Gå til innhold

Jeg trenger noen som kan pushe meg litt.


Gjest linnj21

Anbefalte innlegg

Gjest Adele83

Hehe.... sko vs. befruktning... Valget er jo lett. Sko:) Hehe.. Neida.

 

Takk for at du ble giret, det har jeg vært en stund, så gikk det ned, så gikk det opp, og nå er jeg giret igjen. Må ikke gi opp.

 

Nå koser jeg meg med eple med vanilje kesam light. Kjempegodt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Haha, ikke sant!

 

Det er det som er greit med dette forumet. Det er alltid noen som klarer å gire en opp, spør du meg ;-)

 

Nam! Det høres godt ut! Det spiser jeg omtrent hver dag. Hihi! Jeg spiser hjemmelaga pizzabolle! Ble ikke så verst ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adele83

Veide meg i dag ja.. igjen.. hihi... Og vekta viste 96,4 - Det vil si 400 gram nedgang... Fornøyd med det. For målet er en halv kilo hver uke:)

 

 

 

Hvordan har det gått med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra! En halv kg skal jo være det sunneste å gå ned også :( Jeg har veiedag på onsdag, så jeg venter i spenning! Men tror ikke jeg kommer til å gå ned noe denne uken, siden det har blitt lite trening pga sykdom. Men men, det er bedre å stå på stedet hvil, enn å gå opp :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sitter jeg da, kommen fra vaskinga tilig på morgen kvisten, frokosten er spist(det samme gamle) Jeg fører inn i loggen min å titter på vekt nedgangen. Jammen meg er det ikke - 1,8 kilo siden jeg startet!:D

Ser at mange av dere har gått ned tre kilo å slikt, alt med gjennomsnitt en kilo per uke, det er jo kjempe bra!:)

Må si det at sjokolade suget det er alltid på plass, å sjokolade flyter det av hjemme hos oss, bokstavelig talt!:P Kan jo ikke hive det, for typen kjøper bare masse nytt igjen... so what to do then? :P Får bare kjøpe meg masse grønnsaker å gumle på:P

Er det noen av dere som har en god ide på hvordan man kan ha det moro samtidig som man trener? Merker fort at jeg kvier for å gå ut når det blåser liten storm og sikten er dårlig ute...:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takker for meg i dette forumet og har startet min egen tråd på ned 10-20 kilo dersom noen vil følge meg der. Ville liksom ha min egen dagbok: Solens dagbok :(

Lykke til videre alle sammen :D

-Solen1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adele83

I dag har vært en strålende dag! Jeg har vært hos legen og funnet ut at kroppen min har klart å ordne seg godt selv. Nå har jeg for første gang hatt en eggløsning! For første gang i hele mitt liv!! Ble ikke noe barn fordeom, men er på riktig vei. Herlig, og alt er grunnet at jeg har gått ned i vekt! Flott!!

 

SaraMJ: Venter i spenning på veiedagen din! Håper det har gått greit. Vet jo at du har vært syk, så satser på at du står på stedet hvil. Vi kan ikke alltid satse på å gå ned og ned heile tiden, av og til så står vi stille, så det må vi kanskje ikke alltid se på som negativt?

 

Xana: kjempe bra med 1,8 kilo nedgang!! Stolt av deg!!Sjokoladesuget har jeg faktisk mistet helt nå.. jeg har ikke lyst på etter at jeg vet hvor mye kcalorier den inneholder... :( min store kjærlighet for sjokolade er gått over. Hehe..

Huff.. ikke greit når typen bare kjøper sjokolade. Si til han at han kan få seg noe hver gang han fjerner en sjokolade fra skapet - så kanskje han til slutt ikke har noe igjen i skapet. Sex forbrenner kcalorier vettu, sunt for deg sunt for han;)

 

Moro samtidig som man trener? Ja..jeg har en del ideer, men kommer an på hva du liker da. Jeg går på aquagym der vi har felles styrketrening i vann - det er veldig herlig og morsomt til musikk selv om man kan se veldig dum ut. Hihi..

 

En annen ting er zumba som man kan gjøre hjemme. Det er dans/trening som det finnes mange videoer som man kan kjøpe og danse inntil. Men du kan enten laste ned (hvis du liker slikt) eller se på youtube gratis - og da kan du trene hjemme i stua.

 

Hvis ikke så kan du og typen prøve å lære dere salsa sammen og danse - det forebrenner noe veldig!

 

Et annet alternativ er å kjøpe spinningssykkel billig for noen hundre lapper - da kan du sykle heime foran tv og se på en veldig spennende film for da sykler du hardere og det blir mer trening.

 

Det var noen tips fra meg. Si ifra hvis du har lyst på noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en utrolig bra nyhet Adele83!!! :( Nå ble jeg kjempeglad på dine vegne! Føler du ikke bare at alt er verd det, nå? Du er bare så råflink, altså! Skal dere starte prøvinga med en gang nå, eller?

 

Veiinga mi har gått utrolig bra! Jeg har gått ned 0,9 kg! Hvem skulle tro det? Jeg ble helt sjokka jeg.. Nå veier jeg 65,5 kg. Tror ikke jeg har veid det siden.. syvende klasse, eller noe! Hehe. Husker ikke helt! Uansett. Jeg har gått ned 7,8 kg siden januar. Jeg har 5,5 kg igjen til jeg når trivselsvekta. Jeg føler meg skikkelig bra og har liksom fått en liten gnist, da vettu ;-) Nei takk gud for slike dager altså!

 

Jeg er forresten enig i at godterisuget forsvinner.. Eller, jeg har lyst på, men med en gang jeg ser på hvor mye det inneholder - så rynker jeg på nesa! Haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adele83

Tuusen takk for positiv tilbakemelding SaraMJ. Ja! Føler at alt er verdt det nå, og kjemper enda hardere nå. Ja, vi holder jo på med prøving heile tida .. hihi.. Men vi får se hva som skjer, går nå på tabletter for å se om jeg får eggløsning neste gang og da får vi se hva som skjer. Gleder meg!!

 

OI! Nesten en hel kilo!! Så flink du har vært!! Veldig veldig stolt av deg!! Slike dager må du se på som lykke dager og kose deg godt når du får slike nyheter!!!

 

Så bra!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ble så utrolig glad på dine vegne! Men nå må ikke du bevege deg inn på "gravide og ammende" med en gang her, altså :) Hehe! I så fall får du være på begge forumene! Hehe!

 

Jaja, du får vel unne deg noe godt i helga da, siden dere brenner vel nok kcal under prøvinga :)

 

Er kjempefornøyd med meg selv også! Jeg ser ikke på meg selv som klumpete lenger, og det er veldig herlig. Jeg er jo 162 og veier 65,5 kg. Det høres nok ikke så mye ut, men.. jeg har noe helvetes til hofter og der fester fettet seg som lim altså! Magen har aldri vært tykk, men jeg har så himla til pæreform! Men nå bedres det, heldigvis :) Gleder meg til sommer og shopping! Tøyet mitt er så stort nå! Det verste er at jeg har en skuff der alt "trangt" ligger. Men nå passer jeg alt som ligger oppi der. Trist. Var litt gøy å prøve noe nytt hver uke for å se om det passet. Motivasjon i seg selv det!

 

I dag har min far bursdag. Så jeg har laget Heistad sjokoladepudding! Hørt om den? Det er hvertfall lavkalori. Kun 60 kcal per 100 gram. Det er jo helt fantastisk, spør du meg! Det er poser som du må blande ut. Er i vaniljesaus også. Men desverre er det ikke så mange butikker som har det. Men er verdt å holde utskikk, hvertfall.

 

Ha en kjempefin helg! Jeg skal trene i morgen, første gang på en uke, nesten. Gleder meg til litt endrofin-produksjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adele83

Nei du:) Selv om jeg (forhåpentligvis) blir gravid, så kommer jeg ikke til å gå over i et nytt forum. Jeg synes det er så kjedelig når man endelig blir "kjent" med noen og har noen som virkelig klarer å pushe deg, og så forsvinner de og lager et annet forum - eller skriver seg inn på andre forum. Da får man ikke kontinuitet i de forumene man har - og bare en drøss av nye - så det kommer jeg ikke til å gjøre. Jeg blir her hos dere:)

 

Hehe.. For meg er det så rart å høre at du som veier så "lite" føler deg stor. Du veier jo veldig veldig normalt for meg. Men vi har jo helt forskjellig kroppstanker sikkert:) Jeg er jo 10 centimeter høyere enn deg, så kan veie 10 kilo mer.

 

Ja, er enig med deg med klær. Jeg kjøper nytt tøy, og så tar det to uker og så passer jeg det ikke lenger. Jeg har sååå sykt lite tøy igjen, og det er ikke bare "kvinne-klaging" altså. Min mann sier til og med at jeg har lite, og DA har jeg det. Vi får gå på shopping når vi er kommet til målet!! Gjett om!!

 

Heistad gele - er den god? Det kan jeg bare ikke fatte - men kan prøve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bra! Enig i den at når man endelig blir kjent med noen, så forsvinner de! Hehe, det er ikke bra! :)

 

Ja, men det var derfor jeg følte jeg måtte "forklare meg". For jeg føler jo at jeg veier en del mindre enn mange andre! Og at jeg da kan komme frem som, nja, jeg vet ikke. Men likevel, jeg har en kraftig benbyggning, så det gjør endel! Har vært på sånn inBody-test på treningssenteret der jeg er, og de mener at idealvekta mi er 56 kg, så da veier jeg jo 10 kg mer. Men jeg går nok ikke mer ned enn 60. Vil ikke være tønn :) Bare slank! Men såklart, jeg begynner å bli fornøyd! Har skjedd en del på de åtte kg! :)

 

Haha. Jeg kjenner meg så igjen! Eller, har jo masse klær. Liker veldig godt litt lange topper med strømpebukse under. Og de er litt sånn, "teltete". Haha. Men et lite magebelte gjør susen! Ja du KAN TRO jeg skal shoppe! Vet du hva jeg alltid har hatt lyst til? Å gå med sånne korte shortser på sommeren! Jeg går aldri med noe som viser knæra mine (med tights og sånn går det, men ikke uten)! Det er bare sånn det er. Haha. Liker ikke knæra mine! Så jeg gleder meg! :)

 

Heistad sjokoladepudding - ja, den var faktiskg god!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adele83

Ja.. jeg elsker også strømpebukse med lange topper!! Vittig. Jeg har samme problem, det at de ser ut som telt. Så nå har jeg også begynt med magebelter. Og ja, Jeg gleder meg til å kunne gå med shorts - selv om det ikke blir før om to somrer til for min del da.. siden jeg veier 96,5 liksom... Tretti kilo mer enn deg så blir det ikke noe shorts her i gården. Hehe..

 

Men går med shorts heime hos mannen da, og det turde jeg aldri før - så det er positivt.

 

Nei, nå er det kvelden... Er så kjesken på noe godt nå så har pusset tennene, da får jeg ikke lyst på snacks lenger.

 

Snakkes i morgen:) Sov godt flinkingen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Nei, det skjønner jeg jo! Du får ta å jobbe opp mot neste sommer! Noe jeg også alltid har hatt lyst til, er å kunne jogge i bare shorts og treningsbh på sommeren. For det er jo så varmt! og samtidig få litt farge! Vet nå ikke helt om jeg føler meg klar til det enda, men! :) Hehe!

 

Det er jo kjempe bra at du har begynt å gå med shorts hjemme! Det har jeg igrunn alltid gjort, han vet jo hvordan jeg ser ut ;-) Men jeg skjønner jo ubehaget!

 

Ååå så lurt! Har jeg aldri tenkt på. At om man pusser tenna så har man kanskje ikke like lyst på lenger!! Det skal jeg prøve ut! :)

 

Forresten, ei venninne av meg trykka ut en liten baby for et par uker siden. Jeg så henne i dag. Det var den mest perfekte ungen jeg har sett! Faren er bosnisk også, så hun var litt mørkere, og da er de sååå fine når de er små! Himmel.. *drømme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adele83

Se det, da var mandagen kommet igjen - og det er veiedag for Adelemor. Vekta viste 95,9 og det er nøyaktiv 0,5 kilo nedgang fra forrige uke. Veldig fornøyd med det.

 

Denne uken venter det bursdager og brylluper... huff.. så er veldig spent på hvordan det skal gå. Små porsjoner og bare litt kake for høflighetens skyld så går dette bra.

 

Er det forresten noen som kan fortelle meg hvorfor Atkins kuren med lavkarbo er negativt? Jeg har en stor diskusjon med venninna mi for tida - for ho lurer på om ho skal velge Roede eller Atkins kuren for å gå ned i vekt. Og hun synes at Atkins høres mye bedre ut for da kan ho spise masse fett så lenge det er sunt fett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra vektnedgang!! :) Skjønner godt at denne uke kan bli utfordrende for deg! Men du kommer deg nok fint gjennom den!

 

Hmm. Hvorfor lavkarbo er negativt.. Jeg kan ingenting om det, omtrent, men jeg føler jo at på Roede lærer man mer hvordan man skal legge om livsstilen sin. Og at larvkarbo er en diet. For meg er det viktigst med en ny livsstil som jeg gradvis må tilvende meg. Med lavkarbo kan det vel være litt vanskelig å gå over til "vanlig mat" når man er ferdig? :)

 

Jeg har forresten laget meg en slags "slankeblogg" som du må inneom å titte på om du vil :)http://www.kroppogsinn.blogg.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adele83

Sliten i dag kjenner jeg så var så koselig da jeg fikk lese litt på en ny blogg. Så koselig Sara:) Ser at du også bor i den herlige sørlandsbyen slik som meg:) Har også en blogg - men der forteller jeg om litt mulig andre ting - så ikke alle jeg vil skal lese der. Hvis du har lyst sara så kan jeg sende adressen på priva melding til deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja gjerne! Elsker å lese blogger, så det høres kjempefint ut :) Bor du også i Kristiansand? Å så gøy! Følte alle her inne var fra Trondheim ;-) Ser frem til å lese bloggen din!!

 

Husk, jeg er interessert i kommentarer :) Får jo ingen! Haha!

 

Har du fått en god start på den nye uka? Går bare i skole på meg her, men tenkte å trene litt til "30 days shred", nå. Som en liten pause :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

 

Da har jeg gått ned 1,2 kg. Veier nå så lite som (ja, det begynner å bli lite!) 64,3 kg. Jeg kan helt ærlig ikke huske når jeg veide så lite. Det eneste jeg husker er at jeg veide 56 kg i femteklasse. Hehe!

 

Uansett. Total vektnedgang på 9 kg, på 3 mndr! Jeg er fornøyd - og nå blir det SKO for alle pengene.

 

Skal i bursdag til helga også, og der er det folk jeg ikke har sett siden jul. Så jeg har liiiiiiiitt lyst til å kjøpe meg et nytt antrekk, som ikke er for STORT! :) Jeg har jo bare hengetopper, som sagt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adele83

I dag er det veiedagen min og vekta viser 95!! Så nå har jeg gått ned 900 gram på ei uke! Og jeg har nådd mitt nest siste delmål en måned før "planlagt".

 

Herlig dag! Hvordan går det med dere jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo knallbraaa!! Kjempedeilig å nå målene sine før det som var planlagt! Kjempeflink er du :) Skal du noe gøy i påska da? Ser det ut til å bli en usunn ferie? :) Hehe

 

Lørdag og søndag har vært veldig usunne for min del. Fyllekule ;-) Ble litt godteri på festen også. Og hangover-frokosten var en hamburger! Hehe. Men, frokosten var så seint at det var omtrent det eneste jeg spiste i går. Men jeg gidder ikke ha dårlig samvittighet! :) Jeg har vært så flink i tre mndr nå, så en usunn helg i ny og nå skal jeg unne meg :) Jeg er flink! (hvis man sier det mange nok ganger til seg selv, tror man på det da? Hehe)

 

God påske!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adele83

Ikke en bra dag for Adele i dag nei:( Fikk jo beskjed for en måned siden at jeg hadde hatt en eggløsning, men det ble jo desverre ingen befruktning siden jeg fikk mens. Jeg ble jo bare så glad for at jeg hadde eggløsning for da vil det si at min vektnedgang har gitt resultater på kroppen.

 

Men i dag da jeg kom til gynekologen etter å ha gått på hormonstimulerende medisiner for å få eggløsning - så har jeg altså da ikke fått noen ting. Min kropp er like klar for barn som det et spedbarn er... den har ingen egg som er modne. Og da ble Adele veldig lei seg. En ny måned med triste tanker venter...

 

Er så urettferdig og har bare lyst til å sette meg ned og gomle sjokolade, chips, brus og snop... Men kan ikke... Men vil...:)

 

Til dere andre som sliter med å få motivasjon til å slanke dere hvis dere er kraftige overvektige: Husk at dere kan få problemer med å få barn når dere ønsker det - det skjedde med meg:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva? Jammen, de sa jo forrige gang at du "kunne klare det selv"? Kan det være at eggløsninga bare uteble denne mnd?

 

Jeg syns så synd på deg, Adele! Dette er ikke rettferdig. Du har jo jobbet så hardt :) Men vi får bare fortsette å jobbe, søta! Om du ikke har fått resultater i form av eggløsning, så har du hvertfall blitt kjempe spenstig!

 

Skjønner godt at du føler for å ty til godteri. Men du må bare stå imot! Krøll deg heller inntil mannen din og få litt godfølelse og trøst derfra isteden :)

 

Stå på, tøffa!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adele83

Hei Sara:)

Jeg vet ikke hva som skjer jeg. Legen sa at hvis han hadde visst det så hadde han fått nobels pris - for det er 10 prosent av befolkningen i verden som bare av og til ikke har eggløsning. Jeg fikk jo håpet mitt opp sist gang. Men nå skal vi prøve med doble tabletter, og hvis det ikke har noen effekt så blir det sprøyter for å se om det har effekt.

 

Nei, dette er ikke rettferdig. Har så mange tanker som jeg ikke vet hvordan jeg skal "sortere". Har tre gode venner her i nærheten, to av de er tre måneder på vei og ho siste har nettopp fått unge så de klarer liksom ikke å prate med meg om det for de sitter bare og prater om hvor søte barna sine er, og hvor søte de var på ultralydbildet (dumme venner!!!) så jeg har et lite problem..

 

Men godt å snakke med deg!

 

Ja, jeg skal jobbe videre så godt jeg kan. Bare drit at jeg fikk vite dette i dag hvor jeg er så sliten fra før av (se bloggen...)

 

Lurte forresten på om jeg skulle lage en slankeblogg selv der jeg kunne dele mattips osv med folk - for har funnet en del matretter som holder seg innenfor kaloriene og som likevel smaker kjempegodt. Og er så greit å lese bloggen din for der kan du liksom skrive så mye mer enn man "kan" her:)

Hva synes du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm! Da syns jeg denne legen din skal prøve seg på en Nobels-pris å finne ut av dette her! :) Det er hvertfall godt at dere har en "slagplan" med evt mer tabellet og sprøyter, videre. Så har man litt håp å gå på! Huff, når jeg leser dette blir jeg så beskymret på mine egne vegne også. Jeg ser på det å få barn som mitt høyeste ønske og "mening med livet", så tanken på å kanskje ikke kunne det, høres helt forferdelig ut. Men nå gjør jeg det vel ikke lettere for deg, heller!

 

Ja, det er ikke lett med slike venner. Men det kan ikke være lett å være de heller! Jeg kan tenke meg at jeg ikke hadde klart å snakke om annet enn mitt eget barn selv, og det hadde nok knekt samvittigheten min også, hvis jeg hadde hatt en venninne som ikke kunne fått barn. Tror det blir vanskelig for begge parter! Men selvfølgelig mest for deg!

 

Jeg syns det er kjempekoselig å snakke med deg også, og du er ca den eneste som kommenterer bloggen min! :)

 

Ja, jeg så at litt av hvert har skjedd i dag. Kjedelig! Hadde tenkt til å kommentere innlegget, men jeg har/hadde planer om å finne på mange "gladnyheter" å fortelle! Hehe :)

 

Jaaa, lag slankeblogg!! Det er så gøy! Enig at man kan skrive mer der! For hvis jeg hadde skrevet samme type ting her, så føler jeg det hadde blitt litt vel selvsentrert? Kanskje? :) Uansett, jeg er totalt for slankeblogg! Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...