Gå til innhold

Jeg trenger noen som kan pushe meg litt.


Gjest linnj21

Anbefalte innlegg

Er 22 år, å har lyst til å gå ned ca 20 kg. Etter dattera mi kom til verden, har kiloene bare festet seg på.

 

Håper det er noen her som vil være med meg å nå målet ;)

 

Er 162 cm høy, veier 82,6, målet er rundt 60 kg. Første målet nå er å kunne se 70- tallet på vekta.

 

 

Håper noen vil være med meg, å gi meg vilje og styrke til å klare dette. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Hei:) Jeg vil gjerne være med å pushe deg jeg:) Hvis du vil pushe meg:) Hihi!

 

Jeg er 23 år og har veid 119 kilo. Nå veier jeg 99. Så dette kan du også klare! Jeg har klart det uten grete roede kurs, men jeg har endret kostholdet mitt, blitt mer bevisst på hva jeg spiser (og ikke bør spise), og så trener jeg litt mer.

 

Det er veldig greit å bruke matkalkulatoren på nettet her synes jeg, liker godt den for da kan jeg se hvor sunt, evnt. usunt, ulike produkter er - og velge riktig.

 

Jeg har klart disse tyve kiloene siden april i fjor. Men jobber hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg vil også være med. Jeg er 25 år 162 høy og veier i dag 80,1 kg, startet på kurs for 4 uker siden og veide da 83,4 kg. Blitt 3,3 kg på tre uker, så jeg er fornøyd så langt.

 

Hvilken dag veier du deg? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Solen1. tror linnj21 ikke ville være med her lenger... eller..

 

Men vi kan jo pushe hverandre?

 

Jeg veier meg mandager hjemme. Det er den beste dagen synes jeg.. etter helgens utskeielser. Hehe:)

 

Jeg har vært i syden i en uke, og jeg var sååå redd for at jeg hadde gått opp masse i vekt - for det er ikke akkurat sunn mat der, og man bør være forsiktig med salater... så var litt vanskelig å spise riktig. Men prøvde så godt jeg kunne. Så nå veier jeg 99.4:) Veldig fornøyd med å bare gå opp fire hundre gram når jeg har spist masse usunt ja.. (selv om jeg prøvde å velge det sunneste på menyen osv)

 

Sitter nå og nyter middagen min. Har laget meg brokkoligrateng i dag - den var ufattelig god:)

 

Så flott med over tre kilo på tre uker. I starten er det så flott (og gøy) å veie seg for da går det raskt ned. Mitt mål er jo 92 - så for meg å se at du skal langt under det er litt rart.. men så er jeg igjen mye høyere enn deg. Hihi.. Men du er flink! Hva er målet ditt?

 

Jeg skal ned til 92 kilo fordi da kan jeg få assistert befruktning av det offentlige, da er min bmi slik de krever. Det skal jeg klare, for jeg klarer ikke å få barn selv.. kroppen min vil bare ikke...

 

Håper du vil prate her:) Hadde vært koselig Solen1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Adele83!

 

Nei, det virker ikke som om hun har tenkt til å være med mer, så da får vi klare oss alene :o Jeg har gått på kurs, men kommer ikke til å fortsette, da jeg føler jeg har lært mye og ikke har tid til å sette av en kveld i uken..pluss at det er jo dyrt! Da slenger jeg meg på mandags veiingen her med deg :)

 

Så flink du har vært på ferie, er ikke så lett når man ikke lager maten selv, så fort de har en ss olje på maten er det jo 99 kcal. Ikke alltid så mange sunne alternativer å velge i heller, men syns man skal få lov til å kose seg litt på ferie, bare man tenker litt samtidig... går jo ann å f.eks svømme litt ekstra eller gå en litt lenger tur. Nei, en uke med litt utskeielser har man råd til bare man kommer tilbake til rutinene så fort man kommer hjem! Bare 400 gram opp er super bra!

 

Jeg har nå gått ned til 79,5 nå, gått litt tregere, men deilig å komme under den streken. Mitt mål er 69, så nå er det snart "bare" 10 kg igjen, men dette skal jeg klare :) Ja, jeg er ikke så høy, så derfor blir det naturlig at jeg bør ha en lavere vekt, men selv når jeg forhåpentligvis kommer ned på 69 kg er det beskrevet som lett overvekt, men jeg vil nok være mer en fornøyd uansett.

 

Så spennende da, at målet ditt faktisk er at du kan få barn, det må være ekstremt motiverende! Tror du kommer til å klare det kjempe flott!Koselig at du vil fortsette her!

Stå på!

- Solen1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var så koselig å stå opp og se at du hadde skrevet til meg:) Et lite smil å starte dagen med gjør jo aldri noe:)

 

Jeg forstår at du ikke kan gå på kurs, er jo mange dager, og maaange penger. Derfor jeg er så glad for at man har forum, da går man på en måte på en lite kurs og kan hjelpe hverandre. Jeg følger alle gretes regler, fikk god hjelp av ei på forumet her som forklarte meg alt, og da var jeg i gang.

 

Ja, forstår at det går litt tregere. Det gjør desverre det etter at man har "rast" ned en del i starten. Jeg raste ned seks kilo på fire uker, og så sa det stopp lenge.. Men det sier seg jo selv når jeg trener og får mer muskler, og i tillegg så har jeg ikke like mye fett å ta av... Og godt er det;)

 

Så flott at du har kommet under streken!!! Da jeg kom under hundre (som var min strek) som holdt jeg på å svime av. Det er så deilig den følelsen der!! SÅ GRATULERER!!

 

I dag har jeg hatt så craving for gele... så lurer på om jeg skal kose meg med det. I dag blir det pølse og stappe til middag, og er så glad for at jeg har funnet ut at jeg kan bruke stekefolie av teflonark i panna så jeg slipper olje og margarin når jeg steker. Det er det beste tipset jeg noensinne har fått. Sparer jo over 1000 kcalorier i uken på det jo! Så nå kan jeg steke meg kylling uten å få 99 kcalorier ekstra liksom, herlig!

 

Ha en bra dag i dag, jeg skal ut og måke snø - vet jo ikke hvor jeg skal plassere alt sammen da, men får prøve så godt jeg kan. Positivt å trene så:o Ha en flott dag du å!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det pølse og stappe til middag' date=' og er så glad for at jeg har funnet ut at jeg kan bruke stekefolie av teflonark i panna så jeg slipper olje og margarin når jeg steker.[/quote']

Stekefolie av teflonark i panna? Explane please:D Jeg vil gjerne slippe å bruke olje i stekinga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt skal jeg forklare. Jeg fant dette ut helt av meg selv, og så ser jeg at Grete gjør det samme:) Du kjøper teflonark (stekeark) på f.eks Chlas Ohlson, her inne hos Grete Roede, Coop Obs osv. Det koster cirka 99 kroner for tre stykker, og disse kan du bruke leeenge.

 

Så tar du og legger dette arket oppi stekepanna når du skal steke. Her kan du steke alt mulig; kyllingfilet, løk, karbonader, kjøttkaker + + + det du måtte ønske . Du steker altså oppå dette papiret som er rent teflon.

 

Fordeler:

1. Du slipper å bruke 1 ss (eller mer) olje/smør med over 100 kcalorier hver gang du skal steke noe.

2. Kjøttet bevarer smaken enda mer fordi man ikke trenger å ha olje/smør i.

3. Du slipper å rengjøre panna - du kan bare rengjøre et lite ark.

 

Husk å passe godt på det du lager fordi det kan bli brent hvis du lar det ligge for lenge, for det er jo tørt i panna:)

 

Lykke til, håper dette var forklarende nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stekefolie er helt genialt :o

 

Ble det noe gele på deg i går? Jeg lagde nydelig salat med masse godt til middag, hadde til og med litt avocado i, selv om det inneholder mye kcal, men det er jo så godt og fettet i avocadoen er bra fett :)

 

Nei, nå får vi være flinke i helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ble litt gele i går, bare 80 kcalorier, så var kjempe godt. smakte så frisk og godt. Er vanskelig å finne desserter som ikke inneholder så sykt med kcalorier, så gele var flott!

 

Avocado regnes jo som frukt og grønnsaker så det må du ikke tenke på. Det er godt for kroppen, blant annet underlivet;) Hihi:) Så spis den. Det gjør godt for deg:)

 

Hørtes herlig ut med en god salat. Jeg er da så uheldig at jeg tåler nesten ikke frukt og grønnsaker, er blitt lagt inn på sykehus to ganger før grunnet dette, så jeg må være forsiktig. Derfor er det også enda vanskeligere å gå ned i vekt siden jeg bare kan spise i moderate små mengder. men er godt når jeg klarer å spise litt da.

 

I dag tenker jeg at jeg skal ha kylling, ris og bearnesaus til middag med littegranne salat. Og så skal vi her heime kose oss med en film:) Helgen går til venninnebesøk og eksamenslesing.

 

Du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes godt ut med gele, kanskje jeg også skal kose meg med det en dag :)

 

Så dumt at du ikke tåler så mye frukt og grønnt, i alle fall siden du syns det er godt, og selvfølgelig er det vanskeligere å gå ned i vekt uten frukt og grønnt.. godt du kan spise litt uten at du blir dårlig da.

 

Jeg har kost meg med chili con carne, oppskriften fra Grete Roede, den er god den :) Ellers så går min helg mest til eksamenslesing den også, i tillegg til noen gode turer og sikkert litt god mat, kanskje litt gele, hihi.. :)

 

Ha en nydelig helg! Veiedag på mandag :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... ligger rett ut jeg med forkjølelse... men men.. går nok over snart.. Orker jo ingenting og tvinger meg selv til å spise så jeg kommer opp i kcalorier.

 

Chili con carne? Ligger den oppskriften her ute? Hørtes godt ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Da var veiedagen kommet, og det var en gledelig nyhet her hjemme. Vekta viste i dag 97,1, og det vil da si at jeg har "jubileum" i dag! Har klart 20 kilo på nøyaktig 10 måneder:) Veldig glad i dag, det må jeg si.

 

Vekten viste 99,4 den 15.02, så -2,3 kilo.

 

Vet egentlig ikke hvorfor det har gått så fort ned nå disse to ukene, men det har nok noe med at jeg har kommet tilbake til norsk mat igjen, og ikke spiser gran canaria mat - så kanskje kroppen tar igjen?

 

Håper du får en gledelig nyhet når du står opp, og at du får en strålende dag! Klem fra adele

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk litt i ett her i går, så fikk ikke skrvet eller hatt veiedag eller noe, men da tar jeg det igjen nå da vet du ;) Min vekt viser 79,5, så her ble det en stillestående uke, men sånn er det.. jeg har litt sånn annenhver uke, så det er vel det kroppen syns at passer :) Men ned tre cm i mål, og det er jo bra!

 

Så bra at du har hatt en høy vektreduksjon, er greit å komme inn i norske rutiner igjen.. Flink er du! Gratulerer med jubileum :) 5 kg igjen så når du målet ditt!! Håper du har blitt i bedre form også!

 

Chili con carne oppskriften ligger kanskje ikke ute her, men jeg kan jo skrive den til deg :)

 

Chili con carne

4 porsjoner

 

600 g karbonadedeig

2 små løk

2 fedd hvitløk

1 boks hermetiske tomater

chillikrydder etter egen smak.. jeg bruker tørket chili

1 ts oregano

2 bokser bønner i tomatsaus

1 rød paprika

1 grønn paprika

salt og pepper

 

Brun karbonadedeig og hakket løk. Ha i finhakket hvitløk, krydder og hermetiske tomater. La det surre noen minutter. Skjær paprika i biter. Bland i tomatbønner og paprika og la det koke opp. Smak til med salt og pepper, evt, mer chili. Server med frisk salat eller ris.

 

Veldig kalorifattig kost.. bare prøv å taste inn på dagsmenyen på vektklubben!

 

Ha en flott dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte på hvor du hadde blitt av. Hihi:) Så bra at du ikke har gått opp i vekt! Det er jo det viktigste her, at man enten går ned eller ikke går opp. Jeg har stått lenge i mange måneder, og faktisk i dag når jeg bare gikk forbi vekta og tenkte; "hvorfor ikke, jeg går på", så ser jeg at jeg har gått opp en del. Min kropp er også ofte slik at den ikke vil ned mer enn annenhver gang jeg måler.

 

Delmål er bra, men det er jo viktig å ikke bli lei seg hvis man ikke når dem, for det er mye som kan gjøre at man ikke klarer den vektnedgangen man ønsker uansett hvor mye man jobber. Kroppen er rar på den måten.

 

Ja, jeg føler meg mye mye bedre. Folk på jobb kommenterer masse at jeg har gått så mye ned, og elevene mine sier: "oi, så mye du har slanket deg! Så bra du ser ut"!. Og det er utrolig deilig og godt å høre. Det er ikke for utseendet mitt at jeg har slanket meg, men det er jo virkelig en liten bonus ja:)

 

Så flott med den chili con carne middagen, den tenker jeg å prøve til helgen. Fant den ikke på nettet, så tusen takk for at du delte den:)

 

I morgen tenker jeg å lage lefse med ruccola, kesam og spekeskinke til lunsj, så oppskriften her på nettet, så skal jeg se om det er noe godt. Håper det.)

 

Ha en flott dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

Jeg er ny her inne. Hehe!

Begynte å gå aktivt inn for å gå ned i vekt for seks-syv uker siden!

Høyden min er ikke mer enn 162 cm. Startvekten min var på 73,3 kg. Har aldri vært fornøyd med vekta mi, så nå måtte noe gjøres! Jeg har kavet meg ned på 68,9 kg. Er kjempeglad for å bare ha kommet meg ned på 60-et-eller-annet, jeg ;) Vil gjerne ned på 60, så har ni tunge kg igjen!

 

Håper så gjerne å kunne bli inspirert og motivert av alle her inne! Stå på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!:D

Jeg trenger å bli pushet litt! Er en 22 år gammel jente, 1,70 høy, og veier i dag 73 kg. Jeg har i løpet av de siste 2 årene gått opp en del kg pga dårligere livsstil, og vil tilbake til de 65 jeg hadde før. Dette både pga å bedre selvtilliten, og for den helsemessige gevinstens skyld.

Så hvordan gjør dere det her da? Har dere felles veiedag?

Ha en fortsatt fin helg!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Velkommen hit! Ned åtte kilo kommer du til å klare vettu! Dårligere livsstil er noe som jeg vet alt om ja.. Jeg gikk opp 20 kilo på 3 år..., så det har vært hardt å gå ned... Veide før jeg startet 120 kilo, og sist gang jeg veide meg veiet jeg 97 (men da hadde jeg ikke spist på en stund, så tror jeg ligger på cirka 97,5...). Målet mitt er 92 kilo, for da får jeg lov til å få assistert befruktning av staten, kan ikke få barn selv, så trenger virkelig hjelp.

 

Vi har felles veiedag her ja, jeg og Solen1 veier oss mandager. Så du er hjertelig velkommen til å gjøre det samme dag som oss.

 

I dag har det vært en "skeieut dag":( Hele familien har møttes for å spise pizza og snacks.. og det var ikke så lett å si nei.. Så gruer meg litt til mandagen, men skal trene i morgen så får trene enda hardere. Håper du får en flott helg! Og igjen, velkommen hit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonus:

Ja, da ligger vi temmelig likt ann :) Har du tatt av deg mye til nå? :)

 

I går skeiet jeg litt ut! Må jo på byen innimellom? men stoppet etter fire halvlitere og et par glass vin.. Huff.. Dårlig samvittighet!! Men kjæresten blir furten om jeg ikke blir med på byen en sjelden gang! Han syns jeg tenker foooor mye på hva jeg spiser. Bare fordi han er syltynn? :D Vel vel! Her må det trenes til uka for å komme meg på banen igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adele83:

Takk for hyggelig velkomst!:D Så flink du er da! Ned over 20 kg er jo kjempe bra. Og en skikkelig motivasjon for å gå ned i vekt har du jo, så du vil nok helt sikkert nå målet ditt.:)

Da tenker jeg at jeg også har veiedag på mandager. Er en ekstra motivasjon å ha samtidig som andre vil jeg tro, så må man skjerpe seg litt ekstra.

Kjenner til dette problemet ja, under slike sosiale sammenkomster så føler man at man bare MÅ spise det som blir servert, og man får seg ikke til å si nei. Men å gi etter for det en gang i blant er nok ikke noe farlig, noe må man unne seg.:)

Jeij, nå har jeg akkurat sett Northug ta gullet på 5 mila! Morsomt!

Ha en fin søndags kveld dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, da er det veiedag!

 

Min vekt ligger nå på 79,1, sist uke 79,5, dvs. ned 400 gram.. sånn passe fornøyd. Vært mye stress og lite rutiner denne uken, så det kan være noe av grunnen til at det går litt trått. Nå er jeg 100 % med igjen, så håper denne uken blir knallbra! Jeg skal nå delmålet på 76,5 kg før 27.mars (vet at det kan bli tundt, men morro å sette et delmål, gir absolutt ikke opp om jeg ikke når det). Ut å spise på fredagen, men skal kompansere med litt ekstra trening.

Lykke til med veiingen i dag jenter :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adele83

Hei Solen1! Så flott at du har gått ned 400 gram! All vektnedgang er noe vektnedgang vettu:) Du kommer til å klare delmålet ditt, noen ganger går det litt trått enn andre ganger.

 

Jeg har ikke en så bra veiedag i dag. Veier 70.3 og sist var det 70.1 - ikke det at det er så mye, men hadde håpet å gå ned litt selv om jeg visste at jeg ikke kom til å gjøre det. Har vært så utrolig kvalm de fire siste dagene, og det eneste som hjelper for meg da er noe salt - enten nøtter eller chips.. Så selv om jeg ikke har hatt lyst på så har jeg spist det for å ikke være kvalm. Nå er heldigvis all kvalme og forkjølelse over, så nå er det tilbake til trening og vanlig mat igjen.

 

Så koselig at du skal ut og spise på fredagen, det er så godt å gjøre det av og til. Vi skal også det jeg og min mann for da har vi vært gift i tre år, og han ville ta meg med ut. Gleder meg til det.

 

Ekeli: Godt at OL er ferdig så resten av befolkningen kan begynne å bevege seg andre steder enn på treningssenteret. Har vært så fullt der fordi de har storskjerm med OL, og når jeg ikke er interessert for fem flate øre, og heller ikke liker at det er så sykt mange mennesker på senteret, så er jeg fornøyd med at OL er ferdig. Selv om det er artig at vi har tatt noen gull... hehe..

 

Mitt delmål er 22 mars 96 kilo. Håper jeg klarer det. Vi skal klare delmålene våre solen1 og så det endelige målet til slutt, det vet jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...