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen har gått så fint:D

 

Dagens kcal innhold ender på 1670omtrent.. Men det er jeg fornøyd med..

 

Skal til og med spise litt sjokoladekake til kaffen etterpå:) nam nam...

 

Og kveldsmat etterpå..

 

HAr fått gått en tur på 45 min i dag.. Ble så andpusten, svettet som er gris og fikk så vondt i musklene.. Så denne fikk jeg nok litt effekt av..

 

Spent på veiing i morgen..

 

Men som jeg sa tidligere har jeg ikke de voldsomme forhåpningene pga innsatsen tidligere i uka.. ;)

 

Men mandag i morgen.. Og da skal jeg ha mange bra dager..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...