Gå til innhold

Løplabbets nybegynnerprogram - bli med?


Gjest minimais

Anbefalte innlegg

Gjest minimais

God morgen :D

 

I dag skal jeg forsøke meg som jogger - eller, det vil si - jeg skal starte med løplabbets trimprogram for nybegynnere og se om det er noe som kan funke for meg. Jeg har aldri vært særlig begeistret for å jogge, men ser at det kan være en god mulighet for trim som ikke trenger så mye tilrettelegging, tid eller utstyr, man kan holde på gode treningsvaner i ferier osv osv. Om noen vil bli med å teste ut programmet er dere hjerteligst velkomne!! Alltid bra å ha noen å "stå til ansvar for", hvis dere skjønner :(

 

Sjekk linken:

 

 

http://www.loplabbet.no/nybegynnerprogram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Hei, Minimais! Så gøy at du starter en sånn tråd! Dette vil jeg hive meg med på. Satt akkurat og tenkte at det er på tide å gi jogging et seriøst forsøk, iom at det er så utrolig praktisk og også (forhåpentligvis) gjennomførbart for en tobarnsmor. Tid for meg selv på kveldstid og så videre.

 

Ja. Jeg er altså helt utdatert på utstyr også, så det må jo skaffes. Men i starten skal jeg vel kunne klare meg godt med det jeg har, så vidt jeg ser (har bare kikket fort på linken du sendte) så er det en del gåing i begynnelsen.

 

Spennende. Håper dette kan hjelpe meg til å komme igang - og opprettholde koken utover våren. Tenk om det ender med at vi faktisk kommer til å like denne treningsformen? Det hadde vært den største gevinsten for meg på lang sikt.

 

Da blir det første økt for meg i kveld. Heia heia!

 

Kl. 20.0: Da er jeg faktisk ferdig med første treningsrunde. I følge programmet bare en rask gåtur, men jeg fikk prøvd ut de gamle skoene mine og funnet ut at det ganske raskt må kjøpes noen nye. Pluss at jeg må ha på ull-ammeinnlegg - fryktelig kaldt ble det! Men veldig motiverende å være igang! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimais

Hei og velkommen! Alltid bra med følge!!!

 

Første økt var jo bare en hyggetur, he he. Jeg har vært og kjøpt meg splitter nye løpesko + trenings-BH og nå når jeg har lagt ned så mye penger i joggedebuten får jeg litt ekstra press på å følge opp også. Dag to på programmet må gjennomføres i morra hvis jeg skal rekke alle tre i løpet av uka...

 

Heia heia!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren, jeg er i urovekkende dårlig form! Pust og pes for 4 minutters jogging. Merket det dessverre litt i bekkenet, så nå skal det bli godt med noen dagers hvile. Håper jeg klarer å fortsette med dette utover, at ikke bekkenet setter en stopper for denne spreke utviklingen. Det er vel kanskje bare å ta det rolig nå i starten, litt mindre skritt osv. Skomangelen var forresten enda mer påtrengende i går, så til neste uke (etter barnedåpen) skal jeg kjøpe meg noe mer passende :(

 

Skriver du trimpoeng, forresten? Jeg har helt falt av lasset her, men jeg ser jo at det også kan være motiverende. Kanskje jeg må hekte meg på igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimais

Ja, økt nr to var mer krevende! Jeg ble andpusten og kjente det godt etterpå, ble litt tung i hodet...så har vi hvertfall fått bekreftet at vi hører hjemme i nybegynnerprogrammet og ikke som mosjonister :(

 

Jeg bruker ikke sidene for kcal og trimpoeng...skriver inn vekt, kjekt å se på den kurva som går nedover, og er inne på tråden og rapporterer vekt. Jeg syns det blir litt for mye styr å legge inn så har laget meg mitt eget motivasjonssystem for jogginga. Har kopiert hele programmet inn i et word-dokument og legger farge på de dagene som er unnagjort. Er sånn skrive-liste-krysse-av-menneske...og har en barnslig glede i å se at det blir færre dager på programmet, he he...

 

Lykke til med barnedåp! Skal dere ha den hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, vi leier lokale. Men det er likevel masse å gjøre, gitt. Pynting og kakebaking og alt med seg. Heldigvis bestiller vi tapas, så denne gangen skal jeg altså ikke lage all maten selv.

 

3.treningsøkt gjennomført, måtte ta det i kveld for jeg regner ikke med at jeg orker å dra meg ut av sofaen i morgen etter dåpen. Her har vi hatt huset fullt av folk hele dagen, masse unger; hyggelig men hektisk. Så det var faktisk deilig å komme seg ut og lufte vettet. Mer jogging i dag, kjenner det! Håper endelig at jeg i slutten av dette opplegget har vesentlig bedre kondis enn nå! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimais

Gratulerer med vel overstått dåp!

 

Jeg måtte ut i gårkveld kl halv ti for å få tredjedagen i boks. Var ikke motivert men du så deilig å ha en halvtime for seg selv i kveldskulda! Å jogge nedoverbakker er jo bare gøy :) Hvordan går det med bekkenet, merker du noe mer til det?

 

I dag får jeg ut og trille en kjapp halvtime...og så legge en plan for hvordan gjennomføre jogging i påska! Vi skal på lang ferie og være sammen med familie, tipper de blir overrasket når jeg snører på meg joggeskoene og drar ut, jeg er ikke kjent for å være den sprekeste i gjengen for å si det sånn!!

 

Tirsdag: da er økt en og to for denne uke gjennomført! Syns det gikk lettere i dag! Håper på en kjapp og positiv utvikling, kjedelig å vente på resultater syns jeg...men stikker fingeren i jorda og vet det tar tid å komme i form. Nå er det straks påske og jeg blir uten nett en stund. Godt å vite at jeg har en treningskamerat i cyberspace! Du kommer til å være min motivator gjennom helligdagene, jeg satser friskt på å gjennomføre programmet selv om det er ferie og familietid. Lykke til til oss begge :) og god påske!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha!! Nå måtte jeg le høyt! Ja, det samme har jeg også tenkt om planlagte joggeturer i påska. Synes jeg ser meg selv etter et godt og tungt påskemåltid, påskelam for eksempel, "nei, nå skal det bli godt med en joggetur, gitt!" Det blir nok noen som trekker litt på smilebåndet da, ja.

 

Bekkenet er litt skranglete, dessverre, og jeg kjente det godt etter forrige tur. Men jeg prøver å fortsette altså, skal kjøpe meg nye sko denne uka, det må være målet.

 

Nå bør vi jo tenke litt på hverandre når sofaen kaller som verst. Det ER faktisk godt med en tur ut. Kan de altså ha hatt rett i alle år - de sprekingene som breker om at det er så fryktelig deilig å jogge? Only one way to find out!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var ukas to første økter også gjennomført for meg. Enig med deg, Minimais - synes faktisk det gikk litt lettere i dag. Men jeg tar det ganske rolig nå i starten, for ikke å slite meg helt ut - og beholde motivasjonen. Satser på å få til en tredje tur før jeg drar på søndag.

 

Da hører du fra meg etter påskedagene. Hell og lykke til oss begge to, godt å ha noen å svare til når feriedagene skal evalueres. Jeg skal jammen ta med meg en utskrift av treningsprogrammet for liksom å ta den helt ut. Hehe...

 

God påske til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest minimais

Leste på den andre tråden at du hadde fått deg tre joggeturer i ferien! :) KNALLBRA! Tommelen opp til deg! For min del gikk det dessverre ikke like bra. Jeg hadde også med joggesko og dro ut mandags kveld i måneskinn - og så ble jeg snydens forkjøla. Full av snørr og gørr og med hostekuler og pustebesvær. Da ble det ikke mye joggings...nå er jeg sakte på bedringens vei. Var noen kraftige basilusker det der. Er i tvil om jeg skal starte på nytt på uke tre eller ta uke fire. Formen er jo litt laber ettersom jeg har vært sjuk. Hm. Får tenke litt på det...

 

Ønsker deg ei god uke med gode joggeturer!!

 

ps: en av de "sjuke dagene" var jeg ute og rusla med vogna så minsten skulle få sove. Da ble jeg forbijogget av en haug med trimmere og jeg merket at jeg tenkte det så deilig ut og ønsket at jeg selv kunne tatt en tur. WOW. Det hadde jeg knapt trodd jeg skulle tenke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann igjen! Ja, det ble tre turer på meg - men det kan vel egentlig ikke kalles rene joggeturer, ettersom vi enda går mer enn vi jogger. Men det høres jo veldig mye bedre ut å kalle det jogging, også for motivasjonen, så da gjør jeg det :)

 

Jeg har blitt forkjølet nå i slutten av påsken, så disse dagene har jeg tatt det veldig med ro. Og når det gjelder holdningsendring; jeg ble forbiløpt av et par joggere i går da jeg gikk tur med vogna, og jeg tenkte at "der er jeg også om noen måneder", og kjente at jeg gledet meg til det. Så det er noe som har skjedd, det er helt sikkert!

 

Kan du ikke hoppe rett på uke 4, da? Du kan jo heller ta det litt sakte og gå litt mer enn det som står oppført. Hadde vært hyggelig å kunne følge hverandre fremover, merker at jeg setter pris på å ha noen å svare til der ute i det store internettet. Men; du gjør selvsagt det som passer deg best ;)

 

God bedring, håper du får en bra uke på alle måter. Jogging og sunn livsstil iberegnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.økt: Grøss. Dette var fryktelig tungt! Starte rett på med jogging, uten å varme opp først. Var helt stiv og tung da jeg kom tilbake, ganske nedtur. Vel. I dag er jeg bedre i kroppen, og satser på at jeg i morgen får en mer positiv opplevelse.

 

Søndag kveld, ferdig med 2. og 3. økt: Merkelig nok gikk det bedre og bedre for meg etterhvert, den første dagen var verst. Tenk at vi nå jogger 4 minutter i strekk 5 ganger, med bare liten pause imellom. Jeg er stolt! Jobber litt med å finne den rette teknikken, er livredd for å få belastningsskader i beina, da er jo løpet helt kjørt. Iom at jeg ikke har gjort dette noe særlig før føler jeg meg ganske grønn :D

 

Jeg gruer meg også til denne uken, har sett nedover skjemaet at det kommer til å bli veldig tøft også i ukene fremover. Masse løping. Men det er vel derfor vi holder på med dette greiene, det er bare å stålsette seg og håpe at økt kondis (for det har tross alt blitt bedre!) hjelper oss litt på vei.

 

Hvordan går det med helsa di, forresten? Er du frisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimais

Ja, jeg får forsøke å holde tritt med deg, da :D

 

Her har sykdommen fortsatt, med feber og hoste på den minste og generell dårlig tilstand på storesøster. Jeg er nokså frisk, men det blir jo lite lyst og tid til trening av syke barn. Men desto deiligere når man kommer seg ut! Gjennomførte første økt i gårkveld og jogget i vei med lette skritt og en litt berusende frihetsfølelse i den kalde kveldslufta. Det varte i ca 1,5 minutt, he he. Jeg kjente det også godt mot slutten, ble stiv i hoftene og det lille minuttet med pause var kjærkomment! Men da jeg kom inn kom jeg fort til hektene igjen, og det er en positiv utvikling, for jeg har vært i så dårlig form at jeg ofte har fått skallebank av trening...

 

Er hjemme alene i helgen så det er meget tvilsomt om jeg får til mer enn to økter denne uka, men jeg henger med! God helg! Jogg i vei :)

 

kl 1630: Dro meg bort på treningssenteret og jogget på tredemølla....hoppet over dag to med oppoverbakkene og gikk rett på 4-minutters-intervaller. Litt vanskelig å få til bakkene på tredemølle, Men - phu - dette var tungt syns jeg. Ga meg etter 23 minutter....gruer meg nesten litt til neste uke når det skal jogges i fem minutter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimais

Torsdag: Har ikke kommet i gang denne uka, og sitter nå og jobber med motivasjonen så jeg kan dra meg ut på tredemølla....stusser litt på programmet denne uka, jogg/gå 10 min som oppvarming. Det betyr at jeg kan velge??? For ti minutters jogg som oppvarming er vel litt heftig for meg. Hm. Ka du tru?

 

ps: frisk som en fisk :) takk

 

økt 1: gjennomført...jeg gikk og jogget litt om hverandre de ti minuttene som var oppvarming, regner med det var det som var meninga...hadde overskudd etter denne omgangen og fikk til litt styrke også! yey!

 

økt 2 (fredag): puh. Den var tyngre, syns jeg....nå er det sofatid!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første økt unnagjort på tirsdag, jeg gjorde som deg - løp og gikk om hverandre som oppvarming. Funket fint. Jeg hadde også litt å gå på når jeg kom hjem, faktisk - det gir motivasjon til å holde på videre :) Disse første øktene hvor det er mer jogging prøver jeg å legge til litt flatere terreng, ellers blir det alt for tungt for meg. Så dette er helt klart med på å holde på motivasjonen. Hadde store planer om å ta andre tur i dag (torsdag), men akk... fikk det ikke til å passe med programmet til resten av familien. Så det får bli i morgen.

 

Fredag kveld: Økt to unnagjort. Pust og pes! Heldigvis nok igjen av kvelden til både tv- og sofakos. God helg!

 

3.økt: Puuuhhhhh! Ufattelig tungt, måtte gå skikkelig i kjelleren for å hente krefter til siste bakkeløpet. Men har nå verdens beste samvittighet og er fryktelig stolt av meg selv. Herlig!

 

HVordan gikk det med deg? Kom du levende fra dette oppoverbakke-kjøret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimais

Jeg datt sammen som en sekk poteter på sofaen og sukket høyt: "Jeg er ikke skapt for å jogge i oppforbakker!"...men jeg gjennomførte. Og tungt var det. Tenkte på deg da jeg var på vei opp bakken gang nr tre og hadde mest lyst til å avbryte. "Dette har Teo klart! Det kan jeg også klare!" - var ute i gårkveld og rimelig sikker på at du hadde økt tre i boks for uka :) SÅ jeg takker for støtten, he he.

 

Så er det ny uke og den må planlegges nøye om jeg skal få klemt inn all treninga. Mye som skjer, med venninnetreff, familiebesøk og skal reise bort til helga, så første økt må jeg ta allerede i dag....skal bare ha en liten formiddagshvil først....gjeeesp.... Ønsker deg ei god uke!! Snakkes :)

 

økt 1: gikk ganske greit den. Nesten så jeg kjeda meg litt! Men hadde med en utlmodig gutt på treningssenteret og måtte gi meg etter 25 minutter....bedre å jogge ute enn inne på tredemølla, men enklere inne når bebisen er med :)

 

økt 2: fredag morgen - hu hei hvor følte jeg med frisk, joggende ute mens folk syklet forbi på vei til jobb! Denne gikk greit!

 

økt 3: måtte jeg droppe...kom hjem fra tur søndag ettermiddag og lekte og koste masse med dattera som hadde vært hjemme med barnevakt (*savne!*). Når ungene sov var jeg helt utkjørt og kom meg under dyna jeg også. "Kompenserte" for tapt joggetur med en 1,5 timers rask spaserstur på lørdagen...jeg driver og jukser med programmet mer enn du gjør, tydeligvis :)

 

Der var vi halvveis!! HURRA! Spennende å se hvordan formkurven utvikler seg over de neste seks ukene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.økt: Skikkelig opptur! Merket godt at kondisen har blitt betraktelig bedre, ingen sak å jogge de intervallene - noe som ville vært helt utenkelig før jeg startet dette oplegget. Jeg er så glad! Løp riktignok ikke verdens mest krevende løype, men absolutt med noen (litt slake) oppoverbakker også. Etter det motbakkekjøret i forrige uke var det godt å kjenne på mestringen. Juhu! Når det er sagt - veldig glad for at jeg løper ute, skjønner godt at det kunne bli litt kjedelig på tredemølle. Jeg har ikke tilgang på det for tiden (har sagt opp medlemskapet) så det blir turer på kveldstid for min del. Ok, innser at jeg nok er litt vel oppesen akkurat nå, men det må vel også være lov innimellom.

 

2.økt: Litt tyngre i dag (torsdag), antakelig mest fordi jeg la ut på tur rett etter middag. Var ganske tung i kroppen. Men fremdeles på den positive enden av skalaen, altså! Satser på siste tur i løpet av helgen for å få også denne uken i boks. Tenk, vi er snart halvveis :)

 

3.økt: For første gang har jeg jukset litt ift programmet, tok en kombi gange/løpetur rundt sognsvann mens resten av familien tuslet med vogn. Vet ikke helt hvor mye og langt det ble, men jeg sier meg fornøyd med det og går på med friskt mot videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste på den andre tråden at du sitter med beina høyt etter helgetur. Det høres deilig ut! Jeg kom meg ut på ukens første tur i kveld, oppoverbakke-gåing. Og jammen ble jeg ikke ganske utslitt i dag også, gitt. Men en fin tur i marka var det, og jeg møtte masse andre folk som også var ute og trente. Og da kjente jeg meg plutselig som en del av gjengen :D Rart. Ja, og forresten: Hurra for oss, halvveis i 12 ukers programmet! Fy søren så flinke vi er!! All ære til deg for dette supre initiativet. Hadde aldri gått uten for meg iallefall, såpass godt kjenner jeg meg selv etter hvert. Så du har en takknemlig med-jogger som sitter svett og god og smiler ut i det store internettet.

 

Nå: sofakos og tv. God kveld!

 

2.økt: Gratulerer med slutt på nattaming! Det er harde tider, men det gir jo god gevinst på sikt! Jeg for min del har vært skikkelig jogge-demotivert disse siste dagene pga alt mulig annet stress, men i kveld kom jeg meg endelig ut. Og: Veldig god tur i pøsregnet. Utrolig nok. Jeg er glad så lenge jeg slipper den fryktelige oppoverbakken (tror det må være kongen av bratte og lange oppoverbakker...). Så da gjenstår 3.økt, og den håper jeg å få til lørdag kveld. God helg fortsatt!

 

3.økt (lørdag): Seriøst! I dag var alt grusomt. Jeg var en stor og tung potetsekk med verkende muskler, vonde knær og lite pust. Ikke bra å løpe to dager etterhverandre for meg, tror mye av det ligger der. Kroppen min trenger litt mer tid til å komme seg. Huff. Jeg måtte til og med droppe det siste joggeminuttet og gå istedenfor, nedtur å ikke klare å gjennomføre. Nei, denne turen må jeg glemme fortest mulig og prøve på nytt neste uke. Så i dag skjønner jeg veldig godt hva du mener med tung i kroppen :)

 

Lenge leve nye muligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimais

Selv takk for at du ville bli med, det er unektelig en god inspirator og et spark bak når lysten til å jogge ikke er heeeelt tilstede. Denne uka har vært litt slitsom med "hangover" etter helgetur, sykt barn og ammeslutt på nattestid. Blir dårlig nattesøvn av slikt. Så jeg tok økt en i dag, fredag, og det betyr jo at jeg må ut både i morra og på søndag. Vel, det går sikkert greit :) Turen i dag var hvertfall ok, men jeg hadde ikke med klokke og gikk nok ikke tre minutter oppover. Tok den bratteste bakken vi har i nærheten og kompenserte for manglende tid med å jogge (!) opp den siste gangen...

 

økt 2, lørdag: Det går helt fint å jogge "nesten sammenhengende" i 25 minutter nå, og det burde gi en supergod følelse. Men jeg føler meg fortsatt så tung i kroppen...lurer på hvor mange uker det må gå før jeg får litt sprett i frasparket? Det er kanskje litt mye å drømme om...la meg fokusere på det faktum at jeg JOGGER! Et spakt hurra fra meg...kanskje humøret stiger i takt med stadig flere timers sammenhengende søvn? Er hverfall lov å håpe ;)

 

økt 3: ble droppet denne uka også, jogging byttet ut med febersyk jente på fanget...jeg kunne selvsagt fått til en tur litt utpå kvelden, men trøstet meg med det du skriver om å trene to dager på rad, he he, finner unnskyldninger over alt hvis man vil. Så da har jeg to "amputerte" uker bak meg og får sparke meg sjøl litt ekstra i baken og grave fram viljestyrken fra der den har gjemt seg. Uke 8 bør bli en suksess :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimais

Så fikk jeg hvertfall en kickstart på denne uka, økt 1 unnagjort i kveld. Tungt, men langt fra umulig å gjennomføre! Får litt sting/hold i sida, det er igrunnen det som er mest plagsomt. Har du noen gode tips ifht den problematikken??

 

 

JEG ER HER!! Har vært på hytta uten nett noen dager, men tilbake nå. Det passer meg helt utmerket å ta en hvileuke. Mannen min reiser bort kommende torsdag og jeg vil uansett slite med å få til tre økter. Jeg kan heller jogge uke 8-programmet en gang til, hvis jeg får tid til en eller to økter, og så prates vi etter 17. mai:)

 

Økt 2 og 3 er gjennomført med varierende følelser, he he. Gruet litt for å gå ut og jogge 25 minutter sammenhengende i morra, nå kan jeg skyve det foran meg en liten stund til. Håper det vil være godt for foten din med hvile, og om ikke så kan du bryte programmet her med verdens beste samvittighet og være stolt og fornøyd over de mange joggeturene du har hatt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.økt (mandag): Egentlig en bra tur, og halvveis ut i turen smilte jeg for meg selv og tenkte at dette er jo så bra - jeg jogger her og er i godt humør. Mot slutten fikk jeg utrolig vondt i den ene leggen og ting var ikke så strålende plutselig likevel, så nå må jeg ta det litt med ro i noen dager. Det er de belastningsskadene som ligger og lurer litt i bakgrunnen, håper å unngå det.

Sting/vondt i siden har jeg ikke noe særlig peiling på, hvis ikke det er at du nettopp har spist, da. Jeg er jo neppe for en ekspert å regne på dette området, vet du :D Håper det går seg til for deg etter hvert.

 

2.økt (torsdag). Nedtur. Jeg har fremdeles vondt i leggen, enda verre i dag. Så jeg har bestemt meg for å ta "fri" en liten stund, dvs at jeg starter opp med uke 9 mandag om halvannen uke. Jeg håper at foten får tid til å lege seg selv innen da, prøve å ikke belaste noe særlig i den tiden. Er skikkelig deppa nå. Og lei meg for at jeg ødelegger den gode rytmen vi har kommet inn i, er så godt å ha noen å rapportere til etter endt økt. Sorry ;)

 

Er du der, Minimais? Lurte bare på om du har fortsatt på programmet, eller om du kunne tenke deg å vente på meg? (kanskje litt far fetched, men likevel... Lov å håpe) :)

 

Tirsdag: Så bra at du venter! Nå ble jeg glad. Har snakket med en venninne av meg vedrørende den vonde leggen og vi har funnet ut at det er akillesen som er problemet. Så da må jeg bli flinkere til å tøye ut (har absolutt ikke drevet med dette hittil), så ikke den forkortes og blir overbelastet. Så nå har jeg litt troen likevel på at det skal gå fremover. Jeg begynner å se forskjell på kroppen min, skjønner du. Og da fikk jeg virkelig blod på tann! Strammere lår, blant annet. Bedre kondis og sterkere ledd i beina. Er skikkelig gira på å fortsette, rett og slett. Til tross for at jeg føler meg som en 100 kilos melsekk noen ganger... All mulig hell og lykke til deg denne uka, Minimais. Så prøver jeg å komme på banen i neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest minimais

.....skal snart sparkes i gang ;)

 

Jeg venter på de store kroppslige resultatene. Jeg kan kjenne at lårene er blitt fastere, merker det på bukser og støvletter at omkretsen er litt mindre og har også fått noen hyggelige kommentarer, men det jeg ser i speilet.....er ikke helt bikiniklart for å si det sånn....men men. Sommer blir det lell og med litt brunfarge på skrotten ser jo alt plutsetlig så mye lysere ut.... Ønsker lykke til med ny løpeuke og håper leggen din er i superform :)

 

Økt 1: Faktisk en DEILIG joggetur i kveldssol og 20 plussgrader :) Hu hei!

 

Økt 2: Merker det begynner å dra seg til. Løpe du liksom. Slitsomt. Men gjennomført. Håper leggen din er god!

 

Økt 3: Det går greit - men kroppen blir tung og stiv ca halvveis. Måtte inn og lese gamle "rapporter" og sjekke mot programmet.....i uke fire var det pes å jogge fire minutter. Nå går det faktisk helt fint å jogge 30. Da får jeg holde ut at det er litt tungt og stivt og satse på en fortsatt positiv utvikling! Nå er vi snart i mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt: Jeg er igang igjen. Hurra!

 

1.økt: Fin tur i strålende vær, tok det V E L D I G rolig. Kjente det litt i leggen, men tøyde skikkelig ut etterpå og i dag kjenner jeg ingenting. Så jeg har god tro! Når det gjelder drømmekroppen til bikinisesongen; et godt stykke igjen til jeg er der, for å si det sånn:) Vel og bra med fastere lår, men det er fremdeles en del kilo for mye. Men jeg gleder meg over resultater underveis, og ser at dette hjelper meg på vei mot målet.

 

2.økt: Hehe! Løpe, ja. Det kan absolutt diskuteres om det var det jeg drev med i dag, men jeg gjorde da iallefall et forsøk. Til tross for at jeg grudde meg som en hund til å gå ut (så med skrekk på hva det var jeg skulle gjøre) så ble dette en aldri så liten opptur. Så jeg er glad og går inn i helgen med verdens beste samvittighet. God pinse til deg!

 

3.økt: Nå begynner jeg å få dreisen på dette synes jeg selv. Gikk fint å jogge de 30 minuttene, med noen litt trøtte perioder midt i. Hadde på meg pulsklokke, og jeg forbrant 450 kcalorier, så det er jo også et pluss :D Har fremdeles noen vondter her og der, så jeg prøver å la det gå så lang tid som mulig mellom øktene. Forresten er jeg helt enig med deg - vi har da hatt en utrolig utvikling! Jeg kan huske de første turene med jogging, jeg formelig D R O meg gjennom ett minutt, det føltes som en evighet. Så for meg har iallefall dette hatt skikkelig god effekt. Jeg har til og med inspirert noen venninner til å prøve samme program, så nå er vi flere i samme båt. Hu hei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste ukes økt ble faktisk tatt på mandag denne uka, og jeg hadde store planer om å klare fire økter denne uka for å komme i balanse. Men har hatt ganske vondt i kneet disse dagene etter, så jeg tror det klarer seg med to økter, vil ikke at noe skal skjære seg nå som jeg er inne i en så god driv. Hopper derfor rett på dag 2 og satser på å få gjort den i morgen. Litt slingringsmonn må man da kunne tillate seg av og til! :)

 

2.økt: En fin joggetur i kveldssola som ble littegranne forkortet pga frykt for overbelasning, men etterpå har jeg kjent meg helt fin og det gir god motivasjon til videre satsning :) Programmet er jo slutt ganske snart, har du tenkt noe på hva som skjer videre? Det er jo også et oppfølgningsprogram, men det ser temmelig krevende ut...

 

3.økt: Ble ikke gjennomført, dessverre. Skulle vært ute i kveld (søndag) men kom hjem fra storbyhelg og har ikke krefter til det. Så går på med nytt mot til neste uke. Oppfølgingsprogrammet må jeg kikke litt nærmere på. Jeg trenger også noe å pusle med i sommer, ellers så vet jeg hvordan det kommer til å gå. Bare masse godis og ingen trim, dette er velkjent territorium for meg :) Så i år må jeg finne en annen vri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimais

Hei din spreking! Bra å høre at leggen din fungerer! Her har uke 10 forbigått i stillhet. Jeg har hatt en slapp og klein uke med ymse vonde kroppsdeler + fått tilbake mensen så da ble alt litt uovervinnelig. Viljestyrken og lysten forsvant totalt, og i dag er det søndag og jeg har ikke vært ute på en eneste tur. Jeg begynner på uke 11 i morra, denne uka får heller stå som en oppladingsuke eller noe, he he.

 

Ang fortsettelsen kommer jeg hvertfall ikke til å gi meg i kast med det vanlige mosjonsprogrammet - der er jo enkelte av strekkene 70 minutt jogg! Det er sprøtt. Så jeg tenker prøve meg på oppfølgingsprogrammet sånn at jeg har noe å pusle med i sommer, og så til høsten håper jeg på et par økter på spinning + kanskje en halvtimes joggetur i ny og ne. Er jo litt fint å være ute og trene også da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...