Gå til innhold

Løplabbets nybegynnerprogram - bli med?


Gjest minimais

Anbefalte innlegg

JO, jeg syns fint vi kan fortsette å rapportere og skravle litt her :D Og så vet vi jo så godt at vi ikke er superkvinner, men hardtarbeidende småbarnsmødre med fritids- og familieaktiviteter som krever sitt, så blir det litt labert med trening innimellom skal det ikke borge for dårlig samnvittighet men heller et oppmuntrende heiarop fra den andre. Sier jeg som valgte å sove istedenfor å trene i dag formiddag, MEN har pakket sekken og satser på en dansetime i kveld. Så da....

 

Du er sprek hvis du klarer å gjennomføre sykling til jobb - hverfall nå når det er blitt så kaldt, hutre! Når det gjelder jogginga ser jeg på det som det sparket jeg trengte for å komme i bedre form og for i det hele tatt å komme i gang med trening. Nå syns jeg det er kaldt og stusselig å springe ute, og tredemølle er jo kjempekjedelig! Så jeg prøver å finne andre former for mosjon som gjør noe med kondis, og kanskje en sjelden joggetur innimellom for å sjekke at formen ikke er helt dalende ;)

 

Så bra! Gratulerer med vellykket jobbstart! Her har det vært dansing i kveld, men en litt skuffende time ettersom jeg ikke ble sliten eller svett. Hrmpf.

 

ØKT 2: Her er det også alenehleg for meg og barna, så da ble det hjemmetrening til ny yoga-cd før pizza, cola og sjokolade kommer på bordet :(

Takk for i går - og takk også til deg for formidabel innsats foran koret. Jeg ser deg nok der du springer og "herjer", det er jammen meg en treningsøkt i seg selv, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Jobbstart har vært mye bedre enn fryktet - nærmest på grensen til gøy, hehe. Godt og nesten litt overraskende å kjenne at jeg synes det er interessante arbeidsoppgaver som ligger og venter og at jeg kan få brukt meg selv. Joda.

 

Så var det trening: Har blitt en sykkeltur til og fra jobb i denne uka, og det er en bra liten treningsøkt det, altså. 30 minutter med god puls og svett rygg på vei hjem, nedover telles ikke for det er jo bare nedoverbakke.

 

Ellers har jeg funnet ut at de har et veldig godt treningstilbud på jobb, og jeg har nå meldt meg på både boksing og aerobic! Synes jeg går på med godt mot - og håper gjennomføringsevnen er like stor... Starter dagen i morgen tidlig med boksing, er litt spent på hvordan det kommer til å bli. Det ryktes å være en hard styrke/kondistime med vekt på rygg, skuldre og armer. Høres ut som noe jeg kan trenge!

 

Så der har du meg. Velkjent positiv nå i starten, men du skal se jeg smiler i skjegget etter noen måneder når alt har gått i do... jaja. Det er vel verdt forsøket!

 

Stilig at vi fortsetter rapportering ;)

 

Fredag kveld: Ettermiddagens aktivitet lever jammen opp til navnet sitt! Kaos - og jeg fikk jo ikke snakket noe særlig med deg. Hadde egentlig tenkt å si at å ha deg ved pianoet er så bra! Du er trygg og kvikk, og skjønner ting nesten før jeg gjør det selv. Er kjempeglad for at du mer med i teamet! Så, der var det sagt. Sort på hvitt :( Ja, og så må jeg jo nesten skryte litt av boksingen min også, fikk jo ikke gjort noe særlig av det heller, iallefall ikke nok, hehe. Du skulle jammen sett meg! ja, det kan jeg sitter her og tenke litt på mens jeg ser x-factor alene i sofaen mens mannen er på guttetur i helga. Ser ikke for meg at det blir den mest avslappa helga i manns minne, men det skal vel gå. God helg til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimais

...da er vi snart halvveis på denne "i bedre form på 20 uker" kampanjen din :(

 

ØKT 1: Med mannen i høstferie og enklere logistikk fikk jeg tid til å trene i dag, mandag, det skulle vært høypuls men var byttet med aerobic. Fint med litt kondistrening, det er jo litt sjelden var for meg nå om dagen...

 

ØKT 2: huff, ja , slitsomt å trene ;) Godt med en yogaøkt innimellom, syns jeg da. Intens styrketrening i små porsjoner, mye strekk og velvære og i dag også skuldermassasje (men vi sto opp-ned!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst. I går var det aerobic for meg også - i jobbregi. Var på en måte litt kjepphøy og tenkte at jeg hadde en noenlunde god basisform så dette skulle gå greit, men akk... Ufattelig slitsomt. Er helt støl og stiv i dag, så det er tydelig at jeg trengte det ;) På torsdag er det boksing igjen, jeg prøver meg på det en gang til. Så da er jeg godt igang, synes jeg.

 

Hahaha...! Prøver å se for meg dere som skal bli massert mens dere står opp ned... Herlig!

 

Økt 2: Boksing. Ikke fullt så hardt i dag, dessverre. Jeg måtte gå litt før også pga dagsmøte kl ni som jeg skulle rekke, så det ble litt amputert. Men jeg fikk da slått fra meg og pulsen opp noen hakk. Greit nok. Må se om jeg ikke kan få lagt inn en litt god tur i helga så jeg kan få inn et par ekstra "trimpoeng" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Økt 1: Boksetrening. Kom dessverre en del for seint, så det varte litt kortere enn antatt, men det var veldig bra trening de 40 minuttene det varte. Så jeg er godt fornøyd. Blir antakelig med denne ene treningen for meg denne uka, skal hjem til mine foreldre i morgen og da blir det ikke noe særlig å skryte av der, antar jeg. Men en trening er bedre enn ingen, osv. Går det bra med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk som spør, her går det greit :D Men holder på å bli snydens forkjøla så det kan se ut som at yoga'n blir den ene treningsøkta denne uka - med mindre jeg får overskudd til no i helga, da. Ha en god tur sørover!

 

økt 1: yoga, som nevnt. Tøff økt med mye statisk styrke på skuldre og lår. Neste uke er siste gang men jeg kjører på med et kurs til før jul. Syns jeg kjenner sterkere overarmer skjønt det tar nok en stund enda før musklene er synlige med det blotte øye ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økt 1: Aerobic. Veldig bra trening! Instruktøren kjører oss så hardt så jeg må nesten bare le av meg selv der jeg peser rundt. Herlig ;) Torsdagstreningen min (boksing) må utgå for jeg skal på seminar med jobben, men jeg prøver å få lurt inn en jogge/gåtur eller to før helgen er omme. Synes kveldstimene går veldig fort nå som det har blitt så mørkt. Vil jo egentlig bare sitte inne, brenne stearinlys og drikke te... Blir kke så sprek av det, høhø.... Forresten, gikk det bra på søndag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det snør ute! Nå spøker det vel ekstra for joggeturene dine?? ;)

 

Økt 1: yoga. Stadig mer obskure stillinger som svir i skuldre og lår! Har meldt meg på nytt kurs som går fram til jul og venter på styrkeresultatene, he he. Har også håp om en kondisøkt i løpet av helgen - innendørs!

 

Søndag gikk bra! Vi la vekt på tydelige introer og at dirigentene var de som måtte signalisere til barna, og vips! Så funka det ganske så greit.

 

Søndag kveld: Ble ikke noe trening i helga, sjuke barn og sjuk mann la en stopper for det. Men i dag var de ganske friske og vi har vært lenge ute i høstsola og gått og gått og lekt. Fikk klatra litt i stativene selv for å hente ned en stk jente som plutselig ikke turte å skli likevel ;) Ha ei god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økt 1: Aerobic 1 time, mandags ettermiddag. Er støl enda! Veldig bra trening. Nå har jeg fast to timer med trening i uka (dvs de ukene hvor alt går helt på skinner), og er det nok? Har jo ingen ambisjoner om å bli så sinnsykt sprek, men vil jo gjerne holde ved like. Føler jeg er i ok form, iallefall etter min målestokk ;) Hvor høy frekvens holder du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Økt 1: yoga

 

Treningsfrekvensen min er laber. En, max to ganger i uka. Jeg tenker det får være nok og prøver som best jeg kan å fokusere på hverdagsaktivitet. Den lille kondisen jeg fikk bygget opp i vår forsvinner nok og det er kjedelig, kanskje en ny joggerunde våren 2011 ville vært noe... Jeg har jo medlemsskapet på treningssenteret men syns det er vanskelig å finne tid mellom alle korene, kveldsjobb og et minimum av sosialt liv...syns jo det er ok å sitte en kveld eller to i sofaen sammen med mannen også! Og så følger jeg litt med på vekta, og den står ganske så stabilt på 73,5, det er en halv kilo over det "hemmelige" målet mitt - og det er jeg godt fornøyd med! Ser jo at en tre-fire til hadde gjort seg på langen, f.eks før neste års bikinisesong, meeeeeeeen...måte på hvor mye en skal lide for skjønnheten :)

 

I helga er jeg på Qi-gong-kurs og merker stadig bedre hvordan den rolige flyt-treninga er midt i blinken for meg. Ler litt av hvordan vi møttes på joggebølgen, og derfra har tatt av hver vår vei, du på skikkelig høypuls og jeg som glir innover og inn i det alternative. MEN det oppleves som trening, altså, bare så jeg har sagt det helt tydelig :) puls, svette og stive muskler lyver ikke!

 

Økt 1, onsdag, yoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...