Gå til innhold

Tenker jeg vil flytte inn her:)


Anbefalte innlegg

Hei

 

Tenker jeg vil flytte inn her jeg!

 

Litt om meg:

Jeg er 24 år, har en jobb jeg elsker og en fantastisk samboer (snart ektefelle).

Siste året jeg studerte innså jeg hvor ille vekta virkelig var. Da hadde jeg hele 83kg! fordelt på min lille kropp på 156cm! :D Nå måtte jeg ta grep! Jeg har aldri tatt et grete roede kurs, men har vert en ivrig bruker av vektklubben på nett og iløpet av et år gikk jeg sakte men sikkert ned til 63kg. Lå en stund mellom 63 og 65, men fikk så motivasjon til å gå ned litt til. Fra start frem til i dag har jeg gått ned 23,3kg og ser endelig 5 tallet på vekta!:D målet er 58kg og det er ikke lang vei dit nå!

Jeg har gode rutiner både med mat og trening, men noen uker er bedre enn andre.

Min store last er vin. Jeg er veldig gla i å kunne ta ett glass eller to til mat og til kos i helgene.

 

Nå begynner den store jobben med å klare å holde vekta der den er. Jeg skal aldri tilbake der jeg engang var!

 

har lest mange av innleggene her og synes det er fint å kunne ha gjensidig råd, støtte og motivasjon.

 

Gleder meg over å endelig kunne flytte inn her! :D

 

-LilleTrille2-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Tusen takk alle sammen! :D

 

Camillaok: Studieårene er ikke enkle nei, og selv om man holder seg aktiv så kommer kiloene snikene likvel (litt mye feit mat og alkohol tenkter jeg), men der værste er jo at man ikke legger helt merke til dem (eller ikke vil legge merke til dem). Men det positive er at de forsvinner om man går inn for det! :D

 

Våknet i morges med solstråler kommende inn soveromsviduet, en helt fantastisk følelse! :D Det har blitt kaldt iløpet av natten, og det har lagt seg et hvitt lag av rim på bakken. Kjenner jeg gleder meg veldig til å kle på meg, å gå en lang tur, en deilig lørdag på vestlandet!

 

Fikk tatt meg en svømmetur i går, merket godt at det er en aktivitet jeg ikke bedriver ofte, for i dag var jeg støl i muskler jeg alldeles ikke visste jeg hadde..:D Tenkte det må være et tegn på at det faktisk var litt god trening.

 

Håper dere alle får en flott helg!

 

-LilleTrille2-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var veiedag, ikke en fullt så hyggelig opplevelse. Jeg som endelig hadde nådd 5 tallet, i dag var det opp 0,5 og over på 60 igjen.

 

Selv om jeg hadde et lite nederlag med vekten, har jeg likvel nådd et annet mål. Jeg trengte en ny bukse, og gikk på salg. 70% salg i seg selv er hyggelig, men da jeg tok på en bukse i str. 29 og den satt som et skudd, var alt glemt! :D Jeg har aldri i mitt liv kunne brukt en str 29 så dette var et mål i seg selv..:D

 

Nå gjelder det bare å holde stø kurs mot, og ikke minst, gjennom jula..:D Jeg skal hjem til mine foreldre i jula, da er det ofte litt vanskeligere å kontrollere hva jeg spiser, men får passe litt på og samtidig være flink til å være i aktivitet..:D

 

Ønsker alle en flott uke!

 

-LilleTrille2-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Endelig er jula over og i morgen går alt tilbake til normal hverdag!

 

Jula gikk helt greit, jeg klarte å holde vekta stabilt, takket være to meget aktive nieser :D de skal ha all æren for at jeg kom meg opp av den gode og varme sofaen (i umiddelbar nærhet til kakefatet) og i aktivitet. I tillegg har min mor vært flink å kjøpt inn mye god og sunn mat til jul i år.

 

Nå er 2010 her, og målet er å komme ned de siste kiloene, eventuelt bare holde meg her jeg er, når alt kommet til alt må jeg si at jeg egentlig er tilfreds med meg selv slik jeg er nå:D

 

Ellers er jeg i ekstase over at vi har fått så mye snø på vestlandet, endelig er skisesongen i gang! Jeg og min svigersøster skal nemmeli gå halvbirken på ski i mars (28km), og da er man jo ekstra motivert til å komme seg opp av sofaen å ut i skiløypene.

 

Et nytt år betyr nye muligheter! Håper alle får en knall start på det nye året! :)

 

LilleTrille2;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Tenkte å titte inn til deg siden du hadde vært inne hos meg :-) Ser ut til at vi har ett og annet til felles - bortsett fra disse mannfolka da :D

 

Det er så deilig å kjøpe klær og ta de på seg, se seg i speilet og LIKE det man ser! Ikke bare, jaja, denne skjuler jo det og det, men å tenke: jøss, dette ser smashing ut! Jøye meg, jeg VILVILVIL være sånn her resten av livet!

 

Vi får kjempe kampen sammen her inne! Ser ut til at vi er litt på samme greia, jeg vil gjerne ned 1-1,5 kg til. Men det er ikke så nøye hvor lang tid det måtte ta, jeg er fornøyd nå! Har fortsatt 1,5 år igjen av studielivet jeg da (etter å ha fullført 7,5 nå), og jeg vil komme ut slank, sunn og sprek!!! Godt rustet for arbeidslivet med andre ord! Tror livet som normalvektig blir lettere når man begynner i jobb, så første kneika er å være under 64 kg sommeren 2011. Flott med langsiktige mål, og godt å skrive de ned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi har visst en del tilfelles Camillaok. Oi så dyktig du er! hele 7,5 år som student, jeg gav meg etter 5år. Det er helt klart at hverdagen som normalvektig blir mye enklere når man kommer i jobb. Det ble det ihverfall for meg, daglige rutiner hjelper mye på. Det er merkelig hvor mye det hjelper å skrive ned vekt og langsiktige mål, de blir liksom så realistiske da. Klart vi skal klarer målene våre, ihvertfall med god motivasjon og støtte i hverandre :D

 

Det er nå starten på en ny uke, og hos meg starter hver uke med en tur på badevekten. Det var ikke så ille i dag 60,1kg relativ stabil vekt noe som gjør inngangen på uken og ikke minst det nye året ekstra hyggelig:)

 

Målet for dagen er å komme seg ut på en skitur! De oppkjørte løypene er så utrolig fine her, så enkle å bevege seg i, så lenge smøringen er rett;)

 

Ønsker alle en fin uke!

 

LilleTrille2;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Jeg vil også på skitur! Men har ikke tid, er bare såvidt jeg har tid til å titte innom her (men litt pause i prosjektjobbinga må man tross alt ha, ellers blir man helt rar...). Snødde mye i Trondheim i natt så det ut til :-)

 

Hva er det du jobber med da? Og hva studerte du? Kan jo ikke være så lenge siden du var ferdig siden du er 24 nå :D Å, jeg gleder meg sånn til å bli ferdig! Spesielt til å ikke bo på hybel lenger. Sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camillaok, jeg jobber i mattilsynet innafor næringsmiddel. Har studert markedsføring og fiskerifag på høgskole. Dette er min første jobb etter endt studie, var ferdig i juni 09. Det var utolig godt å være ferdig med skole og få kommet seg i jobb. Hva er det du studerer?

 

Fikk tatt en nydelig skitur i går, hele 10km i stjerneklart vær..:) Etterpå belønnet jeg meg selv med en god fruktsalat med fersk frukt og en dæsj vanilje kesam til. Helt fantastisk godt! :)

 

Det er nok en kald og nydelig dag her, så spørs om det ikke blir en skitur i dag og;)

 

 

LilleTrille2;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om du klarer deg bra, LilleTrille! Godt å se. Det er nesten så du får meg til å lengte etter skiturer. Elsker vinter og snø, ser du :). Men skiteknikken er altså ikke særlig god og det må være mer enn 5 år siden jeg brukte skipakka mi fra seint 80-tall :). Helten min er engelsk og gikk på ski for første gang i desember (mens jeg sto og så på!). Var riktig så flink, men heldivis er jeg fortsatt hakket hvassere, så kanskje han er passelig å starte opp igjen sammen med :)??

 

Ha en fortsatt herlig og sunn uke! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Slenger meg med der Skrulle, jeg får også så lyst til å gå på ski! Kanskje jeg skal ta med skiene til Kristiansund?

 

Jeg studerer medisin på 5. året og skal nå ut i praksis på lokalsykehus. Blir artig å få prøvd seg litt i legegjerningen :-)

 

Næringsmiddelindustrien ja, ikke dumt det LilleTrille! Vurderte selv å studere ernæring en periode før jeg bestemte meg for å gå over fra biologi (har bachelorgrad i molekylærbio) til medisin. Er fra Ås, så mer landbruksrettet utdannelse var ikke aktuelt - ville jo ikke bli i hjembydga!

 

Ser ut til at vi er i samme bås igjen - burde kunne mer enn nok om mat og sånn til å ikke ha blitt "tykke". Der ser man at kunnskap ikke alltid medfører de rette grepene! I hvertfall har vi begge gjort noe med saken, og vi skal være normalvektige resten av vårt liv! Basta! Vi er flinke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble 5km på ski i kveild, det var så utrolig kaldt, -17 så smøringen fungerte ikke helt...men men det var en deilig tur.

 

Det er bare å finne frem skipakken fra 80-tallet å slå følge med helten din i skiløypa skrulle, det er så utrolig deilig!:)

 

Først en bachelor i molekylærbiologi så medisin, jeg er imponert over studiemotet du har Camillaok. Tenker praksis blir kjempespennende!:)

 

Du har helt rett i at kunnskap ikke automatisk medfører de rette grepene, selv om jeg vet hvordan mye sukker, fett ol påvirker kroppen hindret det ikke meg i å legge på meg. Men sier meg absolutt enig med deg! vi skal være normalvektige og flinke retsten av livet! :)

 

Hvordan er det med dere registrerer dere kcl hver dag?

 

LilleTrille2;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det å bli vel kaldt ute. I løpet av natten hadde gradestokken krympet seg nedover til hele -20!! D var så kaldt at jeg vurderte å ta bilen til jobb istedet for å gå! etter litt vurdering konkluderte jeg med at bilen helt sikkert ikke var så velvillig til å starte i denne kulden, så det ble et ekstra lag med klær på meg istedet for. Tenker jeg så ut som en liten teletubbie der jeg vagget bortover veien i mårrest! :)

 

Endelig er det helg!! jeg må si jeg gleder meg til å kunne sove lenge i morgen uten å tenke på vekkerklokken. I tillegg har jeg belønnet meg selv med noen nye treningsklær til utendørsbruk på internett, og i følge posten skal de komme i dag! venter i spenning på om det ligger noe i postkassa mi når jeg kommer hjem:)

 

Jeg hadde en liten knekk i treningsmotivasjonen min i går, var så slapp og hadde ikke lyst til noe som helst! kjenner at noen dager er det et ork å komme seg til trening. Det ble likevel en liten tur ut, men ikke lange turen. Satser på at nytt treningstøy får motivasjonen i gang igjen!

 

Ønsker alle en strålende fin og go helg!

 

LilleTrille2;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Føles som om det har vært 20 minus her i evigheter... Selv om jeg synes å minnes at det på nyttårsaften var ganske levelig. Neida, men tror det har vær under 20 minus, nå er det bare 10 grader på kjøkkenet/gangen/badet og det er KALDT!

 

Håper treningsklærne er fine/passer - skikkelig motivasjon med nye treningsklær ja!

 

Ang. registrering, har egentlig ikke registrert daglig på veldig lenge (tror det må ha vært før sommeren), men registrerer kanskje 2 ganger i uka i snitt. Nå de siste dagene har jeg registrert alt, litt for å prøve de nye sidene, og litt fordi jeg ikke har følt at jeg har fått i meg nok (noe jeg ikke har heller...) Du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en deilig skitur i dag, og jammen kom ikke sola på besøk også!! Snakk om engeriboost!! Som ordentlig Nordlenning er jeg ikke vant til å se sola før langt ut i februar, slik at å kunne se sola i januar er jo en lykke!! :)

 

treningsklærne var helt perferkt, og det var en ekstra motivasjon til å bevege seg. Jeg er helt å fullt sikker på at en fortjener å unne seg noe nytt en gang i blandt. Det er viktig! :)

 

Når det kommer til registrering av mat, registerer jeg hver dag. Jeg har prøvd å la være noen ganger, men jeg blir så usikker. Selv om jeg vet at jeg ikke spiser mer enn vanlig (når det skjer får jeg vondt i magen). I bunn å grunn tror jeg at jeg er livredd for å miste kontrollen dersom jeg ikke registrerer, å då gå opp i vekt igjen. Når jeg endelig er kommet hit vil jeg absolutt ikke tilbake dit jeg startet. Egentlig er det sikkert bare en frykt jeg må komme over, og jeg jobber sakte men sikkert mot å gi slipp på registreringen....

 

LilleTrille2;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Hva med en registreingsfri dag i uka først? Deretter øke rimelig kjapt til 2... Se hvordan det går, så kanskje du kan få til halve uka uten registrering rimelig raskt??? Bare et forslag...

 

Har du noen fast veiedag? Lurte på om jeg skal begynne uka i morgen med veiedag... Og ha det fast på mandager fremover :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips camillaok! jeg tror kanskje nettopp slik du beskriver det er veien for meg, sakte avvenning av registrering.

 

Jeg har alltid veiet meg mandags morgen, synes det er veldig greit å ha en fast dag. Noen ganger er det riktignokk vanskelig å stå imot å gå på vekten flere ganger i uka, men jeg har klart å holdt meg til en dag! Jeg har lenge vurdert å bytte veiedag til onsdag, og tror jeg skal begynne med det fra nå av. Onsdag er jo midt i uken og jeg innbiller meg at det gir en mer korrekt "visning" av den gjennomsnittlige vekta. Dessuten tror jeg det er greit å ikke starte uka med en tur på vekta. Ja der fikk jeg jammen bestemt med, fra og med neste uke er det veiedag på onsdag!

 

I morges viste vekta mi bare 59,6!! :P

Har hatt en veeeldig aktiv uke (20,3 tp) og lurer på om jeg egentlig burde ha spist litt mer enn mine vanlige 1500-1600kcl. Men men, ble jo litt mer i helgen enn det skulle bli (les: dream yoghurt is med mint og sjokolade:) ) så det jevner seg sikkert ut litt.

 

Ser fram mot en ny uke, med nye muligheter, ikke minst litt lønn inn på konto:)

 

Håper alle får en go uke!

 

LilleTrille;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg første dagen uten registrering av mat, det kjennes godt å ikke tenke på hvor vekta er når man trenger den og hvor mange gram det er totalt i lunsjen min. Jeg spiser jo stort sett det samme uansett, om det er et par gram fra eller til burde jo ikke ha så mye å si.

 

Dagene flyver av gårde for tiden, noe sier meg at det kommer til å bli februar før jeg får summet meg. Temperaturene går heldigvis sakte men sikkert nedover:) i dag var det bare -12, det er jo nesten sommertemperaturer i forhold til hva det har vært! Økning i temperaturen medfører selvfølgelig et ypperlig skiføre! Må si jeg gleder meg til å komme meg hjem fra kontoret og ut i skiløypa nå når jeg ser sola skinne inn gjennom vinduet mitt, men det er fullt mulig at det bare er overmot akkurat i øyeblikket :P

 

LilleTrille2;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukene går så innmari fort for tiden! Tro om jeg får gjort alt jeg har planlagt?

 

Ble ei mil på ski i går og! Det er tungt å komme seg ut rett etter middag, men fy så godt det er i kroppen etterpå! Det er virkelig verd det:) I dag blir d ingen skitur, bare gange til og fra jobb (1 time til sammen). I morgen kommer min besteveninne på besøk og skal være hele helgen:D Trening vil definitivt ikke bli prioritert, og kjenner jeg meg og min veninne rett, så blir det sikkert vin og god mat i helgen! Får ta det igjen med litt ekstra trim neste uke:)

 

Nå er arbeidsdagen snart over, hjem å lage middag. I dag blir det kjøttkaker, litt potet og masse grønnsaker!

 

LilleTrille2;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg et vanvittig søtsug, og siden vi ikke har noe som helst snop i huset, var det boksen med rosiner som fikk gjennomgå! Nå er riktignok ikke rosiner det verste jeg kunne ha spist, men de har mange kcl! Det er noe som heter alt med måte, det ble ihvertfall ikke praktisert i går. Jeg tror jeg spiste en halv boks!! :D huff huff....jeg fikk tilfredsstillt søtsuget mitt, men magen er ikke vant til slike utskeielser og det fikk jeg smertelig erfare...og i dag føler jeg ikke at jeg ser helt bra ut, byttet til og med bukse to ganger i morges før jeg gikk på jobb, fordi de føltes trange ut...:D

 

Får håpe helga og litt besøk nordfra hjelper på, selv om jeg vet det sikkert blir litt flere utskeielser...

 

LilleTrille;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy så fort den helgen gikk! Har hatt en koselig helg med besøk, god mat og MASSE vin. Kan vel si at helgen har vært en eneste stor utskeielse. Men til mitt forsvar har vi spist sunn middag hele helgen:) Det har vært en ordentli koselig helg.

 

Men nå er mandagen her, tilbake til hverdagen! Etter en helg med sløving er jeg SÅ klar for en tur i skiløypa. Kjenner kroppen gleder seg til trening.

 

Ønsker alle en koselig uke!

 

LilleTrille2;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag, 59,3! Akkurat det samme som forje uke! :D Dette går bra! Har ikke registrert mat den siste uken, og vekten har likevel vært stabil :)

 

I går kjørte de de skirenn i løypene hvor jeg bruker å trene ski, så det ble en time squash i stede for. Må si jeg kjenner det i høyre arm i dag, men det var en god times trening!

 

Det er nydelig ute i dag, temperaturen falt fra 0 helt ned til -10 iløpet av natten og nå skinner sola gjennom vinduet. Tenker det blir en god skitur i dag og!

 

LilleTrille2;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helga over for denne gangen. Har vært en deilig helg! Fikk to nydelige skiturer og søndag var jeg og min kjære på ”sightseeing” i nordfylket, hele helgen ble avsluttet med en fantastisk treretters middag på et lokalt hotell! Søndagen inneholdt selvfølgelig flere kcl enn den burde, men en gang i blandt må man jo kunne kose seg:)

 

Nå er mandagen her og da er det tilbake til hverdagen, med trening og fornuftig mat:)

 

Jeg er et sånt menneske som ikke kan fordra styrketrening. Jeg synes det er utrolig kjedelig, og jeg føler ikke jeg får noe ut av det, da jeg sjelden blir svett. Jeg har lest noe om at for å holde vekten er det viktig å også trene styrke. Er det noen som vet om dette stemmer? I så fall, hvor ofte må jeg trene styrke? Tar imot alle tips jeg kan få

 

Ønsker alle en fantastisk fin uke videre!

 

LilleTrille2;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...