Gå til innhold

Den gyldne middelveg


Gjest froeken frue

Anbefalte innlegg

Gjest froeken frue

Bra jobba Solvane, stå på!

 

Dette går så det suser! Fikk lyst på sjokkis da gubben kom hjem fra jobbm konfekt i dag, men klarte å snu følelsen til mestring. Storegutt er fortsatt syk så ingen trimtur u dag heller. Men jeg har inntatt nøyaktig 1600 kcal, så fornøyd m det. Magen reagerer enten på knekkebrødene eller tern, så jeg sørger for ikke å ha noen bak meg....

 

Trim i morgen :-)

 

Vekt i dag 81,4 kg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Siste svar

Hei Frøken frue!

Et lite "gjesteinnlegg" herfra hehe :-) Synes det er kjempebra at du er i god gang nå. Snart ser du 70-tallet igjen!

 

Jeg har selv gått ned 6,3 kilo siden 1.9.11.

Det er kjempedeilig :-) Akkurat nå synes jeg kiloene klorer seg fast på kroppen min, og det går veldig tregt selv om jeg trener masse! Men jeg holder bare motet oppe, og løper videre!

 

Smugleser på tråden innimellom og det er fint å høre om deres historier. Så skal jeg prøve å skrive litt oftere.

 

God klem til gamle og nye kjente :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

DAg tre og jeg klarer meg fortsatt fint. Vurderte i stad potetgull til kampen, men kom på at det er jo ikke lørdag, så da ble det knekkiser.

 

Etter tre dager inne med sykt barn GLEDER keg meg STORT til å komme meg ut i morgen og handle julegaver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere fra havet (igjen)!

 

Så godt å se at det er full aktivitet her igjen! Selv hadde jeg to fråtse-uker da jeg var på land, fullstendig uten trening, men nå når jeg er tilbake på havet er det lettere å holde kontrollen igjen. Ikke er det spesielt god mat ombord her, heller, så da begrenser matinntaket seg av seg selv. I dag har jeg vært og trent for første gang, og det føles godt. Nå venter en dusj og en time på øyet før jeg skal på vakt igjen.

 

Ellers kan jeg røpe at vi har startet jakten på litj-kveita. Men det er jo ikke akkurat så enkelt når jeg er så mye borte! :) Og så fikk jeg for litt siden vite at broderen slo meg, så nå skal jeg bli tante i juni! Superstas! :)

 

Stor klem til alle, og god bedring med hofta, Frøken.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

oioioiii så spennende nyheter kveita! GLeder meg sånn til å følge litjkveita fra rompetroll (eh?) til nydelige historier her inne :) og tanteungen gleder vi oss også til!!!

 

VEt du hva? Jeg tenker at en utfordring med jobben din i fht mat vil være at det er lite godt å kose seg med når du er ute og at du derfor kanskje føler for å overkompensere når du er på land? Høres det dumt ut? Ihverfall, hvis det er slik så kunne kanskje en mulighet være å ha med seg noe mørk sjokolade (bestem på forhånd hvor mye du skal tillate deg hver dag og sørg for å ha med nok til hele turen) og å kose deg tillatt mye hver deg, slik at ikke "monsteret" tar deg når du kommer hjem? VIktig at du har det fint og opplever kos på jobb, det er jo halve livet ditt...

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, Kveita! Jeg og mannen min bodde 40 mil fra hverandre da vi prøvde å få meg gravid første gang. Det ble mye regning på sykluser og når det var lurt å dra på helgebesøk ;-) Tok et drøyt halvår uten resultat, men så klaffet det :-)

 

Er fornøyd med gårsdagen, til tross for kalorifest. Klarte å trene inn over 6 trimpoeng, så da må det vel være lov med en ekstra brødskive til kvelds. Prøvde nykjolen i går kveld (den som henger i skapet, litt for liten, og venter på meg) Den blir stadig mer passelig :-) Fortsetter jeg sånn, trenger jeg ikke noen hold-in-strømpebukse en gang. Er som sagt kakedag på jobb i morra, og vindrikking i morra kveld. Hadde tenkt å la det stå til uten å telle kalorier, men det er litt surt å ødelegge for den gode innsatsen resten av uka. Kakedagene på jobb består av fire forskjellige kaker, men jeg kan jo bestemme meg for å smake bare på en, og ikke alle fire som jeg pleier. Og det trenger jo ikke å ta helt av med vin på kvelden (det har jeg forsåvidt ikke råd til heller)

 

I dag er det middagsselskap med finnbiff og hjemmelaget potetmos. Ikke akkurat slankemat. Men jeg har kjøpt inn masse brokkoli, rosenkål og gulrot, så skal prøve å la det få være hovedretten min i dag.

 

Lykke til videre til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med litj-kveita, kveita. Blir spennende det her ja :)

Har en riktig glad nyhet å komme med jeg også: mannen min har endelig fått seg jobb :) Er så glad, så glad. Og jammen fikk jeg ikke fast 100 % stilling selv også på fredagen (har hatt 75 % til nå). Så her er det feiring som står på menyen for tiden. Kan vel bare si med en gang at til helgen blir det ikke spart på noe (ikke kalorier heller). Men på mandag bør jeg vel begynne å være ferdig med feiring, så da skal jeg skjerpe meg. Da blir det nøye føring av dagbok og 1600 kcal igjen. (Har ikke fått gjort det på en 2-3 uker nå.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så hyggelig med hurra-klubb her, da! Jeg lover å holde dere informert om det skjer noe.Må innrømme at jeg er litt bekymret på grunn av alderen min (38), men vi får se. Enn så lenge er jeg fornøyd med at mensen innfant seg da den skulle etter et utall år på p-piller. :)

 

Gratulerer med strålende nyheter til snupsipups! Er det ikke vidunderlig når alt plutselig ordner seg? Og Solvane - jeg misunner deg den kjolen. Og ikke minst følelsen! Jeg kjenner jeg blir litt engstelig med tanke på julekjole... Jeg får dukke dypt i skapet og se om jeg finner noe som passer.

 

Frøken, jeg reiser ikke så ofte på båt sånn som nå, så dette er i grunnen en spesiell situasjon. Men jeg er jo veldig enig i at det er lurt å kose seg litt også, og ikke kjøre "for hardt" slik at det i andre perioder bikker over i fråtsing. Men det blir litt godis her også, da. I dag var det for eksempel nydelig sjokoladekake til kaffen, og deretter eplekake med is til dessert! Nam! Hjelper jo ikke at vi bare sitter i sofaen disse dagene på grunn av stormen, heller. Men litt deilig er det, med "tvangsfri". Jeg har for eksempel kommet ganske langt på strikketøyet, og det er leeeenge siden sist jeg var noe særlig produktiv på den fronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Gratulerer til snupsipups og snupsipapsen! Så mye jeg unner dere dette!

 

Dagen i dag har gått greit, men merker at jeg ikke har knekkebrødene mine. I tillegg er jeg så ødelagt i magen at jeg føler meg som ei sekkepipe med råtten gass... Kom meg på trening så hqr trent styrke m treningsveileder. Det er jeg glad for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 er da ingen alder kveita, da er du fortsatt ung :) (jeg fyller 38 om 2 måneder).

Kjenner jeg engster meg en del for julekjole jeg også.... Skulle treffe noen damer i kveld og tenkte å pynte meg litt. Tok på meg skjørt og en genser som jeg trodde passet til. Oppdaget da at magen min virkelig trenger å bli mindre. Magen bula ut, og midt over mage og hofte var det en "flott" delestrek etter truselinningen. Fikk da en aha opplevelse, og innså vel at det virkelig er behov for å gjøre noe. Har jo lenge forsøkt å gå ned i vekt, men lurer på om jeg egentlig tror at jeg er slank inni hodet mitt.... Kanskje derfor jeg ikke helt har greid å finne motivasjonen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo lenge forsøkt å gå ned i vekt' date=' men lurer på om jeg egentlig tror at jeg er slank inni hodet mitt.... Kanskje derfor jeg ikke helt har greid å finne motivasjonen....[/quote']

 

Kjenner igjen det med å tro at jeg er slank, ja. Har veid meg, og sett at vekta gikk oppover, men i speilet så jeg ikke en overvektig person. Og når klærne mine ble for små, tenkte jeg tanker som at jeg må være fornøyd med min egen kropp, ikke gi etter for kroppsfokuset i samfunnet, at utfordringa bestod i å kjøpe klær i riktig størrelse osv. osv. Første aha-opplevelse jeg fikk, var da jeg så et bilde av meg selv i badedrakt. Da tok jeg bare en avgjørelse om at nok er nok. Og denne våren, da jeg plutselig innså at jeg fortsatt gikk rundt i noen av mammaklærne, mer enn et år etter fødselen. Da må man jo gjøre noe.

 

Nå er helgas første fristelse overstått. Klarte å smake på bare to av fire kaker, og tok ganske små stykker. Aner ikke hvor mange kalorier det ble, siden det er hjemmelagde kaker, men det får stå til. Får en ekstra trimtur etter jobb, fordi jeg plutselig må hente ungene i barnehagen. 30 kg barn i henger etter sykkelen, i en ganske drøy oppoverbakke - det blir noen kalorier forbrent av det.

 

Ønsker alle ei hyggelig adventshelg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Synes dere er så flinke!! Jeg har en liten nedtur igjen disse dagene, men håper at det letter snart og at jeg får prioritert trening! Har fortsatt vært flink, men i kveld skal vi kose oss litt. Kjenner meg utladet etter tre våkennette og innser hvor viktig trening og nok søvn er for meg:)

 

Jeg er utålmodig etter å bli frisk og slank, men vet så inderlig godt at det ikke finnes snarveier. Så da får man leve livet sitt så godt man kan og nyte det på veien. Og veien, den er gylden @-}--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helga var en katastrofe, kalorimessig sett. Fredagskvelden hadde jeg jo regnet med å skeie ut, men det ble enda mer enn planlagt. Det ble både full middag, kake til dessert, vin og en drink til slutt. Søndag var vi bedt bort på middag. Siden jeg ikke visste hva vi skulle få, hadde jeg prøvd å ikke spise så mye på forhånd. Tabbe. Skulle ha knasket gulrøtter i stedet. Da vi kom, var ikke maten klar, så de satte fram potetgull, twist og valnøtter. Og jeg var så sulten, jeg klarte ikke å stoppe å spise potetgull. Vi har det aldri hjemme, fordi mannen min ikke liker det, og jeg liker det altfor godt, så når det stod på bordet og jeg var sulten i tillegg, gikk det helt galt. Grudde meg virkelig til veiing på mandag, og det var opp 400 gram. Ble litt sur da :-(

 

Men: Opp 400 gram er ikke uoverkommelig. Jeg veier fortsatt 7 kg mindre enn jeg gjorde for et halvt år siden. Nå føler jeg at jeg har dårlig tid, fordi det snart er jul og jeg vil inn i kjolen og sånn, men det er jo bare noe jeg har bestemt meg for i hodet. Jeg har ikke dårlig tid. Når jeg kommer ned på den vekta jeg har bestemt meg for, kan jeg fortsatt unne meg en og annen god middag og vin og kake, bare jeg passer på å leve fornuftig resten av uka. Så jeg står på videre :-) I går hadde jeg shoppe-dag helt alene, uten barn eller mann. Klarte å holde meg unna hvetebaksten på kafeen, og bestilte i stedet sunn lunsj med omelett og salat. Og ingen utskeielser til kvelds, så jeg endte på ganske nøyaktig 1600 kcal. Det må være første gang siden jeg startet :-) Nå blir det ingen trening denne uka, så jeg må vel være ekstra påpasselig med inntaket, men det skal gå bra :-)

 

Ha en fin uke alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

400 g var da slett ikke ille solvane, de kan forsvinne i løpet av noen få dager når du får spist normalt igjen :D

 

Hadde skikkelig etegilde i helgen jeg også, og prøver hardt å komme meg på rett spor igjen nå. Ikke lett nei....

Første utfordring blir i dag med julemiddag på Britannia.... hmmm kan bli hardt å holde seg på matta da. Neste utfordring; julebord på lørdag - da blir det garantert endel kalorier i alkohol og ikke aner jeg hva slags mat vi får. Må nok bare innse at heller ikke denne uka vil gi noen vektnedgang.

 

Kom over et sitat på facebook som fikk meg til å tenke på deg frøken frue:

"Du kan bruke minutter, timer, dager, uker og til og med måneder på å overanalysere en situasjon. Forsøke å pusle bitene sammen, vurdere hva som ville, eller kunne ha skjedd.....eller så kan du bare la bitene ligge på gulvet ...og for helsike komme deg videre!"

 

Ikke enig i den siste setningen der da, vet jo at det slett ikke er lett og at det ikke bare er å ta seg sammen, men de første setningene tror jeg passer til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Takk snuppa! Jeg er enig!

 

I kveld føler jeg meg som meg selv igjen og det er helt fantastisk. Jeg våknet i går morges og kjente at noe var annerledesn dvs jeg FØLTE. Jeg tenkte ikke men følte at sånn skal det være. Og det etter en tung uke m mye tårer og ditto sjokkis. Nen nå er det godt og jeg kjenner jeg gkeder meg til hele desember. I kveld har jeg trent m PT og virkelig pusha meg selv. Varmet opp m jogging på mølla og dét var digg!!

 

Nå skal livet leves og nytes og wå får utfordringene håndteres etterhvert som de kommrr.Husk damer, hvert gram m overvekt er mat vi ikke har brukt opp enda, så da får vi brette opp ermene og bruke den opp sånn. at kvinnen innider blir sunn sterk og sexy ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Voldsomt kaloriinntak i helga og kroppen skvulper. Samtidig som jeg gremmes over akkurat det er jeg så gkad for å føle meg som meg selv igjen. Ingeb tunge eller dumme tanker på 4 dager nå og det er så godt. Tror også jeg har kommet til kjernen i problemet og det ligger ikke i noe jeg har gjort, men mer frykten for at noe skal rokke ved familielykken vår. Vi har vært så heldige at vi knspt kan tro det...

 

Satt akkurat og tenkte på at vekta mi aldri har stått u ro, nen enten vært på vei opp eller ned. Det er ganske slitsomt egentlig... Så nå vil jeg slutte å gå opp og heller stresse mindre m å gå ned. Tror d er bedre for psyken min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Frøken Frue! Så bra at du føler deg som deg selv igjen :-)

 

Når det gjelder vekta, tror jeg det er bra å konsentrere seg om ikke å gå opp. I hvert fall hvis det er sånn at du går opp eller ned hele tida. Jeg har troa på å ikke være for streng mot seg selv, for da er det så lett å sprekke, men man må jo ikke være for "snill" heller, det er man jo ikke tjent med i lengden.

 

Selv har jeg syntes siste uke var vanskelig. Har hatt flere episoder hvor jeg bare ikke klarte å slutte å spise. Tenkte at det kanskje er sånn at kroppen sier fra etter et halvt år med konstant litt for lite mat. Så har jeg følt meg nedtrykt etterpå, fordi jeg har spist for mye, og det er ingen god følelse. Jeg vil ikke ha det sånn! Mat skal være hyggelig, og en nytelse - ikke en kilde til dårlig samvittighet. Så da bestemte jeg meg for å legge slankeprosjektet på is fram til nyttår, og heller konsentrere meg om å ikke gå opp i vekt i denne søte juletid. Men så klarte jeg å ta meg sammen på lørdag, og en trening har jeg også fått unnagjort, så da jeg veide meg i dag hadde jeg gått ned 1,2 kg. Kjempefornøyd med det. Har ingen ambisjoner om å gå mye mer ned i vekt før jul. Heller ikke kommer jeg til å sitte og telle kalorier på julaften. Men litt skal jeg ha det i bakhodet, at jeg ikke stapper innpå med kransekake når jula kommer.

 

Og heldigvis finnes det mengder på mengder med mandariner i butikkene :-) Får stilt det verste søtbehovet mitt der.

 

En god uke til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Gratulerer med flott vekttap!!! Imponert! Jeg gikk på vekta i dag og har gått opp en halvkilo. Takk og pris for det... Burde vært myye mer. Problemet ligger i at jeg ikke kommer meg ut på turer. Nen flott snøfall og mildvær i dag gjør brøytekantene vanskelig å forsere. Ivkveld skal jeg ut å gå eller jogge.

 

Stå på videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Bra dag!!! Har spist det jeg skal og vært ute på en minijoggetur. Med blandede følelser kan jeg fortelle at den eneste grunnen til at turen ikke ble lengre var at knipemusklene ga etter og jeg tissa meg ut. Altså ikke floing, men nok... Så hjem måtte heg kjapt... Men fin dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var en bra dag for meg også. Sykla til og fra jobb, og trente core pulse på kvelden. Kaloriinntaket ble helt greit også, så jeg er fornøyd.

 

I dag er halsen sår og hodet tungt. Håper jeg ikke blir ordentlig syk. Får ta det som det kommer.

 

Fant enda ei bukse jeg ikke har brukt på mange år, som plutselig passer. Skal snart ta en opprydning i klesskapet og pakke bort det som er for stort. Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue

Bakedag med stor. Kcal i dag sammen storesønn.Utrolig kos, men nå er jeg sliten ig mett... Har måket snø i dag og trillet tvillingvogn i snøen. Godt å bruke kroppen utendørs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, ikke lett å holde seg på matta i denne førjulstida. På tirsdag hadde vi juleavslutning på turning for eldstejenta, og da ble det kaker og muffins, men jeg klarte å begrense meg. Men vi fikk jo med oss resten av sjokoladekaka hjem... Og så ble jeg syk og hjemme fra jobb både onsdag og torsdag, og da mener hjernen min at når jeg er syk, kan jeg spise hva jeg vil. Sjokoladekake, ja takk. Og kakao fordi jeg har vondt i halsen. Og litt ekstra middag fordi jeg føler meg slapp... Og litt gløgg med hvitvin i ... Mmmm! Men jeg har prøvd å kontrollere det så det ikke tok helt av. Og nå er jeg tilbake på jobb, og her står det frukt-/sjokoladekurv på lunsjrommet (julehilsen fra samarbeidspartnere) Ble en liten bit gullbrød etter lett-yoghurten i dag, ja. Men jeg skal i hvert fall av gårde for å spille squash i ettermiddag. Blir nok ikke full fres, siden jeg fortsatt er litt gruggete i halsen og kroppen, men det blir i hvert fall trim. Kunsten er vel å ikke la fråtsinga ta overhånd. Har klart meg rimelig bra til nå, så får vi se hva helga bringer.

 

Ha en fin og aktiv helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...