Gå til innhold

Oppgjørets time!


Gjest viccy

Anbefalte innlegg

  • Svar 976
  • Created
  • Siste svar

Så bra Karamella:-) Det beste er at det skjer når man ønsker det..

 

Jeg har ikke fått trent idag fordi minstemann er fremdeles syk, og verre idag. Har vært hos legen, men fikk beskjed om å være tålmodig og ta tida til hjelp, så går det over. Følte meg litt hønemor, men syntes det var greit med en sjekk:-)

 

Spist helt bra idag, det kunne vært verre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud så deilig!!! Nå har jeg gjennomført en kjapp gåtur!! Jogga faktisk en god del også! Kjenner at kroppen har godt av å bli sliten- kondisen er ikke helt på topp....

 

Nå sitter jeg ny- dusja og nyter den gode følelsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Hallo tullejentene

 

Så bra du fikk vært ute å trena litt! =) Håper jeg får tatt meg en tur ikveld, men prosjektarbeid har mer innvirkning på ledig tid enn jeg ønsker...

 

Samboer har bursdag på lørdag og han er skikkelig dårlig på å finne på ting han ønsker seg til seg selv. Derfor ønsker han seg ting til huset (greit nok) ..så idag har jeg og svigermor vært på 5 forskjellige steder for både hagemøbler og annet... Endte opp med en parasol, 2 hagestolputer, 1 stor søppeldunk til kjøkkenet, 4 nye boxershortser og 1 dataspill siden vi får ny spill-pc til helgen, så kan han kose seg med det! =) Phew..kom akkurast hjem, ganske sliten !Gått mye! =)

 

Nå venter jeg på gubben skal komme hjem, så skal vi spise GOOOOOOD krydret kjøtt i pita (Ja, hver onsdag vet dere) og se nye Lost-episoden : )

 

Snakeeees!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det fremdeles sykdom i heimen. Nå har mannen også blitt syk, venter bare på at jeg også skal bli dårlig. Vi får ta det som det kommer:-)

 

Har ikke trent idag. Har prioritert å sove samtidig med minstemann siden jeg var mye oppe i natt. Maten er ok, ihvertfall.

 

Nå gleder jeg meg til begge ungene er lagt, og jeg kan slenge meg på sofaen.

 

Litt sammentreff; jeg har også kjøpt bursdagsgave til mannen med svigermor idag:-) Men han skal ha noe personlig!!

 

Ellers er jeg litt umotivert for tida. Har snikveid meg hver dag, og det skjer jo ingenting på den vekta. Synes jeg er så flink med kcal-inntaket, og trimmen har blitt bedre. Men det går så saaakte. Med farta mi, kommer jeg til å bruke et år til. Blæææh. Supermotivasjon, kom tilbake!!! Har ikke skeiet ut -enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle oppdatere denne for å få tilbake litt motivasjon:-)

 

Uke 1: vekt 71,8

Uke 2: vekt 71,2 (-0,6) (totalt 0,6) (11,2 kg igjen)

Uke 3: vekt 70,8 (-0,4) (totalt 1,0) (10,8 kg igjen)

Uke 6: vekt 69,5 (-1,3) (totalt 2,3) (9,5 kg igjen)

Uke 8: vekt 69,3 (-0,2) (totalt 2,5) (9,3 kg igjen)

Uke 9: vekt 68,4 (-0,9) (totalt 3,4) (8,4 kg igjen)

Uke 10: vekt 68,2 (-0,2) (totalt 3,6) (8,2 kg igjen)

Uke 12: vekt 67,4 (-0,8) (totalt 4,4) (7,4 kg igjen)

Uke 14: vekt 68,5 (+1,1) (totalt 3,3) (8,5 kg igjen)

Uke 15: vekt 68,2 (-0,3) (totalt 3,6) (8,2 kg igjen)

 

Eller kanskje ikke?? Ned 3,6 kg på 4 måneder er jo ikke revolusjonerende.. Nå må det jo snart begynne å gå normalt ned, eller at jeg finner ut hva jeg gjør galt. Trøster meg med at jeg er jo ned ihvertfall..

 

Har fått et lite innspill her. Tror jeg skal begynne å veie meg hver mandag også? Kanskje jeg rett og slett slapper av for mye i helga siden det er så lenge til veiedag? Er verdt et forsøk:-) Fredag blir fremdeles hoved- og måledag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sittet og lest mine gamle innlegg, og andre sine. Utrolig mye bra inspirasjon å hente:-) Jeg er imponert over pågangsmotet til endel her inne. Jeg ser at alle sliter slik som meg, at i perioder daler motivasjonen og nedgangen. Det er bare så kjedelig kun å være ned 2,4 kg fra begynnelsen av desember når man føler at man har hatt så mye fokus på slankingen.

 

En annen ting som jeg tenker mye på er å holde vekten. Jeg innser at jeg har vært en jojo slanker de siste 15 årene, og jeg skal ikke tilbake.

 

Nå har jeg hatt to dager uten trening, så er det på'n igjen imorgen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

STÅ PÅ, MAI- IKKE GI OPP :) Det er som du sier at du i allefall har gått ned... Tenk hva som hadde skjedd hvis du ikke hadde fokusert på sundt kosthold og trening?? Da hadde du kanskje vært opp 4 kg. i stedet?? Jeg er sikker på at det kommer til å løsne for deg snart. Men jeg kjenner meg veldig godt igjen i den frustrasjonen - at man føler man er så flink også går det så seint nedover....

 

Jeg har også vært en jojo- slanker de siste 10 åra. Har klart å gå ned 10-12 kg. Og da er det akkurat som om jeg begynner å slappe av, og sakte men sikkert kommer kiloa snikende på igjen :) Det skal IKKE skje denne gangen, for nå har vi hverandre her inne til å hjelpe hverandre når det blir vanskelig... Merker at det motiverer meg veldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, tinaj, for oppmuntrende ord:-) Det er alltid greit å få høre det, og jeg vet at alternativet er verre. Jeg føler meg jo mye bedre, kommer inn i flere og flere gamle klær. Vet at jeg ikke ser så ille ut som jeg gjorde. Min alltid ærlige mann sier at jeg har gått fra veldig kraftig (han nekter å si at jeg har vært feit) til frodig som jeg er nå:)

 

Den jojo-greia er også grunnen til at jeg planlegger hold-vekten kurs i flere år. Det samme har skjedd meg. Det har gått kjempebra en god stund, så plutselig har vekten hoppet opp og opp. Jeg klarer heller ikke å forstå at jeg ikke har klart å ta meg sammen når det har vært 2-3 pluss, istedenfor så har det blitt 10-15 kg i en god stund før jeg har klart å gå ned igjen..

 

Jeg nekter at jentene mine skal vokse opp med en mor som veier og maser om kroppen. De skal se at foreldrene har et sunt forhold til mat, godteri og kropp. Jeg skal ikke bli slik som ikke blir med i badeland fordi det er flaut med badedrakt. Det er en god motivasjon å gjøre det nå før de begynner å forstå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

Er veldig enig i det du skriver om at ungene må få et normalt forhold til mat og kropp... Håper jeg er i mål før jentene begynner å forstå mer av dette!

 

Huff- i dag har jeg snikveid meg, og det var opp 300 g. siden fredag :) Har derfor ingen forhåpninger til morradagen.. Skulle nok ikke kost meg med det godteriet i hælja, altså! Skremmans at det er så lite som skal til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag våknet jeg med godt mot (tross nattens strabaser med sykt barn), og snikveide meg som vanlig. Det var god nedgang fra onsdagen! Jeg skjønner meg ikke på den kroppen. Helt merkelig, den gjør hopp både opp og ned uten at jeg skjønner noe:-) Vi får se imorgen, og hva cm viser.

 

Hvis du har vært flink, tinaj, så går du sannsynligvis desto mer ned neste uke og at oppgangen bare er vann:-) En liten utskeielse skal ikke ha noe å si..

 

Idag har jeg gått en lang tur i det nydelige været, men 30 days rakk jeg ikke.. Hadde store planer, men prioriterte å hente eldstemann tidligere i barnehagen. Har spist litt lite, så jeg skal straks spise en yoghurt eller noe:-)

 

Jeg skal klippe meg imorgen, har bestilt storoverhaling hos den beste (ifølge "alle") frisøren i byen. Det var 7 ukers ventetid, så it better be good!!Gleder meg:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter all sytingen min for et par dager siden over lite nedgang.. Men jeg vet jo at jeg har vært veldig flink etter påske, så derfor har det vært ekstra frustrende at vekta ikke har vært med meg:-)

 

Jeg er ned 1,3 kg til 66,9:D Endelig ned etter påskeglippen, og laveste hittil. Det synes også på cm'erne. Ned ca 0,5 cm over hele kroppen!! Jeg er egentlig jublende glad, men våger nesten ikke å tro på det etter at snikveiing hele uka fram til torsdag har vist stillstand. Nå vet jeg at dere tenker; skal den kjerringa aldri bli fornøyd???

 

Nå er det rydding, levere i barnehagen, sette på klesvask og oppvask, ut med søppel og handle mat før frisørtime:-) Da skal huset og jeg være strøken til mannen kommer hjem idag!!

 

Lykke til jenter:-)

 

Uke 1: vekt 71,8

Uke 2: vekt 71,2 (-0,6) (totalt 0,6) (11,2 kg igjen)

Uke 3: vekt 70,8 (-0,4) (totalt 1,0) (10,8 kg igjen)

Uke 6: vekt 69,5 (-1,3) (totalt 2,3) (9,5 kg igjen)

Uke 8: vekt 69,3 (-0,2) (totalt 2,5) (9,3 kg igjen)

Uke 9: vekt 68,4 (-0,9) (totalt 3,4) (8,4 kg igjen)

Uke 10: vekt 68,2 (-0,2) (totalt 3,6) (8,2 kg igjen)

Uke 12: vekt 67,4 (-0,8) (totalt 4,4) (7,4 kg igjen)

Uke 14: vekt 68,5 (+1,1) (totalt 3,3) (8,5 kg igjen)

Uke 15: vekt 68,2 (-0,3) (totalt 3,6) (8,2 kg igjen)

Uke 16: vekt 66,9 (-1,3) (totalt 4,9) (6,9 kg igjen)

 

Kanskje jeg runder 20 kg ned neste fredag?? Det hadde vært noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den vekta er ikke god å forstå seg på!!! I dag er jeg ned 200 g siden fredag. I går var jeg opp 300.... Men er glad det var et litt finere tall i dag!

 

Gratulerer Mai :) Så flink du har vært- deilig når belønninga kommer :) Du får kose seg masse med frisørtime i dag, da!! Tenker mannen din har noe å se fram til etter jobb, ja...

 

I dag skal jeg ha party her hjemme, og har akkurat laga brownie- muffins. Trur nok jeg kommer til å kose meg litt ekstra i kveld... Men jeg tenkte jeg ville kutte opp litt grønnsaker og ha dip ved siden av også- sånn at jeg har et litt sunnere alternativ også :) Men det blir nok en liten muffins på meg også, er jeg redd!!

 

God hælj, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff!!! Kosa meg litt for mye med muffins i går (og i dag)- plutselig var jeg oppe i 34 frimerker :) Den browniesen er farlig, altså! Så da var det ikke mer kos på meg i hælja....

 

Blei du fornøyd hos frisøren i går da, Mai??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he:-) Jeg noterer ikke alle utskeielsene mine på frimerker, men på kcal, da ser det litt bedre ut:-)

 

Jeg spiste også brownies igår, med vaniljeis. Egentlig følte jeg meg kjempestolt over hvordan jeg taklet det. Jeg tok en liten normal porsjon, spiste sakte av meg selv, nøyt hver skje og tenkte at nå spiser jeg dessert som et normalt menneske:-)

 

Var ikke like stolt av meg selv istad. Hadde noen ærrend i byen, ble veldig forsinket, seriøst boldsukkerfall og endte opp med å spise m&m's fra gulvet i bilen. Ja, du leste riktig:D Mannen hadde mistet endel fra posen sin, og jeg skrapte gulvet og spiste alle sammen. Da merket jeg hvor sårbar jeg egentlig er. Nå er det slutt på å glemme bananen i veska!!

 

Men det beste er at tidligere ville jeg ha tenkt å siden jeg har skeiet ut med m&m's til lunsj, så kan jeg vente til mandagen med å fortsette. Istedenfor sier jeg til meg selv: du har gjort en tabbe, sett den på erfaringskvoten din, og fortsett med livsstilsendringen!!

 

Jeg ble fornøyd med klippen igår, men litt uvant med fargen. Lurer på om jeg synes den er litt mørk og kald... Tar noen dager før jeg vet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he- nå fikk jeg meg en god latter :) Jeg synes jeg ser det for meg!!! Men ja, det er fort gjort når blodsukkeret synker! Da forsvinner all viljestyrke... Har blitt flink til å putte noe i veska, i tilfelle.

 

God lørdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må vel innrømme at jeg gikk på en sprekk igår kveld også. Det var litt?? mange kcal i middagen. Jeg skal ikke si hva jeg lagde, men det inneholdt bacon, fløte og creme fraiche..

 

Og "Spis så mye du vil"-konsepter skulle vært forbudt for nordmenn. Hva er det med folk når buffeten står der og man kan spise ubegrenset?? Jeg blir flau over meg selv. Vi spiste nemlig lunsj ute, og jeg er fremdeles stappmett. Men det var godt, og jeg spiste masse grønnsaker og salat, så kcal idag tror jeg blir greit allikevel.

 

Jeg har bestemt meg for å bytte veiedager til mandag. Jeg ser at helgene mine er verst, da slapper jeg av uansett fordi det er så lenge til veiedag. Enten er jeg deppa på grunn av dårlig fredag, eller så feirer jeg nedgang med mat. Begge deler er like smart.. Jeg har alltid syntes det har vært lurt med fredager fordi alltid litt kos i helga, men i mitt tilfelle, blir det altfor mye:-)

 

Nå skal vi levere selvangivelsen:-) Og betale den restskatten, pluss vente på den forbanna boten jeg fikk igår i en automat som jeg kjører forbi HVER dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Hei hei =)

 

Ja her har dere vært flinkte til å oppdatere, det var koselig å se!! =)

 

Her har gubben hatt bursdag igår, så det ble kake, vin og og annet snacks, familien hans var her og ble sittende fra 8 til 12, veldig koselig.

 

Jeg skal innrømme at jeg er ikke i slanke-humør om dagen i det hele tatt. Jeg vil jo så gjerne, men hjernen er ikke med om dagen. Jeg tror det har noe å gjøre med at vi drar til Spania på lørdag, og det er som jeg tenker at det er jo ikke vits å starte nå like før vi skal på tur..at det da er bedre å ta det når jeg kommer hjem igjen.

 

Synes også det var en heller bedre ide å ha veiedag på mandag; mine store inntak er som oftest på fredag/lørdag.. ://

Mai: Det går greit en gang i blant å ta inn litt ekstra! :D

 

Jaja, skal ta meg en kaffekopp og kose meg med Fringe! Vi snakkes : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en skikkelig dårlig hælj matmessig jeg også! Veldig enig i det du skriver, Mai... Trur jeg også vil bytte veiedag til mandag- litt morro når vi har samme dag vi må rapportere her inne. Også er det nok litt lettere å holde seg i skinnet i hæljene da!

 

Kjenner at min motivasjon også er dalende for tida.... Det må gjøres noe med :D

 

Skal vi veie oss allerede i morra, jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide meg idag, og det var 76,6 kg, altså opp 700 gram etter helgens utskeielser. Tror ikke alt er fett, men det kan nok være grunnen til at jeg synes det går så sakte. Bruker som regel noen dager på å bli kvitt helgens "fordi jeg fortjener det siden jeg har vært så flink/dårlig".

 

Kommer ikke til å registrere dagens veiing, men neste mandag begynner jeg. Så denne slankeuka blir to ekstra dager. Er spent på om mandags veiing har positiv virkning for vekta:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg i dag jeg også, og blei veldig overraska da jeg hadde gått ned 200 g. siden fredag :D Og jeg føler at jeg har skeia ut i hælja! Vil heller ikke registrere før til mandag...

 

Trur dere kroppen gir fra seg fettet lettere etter en skikkelig utskeielse? Jeg fulgte et slankeopplegg for noen år siden. Det var en amerikaner som hadde laga et 12 ukers opplegg med mat og trim. Husker ikke navnet på han... Opplegget var igrunn ganske likt GR, men han mente det var viktig å ha en dag i uka hvor du kunne spise akkurat det du ville. Gjerne masse kcal. På den måten trudde ikke kroppen at den sulta, og gav derfor fra seg fettet fortere... Jeg fulgte dette opplegget i 12 uker, og gikk ned 12 kilo -da med en seriøs utskeielse hver uke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg trur nok også det kan være sånn! Var jo veldig flink de andre 6 dagene, og trena mye mer enn det jeg gjør nå. Var den gang på treningsenter 3 ganger i uka + trena kondisjon 2- 3 ganger. Også var jeg jo også yngre den gang....

 

I dag har jeg vært flink med maten, men det har ikke blitt noe trim! Får ta det igjen i morra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...