Gå til innhold

Tenker jeg vil flytte inn her:)


Anbefalte innlegg

Her i høst kjøpte jeg meg en flott rokkering med vekt på (0,5kg), nå skulle det trenes hjemme i stua! Og det gjorde jeg også, jeg var til og med ganske flink, rokket ca 30 min nesten hver dag, oftest mens jeg såg på tv, men det hadde jo ingenting å si. Når jeg reiste hjem til jul, blei ikke ringen med, og da jeg kom tilbake ble den ikke tatt i bruk igjen..;)

 

Nå tenker jeg at det er slutt på unnasluntringen! Det er på tide å tørke støv av rokkeringen å trene kjernemuskulaturen frem mot sommeren! :) Jeg vet jo at det gir gode resultater! :)

 

Håper å rekke en tur i skiløypa i dag, det er perfekt skivær her i dag!

 

LilleTrille;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar
Gjest fabeldyret

Så kult med rokkering!

 

Jeg har noen venninner som skryter fælt av det, men jeg har også hørt rykter om stygge blåmerker. Kunne godt tenkt meg å prøve, kunne vært fint som et alternativ til min vanlige styrketrening. Du får rapportere innsats og fremgang da!

 

Ble en helt herlig skitur på meg i helga også. Trimpoengene bare suser inn når man tar sånne langturer, det er veldig morsomt. Så gjelder det bare å ikke fylle opp helt med vafler og kakao da, hehe..

 

Ha en fin tirsdag da! Lykke til med rokkingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rokking er veldig morsomt! Blåmerkene forsvinner etter et par ganger, og de kommer ikke tilbake. Det er absolutt overkommelig..:)

Ble riktignok ingen rokking på meg i går...Det ble 15km ski istedefor etterfulgt av OL på tv.

 

Veieidag i dag, og vekta viste 59,1! :) Godt å se at den ikke gikk opp ytterligere 500g. Jeg har heller ikke gjort noe utenom det vanlige angående mat. Jeg har bare spist det jeg bruker å spise, til og med pizza og pils i helga, dette lover braÂ…kanskje jeg kan klare å holde vekta her nedeÂ…;)

 

I dag skal vi ha sosial tur med jobb! Vi skal i ski-løypa! Jeg synes egentlig det er fantastisk flott at de arrangerer slike aktive sosiale arrangementer og ikke bare samenkomster med pizza og øl. Når begynner sola å komme frem, så skal ikke klage på været heller.

 

Er sikker på at dette blir en bra dag!

 

LilleTrille;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var veiedagen kommet igjen...Tror ikke jeg og vekten er helt enig for tiden...

Jeg føler meg fantastisk, lett i kroppen, formen er stigende, og jeg er ganske så fornøyd med meg selv, men vekten den har gått opp 500g igjen...

Jeg velger å tro at den ikke går noe lengre opp, men at den heller går ned neste uke, så kan jeg fortsette å føle meg fantastisk denne uken! :)

matmessig hadde det sikkert hjulpet om jeg hadde kuttet litt ned på spising av nøtter og rosiner, men det er jo så himla godt! jeg har en liten nøtteravhengighet, så da får jeg heller bare trene litt ekstra..;)

 

 

Livet er helt hærlig for tiden! Jeg kjenner at stadig lengre dager har en positiv innvirkning på meg og jeg kan ikke beskrive hvor mye jeg gleder meg til det blir vår...:)

 

Ønsker alle en flott uke!

 

LilleTrille;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fabeldyret

Så lenge livet er herlig, og kroppen føles bra, så synes jeg ikke du skal bry deg nevneverdig om vekta! Selvsagt, hvis trenden blir 500g opp hver uke kan det være verdt å vurdere endringer. Men enn så lenge: Nyt livet ;) Ingenting, absolutt ingenting som er sunnere enn å være glad og fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det mandag igjen! Ny uke betyr nye muligheter, for meg vil denne uken gå ut på å spise normalt. Jeg skeiet så grunndig ut i helga! Var på innflytterfest hos en kollega av min samboer. Her ble det servert deilig tapas, skåler med nøtter på bordene samt tortillachips og dipp. Dersom en plusser på en flaske rødvin summerer det sikkert omentrent hva jeg presterte å dytte i munnen i løpet av lørdagskveld. Hadde riktignok en lang og deilig skitur på lørdagsformiddag, så det var kanskje ikke så ille som det kunne ha vært.. :) Jaja, morsomt var det i allefall, men nå er det tilbake til hverdagen!

 

Tenk at det er 1. mars i dag! Enda en dag nærmere våren, selv om det ikke kjentes slik ut i morges med -12°C utenfor døren.

 

Huff, jeg skjønner ikke hvorfor en blir så trøtt etter lunsj, jeg blir så slapp og giddelaus rundt klokken 14, spesielt på mandager..:) Nei det er vel bare å hente seg en kopp kaffe til å begynne på oppgavene med friskt mot! :D

 

Håper alle får en fantastisk uke!

 

LilleTrille2;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en onsdag, midtveis i arbeidsuken og veiedag. Jeg var litt bekymret for veiing denne uken. Har ikke fått trent så mye som jeg bruker og var på fest som sagt på lørdag, så hadde ingen forhåpninger. Til min enorme glede i morges viste vekta 58,5!!!:D tror ikke jeg har sett 58 tallet på vekta førÂ….jeg må i så fall ha vært så liten da, at reglemessig veiing var ikke noe jeg bedrev. Dette er nok ikke noe vedvarende, er nok bare innenfor den ”normale” variasjonen, men jeg har tenkt å ta med meg den gode følelsen jeg fikk i morges og bare være glad i dag! :)

 

Det har lavet ned snø nå i over et døgn, og nå etter lunsj, så viser vestlandet seg fra sin beste side. Nydelig sol, blå himmel og et tykt teppe av hvit snø på bakken. Rett å slett nydelig! Jeg kjenner energien kommer frem i takt med solen, livet er vireklig fantastisk for tiden! :)

 

Ønsker alle en flott uke videre!

 

LilleTrille;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fabeldyret

Grattis med fint tall. Kan jo selvsagt være det er naturlige svingninger, men så lenge det svinger nedover er det jo veldig greit da :D

 

Selv er jeg glad og fornøyd med pausen i mat-registreringen. Har dessuten nedlagt forbud mot å veie meg oftere enn 1 gang i uka, og merker at dét også er en god idé.

 

Også her i øst er været helt nydelig i dag, og man fylles jo opp av deilig vårfølelse når man kjenner at sola faktisk varmer! Ingen grunn til å sitte inne og sture over vekta nå, bare å komme seg opp og ut så sant man har muligheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå er det lenge siden jeg har skrevet noe, har hatt mye på plakaten.

 

Jeg gjennomførte halvbirken på 2t og 14 min, og gikk inn til en 40plass. Må si meg svært fornøyd med det. Er nå automatisk garantert plass på birken 2011, så da har jeg noe å trene mot!:(

 

Helga på lillehammer ble tilbrakt med gode venner og mye mat, og ikke akkurat GR mat. Det ble pizza, biff, fajitas og burritos, desserter og kaker. En slik helg gjorde selvsagt utslag på vekta, og på onsdag viste den hele 59,9 kg. Det var en liten nedtur, men absolutt foventet. Jeg satser på at når jeg nå kommer tilbake til mitt vanlige kosthold og bare kommer i gang med treningen igjen, vil vekta bli mer medgjørlig (viktig å tenke positivt). Det blir dessverre litt lite trening en ukes tid fremover, skal ut på reise litt, så må prøve å skvise inn litt trening når det passer.

 

Det er enda godt at det nærmer seg vår, gleder meg til å kunne ta joggeturer ute, uten å måtte svømme over søledammene...:D

 

Det er litt lite aktivitet her inne på forumet, håper det bare betyr at alle er så flinke til å holde vekten, at de ikke tenker på å skrive på vektklubben:)

 

LilleTrille;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fabeldyret

Gratulerer med vel gjennomført halvbirk. Jeg lurte også på om jeg skulle prøve meg på den, men det ble utsatt til evt. forsøk neste år.

 

Hvis det er noen trøst, så får vekta mi alltid et oppsving etter sånne "pizza-helger", men det er gjerne midlertidig pga mye salt og dermed vann i kroppen. For å gå ned igjen prøver jeg å holde meg til knekkebrød i stedet for vanlig brød en stund, spise mindre saltmat og drikke mer vann. Og ellers prøve å oppføre meg fornuftig.

 

Det skumleste er når jeg får sånne oppsving på vekta og tenker at jeg like så godt kan dytte i meg masse trøstesjokolade og chips, "jeg blir jo ikke noe slankere uansett".. Da blir det mer en permanent økning som tar lang tid å kvitte seg med igjen.

 

Så moralen er: Tenk at du hadde en super helg, med masse god mat og gode venner. Men nå må det renses opp litt, så kommer vekta tilbake til normalen innen kort tid. Lykke til!

 

Klem fra fabeldyret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå er det lenge siden sist jeg har skrevet her. Har vært mye ute å reist, og dermed har ikke skriving her blitt prioritert. Fabeldyret: vil absolutt anbefale alle som har lyst på en liten utfordring å gå halvbirken, det er utrolig moro og helt overkommelig! :)

 

Veide meg tirsdag forrige uke (var borte på onsdag) da var vekta gått ned 0,5kg til 59,5kg. Det var godt å se at det går rette veien. Har ikke vært så enkelt å få skvist inn trening når jeg har vært så mye borte, så det har vært 14 dager med lite trening og moderat med sunn mat. Det er ikke lett å finne gode sunne alternativer når en spiser på farten og på restaurant. Jeg må innrømme at jeg er litt spent på veiingen på onsdag, frykter for at vekta har gått opp igjen.

 

Når alt kommer til alt så er vel en vekt på under 60kg akseptabelt. Jeg har hatt noen dager nå, hvor jeg har følt meg så utrolig lite fornøyd med meg selv. Synes jeg aldri blir kvitt den lille magen jeg har! Min kjære, som jobber på en psykiatrisk post for ungdommer (en god del ungjenter med spiseforstyrrelser), kom med en kommentar her en dag jeg har tenkt mye på. Da jeg stod å så på meg selv i speilet og ikke var fornøyd med hva som så tilbake på meg sa han; ”Du er litt sånn som jentene på jobben, uansett hvor tynn du blir, tror jeg ikke du blir fornøyd”. Og når jeg tenker meg om, tror jeg han har rett! Jeg kan bli aldri så tynn, men jeg vil fortsatt finne feilÂ…tror kanskje utfordringen for meg fremover er å styrke min egen selvtillit slik at jeg kan bli fornøyd med meg selv! For jeg er egentlig helt normal, og etter å ha gått ned 25kg har jeg all grunn til å være fornøyd med meg selv!! Jeg skal selvfølgelig ikke gi opp trening og sunn mat, men bare jobbe mer med den psykiske meg. Tror også jeg skal legge inn litt mer styrketrening i planene mine (er så usedvanlig svak!).

 

Jeg går for en frisk og sunn start denne mandagen!:) Har meldt meg på en styrketime på spenst i dag, frykter jeg kommer til å kjenne ettervirkningen hele uka! :)

 

LilleTrille;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var onsdagen her, og veiingen gikk akkurat som forventet..59,9kg...litt kjipt, men det var som sagt forventet. Etter mye reising, lite fornuftig mat og lite trim, kunne det bare gå en vei...

 

Føler egentli at jeg har vært flink så langt denne uken, satser på å kunne holde det videre gjennom påska, og at vekta er litt snillere med meg neste uke! :)

 

Var på en styrketime på spenst på mandag, og er fullstendig mørbanket i kroppen enda to dager etterpå. Jeg skulle egentlig på en corepuls-time i går, men måtte bare gi opp, ble en times gå tur i stedet for. Men i dag tenkte jeg at jeg skulle komme meg på en step/styrke time, denne gangsperren må jo gi seg etterhvert, sant?

 

Burde man egentlig vente til gangsperren er over før man trener styrke igjen? mener jeg har lest det en plass...jeg tenker at når kroppen blir varm og en får tøyd ut ordentlig så går det seg til....tenker jeg helt feil her?

 

Har bare jobb til klokken 12 i dag så jeg må vel kanskje få gjort noe...

Ønsker alle en god påske!

 

LilleTrille;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag og veiingen har nådd et nytt lavmål, 60,3kg! Riktignok har det vært påske og alt det som hører med, men jeg har vært ganske flink, trent styrke og kondisjon stortsett hver dag i påska!! Dette var egentlig litt demotiverende, men det er vel bare en ting å gjøre, å ta seg selv i nakken, for det er ingen tvil om hvordan tendensen har gått de siste ukene:

 

03.03.2010: 59,6kg

10.03.2010: 58,5kg

17.03.2010: 59,0kg

24.03.2010: 59.9kg

31.03.2010: 59,9kg

07.04.2010: 60,3kg

 

Ja der står det sort på hvitt, tendensen går oppover! Jeg som i utgangspunktet hadde et mål om 58kgÂ….det virker så langt unna nå.

Jeg er litt i tvil om jeg skal prøve å komme meg på rett spor uten å registrere eller om jeg skal registrere noen dager, eventuelt en uke for så å se om det hjelper.

 

Jaja, en får ta nederlagene når de kommer, jeg skal i hvert fall på en step/styrke time i dag! Ble absolutt mer motivert til trening!

 

LilleTrille;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette går virkelig ikke rette veien...:)

 

03.03.2010: 59,6kg

10.03.2010: 58,5kg

17.03.2010: 59,0kg

24.03.2010: 59.9kg

31.03.2010: 59,9kg

07.04.2010: 60,3kg

15.04.2010: 60,8kg

 

Jeg har vært på reise i forbindelse med jobb, hvor det også var en gallamiddag inkludert. Jeg skal ærlig innrømme at de to siste dagene mest sannsynlig ikke har vært i nærheten av normalt kcl inntak, selv om jeg har prøvd å begrense meg (med mer eller mindre hell). I går var jeg usikker på om jeg i det hele og det stor skulle veie meg i dag, men etter litt diskusjoner med meg selv, kom jeg fram til at jeg har en rutine og den skal jeg følge! har jeg gått opp må jeg bare sette i gang noen grep, skjerpe meg og satse på at neste uke viser vekta mindre...

 

Ettersom trenden (og ikke minst vektkurven!) ikke er til å ta feil av, må det nytt pågangsmot til hos meg! Jeg skal begynne å veie å registrere igjen, slik at jeg kommer meg tilbake dit hvor jeg var! jeg har registrert sånn smått den siste uka, og innser at det er i helgene og når jeg er borte fra mine vanlige rutiner at det går galt. Her må det skjerpings til!

 

Må vel bare se framover og håpe på at vekta går nedover! :)

 

LilleTrille;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

03.03.2010: 59,6kg

10.03.2010: 58,5kg

17.03.2010: 59,0kg

24.03.2010: 59.9kg

31.03.2010: 59,9kg

07.04.2010: 60,3kg

15.04.2010: 60,8kg

21.04.2010: 58,6kg!! :)

 

Endelig slapp de siste kiloene!! det lønnte seg å sette inn et støt med litt lavere kaloriinntak og registrering! Deilig å se at det hjalp! Jeg har også vært veldig obs på å klare å fortsatt ha mine 15tp i uka... noen ganger går det bedre enn andre. Men jeg kjenner at jeg er fornøyd med egen innsats, og tenk om jeg faktisk kunne klart å se 57 tallet? :) vel det er alltid greit å ha et mål..:)

 

Håper alle får en fantastisk start på helga!

 

LilleTrille;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke!

 

I dag var jeg innom min lokale Rema1000, der stod det noen kasser med deilige røde jordbær(selvfølgelig ikke norske) . Jeg bare måtte kjøpe noen de luktet så utrolig godt! :) Å de var akkurat så gode som de såg ut til å være!! Jeg fryder meg over at våren kommer sakte men sikkert snikende inn på meg! :)

 

Nå blir det middag, kylling med tacokrydder en deilig salat, brokkoli og en dæsj med tzatziki! :)

 

LilleTrille;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken tenkte jeg at jeg skulle legge meg på ca 1600 kcal, og neste uke øke til ca 1800 kcal, for så å se om d går seg til med vekten, om jeg klarer å holde den under 60kg...

 

Tenker at jeg iløpet av disse to ukene skal gradvis gå bort fra registrering av mat også, slik at hverdagen blir litt mer normal igjen...grunnen til at jeg har disse to ukene som mål er at vi får foreldre besøk de to neste ukene igjen, og da vet jeg av erfaring at det blir lite registrering og lite trening...og maten blir så som så...

 

Men det har gått kjempebra hittil. Jeg er begynnt å få mer styrketrening inn i treningsrutinene mine, og det beste av alt er at jeg ikke synes det er kjedelig med styrketrening lengre (styrketrening i sal vel og merke)!

 

Jeg må si jeg ser positivt fremover mot sommeren! :D

 

LilleTrille;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MarteiFarta

Ville bare sende en liten hilsen her inne:-)

Ser at du jobber og står på, må være så deilig at de siste kiloene slapp!

Jeg er ganske ny inne på Hold-vekten forumet. Begynte denne uken med å øke kaloriinntaket til 1650. Merker at dette er skikkelig uvant og nesten litt skummelt. Og å slutte å registrere maten skal bli litt av en avvennings- fase, men har jeg greid å venne meg til registrering og veiing, så må jeg vel klare å venne meg av med det også:-)

 

Jeg har også oppdaget de nydelige røde jordbærene på Rema! Smakte over all forventning til å ikke være norske! Jordbær er redningen og håpet mitt om at det kan bli en sunn sommer:-)

 

Lykke til på veien!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at du stakk innom Marte! :)

 

Øking av kalorier kan være skummelt, men for å holde vekten, så må jo kroppen få nok mat. Det er ordentlig lurt å velge noen mer kaloririke pålegg for å fylle på med kcal. Jeg gjorde det i begynnelsen, men fy så lett det var å venne seg til litt og litt mer mat..:) å venne seg av med registrering var mer vanskelig syntes jeg...men d går seg til det og.

 

Min siste oppdagelse på påleggsfronten er laks på boks!! disse herlige små boksene (porsjonspakker, de er så mye enklere å ta med i matpakka) med laks og sitronpepper! yum! Kjempeflott for meg som ikke fordrar tanken på makrell i tomat!

 

Sommeren nærmer seg med stormskritt, ihvertfall i følge kalenderen...for meg så betyr sommer grillmat, IS og mye deilig frukt. Grillmaten kan man jo alltid gjøre "lett" og det kommer mye deilig fruk og bær fram på sommeren, men isen er min store last. Jeg er spesielt gla i fløteis.. :D vet at det beste alternativet når man bare må ha is, er fruitz eller annen saft/bær is, men av og til må jeg bare unne meg en fløteis. Årets hit på isfronten ser ut til å bli sommerbær is, den har under 200kcal per is, og det kan jeg leve med en gang i blandt!

Å så jeg gleder meg til sommeren!

 

LilleTrille;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

03.03.2010: 59,6kg

10.03.2010: 58,5kg

17.03.2010: 59,0kg

24.03.2010: 59.9kg

31.03.2010: 59,9kg

07.04.2010: 60,3kg

15.04.2010: 60,8kg

21.04.2010: 58,6kg

28.04.2010: 59,1kg

 

Litt opp denne uken, men det er helt greit, måle mitt er å holde meg under 60. Det er her jeg føler meg mest komfortabel med meg selv. Må vel være dette som kalles trivselsvekt..;) Nå er det snart helg, kjenner jeg gleder meg til litt ekstra timer søvn...:D

 

LilleTrille;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jeg har egentlig hatt en god helg. Kroppen trengte hvile på fredag så da hadde jeg treningsfri, men fikk en deilig joggetur og litt styrke både lørdag og søndag! :D

 

Matmessig "skjeiet jeg ut" på fredag og lørdag...ca rundt 2000 kcal, men dette er jo hva jeg egentlig skal ha i løpet av en dag, så jeg tar det ikke så tungt! :)

 

jeg fikk meg en liten vekker på fredag. Det tok lang tid fra jeg dro fra jobb før jeg fikk spist middag. Måtte også innom butikken å handle. Dette var en dårlig ide, da jeg var sinnsykt sulten!! jeg var så sugen på noe søtt (blir ofte det når jeg er sulten) så for å dempe det hele kjøpte jeg noen få yoghurtnøtter (kvitteringen viste 55g) når jeg la dette inn i vektklubben viste det seg å bli hele 304kcal!! tenk, de få yoghurtnøttene var like mye kalorier i som en stor lunsj!! nei dette skal jeg ikke gjøre flere ganger. Jeg kunne jo ha kjøpt et eple! jaja...får håpe at jeg husker på dette til neste gang jeg får lyst på yoghurtnøtter..;)

 

Nå er fotballsøndagen over, og jeg kan vel egentlig ta kveld. I morgen er det bare å ta fatt på en ny uke.

 

LilleTrille;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

03.03.2010: 59,6kg

10.03.2010: 58,5kg

17.03.2010: 59,0kg

24.03.2010: 59.9kg

31.03.2010: 59,9kg

07.04.2010: 60,3kg

15.04.2010: 60,8kg

21.04.2010: 58,6kg

28.04.2010: 59,1kg

05.05.2010: 59,6kg

12.05.2010: 58,6kg:)

 

Er fortsatt innenfor mitt trivselsbelte! :) Kan jo hende at denne vektnedgangen kommer av min manglende styrketrening denne uken. Jeg har besøk, og da passer det litt dårlig å springe ned dørene på spenst for å trene litt styrke. Skal prøve å legge inn en time på fredag, da er det en bra instruktørtime like etter jobb. Får besøk hele neste uke også, men da skal jeg prøve å legge inn noen flere treningsøkter! ;)

 

Ønsker alle en fin uke!

 

LilleTrille;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

03.03.2010: 59,6kg

10.03.2010: 58,5kg

17.03.2010: 59,0kg

24.03.2010: 59.9kg

31.03.2010: 59,9kg

07.04.2010: 60,3kg

15.04.2010: 60,8kg

21.04.2010: 58,6kg

28.04.2010: 59,1kg

05.05.2010: 59,6kg

12.05.2010: 58,6kg

19.05.2010: 58,6kg

 

Må vel kunne si at jeg fortsatt er meget fornøyd med vekta, og det er ekstra godt nå når varmen kom til vestlandet. Egentlig skjønner jeg ikke helt hvordan vekta holder seg, med både besøk (mye annen mat enn jeg vanligvis spiser), 17.mai og lite trim. Har ikke helt samvittighet til å springe på spenst når vi har besøk hjemme, men jeg klarte å skvise inn en joggetur både mandag og i går, samt at vi gikk en lengre tur på onsdag...:) Jeg håper jeg skal klare å få til et par treningsøkter til denne uken.

 

Det er merkelig med denne varmen, kjenner at jeg ikke er så sulten som jeg har vært tidligere i vinter, kanskje er det kroppen min som har vennt seg til matinntaket og de jevnlige måltidene. Jeg får så utrolig lyst på frisk og kald frukt når det er så varmt ute, og skal vel egentlig ikke klage på det, det er jo faktisk bedre å spise det enn å spise is. Jeg fannt forresten en oppskrift på is laget av bananer, kesam og kakao på en tråd her inne, den hadde jeg tenkt å prøve i helgen, så håper den er like god som den hørtes ut som! :)

 

Ønsker alle en fantastisk helg! håper godværet holder seg! :D

 

LilleTrille;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...