Gå til innhold

Jente rundt 20 år, ned 10-15 kg?


Gjest 22jente

Anbefalte innlegg

Skal ned 10-15 kr før sommerferien. Veier nå 82 kg. Er det noen som har samme mål og vil være med å motivere hverandre, enten med flere her eller med ei på private meldinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar
Gjest Veronica85

går du på kurs, eller er du bare flink på egen hånd? Jeg går ikke på kurs, skal klare det her på egenhånd, men med hjelp fra fastlelegen min. Så jeg skal til kontroller hos han hver 14. dag og det er jo en liten motivasjon i seg selv. kan ikke komme dit og ikke ha gått ned noe :D

Hva gjør du som trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg går ikke på kurs nå, men er nettopp feridig med et, gikk ikke ned så mye jeg hadde håpet. Nå tenker jeg å prøve å gå ned uten kurs for det er så dyrt:S Det jeg har gjort av trening i høst har mest vært gå turer og litt fjellturere. Tenker å få noen med meg å begynne på treningssenter nå. Du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest plulakken

Jeg er 21 år gammel og skal ned et sted mellom 15 og 20 kg.

Har aldri gått på noe kurs, og vil i første omgang prøve uten, men kunne trengt noen til å motivere og pushe meg litt ekstra :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg er 24 år, og har gått på kurs i fjor - gått ned 12 kg. Nå går jeg bare å veier med på drop-in-kurs, og trenger derfor litt ekstra motivasjon! Planlegger å gå ned hvertfall 12 kg til - det klarte jeg fra januar til Påske i fjor!

 

Siste veiing veide jeg 79.1, men jeg har sikkert gått litt opp i julen... :D

 

Er det ok at jeg henger meg på med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marilyn87

Jeg er 23 rett rundt hjørnet, og skal ned 15-18 kg.

Slenger meg gjerne med her hvis jeg får lov :D

 

Begynte i dag. Uten kurs. Kurs har jeg rett og slett ikke råd til akkurat nå...

 

Men jeg registrerer mat og trening her inne, så håper på å få det til likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest taralond

Jeg er 18 år, og jeg har planer om å gå ned 15 kg, vet ikke om jeg klarer det til sommeren, men det er målet mitt!

Jeg vet hva jeg skal gjøre, med trening, mat og drikke, men syns det er så vanskelig å legge seg unna godteri. Er det noen som har noen gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica85

Taralond: Jeg tror du klarer 15 kg innen sommeren. Sett deg små delmål på veien. Noe å jobbe mot, som du vet er oppnåelig så vil motivasjonen øke i takt med vektreduksjonen din.

Når det gjelder godteri delen, så tror jeg det lureste er å bytte ut alt godteri i huset med for eksempel frukt. Hvis du ikke klarer å la det ligge i skapet, så hiv det heller ut så er ikke fristelsen så stor. Og skulle du få lyst på godteri, så skjær heller opp litt forskjellig frukt, grønnsaker og kos deg med det i stedet. Men husk at det er kalorier i frukt også, så greit og kanskje ikke spise for mye. Jeg tror du kommer til å klare det veldig bra. Bruk forumet flittig, jeg tror nok du vil finne mye støtte, motivasjon og forståelse fra de fleste her. Jeg syntes det er lettere å snakke med de her inne om vekt, mat, trening, kalorier og sånne ting enn de nærmeste rundt meg som ikke har samme problem.

 

Lykke til iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips jeg fikk av kursholderen min var å tenke at dersom jeg tar en sjokoladebit vil de neste 5 eller 10 smake akkurat det samme som den første! Dersom du er på besøk å får godteri prøv å vent så lenge som mulig før du spiser og bruk lang tid på å spise den biten du unner deg. Jeg selv har også ofte trang til å spise godteri, men i det siste har jeg blitt mer bevisst og prøver å tenke hva sjokoladen gjør med kropppen min, men også hvor lenge jeg må gå/jogge tur for å forbrenne den sjokoladen. Det kan ofte hjelpe meg hvertfall. Når jeg klarer å holde meg unna får jeg ikke fult så dårlig samvittighet om jeg unner meg selv en sjokoladen en skjelden gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest taralond

tusen takk for gode råd :) Det vil nok hjelpe, jeg må nok bare øve opp viljestyrken min. Det er ikke alltid like lett når man henger rundt med folk som kan spise masse godteri, og ikke legge på seg, og de alltid spør om man vil ha. Der kommer viljestyrken inn!

Ett av mine mål er å kunne klare å sitte med godteri i stua, uten å spise :) Da vet jeg at jeg kan kontrollere viljen min i allefall.

Og nå har jeg meldt meg på Aktiv Spinning-kurs, så nå blir det stell på sakene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cecilie5

Hei :)

 

Vil gjerne slenge meg med dere.

Vil gå ned ca 5-8 kg, og ellers stramme opp kroppen.

Sliter med motivasjon, så hadde vært kjekt med flere sammen så man kan pushe hverandre, og komme med gode råd.

 

22 år

167 høy

ca 61,5 kg

 

Målet mitt er rundt 54-57 kg, men viktigste er å få strammet opp kroppen, samt få en sunnere livsstil med trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Igjen Alle sammen,

 

I dag har vært en bra dag, treningsmessig! 3,4 Trimpoeng!! Yoga og Styrke 1 2 timer. Men ble poselasagne til middag.... ikke helt bra, men endte opp på ca. 500 kcal. Tok hvertfall masse salat til!

 

hvordan har det gått med dere andre så langt denne uken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica85

Jeg har hatt min første veiedag idag og har gått ned 1,8 kg, og det er jeg kjempe fornøyd med. Er nok bare et engangstilfelle at jeg har gått ned så mye, sikker mye vann og sånn som er borte. Treningen går det også veldig bra med. Skal på spinning og body pump i kveld og gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marilyn87
Jeg har hatt min første veiedag idag og har gått ned 1' date='8 kg, og det er jeg kjempe fornøyd med. Er nok bare et engangstilfelle at jeg har gått ned så mye, sikker mye vann og sånn som er borte. Treningen går det også veldig bra med. Skal på spinning og body pump i kveld og gleder meg :)[/quote']

 

 

Gratulerer så mye med nedgang! :)

 

Jeg har veiedag på mandag, og jeg vet ikke helt om jeg gleder eller gruer meg.

Men jeg har vært flink denne uken. Trente mandag, onsdag, og skal trene i dag. Har holdt meg til ca 1700 kalorier hver dag. En dag var jeg oppe i ca 1900 og noen dager har jeg vært under 1700, men har hvertfall vært langt unna forbruket mitt.

 

Så jeg håper på å hvertfall ha gått ned NOE.

 

Eneste usunne jeg har hatt i meg er et glass Pepsi Max, og vaniljekesam. (Vaniljekesam ligger inne her som ja-mat, men er vel ikke å regne som sunt, eller? )

 

Håper alle får en super helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har klart å gå ned så mye på en uke, det må være supermotiverende. Imponert over at du klarer å glede deg til å trene, jeg sliter med motivasjonen der, og gruer meg nesten litt før hver gang. Men det er sykt deilig når det er over!

 

Jeg skal ut i helgen, men har bestemt meg for å bare drikke en flaske vin. Og ikke noe snacks eller godteri på vorspiel eller fastfood som nattmat. Tar heller en eller to brødskiver når jeg kommer hjem. Det hjelper faktisk mye å planlegge og bestemme seg for hva man skal spise og drikke før man skal ut en kveld - Da er det av en eller annen grunn lettere å holde fast på prinsippene sine når man er litt bedugget!

 

Ha en fin helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med nedgang! :)

 

Jeg har veiedag på mandag' date=' og jeg vet ikke helt om jeg gleder eller gruer meg.

Men jeg har vært flink denne uken. Trente mandag, onsdag, og skal trene i dag. Har holdt meg til ca 1700 kalorier hver dag. En dag var jeg oppe i ca 1900 og noen dager har jeg vært under 1700, men har hvertfall vært langt unna forbruket mitt.

 

Så jeg håper på å hvertfall ha gått ned NOE.

 

Eneste usunne jeg har hatt i meg er et glass Pepsi Max, og vaniljekesam. (Vaniljekesam ligger inne her som ja-mat, men er vel ikke å regne som sunt, eller? )

 

Håper alle får en super helg :)[/quote']

 

 

jeg syntes ikke du akkurat skal være lei deg hvis de eneste uskeielsene du har hatt er pepsi max og vaniljekesam! :) Pepsi max er det bare 1 kcal pr halvliter, dvs omtrent ingen energi i det hele tatt å forbrenne. Min kursleder mener at dette er helt ufarlig. (selv om folk har forskjellige meninger om estoffer etc.) Og vaniljekesam er godt og utrolig magert og! Du har vært kjempeflink som har valgt disse to som dine ting å kose deg meg, du har spart mange kalorier! Heia deg!

 

Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også veiedag i dag og minus 1,2 kg er jeg kjempefornøyd med.. Vekten har stått i ro lenge nå, men endelig har den løsnet:D Håper alle får en god og sunn helg:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronica85

22jente: Så bra at det endelig løsner litt. Må være frustrerende når vekten står stille.

 

Vi skal også på fest i helgen. Er bedt i bursdag i morgen, men jeg har ikke tenkt til å drikke. Da kan jeg heller kjøre og unne meg litt pepsi max :)

 

Håper alle får en super helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ei jente på 19 år, som veier ca 80 kg, og skal ned 10-15 forhåpentligvis før sommeren. Gikk ned masse høsten 2008, men nå har vekta stått stille et års tid, og jeg har bestemt meg for å sette inn et kick igjen.. Tenkte at å være med i et slikt forum vil motivere meg litt.. Virker som det er mange motiverte sjeler i gang, og det er til stor motivasjon for meg. Når andre kan, så kan vel jeg også? :)

 

Startvekt: ca.80 kg

Høyde: 170 cm

Mål: 65 - 70 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest taralond

Jeg har også hatt en bra uke! Eneste utskeielsene mine har vært en mørk sjokolade (Bocca) i dag og en pepsi max :) jeg klarte å si nei til godteri i går! Jeg er så stolt av meg selv :) Og så trente jeg pilates på onsdag. Det var utrolig slitsomt, men digg. Har veiedag på mandag, så nå er jeg veldig spent.. Har også jobbet i helgen, og da har det blitt en del tunge løft og litt svetting.. Håper det viser seg. Og nå har bilen dødd, så nå blir det mer gåing. Det kan jo bli bra.

Ønsk meg lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThErEsE89

Hei hei,

er en jente på 20 år, som skal ned 15-20 kg, altså en del!

Ser at dere er godt i gang og håpet jeg kunne slenge meg på her for å få litt motivasjon?

Tenker å ha veiedager på mandager. Jeg gikk på kurs for noen år siden, men nå har altså alt lagt seg på igjen, pluss litt til, men denne gangen skal jeg klare det, og bli nede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...