Gå til innhold

Trivselsvekta skal beholdes!


Gjest camillok

Anbefalte innlegg

Her i Kristiansund går det så det suser, travle dager og nettet har vært ute av funksjon i over en uke. Gikk på vekta på sykehuset forrige mandag og da veide jeg 62 kg med klær utpå dagen - tippper at jeg ligger mellom 60 og 61 om morgenen da, så jeg var i rute forrige uke i hvertfall :-)

 

Den siste uka har jeg nok skeia litt ut på godisfronten, ble litt smågodt på onsdag (var sur siden jeg fikk migrene igjen), et par kopper varm sjokolade med is, fylla torsdag og lørdag... MEN: jeg har trent mye også, denne uka har det blitt 30 min ellipse på tirsdag, 1 time løping fredag, 30 min svømming lørdag samt styrke på overkropp (2 styrkeøkter). Blir nok bein senere i dag, så da blir det tilsammen 4 ganger på treningssenteret denne uka, og det tar 50 min å gå til og fra også. Jeg er fornøyd med innsatsen :o

 

Skal prøve å få veid meg i morgen, sikkert ok med en fast mandagsveiing. Målebåndet sier fortsatt 66 cm btw!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar
Gjest fabeldyret

Virker som om du har grei kontroll da! Litt variasjon må man selvsagt regne med, men så lenge målebåndet sier at ting er i orden, så er det nok det ;)

 

Alltid mye vanskeligere å stå imot fristelser når humøret ikke er helt på topp. Da er det vel om å gjøre å ikke skeie HELT ut, men prøve å bare skeie LITT ut. Lettere sagt enn gjort, når man først har fått smaken.

 

Selv har jeg spist store mengder sjokolade den siste uken, litt usikker på hva jeg skal gjøre med det. Vi har bare altfor mye av det i skapet, har fått en del i gave og sånn. Men jeg merker at det hjelper faktisk litt når det er dyr, fin sjokolade - den er jeg flinkere til å nyte en liten bit av, i stedet for melkesjokoladen som jeg bare sluker, hehe..

 

Lykke til med å holde fokus fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest camillok

Vekta på sykehuset mandag sånn i to-tiden viste 63 kg med klær, litt vanskelig å vite om jeg har lagt på meg en kg eller om det bare er dagsvariasjon. Bare tull når man veier seg utpå dagen... I hvertfall passer fortsatt minste str av sykehusbuksene, og klærne føles bra. Kjøpte meg til og med olabukse i str 27 - det er jo helt SYKT :D

 

Er ikke helt fornøyd med dietten om dagen, men det er vanskelig å holde kosten så sunn som jeg vil ha den når jeg bor og spiser med 3 andre... Men det går nå sånn halvveis da. Mye trening i hvertfall - det er digg! Trener styrke 3 ganger i uken, svømmer 1000 m og løper/spinner et par ganger!!!

 

Nå blir det ny tur til Sveits, og jeg kommer sikkert til å ha litt mer tid til å skrive her inne fremover :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest soleia

Det høres ut som om du klarer deg strålende, til tross for at du bor og lager mat sammen med andre, og ikke får fulgt opplegget ditt til punkt og prikke....

Flotters!

 

Gleder meg til å høre mer fra deg- ønsker deg masse lykke til videre.

 

Klem

 

ps- olabukse i str 27????? Wow.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
Gjest camillok

Nå er det lenge siden jeg har vært her inne, rett før den omtalte Sveitsturen ble jeg skikkelig influensasyk (sengeliggende hele ferien, nærmeste jeg kom alpintbakken var å se på skiene som stod klar i gangen...).

 

Jeg håper alle har hatt en topp påske!!!

 

Jeg har IKKE greid å holde vekta stabil siden jeg nådde målet :) Var nede på 60,5 kg, og skulle holde meg på ca 62. Gikk egentlig veldig fint helt til jeg fikk den omtalte influensaen og måtte holde senga/ikke trene i 3 ukers tid. Og så var det påske rett etter det. Blitt en god del godis, men mye ski også - så alt i alt er jeg ganske fornøyd med påska.

 

Vet ikke sikkert hvor mye jeg veier nå, vekta til mamma (sånn gammel analog viser 62 kg) og av erfaring viser den litt for lite, så tipper jeg er 63,5 kg :) 1,5 over trivselsvekta gjør vel ikke så mye, men merker at jeg får litt hetta! MEN: jeg har jo tross alt gått opp 3 kg siden min laveste veiing da (som kanskje var litt i laveste laget da, tross alt :D)

 

Hmm... IKKE lett det her med å bo i kollektiv hvor man må tilpasse maten etter andre (studenter som ikke er så nøye på å spise sunt og som har lite penger), og det er ikke lett å holde kontroll uten vekt. Buksa i 27 passer fortsatt finfint, og det skal den fortsette å gjøre!!!!!!!!!!!

 

NEI, har nettopp forbrent et tonn med kalorier etter en 40 min løpetur og 3,5 timer med intenst hagearbeid, og jeg gleder meg til å komme tilbake til hverdagen (frisk) og trene. Trening er DIGG!!! Har fortsatt store planer om Oslo HalvMaraton i høst, så jeg tipper egentlig at treninga frem mot det gjør susen på hold-vekten-prosjektet :) Er det noen her som skal være med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Jeg er nå tilbake i Kristiansund og er klar til et sunnere liv igjen. Må bare få penger først - akkurat nå er jeg fullstendig prisgitt det jeg har...

 

Maten i dag:

Frokost: 2 brødskiver med norvegia. En kopp nescafe dobble mocha (72 kcal)

Mellommåltid: 1/2 avokado med rekesalat

Middag: 200 g fiskekaker, 1 potet, 1 gulrot og 1ss smør m/gressløk

Kvelds: 2 havreknekkebrød med brelett og sveitsisk ost

Div: 3 halve ts med honning og 3 små melkeskvetter i teen.

 

Trening: niks, ryggproblem... Håper det går over FORT!

 

Skal få skrevet inn matinntaket mer eller mindre daglig fremover - gitt at nettet ikke streiker igjen nå da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut til at det går bra for deg Camillok og det er jo kjempebra!!

 

Litt varisjon må en regne med men sålenge en følger med og ikke bikker en satt grense tror jeg det går helt fint.

 

Hvordan er ryggen da?

 

Her på vestlandet venter vi bare på akseregnet he he

 

God helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...