Gå til innhold

Jente rundt 20 år, ned 10-15 kg?


Gjest 22jente

Anbefalte innlegg

Gjest Sommerslanktherese

Hei alle sammen! Jeg prøver også å gå ned 10 kg før sommeren. Begynte 4.januar 2010 og har gått ned 3 kg til nå, jeg syns selv at dette er litt lite og at det går veldig sakte. selvom jeg har gjort om matvanene mine og begynt å trene regelmessig. Kanskje noen av dere vet grunnen til at det går så sakte? :S

 

Akuratt nå så har det stoppet opp, har ikke gått ned på en stund, og begynner å miste motivasjonen til å klare dette til sommeren.

 

Trenger litt hjelp her, hehe..

 

Hilsen therese

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Hei.

 

Leste litt i tråden her, mange bra innlegg :D Er det greit jeg henger meg på?

 

Er 179 og holdt på siden jul med vekt ned gang. Startet på 81 kg og er nå ned i 78,4 kg. Ikke så mye vekt ned gang, men kiloen har egentlig ikke begynt å gå av før februar, så er egentlig fornøyd. Har gått ned over 20 cm til sammen. målet er 70 kg innen 14. juni, sommerferie. Må forbrenne ca. 3500 kcal på trenign hver uke for å nå målet, pho...

 

Så at det var en del innlegg og spm om alkohol og at mange fokuserer på de ekstra kaloriene ved inntak av alkohole.

Det som også er viktig å tenke på angående alkohol, er virkningene den har på kroppen. Når man kommer over en viss promille, ca. 3 enheter, begynner leveren å prosessere mer og mer alkohole og mindre og mindre av andre ting som f.eks fett. Det vil si at forbrenningen går ned.

I tillegg vil en treningsøkt du legger til en dag du drikker ha mindre effekt enn en treningsøkt lagt til en vanlig dag, dette fordi alkoholen minsker ettereffekten av trening, blant annet med tanke på forbrenning. Hvis man ser på dagene etter "fylla", er det absolutt ikke vits å trene dagenderpå. Kroppen har rett og slett ikke kapasitet til å gjøre annet enn å prosessere alkohol dagenderpå. Så den dagen kan dere ta fri.

Når det gjelder veiing etter alkohol er det bare å vente, i hvertfall en halv uke etter på, for å få korrekt resultat.

Så selvom det er mindre kalorier i kanskje i sprit blandet med light brus ( vet ikke om det er det, men hører mange si det), så har dette høyere alkoholprosent, og har derfor raskere effekt på leveren og er derfor værre i forhold til slanking.

Disse effektene av alkohol gjelder for når du har vært på "fylla", og ikke etter ett par øl eller glass vin.

 

Av og til må det uansett være lov til å sleppe ut håret uten å tenke på kalorier og slanking, men det kan jo være greit å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...