Gå til innhold

Oppgjørets time!


Gjest viccy

Anbefalte innlegg

  • Svar 976
  • Created
  • Siste svar

Siden jul, så er jeg ned 5 kg (gikk jo litt opp i desember). Det er ikke et forrykende tempo, men det er ned. Snittet er faktisk 295 gram i uka, bedre enn jeg trodde:-) Men nå har jeg tro på at det skal gå enda raskere hvis jeg får trent mer og bedre kontroll over helligdagene. Eneste at fristelsene står i kø framover..

 

Uke 1: vekt 71,8

Uke 2: vekt 71,2 (-0,6) (totalt 0,6) (11,2 kg igjen)

Uke 3: vekt 70,8 (-0,4) (totalt 1,0) (10,8 kg igjen)

Uke 6: vekt 69,5 (-1,3) (totalt 2,3) (9,5 kg igjen)

Uke 8: vekt 69,3 (-0,2) (totalt 2,5) (9,3 kg igjen)

Uke 9: vekt 68,4 (-0,9) (totalt 3,4) (8,4 kg igjen)

Uke 10: vekt 68,2 (-0,2) (totalt 3,6) (8,2 kg igjen)

Uke 12: vekt 67,4 (-0,8) (totalt 4,4) (7,4 kg igjen)

Uke 14: vekt 68,5 (+1,1) (totalt 3,3) (8,5 kg igjen)

Uke 15: vekt 68,2 (-0,3) (totalt 3,6) (8,2 kg igjen)

Uke 16: vekt 66,9 (-1,3) (totalt 4,9) (6,9 kg igjen)

Uke 18: vekt 66,8 (-0,1) (totalt 5,0) (6,0 kg igjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

74,5 i dag, og ned 500 g på en uke =) Er fornøyd med det. Men jeg snikveide meg på lørdag, og da var jeg nede på 74. I dag var den altså litt opp igjen...

 

En offisiell gratulasjon med minus 20 kg. ned, Mai ;) Du har vært kjempeflink!!

 

Neste uke håper jeg at jeg er ned 10 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Hallo jenter! Da er jeg endelig tilbake! ;)

 

Og gratulerer til Mai som har nådd 20 kilo ned! Imponerende altså!

 

Har nettopp stått opp, tror dere ikke jeg ble askefast i spania da? Skulle hjem på lørdagen , men det skjedde ikke. Ble værende, og kom meg først hjem igår...det er jammenmeg dyrt å betale for slike uforutsette kostnader..huff..studentkontoen er ikke raus etter denne turen!

 

Jeg har spist pizza, jeg har spist biff med grønn peppersaus, vi har grilla 3 kvelder, jeg har drukket vin og øl hver eneste dag.. Og jeg tør ikke sjekke vekta men jeg føler meg som en flodhest. Idag er det på gang igjen, den gode livsstilen. Eneste aber er examen jeg har i morgen 2 stk, men jeg VIL VIL VIL prøve å ha tid til en joggetur ikveld! Absolutt! lysta er tilbake... Jeg har sett folk se flotte ut i bikini uten å være tynne men med former og jeg har tenkt: hvorfor gjør jeg det så vanskelig for meg selv?

 

Jaja, da henger jeg meg igjen på dere flinkisene! =) Vi snakkes, nå er det eksamenslesing!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver meg litt igjen jeg, dere.

 

Gratulerer så mye, Mai. Det er jo utrolig imponerende.

 

Jeg har begynt å trene litt igjen. Gå/jogge noen turer. Det har hodet veldig godt av:-). Har ikke veid meg, men tror ikke jeg har gått opp noe særlig. Tenkte jeg kunne veie meg til fredagen som er min veiedag.

 

Lenge jeg har vært borte nå. Som jeg skrev litt tidligere har det skjedd ting jeg ikke ønsker å legge ut på åpent forum. Har skrevet litt om det til Mai på PM, men håper det er greit for dere andre at jeg starter opp igjen.

 

Vi reiser på ferie med familien 7 juni og vil gjerne ned noen kilo før det. Men som jeg såvidt har skrevet litt om så er ikke fokuset helt der om dagen. Men det kommer nok;-).

 

klem viccy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å se at du er tilbake igjen:-) Det virker sikkert litt meningsløst å ha fokus på kropp og kilo nå, men jeg ser på det som en investering for alle nærme meg at jeg har en sunn og trent kropp som jeg trives med. Ta den tida du trenger:-)

 

Velkommen tilbake til deg også, karamella:-) Det er ikke lett å ha fokus på både eksamen og vekt, men tror du burde få veid og målt deg og bare kommet igang. Jeg føler meg mye bedre når jeg spiser sunt, men husker at det ikke alltid var like lett å ta sunne valg i butikken når man var student på grunn av prisene. Og kjøpte jeg en broccoli, så endte jeg opp med det til middag i 3 dager.

 

Tinaj, du har jo hatt bra nedgang hver uke, gratulerer så mye:-) Jeg er imponert over at du fremdeles klarer å holde fokus etter å ha begynt å jobbe fult!

 

Jeg har hatt en bra dag, nå er jeg inne i god stim igjen. Jeg får sette pris på det så lenge det varer. Det kommer nok en nedtur, men jeg innbiller meg at de blir kortere og kortere..

 

Jeg har forresten begynt på Grete Roede kurs idag, men kommer til å slutte imorgen. Når jeg gikk ut av lokalet, så følte jeg at jeg ikke hadde lært noe nytt, eller at det var så særlig endret siden jeg tok det for 10 år siden. Jeg har vært veldig ambivalent med hensyn til kurs, men det gikk så trått etter påske at jeg meldte meg på. Jeg angrer faktisk nå. Tror ikke kurset kan gi meg mer motivasjon. Har prøvd å lese litt om regner for avbestilling av kurs, men finner ingenting på nettet eller i informasjonen jeg fikk idag vedrørende hvis man ombestemmer seg. Håper det er rom for å ombestemme seg etter første kurskveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Er du sikker på at du ikke vil fortsette kurset Mai? Ja jeg vet at du er flink til å klare deg selv i forhold til motivasjon, og det er en enorm styrke! Dog kan det kanskje være en enda bedre motivasjon at du skal veies på et kurs og liksom må følge med? Det er bare tanker jeg stiller meg; jeg håper at du selv er godt klar over hva du vil =) Jeg tviler ikke på at du klarer deg uten kurs heller!

 

Jeg tok rådet ditt og gikk på vekta. 72.8 veier jeg nå. tror mandag får bli veiedag, sist gang jeg prøvde å gå ned hadde jeg jo på fredag og jeg gikk jo aldri ned. Jeg prøver =) =)

 

Sitter her klar og skal reise til eksamen om 1 times tid. Har en eksamen klokka 11, og nederlandsk muntlig eksamen klokka 16.30.

 

Vi snakkes senere idag jenter! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine ord, Mai ;) Det er faktisk ikke så lett å kombinere jobb, familieliv og dette som vi holder på med! Føler meg noen ganger veldig egoistisk når jeg trener i stedet for å være sammen med mann og barn. Men jeg trur og håper at vi alle kommer til å få stor glede av den nye, spreke Tina etterhvert :)

 

Får håpe du slipper å betale for kurset nå som du har ombestet deg da, Mai! Trur egentlig de fleste av oss kan alle de rette tinga ift. livstilsendring- men kunsten er vel igrunn å klare å gjennomføre det!!! Kanskje det er lettere når man er på kurs? Jeg har sjøl aldri vært på kurs...

 

I dag har jeg faktisk først jobba, så fulgt eldste- jenta i bursdag og nå har jeg akkurat kommet inn etter en joggetur! Huset ser bomba ut, men det får bare være :)

 

Håper eksamenene dine har gått bra i dag Karamella?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Hei igjen :)

 

Bra du fikk tatt deg en joggetur, vi har også nettopp tatt oss en joggetur! :) Merker at jeg har vært på latmannsferie ja . Her var det vondter både her og der, og ikke så bra som før ferien, men det skal det bli en ordning på.

 

Eksamene gikk tja... Den ene er jeg veldig usikker på, var noe jeg måtte improvisere på, så .... MEN nederlandsk eksamen gikk strålende! Sensorene sa faktisk WOW, og at de ikke hadde noen kommentarer, og at hvor lett det hadde vært hvis alle var så flinke :) men jeg har jo en stor fordel; har vært her i snart 2 år og har jo hørt på samboer og familien hans etc...nederlandsk tv. Så jeg får mye input derfra! Blir bra!

 

Deilig å få bevegd på kroppen igjen kjenner jeg, idag da jeg skulle levere inn eksamen gruet jeg meg skikkelig for å gå fram fordi da kunne alle se The Giant Ass.. men måtte bare bite i det sure eplet ;) DEN SKAL BORT!

 

Snakkes i morraaaaa!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen har vært bra:-) Spist litt mye tror jeg (har ikke registrert det enda), men har vært ute med jentene på middag.

 

Jeg har også tatt kondisjonstest idag, og det var bedre enn forventet. Jeg er ikke i sååå dårlig form som jeg trodde. Nå må jeg bare komme over til kondisjonstrening og intervall, tur er vel og bra, men man får ikke samme formstigning og forbrenning. Tomorrow, tomorrow:D

 

Jeg vet ikke om jeg får avbestilt eller ikke, for riktig person var ikke tilgjengelig idag. Jeg sa at jeg trengte ikke pengene tilbake, men at jeg kunne begynne på hold vekten kurs til høsten istedenfor, så jeg blir ordentlig sur hvis de ikke godtar det. Det var det at jeg hadde tatt med kursboken hjem som var problematisk. Men jeg tilbydde meg å betale for den, eller levere tilbake.

 

Jeg har stor tro på kurs, og på konseptet til Grete Roede. Det er kjempebra, så absolutt noe jeg anbefaler, men for meg så ble det helt feil. Jeg har slanket meg i nesten et år på egenhånd, har begynt å kjenne kroppen min veldig godt, formen er stigende, motivasjonen er litt opp og ned, men jeg går sakte ned på egenhånd.

 

Kurslederen var hyggelig og søt, men hun imponerte ikke med presentasjonen sin av opplegget. Jeg bare kjente at dette gir meg ingenting, jeg ble ikke inspirert, og jeg følte at jeg kan mer om kosthold og helse enn henne. Å sitte og si at på side xx finner dere mattabell, side xx er menyer, side xx er tips til mestring etc inspirerer ikke meg. Egentlig merkelig at Grete Roede som er så proffe på markedsføring, nettsider og mediehåndtering ikke har et bedre opplegg for å støtte sine kursledere, eks. felles presentasjon på powerpoint om opplegget, felles maler til brev som sendes deltagerne. Jeg hadde forventet mer informasjon om mat som byggesteiner i kroppen, mer inspirasjon, mer om viktigheten av det mentale fokuset (på side xx står det motivasjon og mestring.. Ja, jeg klarer å lese innholdsfortegnelsen!!). Jeg tok et kurs for 10 år siden, og følte at det har skjedd ingen endringer. Jeg meldte meg på fordi jeg trodde de hadde endret opplegget. Eneste at bøkene hadde fått litt bedre design, litt mer utdyping av temaene og mye bedre bilder av menyene. Hadde jeg vært helt grønn, så hadde jeg nok følt at dette trenger jeg, men der var jeg ikke.

 

Håper ingen har blitt skremt fra å begynne på kurs, for det er ikke meningen, jeg har tatt utgangspunkt i mitt ståsted. Nå må det legges til at jeg har noe utdannelse i og jobber litt med ernæring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Ja, da forstår jeg hvorfor du ikke vil gå på kurs Mai. Det er ikke noe særlig hvis man føler man absolutt ikke får utbytte, og at man vet bedre selv! Håper du får byttet betalingen til Hold Vekten kurset!

 

Idag har jeg trålt meg gjennom flere sider av Soleia`s tråd, nettopp fordi jeg synes historien der fra starten er veldig artig og motiverende. Etter 12 siders lesning er motivasjonen min nå veldig høy, og jeg har lyst til å handle inn alt mulig av sunne greier! Bare litt synd at det er stengt i butikken idag :) Får ta det i morra.

 

Kunne tenkt meg å få til litt trim på ellipsen idag, men skal ikke pushe meg selv for mye. Jogget jo 45 min igår, og vet jo av erfaring at forrige gang jeg trente kardio hver eneste dag så stod vekten bom fast. Jeg prøver å få i meg mer mat, som i morges ble det en grov brødskive med sennep og kyllingskinke, og 1 grovt knekkebrød med ja, ikke fullt så bra, chorizo. Gubben hadde kjøpt inn både salami og chorizo, og jeg synes det er synd å ikke spise pålegg når man har såpass mye av det.. Jaja!

 

Nå skal jeg lese til eksamen, vi snakkes høner =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Heya :)

 

Skikkelig i driv nå alså! Nå håper jeg det ikke er lenge før muffinsformen forsvinner sakte men sikkert igjen og at jeg har flere enn 2bukser å velge mellom! Blir også trivlig den dagen singlettene mine faktisk holder seg nede i nærheten av bukselinningen og ikke sniker seg oppover forbi navlen og hilser på bh`en.

 

Har nettopp fyrt løs i 30 min på ellipsemaskinen, og gjort styrkeøvelsene til 30 day shred for meg selv. Ble svimmel jo! =) Er mulig det blir en tur ut i byen ikveld, det er jazzfestival her frem til søndagen, og det er alltid koselig å tusle rundt med en kopp øl i hånda, fin stemning. Vi får se, uansett så trimmet jeg nå i tilfelle vi skal ut (så har jeg iallefall gjort opp litt i balansen hvis det blir en pils eller 2 ) + at jeg vil ha tilbake den gode følelsen av å ha trimmet =)

 

Idag blir det laks, bønner og salat til middag. Nam nam! Ha en fin langhelg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å trene, Karamella:-) Ja, det er deilig når muffinstoppen minker! Jeg prøvde noen nye gamle klær igår, og de passet:D Det som ikke var så bra, var at jeg måtte legge de rett til vask. Et par bluser hadde fått sånne gule flekker etter å ha hengt litt for lenge i skapet, hmm. Er det mulig??

 

Jeg fikk forresten bytte GR-kurs!

 

Igår var en bra dag, mannen og jeg gikk en lang tur sammen, og det er sjeldent. På kvelden var vi borte hos noen venner. Litt mye godteri, men kunne vært verre, og selvfølgelig mye bedre.. Resten av dagen var prikkfri.

 

Idag viste vekten 66,2 kg, altså 600 gram ned på en uke, strålende fornøyd!! Da håper jeg at den står til 17.mai:-)

 

Ha en riktig god helg, fruer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veid meg i dag. Har så godt som stått stille. Velger nå å se framover og ikke bakover. Det betyr at jeg teller ned:-). Har 6 kilo til som skal av. Om litt under fire uker skal jeg til syden med familien. Målet er -3 kilo før det. Så håper jeg å stå stille der (kanskje litt optimistisk), så skal de siste 3 av så snart jeg er tilbake i hverdagen.

 

Jeg begynner å jobb 60 % på tirsdag. Bli deilig og litt skremmende. Vet jeg må snakke med mange. Er jo veldig hyggelig at folk bryr seg, men kan fort bli litt voldsomt første dag tilbake.

 

Nå skal jeg ut og jogge en tur. Må komme ordentlig i gang med treningen igjen, hjelper godt det.

 

Synes dere er veldig flink, jenter! Har var det mye å la seg inspirere av:-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Gratulerer med fin nedgang Mai ! =) Det er så deilig når det fungerer.

 

Viccy: bra vekten ikke har steget da, det kan jo gå både opp og ned i tunge perioder! Det blir kanskje greit å komme tilbake til jobb? Holde hodet opptatt med noe ? Uansett så har du sydenturen å se frem til=) Dette fikser du!

 

 

Ble ikke noen tur ut i byen på oss igår, men jeg vet at mannfolket skal ut idag iallefall, jeg har ikke helt bestemt meg. Hadde vært fint å klare å la være å drikke øl, men.. vi får se!

 

Har handlet mye bra idag, bra pålegg og middager, frukt etc! SKal prøve å karre meg på ellipsen igjen!

 

 

Her sitter jeg og koser meg med Finansiering...Får prøve å gjøre mest mulig, så får jeg ikke dårlig samvittighet :) Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

God morgen =)

 

Hvordan går det med dere?

 

Igår var en grei dag, tok 30 min på ellipsen og bittelitt øl ute på byen. Vi ble bare i 2 timer, hadde bestemt oss for at vi ikke skulle innta for mye.. er så lett å få servert gang etter gang, og vanskelig å si nei. MEN det gjorde jeg da alså :)

Maten gikk også bra, laks og bønner , 2 knekkebrød før vi gikk ut for å unngå å kjøpe "fylle-mat".

 

Må nok på butikken IGJEN , glemt å kjøpe kyllingpålegg, så vi får se om det ikke blir littegranne hvitløkssmør til kveldskos ? ;) Har lagt inn inntak i matdagboka, hadde vært fint om jeg kunne fortsatt med det for å få en oversikt.

 

 

 

Snakkes =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Jeg fikk løpt en tur i går, men bare 25 min. I dag skal jeg ut og gå tur med venninne.

 

Gikk greit med maten i går. Litt mye loff og majones til rekene og hvitvinene trekker jo opp! Ellers bare bra:-).

 

Jo, det skal bli bra og jobbe igjen. Jeg har blitt anbefalt veldig sterkt å ta en ordentlig timeout og har derfor valgt å høre på det. Har brukt noen uker hjemme med familien og ikke minst med hjelp fra psykolog.

 

Skal bruke noen uker på å komme opp i full stilling igjen, men håper det gjørt godt for hodet å komme igang igjen!

 

Så flink du er Karamella:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja, det er helg og jeg er på kjøret igjen..

 

Torsdag gikk rimelig greit som jeg skrev. Fredag hadde vi middagsgjester, og det ble litt mye mat, snop og et par glass vin. Idag har vi hatt lunsjgjester, og maten gikk greit, men så "måtte" jeg lage litt cookies til kaffen. Mai med sin viljestyrke skulle bare ta 1 liten en (1 ble til 4). Deretter dro mannen på butikken for å kjøpe bær, han kom hjem med sushi til kveldsmat. Jeg var egentlig ikke sulten, men det var såå godt. Imorgen er vi bedt bort hele dagen og mandag er det 17.!! Med andre ord, denne helgen vil jeg bruke en uke på å bli kvitt -IGJEN.

 

Så bra at du er på sporet igjen, karamella:-) Du er flink!

 

Viccy, så flott at du hadde stillstand. Det er altfor lett å trøstespise når man ikke har det optimalt. Synes du er veldig flink og sterk:-)

 

Fortsatt god helg, chicas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Da er det bare å ta seg inn igjen Mai =) Spist er spist, og dette er jo en livsstil, unne seg noe må man gjøre av og til!

 

Viccy: Trim gjør ofte underverker ikke bare for kroppen, men også generelt sinntilstand for meg, deg også ? =) Bra du klarer å ta deg noen runder, uansett lengde på turen!

 

Har vært ute å jogga og gått i 1 time og 10 min, så nå er jeg dausliten og brukt i kroppen. Har akkurat spist en bolle med havregryn og yoghurt, og skal bruke resten av dagen på skole. Er så livredd for å ikke ha nedgang i morgen ... har vært flink hele uka, og trimmet, men ikke for mye av det heller. Håper det har matchet med matinntaket, er også usikker på hvor mye jeg burde legge meg på. Venter i spenning i morgen tidlig! =)

 

Tina, er du her enda? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

...Har idag fått se flotte bilder fra ferieturen til Spania.. Der fikk jeg se meg selv med fete lår, bh som strammer på ryggen, og en mage jeg forsøkte å dekke over med en jakke knytt rundt livet.

 

Jeg tror dette gir meg et ekstra kick.

Er det virkelig slik jeg ser ut for andre mennesker? Isåfall så er jeg nå omtrent flau over det. Jeg hadde ikke trodd at det stod så ille til, skal jeg være ærlig. Har da sett på meg selv som normal +, men dette er jo faktisk hårreisende!

 

Ingenting i veien med viljestyrken nå iallefall :)

 

Ha en fin kveld jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SelmaP

Det er så veldig kjent det med å bli forskrekka over å se seg selv på bilder. Jeg tenker også at jeg ikke egentlig er tjukk, og at uansett er det sikkert ingen andre som ser det... Bare tull, naturligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper å få noen slike sjokk. Heng det på kjøleskapet!! Jeg har fått noen selv i løpet av åra, og kjøleskapsdøra hjelper:D

 

Dagen idag har vært topp sosialt, ingen trim, sunn mat, litt sjoko...After eight trengte jeg ikke, men resten har vært overraskende bra til å ha spist både lunsj og middag ute:D

 

Nå er det siste innspurt til morgendagen. Mannen er ute og plukker snegler. Det er visse ting man skulle vært foruten med egen bolig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg er her!! Har bare vært på hytta i noen dager :) Godt å bli savna her, da! Har ikke strøm eller forhold på hytta, så der har jeg ingen kontakt med omverdenen! Litt deilig igrunn :)

 

Har blitt noen korte gåturer, men ellers dårlig med trim! Trur det har gått sånn passe med maten, men blitt litt for mye snop....

 

Veide meg før jeg dro på hytta, og var da ned 800 g. på 5 dager. Blei jo kjempeglad, og hadde da kommet meg ned over 10 kg. tilsammen!! Men er vel litt redd for at denne hælja har ødelagt dette for meg ;)

 

Godt å se seg tilbake, Viccy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Ja, hold deg fast.. hahaha!!

 

-1.1 kg! =) Jeg er strålende fornøyd, og nærmest hoppet ut av sengen for å veie meg, selv om jeg kan sove lenger....Hvilken flott start på dagen! Håper det har løsnet for meg denne gangen!

 

selmap: Ja det er bare tull ! Alle ser det jo! =) Men det får det bli en ordning på. Det føles ikke som om jeg hører til i denne kroppen, og har mange sperringer i sosiallivet pga det nå! Det liker jeg ikke : ) Hvordan går det med deg?

 

Mai: Vurderer å henge bildet opp på kjøleskapet ja :) Gubben har jo også noe ekstra, og var ikke positivt overrasket over selvportrettene!

 

Tina: Å, så deilig med hyttetur da! =) Men hjemme best ;)

 

Snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...