Gå til innhold

Jeg vil, jeg VIL, men får jeg det til?


Anbefalte innlegg

HURRA!!! Så bra!!! Det er jo kjempeframgang! Null problem nå med de siste to kiloene før reisen. Jeg skal veie meg i morgen tidlig, men spørs om det viser noe ned denne gangen heller. Har besøk av tanten, og da pleier det jo å gå litt opp istedet for ned, selv om man har vært aldri så flink...

 

Stå på videre!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ja den tanten den tanten ;) Men hvis du da går ned så vet du jo at det viirkelig er bra, ikke sant :(

 

 

Jeg er så fornøyd med kg og ja, jeg har store håp for de neste to kg jeg har som mål før vi reiser. Det er nøyaktig tre uker igjen og det ville vært så utrolig deilig å kunne ta på meg badedrakt pluss diverse andre lette sydenplagg uten å føle at magen kommer før resten av meg. Vet jo at det er mange, mange, *stønn* så mange kilo til jeg kan se bra ut i bikini / badedrakt, men alt monner slik som jeg har følt meg til nå. Og ikke minst selvtilliten når jeg vet at jeg er på rett vei. Tenker jeg skal prøve å være flink i syden også.. selv om jeg kommer til å kose meg og ikke akkurat telle kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det gått i helgen da, mammo? Har du klart å holde styring på kcal og mat pluss godsaker? Jeg har fått litt hjelp denne helgen. Har vært en del på besøk hos familien som støtter meg fullt ut. Det har gått i kyllingfilet, indrefilet av svin, grønnsaker, ris og salater. Synes det er utrolig godt at de tenker sånn på meg og ønsker å oppmuntre meg på den måten.

 

Jeg har også hatt fri fra småen i helgen så jeg har rett og slett brukt tiden til meg selv og hvilt ut. Ikke ofte jeg har den muligheten, nesten så jeg kjenner meg som et nytt menneske. Utrolig deilig ;)

 

Jeg er så spent på veiedagen din imorgen. Skal krysse fingrene for deg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det har gått bra i helgen. Men tror også jeg har spist for lite -fortsatt. Ahrg! Men det er ikke bare enkelt å få tid til å spise hele tiden heller! Sånn som i dag. Skulle være forsanger på et formiddagsmøte, og sto opp en time før jeg skulle gå. Var klar på lydsjekk kl 10, og var ikke hjemme igjen før ca kl 13. Rett på middagslaging, og spiste middag kl 14 (5 timer etter sist matinntak..) og da blir jo hele dagen forskjøvet og tullete... Og nå i kveld har jeg brukt 4,5 timer bak symaskina og sydd en bæresele til kusina mi (bilde på mammo.no) og da glemmer jeg jo helt mat og drikke...

 

Var jo på trening i går, og det kjenner jeg kjempegodt i dag!! Skrekk og gru, så dårlig form jeg er i!! :s

 

Nå skal jeg stupe til køys og krysse fingrene for en positiv opplevelse på vekta i morgen... Og satser på at kroppen er klar for en ny treningsøkt i morgen kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag viste det ned 600 gram på vekta! Ikke så mye som man hadde håpet på, men det er da ned, i det minste. Har to magemål, et på det breieste og et på det smaleste. 3 cm ned på det breieste, og 4 cm inn på det smaleste. -Eller var det motsatt? Skrev det ikke ned, for det er bare sånn jeg noterer meg bak øret...

 

Jaja. Brette armene opp for nok en treningsøkt litt seinere i dag. Er så støl i nakken på venstre siden. Håper det gir seg snart, altså, for det er vondt å snu på hodet. Lite moro når man kjører bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei mammo!

 

Ned 600 gram er jo supert! Og med 3/4 cm rundt magen så merker du jo at det går rette veien :( Kjempeglad på dine vegne!

 

Hvordan gikk det med treningen igår da? Jeg begynner jo imorgen så jeg kjenner at det bygger seg opp litt spenning i meg. Er så utrolig sliten etter en lang arbeidsdag at jeg har litt problemer med å se for meg at jeg skal trene. Men jeg må jo bare begynne nå hvis ikke er det nok mulig at jeg aldri klarer å gjøre det. Vet jo at det blir bedre etter noen uker, men vet også at det er tøft i starten. Ikke så rart når lenge ubrukte muskler får sjokk ;)

 

Jeg klarer meg faktisk forbausende bra i matveien for tiden. Det var liksom begynnelsen som var tøff og så har det på en måte blitt litt vane igjen. Og sunn mat er jo faktisk kjempegodt. Spesielt nå som smaksløkene mine er avvent ifra for mye salt, søtt og fett.

 

Hmm, kanskje nakken din er vond etter all syingen også? Vet ikke hvordan du har plassert symaskinen, men kan tenke meg at det tar på med timesvis sying.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, du har jo forsåvidt rett. Syingen foregår i litt feil sittestilling... Men må nok skylde litt på treningen også.. Treningen i går gikk veldig bra! Klarte 931 kalorier forbrennt!! Halvannen time med høy puls. Kjempefornøyd med meg selv. Nakken var grei under treningen, men er fortsatt vond i dag. I dag har jeg ikke trent, men skal ha en ny økt i morgen. Men så er det ikke trening igjen før på mandag. Så kroppen får hvilt seg godt over helgen :(

 

Det er forferdelig slitsomt i begynnelsen å trene, men nå har jeg holdt på i to uker, og merker enorm forskjell allerede! Pulsklokka er veldig motiverende, og regner kalorier så lett som bare det. Og så er det moro å se at jeg har lavere puls allerede når jeg trener! Og at jeg klarer dobbelt så lenge på ellipsemaskina alt etter halvannen uke!

 

Merka at når jeg var på sånne hopp og sprett timer så er det de første 20 min som er fæle. Etterpå går det noen lunde greit. Så nå har jeg begynt å bruke ellipsemaskina som oppvarming 10-15 minutter, og da går timen SÅ mye lettere!

 

Tenk på meg når du starter treningen. Jeg hadde ikke trent på 3 år når jeg begynte igjen for to år siden. Tenk på meg, jeg klarte 20 min på ellipsen -hadde som mål å holde 10 minutter... OG så hadde jeg en skanetix-styrketreningstime etterpå. Svetten rannt og kokt i trynet... Men FOR en deilig følelse når kvelden kom, å vite at jeg er i gang!! ;)

 

Stå på! Det går så bra! Det tyngste løftet er å komme seg til å ta det første steget og komme i gang... Lykke til i morgen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! Og du har sikkert rett; det går sikkert bra så snart jeg kommer meg over den første kneiken. Og jeg kan jo ta det litt rolig imorgen. Det viktigste er jo å komme meg avgårde og gjøre det. Så får jeg heller satse på mer effektiv trening etterhvert.

 

Idag føler jeg at jeg har spist veldig masse, men likevel viser kcal regningen at jeg skal ha litt til. Føles veldig rart igrunnen. Men litt godt også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag ble jeg rørt til tårer av verdens beste mamma. Ikke bare inviterte hun på middag der hun hadde laget ovnsbakt laks fylt med vårløk, kokte poteter og nydelig salat, hun hadde også handlet til meg. Og selvfølgelig var hele handleposen basert på hva hun vet om sunne matvarer som kanskje koster litt mye for min økonomi. Så ikke bare slipper jeg å handle, noe som er strevsomt og dyrt, Men jeg slipper også å bli utsatt for fristelser. Og dette tenkte min mor på og gjorde noe med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig hyggelig gjort av din mor!! :) Hvordan gikk det med trening i dag, da? Håper det gikk bra!

Jeg hadde en veldig rolig yogalatestime, og 10 min elipse. Var så utrolig tung i kroppen i dag! Nakken min har hemmet meg ganske mye, så tenkte at jeg bare fikk ta det med ro og ikke la det gå over stokk og stein. Tok noen meget avslappende minutter i solsengen også, og rett hjem i et dampende badekar. Deilig! Nå skal jeg bare spise litt så jeg kommer opp i nok kalorier, så skal jeg kose meg med en bok en times tid, før jeg sier takk for i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen mammo :)

 

Jeg må nok innrømme at det ble ikke noen trening på meg denne gangen heller. Det er så mye annet som krever meg og da er det så vanskelig å pushe meg selv. Vet jo at jeg burde/ må, men det blir liksom bare sånn. Vi får se om jeg klarer å hente meg inn igjen neste uke. Det eneste jeg har gjort til nå er å ta trapper istedenfor heis, gå ut med gutten min på ettermiddagene osv. Sånne småting som jeg ikke gjorde før. Men håper at det blir bedre med mental styrke etterhvert slik at jeg virkelig får trent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite spm til dere som evt leser dette:

 

Er det meningen at vi skal havne på konsekvent like mye kcal hver dag?

 

 

Jeg får ihvertfall ikke det til. Prøver så godt jeg kan å spise sånn at det blir 1600 kcal, men så blir det noen dager der jeg spiser for lite og noen dager der jeg spiser for mye (bare litt for mye altså).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite spm til dere som evt leser dette:

 

Er det meningen at vi skal havne på konsekvent like mye kcal hver dag?

 

 

Jeg får ihvertfall ikke det til. Prøver så godt jeg kan å spise sånn at det blir 1600 kcal' date=' men så blir det noen dager der jeg spiser for lite og noen dager der jeg spiser for mye (bare litt for mye altså).[/quote']

 

Min kursleder sier at det er fint med variasjon dvs litt over og litt under det menyen sier at vi skal ha. Hvis vi holder menyen helt lik hver dag blir kroppen så vant til det at vektnedgangen kan stoppe opp. Hvis vi går litt over og litt under vil vi lure kroppen. For store variasjoner er ikke bra for da vil kroppen begynne å lagre for å gjøre seg klar til neste krisedag.

 

Har andre hørt det samme eller noe annet?

 

Jeg greier heller ikke å holde helt likt hver dag. Jeg har litt for store variasjoner å jobber med å endre på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klaredet
Tusen takk for svar!

 

Det høres jo fornuftig ut det som kurslederen din sier. Jeg varierer vel innenfor pluss minus 200 - 300 kcal. Vet ikke om det er for mye opp og ned' date=' men jeg òg sliter med å stabilisere meg.

 

Jeg lurer også på om det er andre som har hørt det samme?[/quote']

 

Jeg går på kurs og har hørt at vi skal holde oss på anbefalt kcal inntak, men en variasjon på ca 100 kcal har ingen betydning. Det som vi er anbefalt når en mangler feks 200 kcal er å spise noen nøtter, tørkede frukter eller feks en ekstra banan.

Det er også viktig med variasjon ift hva en spiser (har veldig lett for å havne på den samme maten) slik at vi får i oss alle de viktige næringsstoffene.

 

Jeg for min del er ekstra påpasselig å få i meg alle kcal de dagene jeg trener, men skal innrømme at jeg ofte ligger unnder de 1600kcal som jeg nå ligger på og da prøver jeg å putte på med 3 tørkede aprikoser til kveldskos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

 

Og da tror jeg at jeg har kontroll i forhold til matinntak....eller dvs det jeg burde ha av matinntak. Men det er nok likevel vanskelig å komme inn i en god rytme og stabilt kcal inntak. Men det har jo tatt meg noen og tredve år å komme inn i dårlige vaner så da tar det nok litt mer enn et par uker å komme inn i gode :)

 

Ikveld blir det vin for alle frimerkene for hele uken. Gleder meg og har tenkt å slappe fullstendig av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har holdt meg til skjema og fulgt alle reglene så godt jeg kunne. Jeg har holdt meg til et kcal inntak på 1400 - 1700 kcal (skal være 1600) pr dag, bortsett fra igår da jeg unnet meg en eat natural bar på 200 kcal i tillegg. Trodde ikke det skulle utgjøre så mye at jeg nå har lagt på meg!!?? 2 kg!!!!

 

Er ganske lei meg og frustrert, lurer på hva jeg har gjort galt og om dette er noen vits i det hele tatt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

winners don't quit.

 

Skjønner deg så utrolig godt TanteTroll. Må bare skynde meg å si at selvfølgelig er det vits å fortsette, hva er egentlig alternativet? Vi skriver inne på en tråd for de som har 30-40kg å ta av, vi kommer til å møte uker som det du har gjort denne uka. Det er selvfølgelig veldig tungt og utrolig demotiverende. Jeg pleier å tenke på alternativet når jeg havner i slike situasjoner; for meg er det å fortsette en vektoppgang.

 

Jeg har en liten liste med spørsmål som jeg prøver å stille meg selv når slikt skjer:

- har jeg puttet noe i munnen som andre ikke ser (i mitt tidligere liv fungerte slikt som ikke kcal) altså spist noe som ikke regnes med i inntaket?

- spiste jeg salt mat igår? eller noe annet som binner vannet i kroppen

- har jeg stresset den siste uka?

- har jeg drukket nok vann?

- trener jeg så hard som jeg tror når jeg trener eller har jeg blitt sløv og tar ikke så hard i. Har kjøpt meg pulsklokke og bruker denne hver gang jeg trener nå for å sjekke om jeg fortjener trimpoengene.

- er det lenge siden jeg hadde denne vekten slik at jeg kanskje er på en vektterskel?

- kommer mensen en av de nærmeste dagene?

 

Kanskje kan denne være til hjelp for deg også?

 

Hvis ingen av disse spørsmålene gir meg et svar må jeg jobbe med meg selv og akseptere at kroppen min ikke ville minste noen kg denne uka og prøve igjen neste uke. Den snikende tanken og at jeg kan jo bare spise en sjokolade fordi å ikke spise den hjalp jo heller ikke, kommer hos meg også.

Å gå ned i vekt er ikke lett, det er så mange ting som spiller inn. Å analysere å finne svar er ikke alltid mulig. Noen ganger må man bare akseptere og gå videre.

 

Stå på TanteTroll. Ønsker deg en flott ny uke og krysser fingrene sammen med deg for at vektnedgangen kommer ved neste veiing.

 

PS må også si at starten av dette svaret ikke er mine ord, men noe jeg fant et sted inne på vektklubben. Jeg synes det var så flott at jeg måtte lage meg en huskelapp med det på.

Quitters don't win, winners don't quit. !!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 1.7 kg fra sist mandag!! Og det til tross for utskeielsene i helgen!!! Hjelpes!! Men det hjalp veldig på motivasjonen da... Nå skal jeg få i meg litt mat, og forhåpentligvis få tak i en lege til knerten så vi får gjort noe fornuftig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...