Gå til innhold

Trivselsvekta skal beholdes!


Gjest camillok

Anbefalte innlegg

Gjest camillok

Endelig flytter jeg inn her på Hold-vekten forumet!

 

Litt om meg: Jeg er en jente på 26 år, fortsatt student og har vært det i veldig mange år. Alle disse årene på skolebenken har ført med seg mye stillesitting og vekten har stadig vært stigende. Inntil en dag i mars 2009 hvor jeg innså i en forelesning at dersom jeg hadde blitt gravid hadde jeg måttet ta glukosebelastingstest i uke 26 fordi jeg var overvektig og tydeligvis en trussel for både meg selv og mitt hypotetiske ufødte barn. Med en BMI som nærmet seg 29 syntes jeg egentlig ikke at jeg var spesielt tykk, heller godt polstret over det hele. Jeg er av typen som legger på meg jevnt over alt, og jeg tror faktisk ikke at noen så på meg som "hun tykke".

 

Men jeg bestemte meg, jeg er bare 26 år, jeg har ingen barn jeg kan bruke som unnskyldning for noen kg ekstra og det er bare tull å være litt tykk når jeg kan være slank. Så derfor begynte jeg på den kronglete stien nedover 8. mars 2009. Da viste vekten 78,8 kg og kroppsmålene var som følger:

 

Bryst: 96

Liv: 81

Tykkmage: 99

Hofte: 103

Stuss: 107

Arm: 32

Lår: 63

Legg: 40

 

Siste måling viste andre tall, og vekta ligger på rundt 63 kg:

Bryst: 86 cm

Liv: 67 cm

Tykkmage: 81 cm

Hofte: 85 cm

Stuss: 95 cm

Lår: 55 cm

Legg: 36 cm

Overarm: 28 cm

 

Med omkring 16 kg mindre føler jeg meg som et nytt menneske, eller det vil si: jeg har funnet igjen meg selv. Deilig! Nå kommer kampen for å forbli slik! Tror nok den blir tøff, og jeg regner med å benytte meg masse av forumet her inne som hjelp. Ettersom det tar omkring 5 år før fettcellene faktisk dør og ikke ligger der klare for å suge til seg hver minste lille ting man putter i seg, regner jeg med at dette er den tiden det tar før jeg er rehabilitert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar
Gjest camillok

Kjenner at det er delig å ha lagt julen bak meg! Det har nok blitt litt for mye gode saker disse dagene, selv om jeg føler at jeg har holdt igjen en god del. Før jul viste vekta 62,7 kg, nå i dag var den 63,6 kg... Jeg ønsker vel egentlig å ligge rundt 62 kg, så jeg regner med at det blir litt mer ned-i-vekt regime før jeg begynner økningen.

 

Jeg ønsker å ligge mellom 60 og 64 kg resten av mitt liv, foruten eventuelle graviditeter selvsagt. Kan det gå???! Jeg er i hvertfall kampklar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

I dag hadde jeg bestemt meg for at jeg skulle på shopping. Og det ble det, fikk handlet meg 5 flotte kjoler, masse undertøy, tights, strikkakjole, et par langermede gensere, skjorte og et par magebelter. Veldig fornøyd, slag er gøy, og det er mye mer artig å bruke str 36 og S i stedet for 40-42 og L :-)

 

På det personlige plan fikk jeg avskjed på grått papir av han jeg har vært betatt av i et halvt år, og dro bort til ei venninne for litt trøst. Der ble det shillingsboller. Mange. Og en halvliter øl. Telte ikke bollene engang, de var veldig små, men nok kcal inneholdt de vel. Æsj. Lei meg, og orker ikke dårlig samvittighet for spisingen i tillegg.

 

Ny dag i morgen med prosjekt og SUNN mat :-) Har ikke tid til å sørge over gutter nå. Sånn er livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Prosjekt har vært hovedfokus denne dagen! Vekta viste 63,2 i dag, så den er tydeligvis på vei nedover igjen - vil jo gjerne bli kvitt julekiloen :D

 

Har glemt å kjøpe inn mat til middag, og har ikke tid til å gå bort til en åpen bunnpris, så i dag blir det rett og slett brødskiver til middag. Må komme meg på butikken i morgen, har ingenting i kjøleskapet unntatt skummet melk, pepper-kyllingpålegg og en edamer ost. Pleier jo å ha haugevis med ferske grønnsaker, frukt etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Takk for den Lille Trille, sikkert sant det der! Så lenge det blir med EN kveld med alt for mange shillingsboller og en halvliter, så sier jeg meg igrunn fornøyd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i forumet! Selv er jeg på straffekoloni, men kommer sterkere tilbake når jeg har kvitta meg med noen ulykksalige kilo som sneik seg på da jeg snudde ryggen til :D.

 

Så enig med LilleTrille2 angående gutter som rett og slett ikke er interessert. Det er så bortkasta tid og mye unødig stress, selv om akkurat det noen ganger er litt vanskelig å se før i etterkant :D. Dessverre følger ikke hjertet alltid den rasjonelle linja.

 

Ha en herlig uke! - skrulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Koselig at du kom innom for å si hei Skrulle! Så det hadde sneket seg på noen små ja, fint at du tar tak i det nå! Du har jernvilje, så du er nok hjemme her på rekordtid :-)

 

Det hjertet kan være foræderisk noen ganger, men i løpet av dagen har jeg henta frem hjernen, og skal stole fullt og helt på den en stund :D

 

Fornøyd med inntaket i dag, og har fått helt dilla på en vaniljete som jeg kjøpte i jula. Har gått ned noen kopper i dag kan man si! Men 2 liter vann også da, dere kan jo tenke dere hva jeg har gjort bortsett fra å lese i dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Joda, vekta var definitivt på vei nedover. 63,0 i dag (vekta vippa mellom 62,8 og 63,0 - har bare 200 g intervall). Jeg har en mistanke om at jeg kansje var nede i 62 kg en dag her før jul, men er nok straks nede i pre-jule-vekt :-)

 

Hadde beregnet at stipend og lån skulle komme i dag, så jeg shoppa bort alle pengene mine på lørdagen... Tenkte at jeg skulle la det være igjen et par hundre så jeg kunne få kjøpt meg litt mat om pengene ikke skulle komme idag likevel... Fortsatt mulighet med 16-overføringen, men i skrivende stund har jeg 2,48 på konto. Stusselig når man har lyst på fiskepudding og ikke har råd til det :-) Ser ut til at det blir brødskiver til middag i dag også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

I dag viste vekta: 62,6 kg!!!

 

Merkelig hvor fort det går å få av kg som har kommet på raskt... Noen dager med sunn mat, så vips, nede igjen :)

 

Kommer til å holde meg på lavt kcal inntak en liten stund til, planen var jo 62,0. Tenker i hvertfall frem til prosjektet er innelvert - det vil si ut denne uka her. Deretter planlegger jeg å begynne å øke så smått. Med en såpass mye lettere kropp er det jammen ikke mange kcal jeg skal ha om dagen dersom jeg er stillesittende :-( Regnet ut 1750 Kcal på kalkulatoren her. Så trening MÅ til! Gleder meg til å få tid til det igjen, det er så deilig å trene!

 

Hva er det de sier på GR? Øke med 100 Kcal annenhver uke? Ligger på ca 1400 nå, så da blir det økning til 1500 frem til 1. feb. Flytter til Kristiansund for praksis i 4 mnd da, så da blir det økning til 1600 frem til midten av feb, 1700 til 1. mars og 1800 til midten av mars. Blir nok litt festing og sånn, så jeg tenker at dersom jeg holder meg rundt behov uten trening til hverdags tåler jeg litt ekstra noen dager =) Om det blir mye trening og mye løping i gangene i Kristiansund får jeg vurdere å øke mer.

 

Hehe, herlig sammentreff: hvis jeg har økt ferdig til midten av mars har jeg brukt mer eller mindre nøyaktig 1 år på nedgang og økning til normal-inntak :-) Det føltes kanskje lenge da jeg startet, men jøss, så fort tiden går! Jeg er så GLADGLADGLAD jeg tok dette grepet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tittet litt på tråden din inne på ned-vekt og nå vil jeg gratulere deg med et stykk godt arbeid unnagjort! Herlig :)

Du virker veldig reflektert ifht til stabiliseringen også, så dette skal sikkert gå fint! Gleder meg til å følge deg fremover.

 

Og så var det meg. Tusen takk for kos hilsen! Jeg er per i dag 1,5 kg unna trivselsvekta mi. Jeg merker at det er fristende å flytte inn her allerede nå. Tankene er mer og mer fokusert på stabilisering. Og jeg er jo hoppende fornøyd med min nye kropp. Tenk, jeg er slank! Ingen vil vel heller se på meg at jeg mister 1,5 kg til. Men så var det det med å komme helt i mål, da. Jeg har liksom dette tallet i hodet. Så jeg jobber på litt til. Skal bla gå et siste kurs nå fra 12 januar. I mellomtiden får du holde av den fine hjørneleiligheten med gasspeis og nytt kjøkken og Merbau-parkett....ved siden av deg. Jeg har begynt pakkingen! Dessuten får vi også snart følge av min gode venn her inne- innen 2010- som er er ei riktig grom-jente. Oj, så bra vi skal få det her inne!

Viktig å ha et forum hvor vi kan dele erfaringer og blåse ut litt. For at det blir en jobb- det vet vi jo. Men den tar vi så gjerne. Og jeg sier som deg; jeg er så glad for at jeg tok tak i dette!!!

Gratulerer forresten også med flott vekt så fort etter jul. Nice!

 

Vi sees ganske så snart, camillok! I mellomtiden får du passe på kåken min!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Selvsagt! Alltid koselig med nye naboer! Og det er jo tross alt viktig med fin leilighet og gode naboer når man skal bli bofast en stund...

 

Har vært å sjekket ut Innen også, har jo sett nicket her og der, og det er jammen ikke mye igjen for hennes del heller! Fy fader, vi er flinke! Men skjønner veldig godt det der med å ha satt seg et mål. Imidlertid er det viktig å huske på at dette målet ble satt i en tid da vi ikke helt visste hvordan det kom til å bli. Selv hadde jeg som mål med 60 kg, men har innsett at da blir jeg nok litt for tynn, føltes litt som et nederlag å si at nei, 62 kg er MIN vekt...

 

Pussig det der, gikk ned i 2003 også, da til 58 kg. Har fortsatt vekt og cm-mål fra den gang, og jeg er faktisk litt smalere i midjen med eksakt samme mål på resten av kroppen nå med 62,5 kg som den gang med 57,8... Hva har skjedd? Mer muskler kanskje??? Så jeg er fornøyd nå, men har tatt meg litt f... på å i hvertfall nå 62,0 siden jeg "gav" opp 60. Selv om ingen kommer til å se forskjell på 500 g noen gang. Den vekta gjør oss litt surrete av og til!

 

Takker for gratulasjoner med nedgangen, det varmer. Jeg HAR vært flink. Skikkelig flink også! Vanskelig å si sånne ting til seg selv synes jeg... Og nå gjenstår den vanskligste biten - slank og lekker resten av livet (vel mindre lekker blir man vel etterhvert :))! Gruegleder meg, og hva kommer til å skje? Forhåpentligvis INGENTING! Det der er en vanskelig greie, man får så mye belønning under nedgangen, hva skal være motivasjon for å holde vekta??? Tenker å innføre et slags belønningssystem. Forslag?

 

Vi sees snart Soleia! Klemklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

I dag 62,4 kg. Det er det laveste jeg har sett på en digital vekt siden 2003 :) I alt det her kcal-kalkulator styret som oppstod her tidligere i dag tenkte jeg å prøve ut jeg også. Har nok spist litt i det minste laget i de siste dagene, ligger mellom 1200 og 1400. Men så var det jo desto mer i jula da, så tenker at noen få dager med litt lite går vel også bra! Har egentlig kuttet ut veiing og registrering en god stund, føler jeg har grei kontroll uten. Har rett og slett glemt at jeg har spist ett brødmåltid mindre de siste dagene!

 

Jobbe videre nå, skal ha telefonmøte med veileder i morgen tidlig, og skal jobbe med prosjekt frem til det - og etter det er det "natta"! Tror desverre han har dårlige nyheter å komme med, jeg har ikke tenkt på at jeg må ha en statistiker til å se over arbeidet mitt før innlevering, og det er på mandags morgen! Ikke får jeg det helt til heller, så nå er jeg sliten og oppgitt. Har jobba 15 timers dager siden 1. nyttårsdag (med unntak av shillingsbolleseansen :-)) og kjenner at motgang ikke takles spesielt bra. Nå har jeg 4 timer på meg til å skrive metoder, det skal nok gå bra! Ikke annet å gjøre enn å ta seg sammen og jobbe på! Kanskje jeg til og med får tid til å være litt sosial på lørdagskvelden? Men det er godt mulig det blir min første stryk i løpet av min meget lange studiekarriære. Uff, måtte det ikke være et dårlig tegn, nå er det jo bare dette prosjektet, en eksamen i samfunnsmedisin og avsluttende eksamen igjen. Og DEN vil jeg stå på :-)

 

Jepp, det var nattens hjertesukk fra meg. Hadde jeg skrevet like mye på artikkelen som jeg har her inne hadde jeg vel vært i boks nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Etter tilbakemelding på statistikken i oppgaven min ser det ut som om noe har gått galt, og jeg må jobbe litt mer med det. Fikk snakket med fakultetet i dag morges, og jeg har nå fått innvilget utsettelse til den 29.01. Skolen begynner med lange dager nå på mandag, så får ikke mye tid til å jobbe med prosjekt i tillegg til skolen, men jeg kommer til å gjøre så mye som overhodet mulig av forarbeid nå i helga. Tror det går den rette veien, og kjenner meg 10 kg lettere nå som jeg kan senke skuldrene og bare kose meg med prosjektet i stedet for å jobbe ræva av meg!

 

Yes, nok om det, vekta var stabil i dag, så da er vel alt ok. Må jobbe med å få snudd døgnet tilbake igjen, skole fra 8-4 på mandag blir en ny hverdag :) Egentlig bedt i bursdagskalas på lørdag, men tror kanskje jeg rett og slett skal stikke på besøk til ei venninne og klippe ut stoffet til kjolen. Er sliten, og det fortoner seg som mye hyggeligere å styre på med litt klipping mens man drikker light-brus og skravler :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Så koselig at du følger med! Tror det var lurt med den utsettelsen, i går var en helt merkelig dag, dagen før likeså:

 

Onsdag: -> Jobbet til ca 09.00, sov til 17.00, Jobbet ->

Torsdag: -> Jobbet til 11.30, sov til 21.30 (!), leste bok, sov fra kl 04.30 ->

Fredag: -> Våknet kl 12!!!!

 

Å våkne klokka 12 på formiddagen må vel kunne sies å ha lyktes med å snu døgnet tilbake igjen - spesielt når jeg la meg omtrent på samme tid som jeg våknet dagen før! Har altså sovet ekstremt mye det siste døgnet (ca 18 timer), og jeg kjenner meg som et nytt menneske nå!

 

Har spist ekstremt lite mens stresset har stått på som verst (ca 1200 Kcal), og i natt fikk jeg plutselig ekstremt lyst på smågodt. Jeg kledde godt på meg (er nok kaldere enn 20 minus nå) og gikk på bensinstasjonen i ens ærend for å kjøpe smågodt (klokka 01.30 eller noe). Av en eller annen pussig grunn var shell-stasjonen plutselig stengt, så da gikk jeg videre til 7-eleven, og da den plutselig også var stengt begynte hysterien nesten å ta meg... Kan ikke fatte og begripe det - jeg SKULLE på død og liv ha smågodt. Jeg som ikke er spesielt glad i det engang... Sist jeg spiste det må ha vært en eller annen dag før jul, typisk på juleshopping hvor blodsukkeret var blitt superlavt, og jeg bare trengte en 3-4 ting for å overleve innspurten av handlerunden!

 

På vei tilbake fra 7-eleven var i hvertfall shell åpen igjen, og jeg kjøpte meg 250 gram med godteri, tipper ca 150 med sånn klissegodt, og ca 100 med sjokoladeting. Jeg forbannet meg på at jeg skulle spise ALT selv om jeg regnet med at jeg kom til å bli kvalm - med tanke på at jeg kom til å huske det til en senere anledning :) I hvertfall ble det i løpet av de 6 timene jeg var våken i går kveld/natt: 2 brødskiver med majones og skinke samt 250 g smågodt + to kopper te og 1 liter vann. Totalt 1450 Kcal. Jeg ble selvsagt kvalm av godteriet, og stablet meg i seng etter å ha fortært den siste tingen hvor jeg sovnet sporenstreks.

 

I mine egne øyne er dette på et vis helt vanvittig, men mulig det var kroppens måte å si ifra om at den hadde jobbet altfor hardt på alt for lite for lenge, og KREVDE det mest kaloririke den kunne få + søvn. Vet ikke jeg... Blir i hvertfall kvalm bare av å tenke på smågodt, og er klar til å jobbe med prosjekt uten å ha skuldra oppunder ørene :-) Har tenkt til å spise 1600 Kcal i dag!

 

Vekta klokka 12 var forøvrig uforandret fra de siste to dagene - 62,5 kg (vekta vippet stadig mellom 62,4 og 62,6)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ser at du er innpå så da skal jeg sende en hilsen. jeg både "griner" og ler over studenten. Huttetu. Mye jeg hadde glem fra den tiden. Huff, vanskelig oppgave, guttegreia gikk i vasken, dårlig råd.... Men for en gammel kjærring som

meg må jeg bare si at det ser jo småsjarmerede ut også. Det er jo en kort periode og i etterkant en gullalder!

Du har vært kjempeflink. Og som lege er det jo en kjempekompetanse å vite hva det er å slite med overvekt. Jeg har en lege som skjønner det problemet og det er helt uvurderlig. Han har til dags dato aldri bedt meg om å gå ned. Hverken i svangerskap eller ellers. Supert. Hvem overvektig vet ikke at en burde slanke seg? I alle fall oss jenter! :)

Du får ha lykke til med oppgaven. Jeg har fått presentert endel godbiter av utvalget av medisinstudenter av familiens unge. Som en annen sa til deg, nå kan du jo hygge deg en tid med de som ser på deg, og det er sikkert flere! Ellers finnes det jo andre fakultet;)

Mvh Steg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

 

Jeg blir alltid mer intenst sulten når jeg jobber fullkonsentrert over lenger tid. Tipper hjernen svir av noen kalorier ekstra (eller at jeg glemmer å spise). Du skal se det var en eller begge av de tingene som skjedde deg også.

 

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillok

Har sett nicket ditt her inne fra tid til annen! Tviler ikke på at jeg kommer til å se tilbake på studietiden som en gullalder, men at det bare er en kort periode er jeg neimen ikke så sikker på. Totalt 9 år på universitet, når jeg er ferdig har jeg igjen under 40 år som arbeidsfør gitt at jeg jobber til fylte 67. Så 20 % av arbeidsfør alder er jo en god del... Uansett - jeg er klar for å bli ferdig, lei nå!

 

Hehe, ut i fra det jeg ser i speilet så går jeg nesten ut ifra at det er noen som titter :), og jeg skulle gjerne ha frekventert andre fakulteter mer... Vi har en tendens til å holde oss for oss selv nede på St. Olavs, og jeg er slettes ikke så sikker på at jeg vil ha en lege... Får legge meg ut i bikini i høyskoleparken til våren :) Hehe, nå skal vi ha eksperter i team, da møter vi kanskje noen kjekke siv.ing gutter! Eller noen trivelige siv.ing jenter som kan introdusere oss. Har forsåvidt ikke noe i mot leger heller, mulig det fins kjekke turnus/ass leger på Kristiansund sykehus???

 

Nei, nok guttefjas, har tenkt en del over det du sier Steg, om fastlegejobben og overvekt. Jeg er absolutt ikke så sikker på at det å ikke nevne noe om det er legens rette innstilling til problemet. Dette er selvsagt meget individuelt, men jeg har også møtt mange som er skuffet over at fastlegen ikke har nevnt noe om overvekten. Jeg er vel av den oppfatning at fastlegen burde brukes mer som en ressurs i forhold til å gå ned i vekt - når overvekt er så viktig for helsa synes jeg det er forkastelig at ikke det er mer fokus på det. Ikke at jeg mener fastlegen skal si: du er for tykk og bør gå ned 30 kg, men å ta det opp på en fin måte, samt prøve å motivere til å gjøre noe med problemet. Her er det viktig at fastlegen videre følger SKIKKELIG opp, gjerne med konsultasjoner hver 2-3 uke. Mange ting som følger med overvekt - ofte også mer mentale problemer som gjerne dukker opp under en slik prosess. Det er viktig at noen som har kunnskap om hele mennesket tar del i denne prosessen, og legen burde være mye viktigere enn de er i dag.

 

Hvorfor ikke gå til legen hver 14 dag, veie seg, måle seg, snakke om hva som har vært bra de siste 14 dagene, hva som har vært dårlig, etc? Har møtt flere leger som mener at vi burde ta på oss denne rollen i større grad, spesielt legene ved fertilitetsklinikken. Det fins riktignok tiltak for de som har meget stor overvekt, nylig ble obesitasklinikken opprettet her i Trondheim, men hva med alle de som ennå ikke har fått så store problemer men som trenger hjelp? Jo, selvsagt er den aller viktigste faktoren for å gå ned i vekt å faktisk VILLE det av hele sitt hjerte, men det føles nok temmelig uoverkommelig for mange - spesielt dem med stor overvekt.

 

Synes at dette er et meget interessant tema, og noe jeg kunne ha tenkt meg å jobbe med senere i livet... Av den grunn så leser jeg mange tråder på alle de forskjellige forumene for å komme litt inn i tankeprosessen blant de som vil ned under 10, 20-20, 30-40, over 40 etc. Jeg synes det er en fin tanke at jeg kanskje en dag i fremtiden kan hjelpe folk ved å ha lest på disse sidene :-) Mener selvsagt ikke å være en sånn tullelege som mener alle bør ha en BMI på 21, husker godt han ene legen vi hadde som underviser i allmennpraksis det første året her på medisin: jeg veide da ca 67-68 kg, BMI rundt 25. Han så på meg granskende og sa at han syntes jeg burde gå ned noen kg... Herregud, jeg brukte str 38 i klær og var absolutt ikke tykk. Tror kanskje dette var en bidrager til at vekten faktisk økte enda 10 kg, jeg var jo tykk likevel... Denne samme legen var meget dyktig og hyggelig mot alle sine pasienter som trente mye - spesielt aktive idrettsutøvere, mens han tydelig ikke likte folk som var tykke, hadde ryggproblemer e.l som ikke var ute på joggetur minst 4 ganger i uka. Kjenner jeg blir forbannet bare av å tenke på den idioten, og jeg synes oppriktig synd på alle pasientene hans som ikke trener.

 

Oppsummert: Jeg er for vektnedgang og trening på resept - mot at legen virkelig stiller opp, oppmuntrer, tar i mot oppturer og nedturer og bryr seg!!!

 

Det her ble langt, men jeg synes det er et meget interessant tema. Hva tror dere andre? Er jeg på god vei til å trampe skikkelig i salaten her? Med begge beina helt opp til halsen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg Camillok !

 

Fastlegene bør så absolutt si ifra mer når han ser at overvekt utvikler seg. Jeg synes også at skolelegene bør komme mer på banen, det er jo så grusomt vondt og se alle de overvektige barna. Da må foreldrene dras inn også selvsagt.

 

Trening på resept er så absolutt en løsning, men da må de pasientene også følges opp sånn at de virkelig trener og legger om kostholdet.

 

Og så må det bli billigere sunn mat, ikke bare potetgull og pizza på tilbud! Mer fokus på sunn mat som alle kan like. Ut med junkfood! Herregud, unger er jo oppvokst på grandiosa og mcDonalds! For overvektsproblemer på TAS MED ROTEN! Starte tidlig å få en sunnere hverdag!

 

Min fastlege sa ingenting om min overvekt, hinta bare litt kanskje. Og så pluttselig måtte jeg begynne på blodtryksmedisiner. Hadde han pressa mer på, så kanskje ting hadde gått anderledes?? Da jeg var på vei nedover og kutta ut de var han fornøyd. Men alt var jo min fortjeneste, ikke noe press fra andre.

Så hvis du blir legen min engang Camillok, og jeg nærmer meg 100 kg igjen, så SI IFRA! SPARK MEG I RÆVA! (Ikke bokstavelig kanskje..) Og spør meg HVORFOR jeg har gått opp igjen. For det er alltids en grunn for ting. Jeg hadde mine grunner den gangen, og de grunnene kan komme tilbake. Spør gang på gang - så får du et svar tilslutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes "mat" som potetgull, sjokolade, brus og desslike lunne ha vært skattelagt HARDT.

Det er tilleggsavgifter på alkohol og tobakk, så hvorfor ikke på tomme kalorier? Fint for statskassen, fint for folkehelsa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...