Gå til innhold

Kom igjen! 20kg NED innen sommer 2010 :) Noen som er med?=)


Gjest krapylia

Anbefalte innlegg

Jeg vil bare si at jeg er så glad for at dere er med! Som dere har sett så har jeg ikke hatt den store vektnedgangen denne uka. MEN jeg er så glad for at jeg klarer å gå en god del, og til å med gjøre husarbeid, så ryggen min er på vei til å bli MYE BEDRE!! Så nå er det ikke lenge igjen før jeg tar sjansen og blir med på treningstimer på senteret! Jeg for min del trener egentlig på easy life, men har meldt meg opp på easy life og deres vektprogram fom januar.

 

tropico78: Jeg syns bloggen din er veldig inspirerende!!kjempefint at du er så ærlig med omverden om vektproblemet, og åssen det er å gå ned i vekt osv. Jeg blir stolt av deg! ikke alle hadde klart å skrive om vekt og vektreduksjon så åpent.

Jeg holder selv på å lage en blogg. syns bare det er litt vanskelig å få de templates'ene til å virke. men snart!

 

 

Ekorn: Velkommen i gjengen! :D om du lurer på noe angående kost, trening, motivasjon, osv. så er det bare å sende en mail! DET gjelder for dere andre også. Uten å virke noe ovenpå, så er det "bare 1 år" siden jeg gikk ned 26 kg, på en morsom og motiverende måte, som ikke var slitsom i det hele tatt!

 

mail meg gjerne med spm. : krestine84@hotmail.com

jeg prøver å være her inne på forum minst en gang pr dag.

 

litjepia: Du har koset deg, og som meg, må du betale prisen :D men som du sier, godt det bare var 600 gram. Litt over en smørpakke! Du er fortsatt på vei nedover i vekt, og jeg håper du fortsatt har mye motivasjon på lager, nå som det nærmer seg jul! Det håper jeg dere andre også har! Jul er vel den største utfordringen for større mennesker som ikke vil være så store. hehe.

 

Et råd jeg fikk en gang var: "om du skeier ut og spiser usunt, ikke tenk at nå har du spist usunt og kan bare fortsette". spis akkurat den ene biten du har lyst på.

Jeg har til og med dratt den så langt at om jeg har skikkelig lyst på smaken av smågodt, så tar jeg kanskje en bit. og så hvis jeg kjenner at det bare var deilig med smaken av godteri, så spytter jeg bare den ut i søppla. jeg har da fått smaken av godteri, men ikke spist den! Noen syns kanskje det er teit. men jeg spiser akkurat når jeg kjenner jeg har glede av det, ikke fordi jeg kjeder meg, er lei meg osv. Har du lyst på en halv is, så spis halve, ikke trøkk i deg resten, bare for den koster penger ....

 

 

Det var dagens formaning:) om noen har liknende råd er det bare å komme med de !

 

Masse lykke til alle sammen:) jeg blir spent på veiingen på mandag! håper vi snakkes før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Tusen takk for trivelig velkomst!

 

Skal inn på bloggen din og lese Tropico, ved første anledning! jeg bor i ødemarka og mange timer til nærmeste grete roede kurs, så det utelukker seg selv. Har prøvd internettkurs 2 ganger, men strever med selvdisiplinen. Så nå er det grete roede tankegang og så skal jeg gå til legen 1 g. i mnd og bruke det som et spark bak til å ta dette alvorlig. Jeg må også ha noen til å backe meg opp.

 

Krapylia: Hva er easy life? Det har jeg aldri hørt om. Fortell meg hvordan du greide å gå ned 26 kg på en morsom måte?!

 

Nå er det treningstid her! Skulle ønske jeg var A menneske og greide å trene før frokost. Har lest at det skal være så bra. Gjør dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for trivelig velkomst!

 

Skal inn på bloggen din og lese Tropico' date=' ved første anledning! jeg bor i ødemarka og mange timer til nærmeste grete roede kurs, så det utelukker seg selv. Har prøvd internettkurs 2 ganger, men strever med selvdisiplinen. Så nå er det grete roede tankegang og så skal jeg gå til legen 1 g. i mnd og bruke det som et spark bak til å ta dette alvorlig. Jeg må også ha noen til å backe meg opp.

 

Krapylia: Hva er easy life? Det har jeg aldri hørt om. Fortell meg hvordan du greide å gå ned 26 kg på en morsom måte?!

 

Nå er det treningstid her! Skulle ønske jeg var A menneske og greide å trene før frokost. Har lest at det skal være så bra. Gjør dere det?[/quote']

 

Jeg starter på jobb kl. 07, så har ikke sjans å rekke det før jobb og frokost. Men har lest at det ikke er så bra heller. http://www.klikk.no/helse/trening/article521254.ece

 

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå har jeg vært på fest både fredag og lørdag, uten en dråpe alkohol.

Hadde veldig lyst å drikke i dag siden jeg kun kjente verten på festen i dag, men det gikk veldig greit uten.

 

Jeg vet at alkoholen ødelegger mye for vektnedgangen, så har bestemt meg for å holde meg unna alkoholen. Det er ikke verdt det.

En ting er alle kaloriene i alkoholen, like ille er det med snacksen man for spiser når man drikker. (Står jo alltid noe snop på bordet på fest)

Og for ikke å snakke om dagen derpå. Da blir det ofte søppelmat.

 

Nei, nå skal jeg snart legge meg, og jeg gleder meg til å våkne frisk og opplagt i morgen! Og være stolt over at jeg overlevde en helg uten party!

 

Samlet til og med ganske mange trimpoeng siden det ble noen timer på dansegulvet på utestedet jeg var på! :D

Veldig bra!

 

Natta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært Tropico!

 

Her viste vekta 85 på mandag! Det vil si 4 kg ned. Antar det er endel væske. Men har ikke spist nok kombinert med trening (som jo er uvant for denne kroppen) og sykt barn hjemme. Så litt for mange kg skal man se fornuftig på det, men en liten pangstart gjør godt for motivasjonen videre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først vil jeg bare si at det er så fornuftig av deg å ikke minst godt gjort å være så flink når du er på fest! :) grattis ;)

 

for det andre vil jeg bare unnskylde meg for at min tilstedeværelse her, har vært ganske sjeldent de siste ukene! mye juleplanlegging og syk unge.. ikke så moro akkurat!

 

 

Ellers ser jeg at dere står på og er kjempeflinke!

 

Jeg veide meg i går, og veier nå 103, 1 ... det er litt nedgang hvertfall!

Hold motet oppe alle, så snakkes vi snart igjen :)

 

 

gratulerer med jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hvordan går det med dere?

 

Her har jula gått forbi med både sykt barn/sykehus og arbeid, så de vante julekg måtte gå forbi huset her :-D

 

Ekorn: Start 89/85/?/83.7

(Målte ikke sist uke)

 

Fortsatt god romjul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere?

 

Her har jula gått forbi med både sykt barn/sykehus og arbeid' date=' så de vante julekg måtte gå forbi huset her :-D

 

Ekorn: Start 89/85/?/83.7

(Målte ikke sist uke)

 

Fortsatt god romjul![/quote']

 

 

 

håper det går bra med sykt barn osv ;)

 

Deilig å ikke ha gått opp så mye i jula da, selv om det sikkert har vært litt mye å gjøre :)

 

jeg har gått opp 200 gr i jula, meget fornøyd, med tanke på kaker, mat osv. har skjerpet meg men også kost meg :) i januar begynner jeg for fullt med trening på easy life og evt kursdeltakelse der. litt usikker ennå :)

 

 

godt nyttår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en trebarnsmor bosatt i Møre og Romsdal som akkurat nå har lest igjennom denne tråden. Kunne tenke meg å bli kvitt 20 til sommeren men har mål om 35 totalt. Er nå oppe i 103 fordelt på 164cm etter at sistemann gjorde sitt inntog. Før det var jeg nede i 87 og på god tur mot målet mitt. Helt utrolig hvor fort en kommer ut av det med fornuftig kosthold,og trening og ikke hvor mange gode unskyldninger en finner.

 

Håper jeg kan få slå meg sammen med dere og forhåpentligvis nå målet til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krapylia
Er en trebarnsmor bosatt i Møre og Romsdal som akkurat nå har lest igjennom denne tråden. Kunne tenke meg å bli kvitt 20 til sommeren men har mål om 35 totalt. Er nå oppe i 103 fordelt på 164cm etter at sistemann gjorde sitt inntog. Før det var jeg nede i 87 og på god tur mot målet mitt. Helt utrolig hvor fort en kommer ut av det med fornuftig kosthold' date='og trening og ikke hvor mange gode unskyldninger en finner.

 

Håper jeg kan få slå meg sammen med dere og forhåpentligvis nå målet til sommeren.[/quote']

 

 

Hei!Bare til å slenge seg på.. jula har hvertfall for meg vært en slapp periode.

Ikke helt i form, og litt for mye søtsaker! jeg ønsker også å gå ned 35 totalt .. hehe

er faktisk like høy som deg og veier like mye :D

 

Jeg gikk opp forferdelig mye etter graviditeten med sønnen min. Rett før jeg ble gravid gikk jeg ned 26 kg og manglet 1,5 kg på målet mitt:P

 

gikk ned en del etter fødsel, men gikk fra 98 til 103 på en svupp pga p pilla. så den slutta jeg veldig fort på da.. pluss en del bivirkninger! Her i huset sette jeg i gang for fullt nå til mandag:) altså i morra! Så da håper jeg flere av dere kan være med å veie i morgen!

 

 

 

 

NYTT ÅR; NYE MULIGHETER :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt ny her inne og er ikke helt sikkert jeg finner ut hvordan jeg får opp tråden igjen, men...

 

Er 174 høy og vekta viste 115 idag Vet den er litt vel høy siden jeg var i dåp i går, men så får det forhåpentligvis bli en pangstart neste mandag da.

 

Satser friskt, og vil ned absolutt så mye som mulig før sommeren, men viktig at det går "riktig" for seg;) Fikk da trent i kveld også.

 

Lykke til alle sammen, og jeg setter veldig pris på tips og triks her inne på sidene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Pingis og Karike!

 

Opp 200 g i jula er ikke all verden, Krapylia. Mye saltmat i disse høytidene. Skal se du snart er kvitt dem igjen!

 

Her er vekta 83 kg nå, ned 700 gr fra sist uke. Skjønner ikke helt hvordan det har gått til, jeg har nemlig hatt et skikkelig tilbakeslag kostmessig, og null trening, men jeg kobler det til at jeg har vært redd for at veslejenta ikke var frisk (trøstespising), men nå er hun friskmeldt av lege på sykehuset så nå er det hverdag med trening og gr kosthold som skal innføres igjen.

 

Det jeg sliter med ellers er at jeg ikke er særlig sulten på dagen, og spiser derfor for lite da. Og når kvelden kommer har jeg en enorm appetitt. Jeg vet det ikke skal være slik, men greier ikke presse i meg mer, blir fort kvalm da. Har dere gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...