Gå til innhold

Snurpa og Ragnhild sin tråd


snurpa

Anbefalte innlegg

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Hallo jenter:)

 

Hvordan står det til? 0,5 fra sist uke er vel bra det Snurpa? Det synes ihvertfall jeg!:( Jeg følger med dere her inne, men jeg må innrømme at jeg ikke skriver så mye om dagen... Rabler ned noen linjer inne på tråden min i ny og ne, men livet er så travelt og hodet så fullt av alt mulig etter en hel arbeidsdag og unger og det hele:) Det kan vel alle kjenne seg igjen i...

Synes det er flott at dere står på og fortsetter å skrive her inne både i med- og motgang. Snart løsner det for dere begge:)

Morsomt at dere prøver på en liten en igjen, eller er det bare Snurpa som har begynt prøvingen foreløpig? Håper det sitter en snart ihvertfall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Melis.. Koselig at du skriver innom i ny og ned..

 

Det går veldig dårlig her om dagen:( Eier ikke skam og klarer ikke motivere meg til å holde motet oppe.. Har en skikkelig vanskelig periode.. Der alt løses med mat.. tror jeg.. det forverrer jo bare alt.. nesten så jeg driver med tvangsspising vettø.. Uff.. Ikke noe godt.. Men jeg håper at det snart skal gi seg litt iallefall..

 

Her er det prøving på gang.. Håper bare så indelig det ikke behøver å ta så lang tid.. hater å vente.. Men deet er mest fordi jeg er så redd for at det ikke skal gå.. Hadde jeg vist det hadde jeg ikke vært noe stresset.. Men det kan man vel ikke vite..

er jo igang m pp3 nå da, så har jo ikke brukt så lange tiden heller da;)

Er jo tolmodiheten selv her.. he he..

 

Ranghild.. Hun skal vel snart være igang hun også??? Hr ikke hørt så mye i det siste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stolt av meg selv i dag:D gått en kjempe fin tur og vært flink nok i matveien.. litt over 1900kcal.. Det får gå for nå.. Har engeltlig tenkt at jeg skal legge meg på ett litt større kcal inntak og heller satse på færre spprekker;) høres ikke dette lurt ut.

 

jeg har ikke vært mye flink denne uken heller.. Så jeg må bare skjerpe meg altså.. MEn nå orker jeg snart ikke flere nederlag..

 

OG nå må jeg slutte å bare stappe...

 

GÅ TIL KJØLESKAPET MED DIN GLEDE OG IKKE DIN SORG... dette er noe jeg burde lære meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Hei... :(:)

 

Unnskyld! Ingen god grunn for at jeg har vært så lenge borte nå - annet enn at det bare går orntlig orntlig dårlig. Så har jeg ikke hatt lyst å face det, derfor holdt meg unna. Har ikke veid meg siden forrige uke, jeg tør ikke. Føler meg bare fæl! :D

 

Har gått å tenkt at jeg skal bare kutte ut disse sidene, for det begynner å bli litt flaut... Men jeg vet jo at jeg ikke klarer meg selv iallefall, så jeg skal ikke gi meg. Er lenge siden jeg har latt det flyte sånn avgårde... HUff og huff! Jeg vett at det henger mye sammen med hvordan jeg har det om dagen, men jeg vet jo at dette bare får meg til å få det enda verre.

Tror rett å slett løsningen er å komme i gang med trim altså! Prøve å komme meg på spinning 2 ganger i uka - det bør jeg få til... Så løsner det kanskje litt.

 

Fint å se at du har vært så aktiv her inne, Snurpa! Beklager at jeg svikta litt. Skal virkelig prøve å komme meg inn hit, selv om jeg har en ræva periode... Det må jo snu en gang?!

 

Melis: hyggelig at du følger med oss....men litt flaut også. For du vet jo iallefall hvor lite flink jeg har vært.. Men men, gir meg ikke...

Vi prøver å bli gravide vi også ja! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ranhild.. Så koselig å se at du er innom her.. Nei du må ikke kutte ut sidene.. Uansett hvordan du har det osv.. Må ikke stikke fra meg vettø:D hehe..

 

Det har gått greit med meg ett par dager nå.. Fått gått litt tur. OG ja det hjelper virkelig altså.. Å trimme litt.. Man har det så fælt med seg selv når man ikke er i aktivitet altså. Alfaomega..

 

Jeg har startet ett nytt prosjekt jeg da.. JEg har sluttet med kcal telling. Jeg spiser til de måltidene jeg skal ha.. Da spiser jeg brød med det pålegg jeg vil ha der og da.. OGså spiser jeg en normal middagsposjon med vanlig mat og saus.. Også koser jeg meg litt hvis jeg skulle få lyst på det.. MEn har ikke gjort det enda da.. MEn nå skal det sies at jeg har gjort dette ett par dager bare da.. MEn det går så fint.. For deter akkurat som om jeg blir mye mere desperat når jeg teller og bare tenker måltider og mat.. Også skal det være så magert som mulig.. Sunt osv.. Tror mangel på fett og sukker og alt det der gjør at jeg blir så gal.. Frotser og trøkker trynet med all mulig dritt.. Går ikke altså.

Så får man så dårlig samvittighet at dagen etter blir man så streng med seg selv.. OG da holder ikke det lenger enn til etter middag også er det pån igjen med frotsingen. Og da går det innpå ganske mange flere kcal enn nødvendig atlså. LEgger på meg hver eneste dag når jeg driver sånn jeg..

 

Spent på å se om jeg går ned av opplegget jeg har nå da.. Håper jo det.. FOr føler at dette kan være en lur og overlevende måte å slanke seg på.. Jeg spiser vanlig normal mat.. Ikke lett produkter.. Vanlig ost, vanlig margarin osv.. Lett rømme og lett melk da selvfølgelig.. FOr det orker jeg ikke, det finnes til og med en grense for meg;) skulle man ikke tro..

 

JEg har iallefall bestemt meg for å prøve dette.. Akkurat som om jeg blir mindre fysen når jeg spiser normal mat også.. Akkurat som om søtsuget ikke er så ille heller..

 

Hvordan går det med prøving osv da Ragnhild???

 

JEg er vel runt el tider jeg nå.. Håper så inderlig på en liten spire føre julaften.. Det hadde vært en fin julegave. :)

MEnmen vi får se..

 

Nå har jeg til og med tatt svineinfluensa vaksine.. så da er alt klart iallefall;)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke dumt!! Lurer på om jeg ikke skal slenge meg på noe lignende... Funker dårlig denne tellinga for meg også for tiden! Det viktigste er å spise noenlunde sunt som du sier, og trimme! Jeg sliter med å komme i gang med det siste der - men jeg vet jo at det er det som hjelper!!

 

Vi prøver i vei vi ja... :D Har nettopp hatt el så det blir to spennende uker nå! Er veldig veldig klar for at det skal skje litt fort - spesielt med tanke på jobb ol. Er jo nødt til å tenke litt praktisk/ økonomisk... Hadde vært så gøy om vi kunne følge hverandre!! Både svangerskapet og i krigen mot kiloene etterpå... :)

 

Går for tiden å vurderer å sende avgårde noen søknader på andre jobber. Jeg trivest dårlig med arb.oppgavene der jeg er nå - så det er begrensa hvor lenge jeg orker å ha det dårlig pga det kjenner jeg! Men får nå gi det littegranne mer tid kanskje...

 

Ellers så skal mannen på kino med noen kompiser i kveld og mor kommer å sitter barnevakt så jeg og kommer meg ut litt. Skal bare til en venninne da - men det blir uansett deilig å bare skifte stue!

 

Ha en fin kveld! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da blirdet spennende å se framover Ragnhild.. Tenk så fint det hadde vært om vi hadde blitt gravide samtidig da:D Det hadde passet perfekt.

Hadde el denne uken jeg også.. Så blir gøy å se..

 

Men jeg er i pp3 nå da.. Kjenner jeg er utålmodig og vil at det skal klaffe nå.. Mister så troen på at det skal gå også vettø.. Men det er vel ikke så uvanlig at man må gi det noen pp.. Men på det 3dje skal det skje heter det.. så da satser vi på det;)

 

Skjønner hva du mener med jobb.. Har det sånn jeg også egentlig. Gått helt på en smell.. Både fordi det er tøft privat pga sykdom osv.. Men også mye pga jobb.. Masse stress og ugunstig arb situasjon.. masse framvær osv..

SÅ da har jeg blitt sykmeld en periode til jeg har fått kommet meg litt igjen.

 

Ellers går det igrunnen dårlig med den slanke greia mi;) SOm liksom skulle være så bra.. Klarer ikke skjerpe meg ordentlig jeg vetttø.. Så eplekjekk og kul liksom. HA HA sier jeg altså..

 

RAGNHILD hva skal jeg gjøre.. Er jo helt håpløs..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet - jeg er like håpløs.... Litt pinlig å skrive her inne egentlig - for slanking er ikke helt i fokus om dagen for å si det mildt... Vet ikke hva jeg skal gjøre selv! Men jeg har iallefall bestemt meg for å begynne på kurs i januar om vi ikke er gravide innen da. Jeg trenger hjelp!!!

 

Jeg hadde el for en uke siden jeg. Og jeg føler meg SÅ gravid... Er litt håpløs sånn - innbiller meg gang på gang. Men denne gangen føles det sånn på orntlig! :D Jeg har vært svimmel av og på i to dager nå, og det var sånn jeg merka det forrige gang. Men - som sagt - jeg innbiller meg fort. Så får vel bare vente en ukes tid sånn at jeg får tatt en test. Spennende!! :D

 

Sendte akkurat en sms til en venninne om hun ville bli med på tur. Hdde vært deilig å rørt seg litt etter matorgie-helg....!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Hei Snurpa!

 

Hadde tenkt å start ny tråd - men jeg ser ikke noe i veien for at vi bare kan fortsette på denne... Er ikke gravid enda, men håper jo å bli før sommeren...

 

Nå nærmer det seg 4 januar og dagen vi skal starte med blanke ark!! Jeg kjente at jeg ikke klarer å vente til mandag, så jeg beynner i dag. Det må jo være et godt tegn?? ;) Jeg skal begynne å føre i dag, men kutter ut å føre nyttårsaften. Men skal prøve å tenke litt fornuftig da også selvfølgelig!!

 

Jeg har ikke veid meg på flere uker nå. Jeg har trimma lite og spist mye hele jula, så jeg vet at vekta har gått opppver. Regner med jeg er over 90 nå, men veier meg ikke før mandag... Helt forferdelig at jeg har latt det gå så langt!! Har hatt maxvekt på 86 før så det er egentlig bare jævlig... Det ødelegger hele humøret mitt, har følt meg fæl så lenge nå!! Kaster siste rest av kaker i dag, orker ikke ha det i hus. Må jo på sukkeravvenning nå, men regner med det ikke går mange dagene før det går seg til. :)

 

Har ikke lyst å tenke på dette som nok en slankekur! Har virkelig lyst å prøve å legge om livet og lage nye vaner. Har ikke lyst at ungen(e) våre skal vokse opp under slike forhold. De kommer i tilfelle til å bli tjukke de også, og det unner jeg dem ikke!!

Først og fremst må vi få til gode trimvaner, deretter gode matvaner. Skal begynne å lage middagslister og planlegge godt, slik at det ikke blir nødvendig med småturer på butikken hele tiden.

 

Gleder meg til å føle meg bedre!!!!! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

N¨å er det jammen lenge siden jeg har vært inne her.. men jeg skal si deg at jeg er klar som etttttt egg.. Jeg vil nedover igjen i vekt.. Og føle meg i form og bra.. For det gjør jeg ikke nå iallefall:(

 

Men jeg syntes vi skal lage en ny tråd på mandag jeg.. Blanke ark.. Og en tråd med mye bra i:D Er du ikke enig.. vi starter bare en ny ragnhild og snurpa sin:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

N¨å er det jammen lenge siden jeg har vært inne her.. men jeg skal si deg at jeg er klar som etttttt egg.. Jeg vil nedover igjen i vekt.. Og føle meg i form og bra.. For det gjør jeg ikke nå iallefall

 

Men jeg syntes vi skal lage en ny tråd på mandag jeg.. Blanke ark.. Og en tråd med mye bra i:D Er du ikke enig.. vi starter bare en ny ragnhild og snurpa sin:D

 

 

Ok da...jeg skal ikke krangle på det... Ordner du en ny da, du som er så god på det?! ;):)

Glad for å ha deg her!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...