Gå til innhold

Offff, en gang til.... Hvor er motivasjonen???


Gjest alolla

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 27 år.

Hele mitt liv var jeg overvektig, men da jeg var 19 fikk jeg nok og begynte på Grete Roede kurs. Gikk vel to kurs før jeg tok det alvorlig, men etter det gikk jeg ned 35kg (fra 89 til 54). Har de siste årene lagt på 59kg med et sunt kosthold og regelmessig trening. Er 165 høy, og trivdes godt på 59kg :)

Så ble jeg gravid.. VAr veldig flink de første månedene, trente og gikk til og fra jobb hver dag med vekter på bena (ca 1 time gange daglig).. Men så kom den varme sommeren og jeg va 6mnd gravid, det ble plutselig veldig tungt.. Begynte og å skeie litt ut med maten.. Veide 81kg da jeg fødte i september.. Har gått ned til 72, men uten å ha gjort noe..

Er såååå lei av å slanke meg, vet hvor hardt det er, vet ikke om jeg orker en gang til, selv om jeg har såååå lyst og føler meg ikke vel i det hele tatt akkurat nå.. Like ikke å gå ut, har ingen klær som passer men vil ikke kjøpe nye heller for jeg vil ikke innse at jeg er større nå..

Alle sa at kiloene bare renner av når man ammer, ingen som har rent av meg.. Det jeg har gått ned gikk jeg ned rett etter fødsel.. Vekten har stått stille den siden september..

Har medlemskap på SATS, men sånn et tiltak å komme seg dit.. Sååå sliten av lite søvn, dårlig kost..

Og nå er det så kaldt at jeg ikke kan gå ut med bebisen på trilletur heller..

 

Noen andre som har opplevd det samme? Eller kanskje bare mangler motivasjon som meg? Kanskje vi kan motivere hverande?

Jeg har et ønske om å være tilbake under 60tallet til juli.. Håper det går..

Noen som er med?

Kommmer med mål og vekt her etterhvert hvis noen joiner meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei!

 

Ville bare si noen ord til deg jeg :-) Først gratulerer med å ha tatt første skritt. Nå er du allerede i gang. Det er oppe i hodet det starter. Skjønner godt at du er sliten og ikke er helt sikker på om du har ork til å sette i gang med dette her. Men faktum er at det ikke behøver være et ork. Det er jo som du sikkert vet bare en overgangsfase. Arbeidet er jo å komme inn i en rytme, en livsstil. Når man har kommet inn i det går det jo ganske av seg selv.

 

Dette er noe du skal gjøre for deg selv. Jeg tror egentlig det blir vanskeligere jo lengre man venter med å ta tak i det. Men starter du nå vet jeg at du ikke kommer til å angre. Bare tenk på hvor godt det blir om et halvt års tid, og du er tilbake der du vil være :-) Det er vel ingen vits i å utsette det.

 

Vi er ganske mange her inne som ammer og skal ned i vekt. Vi har også nylig startet opp en rapport-tråd der vi skal rapportere inn vekt hver uke. Du må gjerne slenge deg med :-) Trådene heter:

 

Ammer og vil ned i vekt! Andre?

Ammer og vil ned i vekt. Rapporttråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...