Gå til innhold

Jeg trenger noen som kan pushe meg litt.


Gjest linnj21

Anbefalte innlegg

Jeg slenger meg med på deres veiedag! Min start vekt står nå på 73,3 kg. Er spent på hvordan uken går, og om jeg blir å se forskjell til neste uke. Skal iallefall trene mer, spise sunnere, og gjøre mitt beste for å se resultater.

Når begynte dere med dette? Høres jo ut som at dere har hatt fine resultater til nå, det er bra.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar
Gjest Adele83

Hei Ekeli:) Velkommen hit:) Jeg og Solen1 startet her for en liten stund siden, med å ha veiedag sammen på mandager, vi har ikke holdt på her mer enn tre uker. Jeg har holdt på å slanke meg i ti måneder og har gått ned 20 kilo, men nettopp kommet inn her. Er så koselig å ha noen å dele tanker, gleder, sorger osv med. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tonus:

Ja' date=' da ligger vi temmelig likt ann Har du tatt av deg mye til nå? :D

 

I går skeiet jeg litt ut! Må jo på byen innimellom? men stoppet etter fire halvlitere og et par glass vin.. Huff.. Dårlig samvittighet!! Men kjæresten blir furten om jeg ikke blir med på byen en sjelden gang! Han syns jeg tenker foooor mye på hva jeg spiser. Bare fordi han er syltynn? Vel vel! Her må det trenes til uka for å komme meg på banen igjen [/quote']

Har holdt på et par uker og har tatt av 1,5 kg tror jeg det er:) Men denne uken forventer jeg nok ikke det helt store, ettersom jeg er superforkjølet og ikke klarer å trene.

Jo da, man må jo ha det moro også. Men egentlig trenger man jo ikke å drikke, gjør man vel? Dessuten er det jo mulig å forbrenne en del kalorier med å danse, om du liker å gjøre det når du er ute?

Uansett, vi har vel alle sprukket en eller annen gang. Men derfor er det jo viktig å kun gjøre endringer i kosthold/trening som vi kan leve med, og bli motiverte av. Da er det mindre sjanse for at vi blir deppa og sprekker ved første anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SaraMJ
Har holdt på et par uker og har tatt av 1' date='5 kg tror jeg det er:) Men denne uken forventer jeg nok ikke det helt store, ettersom jeg er superforkjølet og ikke klarer å trene.

Jo da, man må jo ha det moro også. Men egentlig trenger man jo ikke å drikke, gjør man vel? Dessuten er det jo mulig å forbrenne en del kalorier med å danse, om du liker å gjøre det når du er ute?

Uansett, vi har vel alle sprukket en eller annen gang. Men derfor er det jo viktig å kun gjøre endringer i kosthold/trening som vi kan leve med, og bli motiverte av. Da er det mindre sjanse for at vi blir deppa og sprekker ved første anledning.[/quote']

 

Så bra! :D Da er du godt igang.

Neida, jeg vet at man ikke trenger å drikke. Men det gjør det litt mer koselig og gøy, spør du meg! Hehe. De siste to mnd har jeg ikke hatt lyst på noe usunt, egentlig, så da kan jeg tillate meg å dra ut innimellom. Må leve litt :) Pleier ikke bli mer en en gang annenhver mnd! Er ikke så veldig "festete" ;-)

 

Åå! Jeg må skryte litt av meg selv! De siste mnd har jeg løpt 30 min i strekk på mølla. Målet var å løpe 45 min, første trening i mars. Og i går klarte jeg det! Er kjempefornøyd :) Selvom mine smådårlige knær slet, så ble de glade med litt nedkjøling etterpå! Neste mål er å løpe 60 min første trening i juni!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag idag, da jeg fant dette på internett, nå trenger jeg mye dytt og ett spark i rompa, på tide at fette skal bort, jeg har sååå dårlig selvtillit, og nå må jeg gjøre noe med problemet mitt:s

Stress, aller først, idag skal jeg på jobb halv ett og være på til klokken ni, hvor i all verden får man tid til sunn mat og trening??! :D Kun en halvtimes matpause... klokke er halv tolv, om en halvtime må jeg gå, heldig vis tar det 15-20 minutter og gå på jobb. Takk gud for at jeg ikke har bil.

Tok siste "usunne" mat dag idag, pannekaker i den sorg at det er bare dårlig salat og kylling utgått på dato i kjøleskapet:( Håper å finne noen som kan motivere meg, så jeg kan motivere andre. Idag skal det kun handles "nøkkelhulls mat", eller også det vi sier er sunn mat.. frukt og grønnsaker, kylling og fisk? er det riktig eller? Planen er å klare å komme meg fra mine 71,6 kilo til 55 kilo.. håper det er mulig å klare det. Vær grei da, send meg noe svar og litt oppmuntring, er det konkurranse er jeg med, hvem går ned fem kilo på sunnest mulig måte, på minst mulig tid? :) Takk, nå må jeg stikke på jobb:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SaraMJ

Velkommen hit da, Xana!

Klart vi alle skal motivere hverandre! Det jeg har "lært" som jeg mener er det viktigste, er at du må planlegge hva du skal spise hver dag. Lunsj hjemmefra er kjempeviktig! Kjøpes det ute er det ikke lett å verken vite hva ting inneholder eller hvordan det er tilberedt! Klart man skal kunne unne seg noe "ute", innimellom. Men er viktig å skylde den harde hverdagen fra kos! Det er vel kanskje det som oss med vektproblemer tar for lett på? Jeg mener, hvis jeg hadde hatt en tøff uke på skolen, så følte jeg såklart at jeg fortjente godteri.. :D Hvis jeg syns synd på meg nå, så kjøper jeg meg heller et skikkelig jenteblad eller et klesplagg. Varer lengre, og man får ikke dårlig samvittighet på samme måte! (selvom pengene vitterlig kunne vært spart! Hehe)

 

Håper du klarer deg kjempebra og at vi får høre resultatene dine!

 

Da kan vel jeg benytte anledningen til å fortelle om ukas opptur! :) Har gått ned til 67,3 kg. Altså en vektreduksjon på -1,7 kg denne uka. DET er jeg fornøyd med ettersom helga ikke var av den bedre. Men som sagt! Viktig å skille kos fra hverdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være Xana!:D

Støtter SaraMj, i det at det viktigste i forhold til maten er planlegging! Kan være vanskelig i starten, men man kommer mer inn i det etter hvert. Pass også på å spise en del måltider i løpet av en dag. Kan jo være en idè å pakke med seg lunch før du drar på jobb, med en deilig frukt (så kan du for eksempel ta med kniv og dele den opp når du skal spise. I alle fall jeg får lettere i meg frukt når det er i biter.) Eventuelt en brødskive eller to med magert pålegg, og så mye grønnsaker du måtte ønske:)

Og forresten: Gratulerer Sara! Det er jo kjempenedgang i vekta:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtte, det trengs virkelig, ellers sliter jeg stort:p

Har vært flink tror jeg. går jo hele dagen på jobb så forbrenner vel masse kalorier:P eller?:s Spiste vel til sammen 1800 kalorier i går, idag fredag har jeg ikke spist mer enn 500 kalorier, å gått til jobb og fra jobb. Skal lage middag, men er vanskeli og velge sundt når samboeren min slettes ikke liker verken frukt eller grønnsaker, men jeg skal i allefall lage meg en salat å ha på halve tallerkene, mens resten skal få bestå av kjøtt å en liten sause smak. Tror vekta mi er klikka, det går da ikke ann å ha lagt på seg 4,5 kilo på en dag når man nesten ikke har spist?!:S :o Tror jeg burde skaffe meg en ny:p

Liker å veie meg hverdag, får ekstra lyst å være sunn når jeg ser jeg har gått ned eller hvertfall når jeg ser jeg har lagt på meg noen gram i stede for å ta av meg:p

Dere er kjempe flinke alle sammen, håper jeg kan ta av meg 20 kilo jeg å!:) Men når jeg ser hva andre skriver, så håper jeg at jeg klarer å ta av meg 1,5 kilo i løpet av et par uker, det er da kilo det og!:D

Keep up the good work!!

*Klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adele83

Nå har det vært en stund siden jeg har skrevet her, og det er ikke positivt, for da vil det si at det er en stund siden jeg har registrert matspisingen min i "mat&trim"... Har vært på byen for første gang på nesten 1 år, så det var heerlig!! Har alltid tenkt; "nei, det er for mange kcalorier i alkohol". Men blandevann appelsinjuice så går det bra. Hihi.. En skeieutdag på 1 år går jo bra, men vet at veiedagen på mandag ikke er så positiv - men jeg er positiv - og det er det viktigste:)

 

 

Xana: Ja, du forbrenner noe med å gå på jobb, all aktivitet er bra. Men du må huske å få i deg nok kalorier... Du sier at du ikke spiste mer en 500, og det er cirka 1500 mindre enn du burde. Hvis du ikke får i deg nok kalorier så går man desverre ikke ned i vekt (selv om mange tror at man kan "sulte" seg til vektnedgang..., men det fungerer ikke slik - når man da spiser igjen så suger kroppen til seg alt av usunne ting og så går man opp i vekt....)

Du sier at samboeren din ikke liker frukt eller grønnsaker. Hva med å lage en fruktsalat med kesam vanilje? Da smaker det mer vanilje enn grønnsaker..;)

 

Det er mange flere muligheter som finnes for å få i seg nok frukt og grønnsaker. Er desverre ofte fantasien som setter grenser..

 

Du klarer å ta av deg 1,,5 kilo etter noen uker - det skal vi "pushe" deg fram til!

 

Du sa tidligere at du spiste den usunne varianten --> pannekaker. Det blir ikke så usunt hvis du steker pannekakene på teflonpapir, og bruker lite hvetemel og heller bruker skummet melk istedenfor h-melk. Jeg gjør det, og da kan jeg spise tre pannekaker med smør og litt sukker på, eller syltetøy - til 400 kcalorier:)

 

Hehe.. ble langt innlegg til deg her, Xana - men hadde masse på hjertet, og håper at jeg kan hjelpe litt - slik jeg har fått hjelp av andre her:)

 

Håper dere har en flott helg! Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adele83

Se det, da var det to innlegg på rad.. hva skjer her da? Folk opptatt med å slanke seg eller ... hihi:)

 

Veiedag i dag og vekta viste (til tross for festkveld på byen og litt utskeielser) 96,8:)

Forrige uke viste 97,3 - så en halv kilo på en uke, og det er akkurat den vektnedgangen som jeg har hatt på kiloene mine i starten, så det er jeg fornøyd med.

 

Hvordan har det gått med dere; Tonus, Xana, SaraMJ, Ekeli og Solen1?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Hehe, ja man skulle tro det.. Tiden den flyr.. Godt jobbet Adele83, høres bra ut!:) I dag tidlig visste vekta mi 70,4 kg.. Jee! Sist mandag veide jeg 73,3 kg, så syns det hørtes litt for godt ut til å være sant. Men det har vel noe med at da jeg veide meg forige uke så var det ikke på tom mage, men det var det i dag. Skal fortsette å veie meg på morgenen, så det blir riktigst mulig resultat fra veiing til veiing framover. Også er det vel slik at man går ned mer den første uka enn man vil gjøre videre, på grunn av væsketap og slikt.. Men, jeg skal ikke klage!;) Vet ikke hva som er realistisk å forvente seg av vekttap videre framover, men kanskje jeg kan klare 1/2 kg denne uken, så jeg er nede på 60-tallet? Det hadde vært gøy.:( Lykke til til dere andre, og håper dere har det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen..

Denne uken har det faktisk blitt litt mer utskeielser enn planlagt, så nå må jeg ta meg sammen for å nå målet mitt før påske. I dag er vekten på 78,7, så ble 400 gram igjen. Men denne uken har jeg kontroll på alt av måltider og trening, så da skal det bli lettere å følge programmet. Har jo 2,5 uke på meg ennå ;) Ha en flott uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SaraMJ

Adele83, har du en oppskrift på de pannekakene? Og evt kaloriinnhold per "kake"?:D hadde vært kjempeflott!! Bra vektnedgang, forresten! Dritbra! Halvkg skal jo være det beste :D

 

Går forsåvidt bra for meg. Masse skolepes for tiden så har ikke trent på søndag, og rekker ikke i dag (noe som er faste dager). Men jeg passer jo på hva jeg spiser, og går turer, så det skal gå bra. Jeg føler uansett at jeg kommer til å gå ned, og det håper jeg :D har veiedag i morgen!

 

Syyyykt bra Ekeli! Herlighet så motiverende du er! Gleeed deg til å komme ned på 60-tallet! Det er sååå deilig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for godt tips om pannekakene, det tror jeg at jeg skal prøve;)

Har bare hatt en vekt nedgang på 200g, men det er jo en start, å jeg er jo akkorat begynt!:) Synes dere er kjempe flinke alle sammen, skulle jammen meg laget en slik liste over hva jeg skal spise hverdag, det er jo en kjempegod ide! Og da slipper jeg jo å fundere så lenge på det hver dag å få det travelt:) Gleder meg til været blir bedre, da skal jeg ut å gå litt lange turer også!:)

Er frykteli mange fristelser på jobben(jobber på nærbutikk), å når jeg føler suget, ja, da tok jeg meg heller en banan gitt, og det hjelper virkelig!:) Var veldig stolt av meg selv da;p

Skal bestille meg ny vekt, min er offisielt klikka, jeg veier da ikke i det ene minuttet 71 kilo, å i det neste over 80!:P Blir nok en skikkelig vekt denne gangen da, som viser både kilo OG gram!:D

Dere er flinke folkens, stå på, blir bra detta når vi står sammen !:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adele83

Hei folkens. Dere spurte etter oppskriften på pannekakene. Og her kommer den. Som dere ser så er jeg ikke så veldig glad i "fake" produkter som sukrin og andre tilsetningsstoffer - så her kommer ekte vare:)

 

Pannekaker a`la Adele til 2 personer

 

3 egg (210 kcal)

3 dl melk skummet q-melk (100 kcal)

6 ss hvetemel (260 kcal)

Litt salt

 

Forslag til tilbehør:

Smør 1 ss (20 g) margarin vita hjertegod (72 kcal)

Nora naturlig lett bringebærsyltetøy 1,5 ss (50 g) (58 kcal)

6 ts sukker (120 kcal)

 

NB! Stekes enten i teflonpanne,

eller på teflonpapir/stekepapir

Sum totalt 820 kcalorier.

Per person 410 kcalorier:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adele83

Det skjer så lite her på forumet synes jeg... noen med på å sprite det opp litt? Er så flott å ha noen likesinnede å prate med.. men alle må jo bidra:)

 

Jeg for min del har hatt en tung uke, en dum visdomstann gror og gror og penetrerer seg gjennom tannkjøttet mitt - så alt er vondt å spise. Vanskelig å få i seg nok kcalorier da, men går på suppe suppe og suppe... ja, nevnte jeg suppe... :D

 

I helgen er jeg alene uten mannen og da er det altfor lett å stappe i seg masse godt - jeg må bare styrke meg selv til å ikke gjøre det. Spent på veiingen på mandag.

 

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Adele! Ja. Det er ikke så mange aktive tråder her, utenom "ned 19 kg, helst i går". hehe :D

 

Går sånn tålig med meg! Har blitt syk, så det irriterer! Ikke lett å trene da. Var på trening i dag tidlig, og jeg SLEIT! Hehe. Så må nok stå over i morgen, gitt!

 

Er heldigvis ikke så godtesyk av meg selvom jeg er syk. Cola Light og druer går greit. Men, jeg spiser ofte fpr mye druer. Hvorfor kan man ikke spise ubegrenset med druer? :D Jaja.

 

Veiedag på mandag du ja? hvordan føler du uka har gått? For det meste er det helga som ødelegger, så du får bare holde deg i skinnet selvom mannen din ikke er hjemme ;-) Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adele83

Ja.. Ofte for meg er det faktisk uka som ødelegger - for det er da jeg er kjesken.. merkelig det...

 

Det har gått greit nok i uka, men jeg har hatt en veldig veldig syk mann så da har jeg vært heime med han heile tiden og pleiet han. Jeg har ikke fått trent noe da.. jeg turde rett og slett ikke å reise fra han. Så da ble det virkelig ingen trening - men kommer sterkt tilbake neste uke.

 

Ja - druer er masse kcalorier i - men jeg tenker aldri på det som snacks fordi det er veldig sunt og godt. Hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvem er det jeg prøver å lure! Jeg er alltid kjesken ;-) Men det er i helga jeg stapper mest i meg, men det er vel fordi da sitter jeg bye forran tvn. Det gjør jeg ikke noe særlig i uka, så dermed klarer jeg å holde meg unna :D

 

Huff, det høres ikke bra ut! Men du kan jo ikke ha dårlig samvittighet for å være hjemme med han. Han satt sikkert pris på det :D Er man bare forsiktig med maten så er det ikke så farlig om man ikke trener en uke! Håper bare han blir frisk snart, så du kan komme deg på trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adele83

Ja. Kjesken er jeg konstant. I går spiste jeg et halvt snickers stykke på deling med mamma. Fy SØREN det var så sykt godt. Jeg har kjesket på det så lenge, så jeg tenkte - steike, jeg må bare bli kvitt den kjesken og det er jeg nå. Hvis jeg kjesker på noe så må jeg bare spise det for ellers spiser jeg drit mye av alt annet. Så jeg har funnet ut at hvis jeg da bare spiser littegrann av det jeg kjesker på så får jeg tilfredstilt behovet mitt og får en mye bedre hverdag. Hihi.

 

Min mann er blitt frisk nå, og det er godt. Så i morgen tidlig klokken seks starter treningen for fullt igjen. Jeg har jo "bare" 5 kilo igjen til mitt største (men ikke siste) mål. Selv om jeg klarer å komme ned til målet mitt kommer jeg alltid til å kjempe mot overvekten. Man er jo liksom ikke ferdig når man kommer ned dit.. blir liksom ikke som en eksamen hvor man leser som en galning, får en god karakter og så er man ferdig... Neida.. man må studere og studere etterpå også... (flott bilde? hehe)

 

Holder på å skrive dagbok om vektnedgangen min, og det er veldig greit for da får jeg utløp for mange av tankene mine som jeg ikke kan dele her. Det anbefales til mange ja.

 

Noen som har prøvd pannekakeretten jeg sendte? Håper dere kan bruke den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg ser greia! Jeg har mer en lov om at jeg ikke skal røre det. Hehe. Hvis jeg tar litt, så tar jeg alt. Så med meg blir det alt eller ingenting. Veldig kjedelig igrunn. Heldigvis har jeg lært kjæresten godt opp. I går når vi så på film fikk jeg han til å slå meg på hånda når jeg strakte meg etter chipsboller på fanget hans ;-) Haha! Følte meg som en liten unge. Men det ble litt komisk! Men det trengs faktisk! For de fleste gangene jeg strekker meg etter noe å spise, så tenker jeg ikke på det, nesten. Når TVn står på så registrerer jeg ikke alt jeg spiser. Fysj.. Det er faktisk "legge-på-seg"-tipset til ei venninne av meg som er overvektig! Hun tar med seg all den maten ho vet ho må spise, og så ser ho på TV mens ho spiser. Så plutselig har ho dyttet nedpå alt. Er litt artig ;-)

 

Nei, er sant det. Man må jobbe mot (evt snart med? ;-)) vekta for resten av livet. Hvor mye veier du nå? Hva er delmålet og hva er trivselsvekta? :D Hvor høy er du? Må jo få et lite "innblikk".

 

Jeg har 162 cm og veide 66,4 på onsdag! Når jeg når 65 kg skal jeg spandere på meg et par lekre støvleter! Hehe. Mitt endelige mål er 60 kg! Ikke sååå langt igjen. Men jeg merker at det er vanskeligere og vanskeligere å ta av seg ettersom jeg ikke har "så mye" på meg, lenger :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adele83

Kjenner meg så igjen med det å spise alt som står der, ihvertfall foran TVen. Er derfor jeg prøver å la være å spise der, men heller på et bord hvor det eneste jeg kan se på er ansiktet til min mann:) Men det er desverre altfor koselig å sette på en god film og kose seg med mat. Men min mann er veldig snill meg meg og spiser aldri snacks når jeg er tilstede. Han gjør det heller sammen med kompiser, eller på jobb. Dette er et valg han har tatt for å hjelpe og støtte meg, og det funker bra!

 

Mitt "sluttmål" er 92 kilo. Jeg er 174 høy. Jeg veide på mitt høyeste langt over 117 kilo. Jeg sa til meg selv at hvis jeg kom over hundre så var det nok, men det stoppet desverre ikke der. Jeg har veldig veldig lav forbrenning, og ankler som er forstuet 8 ganger... så da kom fort vekta på. Når jeg kommer ned til 92 kilo, så får jeg lov til å ha assistert befruktning av staten, og det trenger jeg for jeg er infertil. Men siden jeg har BMI over 30 så måtte jeg slanke meg. Og det var et push i rumpa ja.

 

Forrige mandag, veiedagen, viste vekta 96,8 - og det vil si at jeg har gått ned langt over 20 kilo, siden 20 april i fjor. Det er jeg veldig fornøyd med for jeg har klart det uten operasjon, kurs eller noe annet hjelp, bare sunt "folkevett":)

 

Så flink du har vært, SaraMJ! Du har jo bare 1,4 kilo igjen så er det nye sko!!! Enhver jentes drøm! Men ja, det blir vanskeligere og vanskeligere å ta av seg etterhvert. I starten rant mitt av, men nå drypper det bare litt og litt hver dag. Men husk: MANGE DRÅPER BLIR TIL SLUTT TIL ET VANNKAR! Så dette får vi til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du en snill mann! Hehe. Jeg sier til kjæresten min at han kan kjøpe og spise hva han vil. Men helst hadde jeg foretrukket at det bare var sunn mat han spiste foran meg. Men jeg tror jeg må vende meg til det, at jeg må bare overse det. Hmm, ikke lett!

 

Himmel, du har jo gått ned kjempemye!! Føler du deg ikke bare helt fantastisk? :D Jeg skjønner godt at du fikk et tupp i ræva når det er et ultimatum på banen! Befruktning eller ikke-befruktning! Tenk for en belønning da! Du må bare jobbe mot målet! Er jo ikke mye igjen. Nå ble jeg kjempegira på dine vegne! :D

 

Jeg vil heller ha befruktning isteden for nye sko :D Haha!

 

Klart vi får det til! Vi er på god vei :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...