Gå til innhold

Ned 33 kg


Gjest micpeders

Anbefalte innlegg

Gjest micpeders

Nå har jeg endelig fått motivasjonen tilbake og meldt meg på mitt første GR kurs :o

Jeg er på evig slankekur, har prøvd det meste tror jeg, men faller fort tilbake til gamle vaner, eller uvaner.

Jeg tok meg selv hardt i nakken for to-tre år siden, la om matvaner og livsstil ekstremt, og klarte med det å gå ned ca 18 kg, men har gått veldig mye opp og ned, vekta vil bare ikke under 100 kg, det er fryktelig irriterende.

Derfor bestemte jeg meg for å gjøre dette sammen med andre og få litt hjelp. Jeg har mange kilo som skal av!

Kurset starter ikke før i mars, må si jeg er veldig spent! Denne gangen skal jeg klare det!!

Jeg skal gifte meg 5. juni, vil prøve å sette meg et delmål om å gå ned 10 kg til det :) hadde vært moro å klart det!

Jeg vil sette dagen i dag som startdato :)

 

Vekt: 102,7 kg (21/2-2010)

Delmål: -10 kg til 5. juni 2010

Langsiktig mål: -33 kg

 

Dette SKAL jeg klare!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosabikini

Jeg er full av motivasjon!! Har begynt å trene jevnt siden november, litt vanskelig å få til i julen, samt at jeg ble syk på nyåret som slo meg ut treningsmessig i en uke. Men, jeg har også begynt på dansekurs, som er ufattelig moro, og gir meg nesten gulleple hver gang bare det!

 

Jeg har meldt meg på maxikurs som begynner i mars - og gleder meg masse!! Jeg føler jeg har treningen inne, men tydeligvis skjønner jeg ikke helt dette matgreiene!

 

For noen år siden (da jeg ble ufrivillig singel) gikk jeg ned ca 20 kg pgs liten matlyst og kjøpte meg en rosa bikini som je glikte kjempegodt. Målet mitt er å komme inn i denne igjen. Det er knaskje litt urealistisk i forhold til sommeren, kanskje mot slutten?? :o

 

Følger deg gjerne på din vei inn i brudekjolen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest micpeders

Hei igjen!

 

Da er jeg endelig i gang med GR kurset, 2. dag i uke 1.

 

Har hatt en uke høstferie og syke barn, så slankingen har ikke akkurat blitt prioritert nå.

Veide meg på kurset (på kvelden, med klær), vekta viste da 104,3, så det blir den vekta jeg går utifra.

Er fortsatt 13 uker til bryllupet, så jeg har fortsatt muligheten til å klare 10 kg!

Blir spennende å se hvor mye jeg klarer i løpet av en uke! Syns jeg spiser mer nå enn hva jeg gjorde før jeg begynte på kurs. Kan jo risikere å gå opp i vekt!

 

Jeg har også prøvd diverse pulverkurer, funker bra, men funker ikke så bra når man begynner å spise mat igjen! Slanking over tid er det beste, lære seg å spise sundt og legge om livsstilen, det er det det handler om! Det er noe hele familien trenger her i hvert fall!

 

Lykke til alle sammen :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest micpeders

Da var første uke over. Har gått veldig bra synes jeg.

Har ikke vært spesielt sulten og har trimmet mye.

Hopper nå over fra meny 2 til meny 3.

Har plukket ut brudekjole i dag, den var ørlitegrann trang, men ikke mye som skal til, så neste gang jeg kommer å prøver den håper jeg den sitter perfekt!

 

Motivasjonen er på topp! Gleder meg til å starte på en ny uke!

 

Startvekt: 104,3 kg

Ned: 2,9 kg

Nå: 101,4 kg

Delmål: - 10 kg (til 5. juni)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosabikini

Så bra. Du må ha vært kjempeflink. Jeg har også kommet igang med kurset. følte meg nesten litt lurt, for jeg er jo vant til å veie meg om morgenen, ikke om kvelden, men here goes

 

Startvekt: 107,3 kg

Ned: 1,4 kg

Nå: 105,9 kg

 

Delmål: jogge to ganger rundt Sognsvann innen 1. juni (er ikke så god på dette med kilodelmål..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest rosabikini

Uken før påske var det veiing igjen. Jeg gikk på en liten smell og spiste veldig lite, deretter dro jeg på en hyttetur/møte hvor jeg ikke hadde kontroll ove rmåltider (lunsj 13.30, middag 23.30) så ble kastet ordentlig ut av systemet. På en måte en god ting. Nå har jeg veiedag imorgen, og har nok gått opp litt. Huff. Men, skal gjøre alt jeg kan siste tre ukene, og har allerede bestemt meg for å melde meg på neste kurs ;)

 

Men.

Start: 10.03.2010 - 107,3 kg

17.03.2010 - 105,9 kg

24.03.2010 - 104,0 kg

 

Hvordan går det med deg micpeders?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest micpeders

Påskeslit ja, det kan du si. Syns jeg har vært flink da, i forhold til hva jeg ellers ville vært.

Nå er jeg halvveis i kurset, har gått ned 4,9 kg på 4 uker, det er jeg veldig fornøyd med. Veide meg i dag, ned 2kg. Hadde ikke veid meg siden 16. mars da, men er fornøyd med tanke på at det har vært påske.

Gikk veldig bra å komme inn i rutinene igjen etter påske også.

 

Jeg har også bestemt meg for å bli med på neste kurs, det hjelper meg å holde motivasjonen oppe merker jeg.

 

Har plukket ut kjolen da, den var bitte litt trang, ikke så mye som skal til, så det skal jeg jammen klare!

 

Dette skal vi klare!! Stå på!

 

9/3: 104,3 kg

6/4: 99,4 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosabikini

Jøjje meg, ja nå ble jeg gledelig overrasket. Siden jeg ikke har fulgt noen ting siste halvannen ukene, så har kanskje de gode vanene kommet litt inn i meg likevel.. Ned 1,4 idag:

 

Start: 10.03.2010 - 107,3 kg

17.03.2010 - 105,9 kg

24.03.2010 - 104,0 kg

07.04.10 - 102,7 kg

 

Totalt 4,6 ned på 4 uker. Veeldig fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angel88

Hei hei.. e da grett om eg og henger meg på?? sist eg vegde meg vegde eg da samme so deg og begynner på GR kurs på tirsdag 13april. Har som mål å klare å gå ned 20 kg til eg ska flytte 26 august.. so har litt dårlig tid.. men e veldig innstilt på å klare det.. :D Har gått på GR kurs før i 2008 og gjekk ned 15 kg men har lagd alt på meg igjen.. Men no har eg tatt meg i ørene igjen å ska ikkje gje meg før eg når målet mitt.. vil totalt ned 30-35kg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest micpeders

Oi, kjempe flott rosabikini. Så flink du har vært. Dette går jo kjempe bra:)

Gir litt ekstra motivasjon det!

 

Heng deg på:D

 

Dette skal vi klare!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angel88

Eg veide 102.7 sist eg vegde meg men tør ikkje veie meg før eg begynner på kurset på tirsdag. hehe.. Har bursdag i helgen so blir masse kaker og alkohol.. so no slår eg ut håret før eg slår til.. hehe.. veit da kansje høres litt dumt ut men sånn e berre eg.. :D Håper på å klare 20 kg 18 uker so da blir da lite alkohol og kaker på denne jenta de neste 18 ukene.. hehe.. Har ønsket meg trim sykkel til bursdagen so da får eg av veninnene mine.. :) So da e da berre å stå på folkens..

 

Kiloene SKAL bort.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosabikini

Ja, jeg er kjempefornøyd, og veldig motivert. Lager god mat, og prøver ha tid til å sitte ned og spise. Og mandager kjøper jeg inn masse frukt på jobben, det gjør det enkelt også å få i seg nok, og jeg er så glad i frukt at jeg gjerne delvis bytter ut et mellommåltid med frukt.

 

Nå har jeg bare to ganger igjen på dansekurset mitt, hvor jeg får 10-15 trimpoeng hver gang jeg er der, så er spent på hva jeg skal gjøre for å kompensere for dette fremover, det blir vel mer trening :D

 

Så morsomt at du vil være med oss Angel88, dette går så bra! Flott at vi kan motivere hverandre.

 

Jeg har en gjeng med folk som jeg møter ca 6 ganger i året. Siste gang nå var palmehelgen, og så 3 måneder til neste gang, og målet mitt da er at jeg skal ha gått ned merkbart slik at de ser det. Det er jo vanskelig å se det til daglig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosabikini

Vel, det er ikke nok å være veldig motivert, hadde gått opp 0,6 denne gangen. Kurslederen forklarer at man ofte går opp eller holder seg stabil i forbindelse med syklus og sånt, så håper det mest er det, selv om jeg nok har vært litt sløv siste uken.. Idag er det derfor god trening på planen. Og skulderen jeg ødela lørdag er så godt som fin igjen, så da er det bare å sette igang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fekk trim sykkel på torsdag so no har eg syklet sånn ca 16.18 km de siste dagene.. Kjempe godt å komme tilbake til gamle vaner.. Eg pleide å sykle ein time for dagen nåke eg budde heima.. Og no har eg bytta ut sofaen med sykkelen.. Satt idag å syklet ein time menst eg såg på slankekrigen.. hehe.. Ska sei da motivere.. :)

På onsdag va eg og 3 veninner på tur opp Fløyen.. Merke på kondisen at eg ikkje har gått på nåken fjell siden 7 fjells turen ifjor.. ( Eg gjekk berre 4 av de altso).. :)

 

Men eg e kommet godt i gang med både kosthold og trening..

Har ikkje hatt so mykje energi og vært so lykkelig på lenge.. Og da har eg berre holdt på i ei veka.. hehe. Eg og ei venninne planlegger sykkeltur i sommer.. Skal ta mest tog og sykle nåken stykker ned te danmark. :) So da blir bra.. Håpe på å klare 10 kg til da.. :)

 

13/4-2010: 102.3 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosabikini

Så bra Angel88. Godt å høre at du har kommet litt inn i vaner igjen, det er alltid deilig. Jeg synes selv det var vanskelig å komme igang, men når jeg først fikk en rutine så skled det nesten av seg selv dette med treningen.

 

Har selv veiedag imorgen, og er veldig usikker på den. Har vært kjempeflink siste uken, men føler likevel på kroppen at det ikke er noen endring. Blir veldig skuffet om jeg ikke har gått ned noe denne uken heller.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosabikini

Veiingen på onsdag gikk bra den, ned 0,8 og det føltes bra. Jeg har vært veldig stresset siste uken for ikke å ha gått ned i hele tatt. De andre på kurset sier de kan se det nå, men siden jeg kun har gått ned 3 cm i livet så bestemte kursleder og jeg at vi skulle måle meg flere steder på kroppen, for å ha litt mer oversikt.

Veldig deilig følelse at den ene olabuksa mi er "i overkant passe" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei igjen.. Eg gjekk ned 1.6kg første uken og e no sånn nåke lunde fornøyd.. Føles ut som om eg har svettet litt mer enn det vekk da.. men men..

 

Sliter litt når eg jobber natt.. Klare ikkje å finne ut kordan eg ska spise da.. Snur heilt opp ned på døgnet.. Men klare ikkje å spise so mykje som eg skulle.. :/

Denne uken har det vært mye familie besøk, ut å spist, konserter og greier so har hatt 2 dager heilt uten trening no, og litt vin drikking og greie.. so no trur eg eg må teipe meg fast i trimsykkelen fram te tirsdag.. hehe..

 

Får sei meg fornøyd berre da går ned.... :) Jo mer jo bedre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest micpeders

En stund siden jeg har vært her nå!

Det går jo strålende med dere, så flinke! Dere er på god vei, flinke til å trene også!

 

Jeg fikk ikke veid meg om tirsdagen, sykdom i familien, men forrige tirsdag hadde jeg gått ned 0,9 kg til, det må jeg være fornøyd med. Var da nede på 98,5 kg. Er så godt å endelig ha kommet under 100 kg!

Denne uka har jeg mistet litt motivasjon tror jeg, hatt et enormt søtsug, spesielt sjokolade. Har skeiet litt ut, ikke trimma så mye heller. Jeg må virkelig skjerpe meg nå, er ikke så mange ukene igjen til bryllupet! Må ned noen kilo til.

 

Får så utrolig dårlig samvittighet når jeg spiser noe jeg ikke burde eller ikke trimmer. Også er det så lett å skeie ut når jeg ikke får vært på kurset. Jo mer jeg skeier ut, mer selvkontroll mister jeg. Huet mitt sier nei nei nei, men klarer ikke kontorllere meg. Må få igjen motivasjonen litt.

 

Gikk på vekta i dag tildlig etter frokost da, den viste 96,7 kg, det burde gi motivasjon. Er ikke så lenge siden den viste 107 kg på morgenen. Så jeg vil jo si

jeg har vært veldig flink det siste halve året:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosabikini

Hei igjen

Synes du er flink micpeders! Jeg gleder meg til jeg kommer under 100, da har jeg lovet meg selv en stor blomsterbukett (nei, ingen premiering med sjokolade her nei :D )

 

Jeg hadde bursdag igår, og hadde da selskap på søndag, bakte 3 Grete Roedekaker, så har et noenlunde øye på hva jeg har fått i meg. Har vært under 2000 hver dag i alle fall. Har ikke så store problemer med motivasjonen, for jeg føler jeg spiser godt og mye, men er kanskje litt lei tror jeg. Det er jo såklart så mye fokus på mat at man blir jo tullete av og til.

 

Men, jeg har jo som nevnt tidligere ikke merket stor endring i cm, i alle fall ikke i livet. I helgen fikk jeg bunaden min hjem til meg, den satt omtrent som vanlig rundt livet, men har blitt for stor rundt bysten/ryggen. Og de andre på kurset sier at det er der det ser ut som om jeg har mistet en del. Hurra!!! Jeg skjønner nå hvorfor de også måler cm, sånn i tilfelle man står stille en måling. Og vi er jo alle bygget forskjellig inni, så man kan se helt lik ut med forskjellig vekt. Måler du noe cm micpeders?

 

Fortsett med det gode arbeidet, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rosabikini

Veldig fornøyd på en måte idag, fikk 5kg-eplet mitt og det var deilig. Selv om jeg bare har gått ned 0,6 denne uken, så var det likevel tilfredsstillende i og med bursdagsfeiring med mye kaker og litt for lite treningstid denne uken. Jeg føler jeg har fått gode vaner og at jeg tenker mer gjennom hva jeg generelt putter i munnen, og det er jo bra.

 

Og nå er jeg påmeldt til neste kurs allerede!

 

 

Startvekt: 107,3

Vekt nå: 101,9

Totalt ned: 5,4 kg (og -6,5 cm siste uken)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...