Gå til innhold

Oppgjørets time!


Gjest viccy

Anbefalte innlegg

Så flott med 1,7 ned, viccy:D. Min vekt viste 65,5 kg idag, altså opp 0,4 fra fredag. Vil tippe at det meste går ned i løpet av noen dager.

 

Tinaj, 1,2 er jo fantastisk!! Du burde være så fornøyd:D. Jeg er glad på deres vegne, men også litt misunnelig. Men da vet jeg hva som må gjøres..

 

Jeg tror problemet mitt ligger i overspising. Jeg har alltid spist mye, har aldri hatt noen spiseforstyrrelse, men inntaket har alltid vært litt for mye. Egentlig så er det utrolig bra at jeg ikke veier mer enn jeg gjør... Sånn sett, så har jeg hatt et litt usunt forhold til mat. Absolutt alle eks'ene mine har bemerket at jeg spiser mer enn dem.. Alt skal være bra i forhold til vitaminer og mineraler.

 

Og helt enig i det med trening, viccy:-) Det er derfor jeg er så irritert på denne forkjølelsen. Jeg var så godt i gang i forrige uke. Men føler meg mye bedre idag, så skal prøve å legge inn en liten økt.

 

Jeg skal være superflink i 5 uker framover nå!! Fram til bursdagen min.. Det er en kjole som jeg har veldig, veldig lyst til å ha på meg.. Dere skal ikke høre en sytemelding mer fra meg. 5 uker er en kort periode, jeg skal gi dette en real sjanse. Ikke surre slik som jeg holder på med 1 kg ned i måneden.

 

Vi snakkes, jenter:D Nå skal jeg ut i solen!!

 

PS! Veldig hyggelig å høre at andre er innom og samler litt inspirasjon, og lærer av erfaringene våre. Jeg gjør det samme, og det er utrolig godt å lese om andre som er flinke, skeier ut, frustrerte og fornøyde.

 

Må bare si at jeg fikk så mange komplimenter for kroppen igår at jeg ble nesten flau. Jeg er jo så grå mus for tida. Så igår proppa jeg meg full av pararcet og dolla jeg meg litt opp, og reaksjonene kom!!

 

Er det forresten noen som vet om et bli ny opplegg på Østlandet? Har tenkt å gjøre full pakke.. Jeg er helt grønn når det gjelder stil. Nå kommer jeg inn i klærna, men klarer ikke å kjøpe noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 976
  • Created
  • Siste svar
Jeg føler virkelig med deg Mai! Dette med syke unger' date=' og ufordragelige unger vet jeg alt om. Ho eldste vår er veldig der for tida også... I vårt tilfelle dreier det seg nok om sjalusi, trur jeg! Ho er 5 og lillesøster er 1. Og ting er veldig urettferdig, hvis ho minste får litt mer hjelp enn ho andre. VELDIG slitsomt, altså!!!

 

Stå på videre, Mai- jeg vet du klarer det :P

 

Viccy- gratulerer med kjempeflott nedgang :P Jeg har brukt nutrilett sin sjokolade- shake en gang om dagen, jeg. Som et av mine 5 måltider. Fungerer veldig greit på jobb, når man ikke bestandig har tid til og sette seg å spise. Jeg begynte her inne i midten av januar, så har holdt på siden da....Vi bytta veiedag til mandag fordi vi tenkte det da blei lettere og holde seg i skinnet i hælja! Men vi har vel alle slitt litt med det alikevel- i mer eller mindre grad :)

 

Vekta viste ned 1,2 i dag, og jeg er strålende fornøyd!

 

Koselig å se at andre stikker innom her terapia og frktrulte :)[/quote']

 

Gratulerer med kjempe bra resultat!!!

 

Så du lager shake på jobben? Hvordan smaker den? Synes barene er dyre, men veldig greit å ha i veska. Ellers bruker jeg smothies fra Bama mye som mellommåltid. Kjempe gode og akkurat riktig kcal til mellommåltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mai: Jeg har også overspist mye i perioder. Det må jeg vel bare innse.

Så bra at du får komplimenter:-). Det har du virkelig fortjent!

Jeg har brukt en personal shopper. Hun er superflink med klær, men det blir dyrt! Hun gjør ikke hår osv. Si i fra hvis du vil ha kontaktinfo så sender jeg på PM.

 

Fint det er flere som skal ha en inntensiv periode. Jeg skal virkelig stå på fram til ferien!

 

Til helgen blir det vin og god mat på meg på lørdagen, skal nemlig i bryllup. Det er ikke veldig nært, men til en kusine av mannen. Spent på hvordan jeg føler meg i kjolen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Her var det heftig mye aktivitet vært! :P

 

Og hvilken flott nedgang tina og viccy!

 

Vekta mi er fremdeles på bærtur. Har byttet batterier etc men den gir ca 3 ulike målinger, så må vel kjøpe ny uansett.

 

Igår trente jeg kardio + mye styrke og planken, det gjorde jeg også 3 dager før der igjen. Jeg håper å legge dette til en vane annenhver dag, det er ganske overkommelig. Merker det godt i timesvis etter styrke at jeg svetter og er varm, så jeg antar det er et godt tegn.

 

Igår var vi hos svigers og der fikk jeg laget 2 nye hull i beltet, endelig. Føler meg litt som en mann i buksene om dage, de er litt "saggy" og sitter ikke pent. Jeg skal vente til de omtrent faller over hoftene før jeg kjøper noe nytt. Nå er det bare 3 uker til jeg skal til Norge, såikke lenge igjen.

 

Godt å se så mye aktivitet jenter, vi legger inn støtet nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig med mye liv i tråden vår:-)

 

Jeg har vært flink idag:-) Maten har gått bra, men ikke fått trent. Forkjølelsen er fremdeles ikke over, det merket jeg når jeg begynte å sette igang.. Men jeg har fått gjort masse småting som har hengt over meg. Nå er ungene lagt, huset ryddet og jeg skal legge meg i karet. Tar en pleie meg selv kveld som startskudd for støtet fram til 1. august:-)

 

Har også seriøst begynt å rydde i klesskapet. Merker at kroppen har endret seg etter to barn, det er ikke alt som sitter like fint etter to fødsler (selv om vekta er den samme). Deilig å få oversikt, og kaste/gi bort all skiten!! Godt jeg har mamma, hun vil ha:D.

 

Karamella, kjøp ny vekt!! Du blir helt sprø av den. Jeg opplevde det samme, kjøpte ny og kvitt problemet.

 

Viccy, jeg vil gjerne ha en PM.. Trenger hjelp til å finne min stil siden jeg nærmer meg 40. Det er votter og år siden jeg hadde en stil, og da fikk jeg faktisk ofte komplimenter og spørsmål om hvor ting var kjøpt. Jeg want that back!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er til å trene, Karamella. Jeg har kjøpt meg ny sykkel i dag. I tillegg til endel nytt treningstøy og solbriller til å løpe med. Må jo ha litt stil innover skogen;-).

 

Mai; skal sende deg info! Så du har kommet godt i gang. Håper du blir raskt frisk.

 

Jeg har også hatt en god dag. Sunn mat i passe mengder og en runde med 30 days shred. Da fortjener jeg en time på sofaen nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

Viccy: å så heldig, jeg vil også ha sykkel! Du mener utesykkel sant? og treningstøy... det står på ønskelista når jeg har gått ned noen kilo til! Det er alltid så fint å se folk med fresht treningstøy!

 

Mai: Må høre på kroppen! Er man slapp så er man slapp og ja, man kan ofte føle seg bedre etter trening men alt i alt er man ikke helt 100 % så pleier jeg heller meg selv først på den avslappende måten. Ja Mai, skal til sentrum på lørdag og kjøpe vekt. Er det vits å ta en vekt med fettprosent måling? Gubben vil kjøpe ny matvekt fordi han vil begynne å telle kalorier i kostholdsfilosofien til en dame her nede, noe Ala Fedon tenker jeg, og den kjøkkenevekta vi kjøpte for en stund siden er også på bærtur.

 

Veide meg idag, og det var det samme som forrige uke 69,9, og denne gangen gikk vekta på det samme 3 ganger så da tør jeg å stole på det.

 

Har gjort 20 min styrke og 20 min intensiv kardio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt meg hybridsykkel. Gleder meg til sykkeltur etterpå i dag:-). Det ble nike sykkeshorts til kneet i svart (strl Medium!!!) og en topp i hvitt og en i rosa. Og litt annet dill:-).

 

Du er veldig flink til å trene Karamella:-). Jeg har bare en helt vanlig digital vekt. Ikke med fettprosent osv. Så jeg kan ikke sammenligne. Men kan ikke si at jeg savner det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for PM, jeg skal sjekke ut henne:-) Tenkte jeg skulle vente til høsten til de siste kg forhåpentligvis er av, og jeg skal ut i arbeidslivet igjen. da skal jeg ta en ordentlig runde. Mannen skal "spandere" (felles økonomi, men allikevel snilt) en dag med ubegrenset shopping på meg siden jeg har gått ned til 65 kg!!

 

Idag har jeg fulgt opplegget til punkt og prikke. Sunn mat, rask tur i nesten 2 timer og masse vann. Merker jeg er sliten nå, men det gikk veldig greit å gå den turen.

 

Ellers har jeg vært en tur i byen og prøvd treningstøy, ble litt inspirert av viccy:-) Kjøpte en topp. Skal på storbyferie til helgen uten barn, så sparer litt shopping til da!

 

Jeg har vekt med fettprosent osv, men bruker det ikke. Var morsomt første gangen, men tallene varierer så.. Hadde ikke brukt ekstra kr på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! veldig til aktivitet det har blitt her i det siste, da! kjempemorsomt :P

 

Viccy: den sjokoladeshaken til nutrilett er ikke akkurat som en milkshake, men den er ikke så værst heller! Holder meg mett i 2-3 timer. Og det blir nok litt billigere enn å kjøpe de barene vil jeg tru, sjøl om shaken ikke er så billig den heller... Koster 172 kr. på rema 1000. 15 porsjoner i pakka. Så morro med ny sykkel og treningstøy! Er ikke mer som skal til for å få treninga til å bli litt gøyere! Også er det jo viktig å se bra ut i skauen, ja :)

 

Har ikke fått trena noe i dag. Men har til gjengjeld fått gjort masse i hagen. Klippt plenen, luka alle bedd og lagt på prydbark! Har vel brukt noen kcal på dette også... Hadde meg en joggetur på 45 min. i går og jogga uten stopp hele veien!! Litt stolt av meg sjøl da, gitt :P

 

Maten går greit. Fikk mensen i dag- og er forferdelig godtesjuk!!! Tok en rute med sjokolade, men stoppa der! Før brukte jeg mensen som en unnskyldning til å frotse noe dugelig, men ikke nå lenger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har syklet, syklet, syklet til krampen tok meg og jeg hadde blodsmak i munnen. Så deilig nå når jeg ligger på sofaen, nydusjet under pleddet.

 

Har klart å følge alle reglene mine i dag også. Stolt av det!

 

Så flink du er som klarer å bare ta en rute av sjokoladen, tinaj.

 

Moro med shopping, Mai. Og så deililg med storbyweekend. Det synes jeg hørtes veldig deilig ut nå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

haha, bra jobba Viccy! Syns jeg ser deg :) Sporty-dama!

 

Tina; jeg misunner deg som har hage å stelle med! Der jeg kommer fra (Bondelandet utenfor Kragerø) så hadde vi 2 plener og masse blomster og styr og stell, men nå som jeg bor her i proppfulle nederland har vi bare en balkong.Sukk.

 

 

Mai: Er det Amsterdam du skal til ? =)

 

Har gått fint med meg idag. Gubben har vært på middag med jobben og har enda ikke kommet hjem, og jeg syns det er innmari vanskelig å legge seg uten at han er hjemme. Har spist bra, og hadde 1-manns middag, litt poteter ketchup og noe kyllinggreier. Tok en liten rute sjokolade seinere så var det stopp. Det var vel greit med tanke på trimmen.

 

I morgen har jeg examen klokka 8.45, kryss fingre og tær! Jeg MÅ bestå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke, lykke til, karamella:-) Ja, det er Amsterdam vi skal til!! Reiser imorgen:D

 

Nå har vi spist havregrøt til frokost, og nå får jeg komme meg avgårde og få levert størstemann i barnehagen! Har et jobbintervju senere idag, så jeg går litt rundt meg selv her:-). Men jeg er veldig takknemlig for alle kiloene jeg har gått ned. Vet at jeg hadde slitet litt med tanker som "de vil sikkert ikke ha feite meg" hvis jeg hadde veid nesten 90 kg. Vet at det er helt tullete å tenke slikt, men når selvtilliten er på bånn fordi man ikke fikser kroppen sin, så dukker sånne irrasjonelle tanker opp.

 

Sykkel er genial trening!! Jeg glemmer på en måte at jeg trener, så jeg blir ikke sånn mentalt sliten som jeg blir av aerobic og spinning. Der teller jeg minuttene, men når jeg sykler så flyr tida:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...til deg Mai på jobbintervju. Er det noe annet enn det du gjør nå? Spennende!

 

Og noen vibber til Karamella som sitter med eksamen.

 

Vi skal på St.Hans opplegg i dag. Jeg har med de sunneste grillpølsene og bare lomper. I tillegg til god salat. Og oppskåren frukt. Dette blir bra!

 

God dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest firsttime

Vi har en sånn (og jeg tror den er av det dyre slaget, fikk den av svigers) men den er ikke helt pålitelig og jeg ser ikke noe poeng med den!

en digitalvekt hadde holdt lenge for meg er i alle fall min mening.

 

Det er så ørsmå endringer på fett og muskler likevell og den er ikke pålitelig tror jeg.

Ene dagen viste den at jeg hadde 40% vann i kroppen men uten at jeg hadde gått opp noe...

 

Jeg synes dere er utrolig flinke alle dere her inne

***beundre, beundre***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest terrapia

Håper dere har en koselig St.Hans jenter :) med sunn og god mat og trivelig selskap!

 

Og håper det gikk bra både med eksamen og intervju!

 

Her i huset ble det en liten utskjeielse idag, siden storegutten er ferdig med 1.trinn og ønsket å feire med bowling og MCDonalds :/ jeg spiste McChicken med salat istedet for fries da, men så ble det en Flurry til dessert... DET ble mange frimerker det! Jaja, kos var det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koser meg alene, men ikke mye til St.Hans feiring:-) Siden mannen fremdeles er borte (han er allerede i storbyen), og minstemann må legge seg før 7 så blir det dårlig med feiring.

 

Nå er begge i seng, huset er ryddet og jeg tar meg en pause foran pc'en før jeg skal pakke 3 kofferter:-) Mye å tenke på når ungene skal være hos barnevakter!!

 

intervjuet idag gikk bra, men jeg har ikke den kompetansen de spør direkte etter. Men jeg har mye annen verdifull erfaring for bedriften. Han sa rett ut at de måtte i tenkeboksen vedrørende hvor viktig erfaringen min er for dem, og om de er villig til å lære meg opp der jeg mangler kompetanse. Det virket som om han ville ha meg inn til en ny samtale for å møte flere fra bedriften. Han jeg møtte var fra HR og kunne ikke så veldig mye om stillingen, så derfor er jeg enda ikke sikker på om jeg ønsker den. Men firmaet er kjempespennende og virkelig et sted jeg ønsker å jobbe.

 

Jeg har fått gått en rask tur på 70 minutter. Merket at jeg var støl etter igår, da dro jeg på ordentlig! Maten landet på 1650 kcal, men har spist veldig uregelmessig. Var utsultet når jeg kom hjem og kastet i meg ferdigpizza. Den ligger som en klump i magen.

 

Veier meg imorgen siden jeg nyter kafélivet på fredag:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blei jeg skikkelig nysgjerrig, Karamella!!! Kan vel si at jeg også kommer fra bondelandet utafor Kragerø en plass! Kanskje vi vet hvem hverandre er?? Er jo ikke så store forhold :)

 

Har vært på st. hansfeiring uten store utskeielser i dag! Hadde med masse oppskjært frukt, og svinekjøtt på grillen i stedet for pølser. Fornøyd med dagen :P

 

Ingen trening, men i morra må jeg prøve å få jogga litt igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veide meg idag, og vekta viste 64,5:D!! Altså ned 600 gram fra forrige fredag. Nå er jeg motivert til ikke å gå amok i vaflenes land:-). Jeg skal gjennomføre denne ferien med hodet hevet, og jeg skal ha et fornøyd smil når jeg går på vekta på mandag.

 

Ønsker alle en fantastisk helg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamella

OI ja det er spennende Tina!! Nå blei jeg og nysgjærrig! Jeg har ikke merket meg noe ved deg som skulle tilsi at jeg vet hvem du er, hvis Tina er navnet da :) hehehe... Jeg er egentlig fra Neslandsvatn/Kroken!

 

Sitter her med mårrakaffin og koser meg før jeg tar fatt på examenslesning. Skal ut på pub ikveld og se på Nederland - Kamerun, og ta 1 pils. Ikke at det er så spennende, men til deres informasjon så har Nederland allerede gått videre så dette er ikke en vinn eller forsvinn kamp! :P men morro læll!

 

Skal prøve å få dytta inn trening før den tid, vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse god tur til Mai:-)

 

Her er det ikke så mye nytt og melde. Skal løpe rett etter jobb i dag, skal gå tidlig. Så skal jeg på ansiktsbehandling og voksing div steder...... Får ta det vonde først og så den deilige ansiktsbehandlingen til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...