Gå til innhold

Kom igjen! 20kg NED innen sommer 2010 :) Noen som er med?=)


Gjest krapylia

Anbefalte innlegg

jeg skjønner hva du mener med fjortis film altså! hehe. var bare 13 år gamle jenter, jeg, mannen min og svoger og date. etter filmen stod de fjortisene og kysse pappfiguren og tok bilder av han (twilight).. det var flaut. men søt film :D

 

 

enig med deg at en ofte ikke ser hvor stor en er. akkurat det samme som når en har blitt tynn, så ser en fortsatt på seg selv, med de samme øynene som når en var større. rart det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

jeg både gruer meg og ser frem til i morgen. jeg har nok ikke gått ned så mye denne uka, fordi jeg har øvd meg på å spise nok og å komme meg ut. jeg er egentlig fornøyd med at jeg har fått til atskillig mer måltider og turer denne uka enn alle uke før. Som "nybakt" mor, har det blitt lite tid til mat til meg selv, og mest til junior. Tida mi prioriteres på junior og hunden, og det er derfor lett å glemme og spise. 1-3 måltider per dag har vært vanlig, selv om jeg ønsker å spise oftere.

Neste ukes mål, skal jeg ha klart i morgen når jeg skriver ned vekten min her inne.

Kanskje alle kan notere vekten sin her på veiedagen, og så skrive et mål for den kommende uken. Hovedmålet mitt er 20 kilo innen 1 juli. Men jeg må ha mange delmål, og belønninger på veien for å komme dit :D 20 kilo innen sommern, og da håper jeg at jeg finner meg selv på veien dit! God søndag alle <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gruer meg også til å veie meg i morgen. Føler at jeg ikke har hatt den store effekten av GR enda.

Mulig jeg bør høre med kurslederen på kurset om jeg kan få en annen meny med mindre kcal.

 

Har så lyst å gå tur i dag, men det høljer ned ute. Har ikke regnklær, så tror jeg må skaffe meg det. Og støvler.

Å gå tur med paraply blir ikke det samme, da får jeg ikke opp tempoet.

 

Ellers i dag har jeg bare kost meg med å skrive litt på bloggen min http://slankogfin.blogspot.no og sløvet.

Bør vel få på meg klærne mine og danse litt Zumba. Problemet mitt er at jeg får så vondt i hodet etter jeg trener, så da er dagen litt ødelagt etterpå.

 

Har en vond nakke og når jeg danser irriteres nervene i nakken, og det trigger migrener. Vondt og irriterende.

 

Zumba er kjempe gøy og effektiv trening. Litt småharry sikkert, men jeg syns det er veldig effektivt.

Mulig jeg tar Jillian Michaels 30-Day Shred video i dag i stede for Zumba. Den er super effektiv. Den dama er rå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gruer meg også til å veie meg i morgen. Føler at jeg ikke har hatt den store effekten av GR enda.

Mulig jeg bør høre med kurslederen på kurset om jeg kan få en annen meny med mindre kcal.

 

Har så lyst å gå tur i dag' date=' men det høljer ned ute. Har ikke regnklær, så tror jeg må skaffe meg det. Og støvler.

Å gå tur med paraply blir ikke det samme, da får jeg ikke opp tempoet.

 

Ellers i dag har jeg bare kost meg med å skrive litt på bloggen min http://slankogfin.blogspot.no og sløvet.

Bør vel få på meg klærne mine og danse litt Zumba. Problemet mitt er at jeg får så vondt i hodet etter jeg trener, så da er dagen litt ødelagt etterpå.

 

Har en vond nakke og når jeg danser irriteres nervene i nakken, og det trigger migrener. Vondt og irriterende.

 

Zumba er kjempe gøy og effektiv trening. Litt småharry sikkert, men jeg syns det er veldig effektivt.

Mulig jeg tar Jillian Michaels 30-Day Shred video i dag i stede for Zumba. Den er super effektiv. Den dama er rå![/quote']

 

 

Hei! ja du får sikkert gjort om litt så det tilpasser seg deg :D

regntøy ja. regner skikkelig her idag og. så jeg har bare vært inne og slappa av.

gleder meg til å bli ferdig med veiinga i morra, og starte med blanke ark. for denne uka vet jeg at det ikke har gått så bra!

sjekka bloggen din. kjempefin!

hehe syns zumba ser kjemperart men effektivt ut. jeg for min del har nok med wii.. hvis det "bare" er en dvd, så føler jeg a tjeg ikke gjør det ordentlig, for det er jo ingen som kan sjekke det. men wii, der må man jo bevege seg!

 

Lykke til i morra, så snakkes vi om resultater og mål da :)

fortsatt god søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Gratulerer med ny, flott og aktiv tråd. Jeg kommer ikke til å henge meg på, men det skal bli utrolig deilig å titte innom og følge dere. Det har vært så stille på dette forumet en stund. SÅ nå¨skal jeg nyte å titte innom dere! masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på vekta og den viste 110.0 kg i dag.

 

(Vekta i signaturen min er GR-kurs vekta, så derfor vil den alltid være ulik vekta her inne)

 

Ned rundt 1 kg siden sist mandag. Ikke super fornøyd, men fornøyd.... hehe...

 

Hvordan har det gått med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle bytte veiedag til mandag, slik flere andre har her inne. Da er det kanskje en ekstramotivasjon i helgen til å ikke slappe så mye av, for vekta skal skrives inn her mandags morgen. Trodde ikke det kom til å bli så mye denne gangen i vektap siden denne uken ble kort. Men det ble et kilo gitt:-)

 

tropico78 jeg vil gratulere deg med ditt kilo også. Ta en titt på smørpakkene i butikken neste gang du handler, så ser du hvor mye et kilo fett faktisk er. Så kan du feire at du slipper å dra rundt på det lenger.

 

Hilsen litjepia

 

Uke 1: 113,4

Uke 2: 111,9 -1,5

Uke 3: 110,8 -2,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på vekten akkurat. 103,3 kg!

Det var uten klær. Jeg veide 105 m klær sist, så da har jeg vel gått ned ca 1 kg jeg også :) hurra!

 

 

Gratulerer med resultater til dere begge! 1kg er perfekt, for da går man ned sunt!

Jeg pleier også å ta smørpakke trikset. Hvor mange brelett har jeg gått ned i vekt f eks?=)

 

NY uke, nye muligheter!

Denne uka skal jeg fokusere på nok måltider, og få til fire gåturer.

(Gåturer må planlegges litt for min del, da bikkja ikke er dressert nok til å ha med v ogn. så jeg må ha med meg en til eller hvertfall noen som kan passe baby, så bikkja får seg litt trim den også :))

 

 

1.)Hvilke to ting skal dere fokusere på denne uka?

 

2.)Delmål?

 

Mitt delmål er: 1 kg ned i vekt til neste mandag. håper jeg klarer det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen:)

Jeg spiser slik. Åssen spiser dere?

Jeg prøver å finne ut hvilken vane som fungerer best på kroppen:)

 

jeg spiser slik:

 

frokost 8-8.30

mellom 10-10.15

lunsj12-12.30

mellom 15- 15.15 (synes denne er spes. viktig for da mumser jeg ikke så når jeg skal lage middag:))

middag 17-18.00 (mellom der en gang)

mellom/kvelds 20.30 - 21.00 (spørs hvor lenge jeg er oppe. skal spise siste måltidet 2-3 t før en legger seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så tar jeg veiedag på mandager jeg også :)

 

Ned akkurat 1 kg på meg :) Da er jeg akkurat på 100,00!!! Skulle så gjeeeeeerne vært på 99,99 i stedet! Men, men, da er det tosifret som er målet neste uke altså!!!!

 

En kilo i uka er akkurat passe mye! Nok til å holde motet og motivasjonen oppe samtidig som det ikke er for mye for at kroppen skal henge med synes jeg :)

 

 

Hurra for oss flinke damene!! (ja, alle her inne er flinke virker det som, nedgang eller ikke!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tropico78

Jeg henger enda med her.

Vekten i går viste 108,4. Ned 1,6 kg denne uka! Skjønner ikke hvordan det har gått til, har nemlig ikke skrevet opp hva jeg har spist. Var i dåp på søndag, og da ble det smaking på både det ene og det andre.

 

Men er happy for nedgang da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så FLOTT! :)

 

Koselig at du henger med! vi skal klare det :)

gratulerer med god vektnedgang!

kanskje det har gått fortere ned nå, fordi du har vært litt "raus" med kalorier. kanskje du går fortere ned om du øker kaloriinntaket ditt?

Virker kanskje sånn om du har vært ekstra flink denne uka med nedgang :)

lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tropico78

Ja blir spennende å se neste uke. Denne uken har foreløpig ikke vært så bra.

 

Har ikke fått trimmet så mye, og i går var jeg ute å spiste tapas. Umulig å vite hvor mange kcal jeg egentlig fikk i meg.

Men når de andre spiste deilig sjokolade fontante drakk jeg et glass vann! Så litt flink var jeg likevel.

Når vi forlot restauranten begynte jeg å bli sulten igjen, tror det er et tegn på at jeg hadde spist akkurat passe med tapas.

 

Skal få skrevet opp alt jeg spiser resten av uka og prøve å få totalt 7 trim poeng. Mangler 4 poeng nå. (Har 2,9)

Får prøve meg på Zumba igjen, lenge siden sist nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tropico78

Er det liv i dere???

 

Mandag igjen og vekta i dag stoppet på 107,8 kg, så ned 0,6 kg siden sist mandag.

Ikke supert, men er fornøyd. Jeg har hatt en del utskeielser, så all vektnedgang er velkommen.

 

Hvordan har det gått for dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag veier jeg 104,9. oppgang på 2kg så jeg skjønner ingenting. men mulig mye vannoppsamling siden det er første menstruasjon siden jeg sluttet på pilla for 6 uker siden. ikke vet jeg. men jeg spiser kanskje ikke ofte nok heller!

 

prøver mer til uka :D mer gå turer og sånn, som jeg ikke har fått til denne uka.dessverre pga ryggen.

 

unnskyldninger holder ikke når jeg skal ned i vekt, så det må jeg bare presse ryggen på!:D

 

 

kjempefint resultat for deg da hvertfall!!!:D

 

hvor er blitt av alle sammen?? hvordan går det med dere??=)

 

-kri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hatt to uker med mye stress og litt for mange julekake. men ble ikke så alt for gale på vekta. plus 0,6 kilo desse ukene. Hadde fryktet mye mer.

 

Hilsen litjepia

 

Uke 1: 113,4

Uke 2: 111,9 -1,5

Uke 3: 110,8 -2,6

Uke 5: 111,4 -2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tropico78

Så bra at dere er med fremdeles!

Jeg har akkurat vært på siste kurskveld på GR før jula. Har gått ned 3,4 kg siden jeg startet på kurs!

Veldig fornøyd!

 

Håper jeg bare greier å gå ned noe i jula også! Blir utfordrende, men skal greie det!

 

Lykke til denne uka! Dere greier det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Kan jeg bli med her? Etter et legebesøk i dag er foten satt ned og jeg starter allerede i dag med å innføre en ny og sunnere livsstil. Og denne diskusjonen her virker både motiverende og trivelig :-)

 

BMI 35 (158 cm og 89 kg) er dagens resultat hos legen.

 

Jeg har alltid vært overvektig, men aldri så mye som nå. De siste 20 kg kom etter en barnefødsel for noen år siden.

 

Jeg kan nok signere på de fleste av årsakene som er nevnt tidligere i denne diskusjonen om hvorfor jeg ønsker vektnedgang. Hovedgrunnene er vel for meg:

- bedre helse og mer overskudd til livet

- jeg har isolert meg veldig den siste tiden pga flau over utseende

 

Så i kveld har jeg trent i 45 minutt, og det er lenge siden sist! Har heldigvis en ergometersykkel og et annet trimapparat hjemme, så det er bare motivasjonen og sparket bak som har manglet.

 

Min største svakhet er sukkeravhengigheten. Jeg bare MÅ ha noe søtt.... Kan ikke ha noe slikt i skapet. Må få mannen til å skjønne det også. Han vil jo være "snill" og kommer hjem med sjokolade i ny og ne, og tror dere jeg greier å stå imot da?

 

Avtalen med legen er at jeg får starte med reducil i tillegg til kostholdsendring og innføring av trening. Jeg skal til legen igjen på en mnd er planen.

 

Jeg har tidligere prøvd greteroede kurs, og skal prøve å leve etter denne tankegangen nå også, både i forhold til kosthold og trimpoeng.

 

20 kg i minus til 17 mai hadde vært en veldig god start! Lykke til til dere alle her!

 

 

Uke 1, start: 89 kg. BMI 35.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tropico78

Velkommen hit Ekorn.

Ja, vi prøver å hjelpe hverandre her inne. Det gjør ting lettere.

Hvis du trenger inspirasjon ta gjerne en titt på bloggen min der du kan få tips og lese om min vei nedover http://slankogfin.blogspot.com

 

Jeg går på Grete Roede og det fungerer veldig bra. Har prøvd meg på egenhånd, men har hatt store problemer med motivasjonen. Enklere når man går på kurs, da må man prestere hver uke.

 

Ønsker deg lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...