Gå til innhold

Da setter jeg i gang!


Gjest Pindus

Anbefalte innlegg

Ned 100 gram?????? YEAH...

Jeg har begynt med 30 day shred. Kanskje det er derfor. Bygger muskler som bare rakkern hehehe :-)

 

Ha en god uke alle sammen

 

Resultater så langt:

 

Startvekt 18 januar: 97,6

5 april: 91 kg

10 april: 89,3 kg

19 april: 89,2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Har gått ned denne uken også!

Merker at jeg begynner å bli slapp på å føre hva jeg spiser, så full skjerpings nå!

 

 

Mandag 5. april: 94,8 kg

Mandag 12. april: 93,4 kg (- 1,4 kg)

Mandag 19. april: 91,8 kg (- 1,6 kg)

 

Totalt : - 3 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg meldt meg på internett kurs. Har vært rundt 90 kg den siste mnd, så jeg begynner å miste litt motivasjon. Trenger noen til å backe meg opp pluss få noen gode råd. Kurset begynner neste uke og jeg ser veldig fram til det.

 

Ha en god uke alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få slenge meg med sammen med dere? Er en jente på 32, og fikk mitt 2. barn i november. Siden da har vekta bare gått oppover og oppover, men nå er det på tide og ta tak... Jeg har allerede gått opp altfor mye! Satser på sunne dager fram mot mandag og logger vekt da. Så gjenstår det sunne dager i mange mnd framover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få slenge meg med sammen med dere? Er en jente på 32' date=' og fikk mitt 2. barn i november. Siden da har vekta bare gått oppover og oppover, men nå er det på tide og ta tak... Jeg har allerede gått opp altfor mye! Satser på sunne dager fram mot mandag og logger vekt da. Så gjenstår det sunne dager i mange mnd framover![/quote']

Velkommen skal du være! Bare kljemt med flere småbarnsmødre som vil henge seg på! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carolinemor

Jeg er tobarnsmor :) Har en gutt på 10 og fikk ei nydelig jente i september.

La ikke på meg under det siste svangerskapet, gikk faktisk litt ned, men har likevel aaaaaltfor mange kilo på kroppen. Første målet mitt er å bli kvitt ti kilo i løpet av 2010. -Og kvitte meg med 5-10 kg i 2011. Men så langt greier jeg ikke tenke :)

 

Jeg følger ikke Grethe Roede, men prøver å spise lite og ofte, og trene masse. Har meldt meg inn i elixia og skal trene der 2-3 ganger i uka. (sambo betaler om jeg er der 2 ganger i uka :) )

 

Har dere felles veiedag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at du vil være med her også! :)

Her er det ingen felles veiedag! Du får fine den dagen som passer deg best! :)

Jeg går heller ikke på kurs, men prøver å følge GR meny så godt jeg klarer uten å veie all maten!

 

Vil du være med.....så heng på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har helt glemt veiedag! trodde jeg hadde mandag' date=' men har jammen meg torsdag!!!

 

så veide meg i går, og kan jublende fortelle at jeg har møtt første delmål, komme tilbake til startvekt!!!

 

Delmål 1, før graviditet:95

 

høygravid 10.03.10: 108kg

Etter fødsel: 100kg

24.03.10: 98,

15.04.10: 94,5!!!![/quote']

22.04.10: 94.4....

 

100gram... det var ikke mye å hoppe taket for! *ler*

 

Ned 5.6 siden fødsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med flere. Tenkte at vi kanskje ha en felles logg (status) hver uke over hvor mye hver enkelt går ned (feks fredag siden vi har forskjellige veiedager). Da er det mer motiverende, og hvis man har en dårlig uke, så kan man få støtte :-)

 

Da er følgende med:

Pindus

Smulen

Carolinemor

camkir

Digg

 

Noen jeg har glemt?

 

 

Jeg har veiedag på tirsdager nå som jeg starter på kurs. Fikk velkomstmail i dag. Jeg gleder meg veldig til å få en "coach" igjen. Kanskje jeg får opp piffen litt :-)

 

GOd helg alle sammen.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22.04.10: 94.4....

 

100gram... det var ikke mye å hoppe taket for! *ler*

 

Ned 5.6 siden fødsel!

 

 

Samme som jeg hadde forrige uke :-) Det er ikke noe særlig gøy. MEN, du har i alle fall ikke gått opp :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carolinemor

Så lurt Digg :)

 

Foreløpig har jeg vært skikkelig flink denne uka (må jo skryte litt av meg selv :) ) Jeg har trent mandag, onsdag og torsdag, og holdt meg under 1400 kcal. Kanskje dette er gangen hvor jeg får dette til?? :)

 

Jeg tror jeg setter fredag som veiedag jeg. Har lyst til å gå på vekten i morgen :)

 

Startvekt (01.04.2010) 97 kilo

12.04.10: 96 kg

16.04.10: 96 kg

23.04.10: ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe lurt med en fast logg dag!

Blir litt mer motiverende når vi har en fast dag! Fredag er en litt dum dag for meg, ofte vekkreist i helgene....kunna vi kanskje tatt f.eks onsdag eller torsdag???

 

Hvilke dag passer best for dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe lurt med en fast logg dag!

Blir litt mer motiverende når vi har en fast dag! Fredag er en litt dum dag for meg' date=' ofte vekkreist i helgene....kunna vi kanskje tatt f.eks onsdag eller torsdag???

 

Hvilke dag passer best for dere andre?[/quote']

 

Ja torsdag er sikkert en bra dag. De fleste har vel veiedag fra mandag til torsdag.

Pindus: har du lyst til å legge ut felleslogg siden du har startet tråden?

Da må i så fall alle legge ut status i løpet av torsdagen sånn at vi kan samle alle resultatene.

 

Jeg våknet forresten opp i dag og følte meg så mye lettere. Og gjett, jeg var 88,6 kg..... (mot 89,1) på mandag. WOW jeg håper at dette holder seg til jeg skal begynne på kurs og har veiedag tirsdag neste uke...

 

GOD HELG ALLE DERE HEEEERRRRLIGE Jenter.

 

Klemz fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lurt Digg

 

Foreløpig har jeg vært skikkelig flink denne uka (må jo skryte litt av meg selv) Jeg har trent mandag' date=' onsdag og torsdag, og holdt meg under 1400 kcal. Kanskje dette er gangen hvor jeg får dette til?? :)

 

Jeg tror jeg setter fredag som veiedag jeg. Har lyst til å gå på vekten i morgen

 

Startvekt (01.04.2010) 97 kilo

12.04.10: 96 kg

16.04.10: 96 kg

23.04.10: ??[/quote']

 

Hei. Så flink du har vært Carolinemor. Vær forsiktig at du ikke spiser for lite da når du trener så mye . Jeg går som regel 1 times tur hver dag og trener styrke/kondis 20 min og spiser rundt 1900 kcal :)

 

Klem og lykke til på neste veiing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carolinemor

Digg: Takk for tips. Mulig jeg spiser litt lite. Skal øke litt uka som kommer

 

Jeg gikk på vekta i dag j eg damer (skal endre vektdag til mandag jeg også) og vet dere hva?? På en uke har jeg gått ned svimlende 2,6 kilo!!! Helt utrolig :)

 

Så:

Startvekt: 97

16.04.10: 96

23.04.10: 93,4

 

Denne uka: 2,6 kilo

Fra startvekt: 3,6 kilo :)

 

I kveld skal jeg spise pizza. Blir spennende om jeg greier å holde viljestyrken oppe i kveld....

 

Håper dere har en bra helg damer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har laget en felleslogg for uke 16. Jeg kan godt lage videre, men hvordan funker det? Skal det være en for hver uke, eller for alle uker?

 

Så ikke spørsmålet ditt før nå, har hatt en travel helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser du har laget en felleslogg for uke 16. Jeg kan godt lage videre' date=' men hvordan funker det? Skal det være en for hver uke, eller for alle uker?

 

Så ikke spørsmålet ditt før nå, har hatt en travel helg![/quote']

 

Hei

 

En for hver uke er sikkert fint :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tredje barnet mitt for snart 2 mnd siden, følte at jeg hadde kommet meg rimelig raskt etter fødselen og er godt i gang med lange trilleturer. Da jeg imidlertidig prøvde noe pen tøy for første gang etter fødselen skjønte jeg at det er i hvertfall 10 cm igjen. I tillegg merker jeg at fristelsene finnes overalt når en får mye tid "alene". Så nå prøver vi dette slik at ikke ting går den gale veien;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carolinemor

Jeg trenger litt motivasjon. Ingen trening på en stund siden lilletupp er blitt skikkelig syk, igjen. Jeg er sliten og lei og har vanvittig lyst på godteriet som ligger i skuffen....

 

Jeg er ikke sulten engang. Bare veldig fysen... Hvordan stoppe det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det lille du får dekket av suget er ikke verdt det.... jeg er utslitt av to unger som ikke ville sove i kveld, lillemor har vært våken siden 14 og bare hyler og gulper, storebror er vrang og vrien og jeg er utsulta!!!!

så jeg gikk rett i en twistpose vi har spart siden jul, og har råtten samvittighet.....

 

lag deg en god porsjon med noe som metter godt, gulrot er bra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger litt motivasjon. Ingen trening på en stund siden lilletupp er blitt skikkelig syk' date=' igjen. Jeg er sliten og lei og har vanvittig lyst på godteriet som ligger i skuffen....

 

Jeg er ikke sulten engang. Bare veldig fysen... Hvordan stoppe det?[/quote']

 

 

Hei Carolinemor.

Huff. Det er kjedelig når de små er syke og man ikke kommer seg hverken ut eller får gjort noe fornuftig ellers. Jeg har noen tips.

 

Har du mulighet til å trene hjemme? Kjøp en matte og en pilates video så får du trent når snuppa sover. 30 day shred med Jillian er også kjempefin hjemmetrening. Da får du trent kondis og styrke på 20 minutt!!!

 

Når det gjelder suget. Sjekk først hvor mange kcal du spiser. Drikk vann! Får du i deg for lite mat, får du sug! Prøv å spise fullkornspasta og lignende i stedet for poteter.

Har du lyst på noe godt, lag en smoothie. Jeg bruker det i stedet for godterier på kveldene for da får jeg av og til søtsug. 1 banan, 2-3 dl rismelk, litt sitronsaft, 2 ss proteinpulver, 2-3 dl frosne bær og evt 1 ss lecitingranulat.

Ellers går det jo an å spise en neve nøtter, mandler, rosiner eller cottage cheese med litt lett syltetøy eller yoghurt. DU kan også lage dine egne saftiser saft med mindre sukker for å evt ha noe å smatte på :-) Ha alltid noen sukkerfrie drops liggende. Grønnsaker med dip (kesamdip) er jo også fint og selvfølgelig frukt (lag en fruktsalat)

 

Det er så sant som smulen sier: Det er ikke verdt det. Like etter at du har spist sjokoladen så sitter du bare igjen med kvalme og dårlig samvittighet.

Dette klarer du!!!!!!!!

 

Klem fra meg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tredje barnet mitt for snart 2 mnd siden' date=' følte at jeg hadde kommet meg rimelig raskt etter fødselen og er godt i gang med lange trilleturer. Da jeg imidlertidig prøvde noe pen tøy for første gang etter fødselen skjønte jeg at det er i hvertfall 10 cm igjen. I tillegg merker jeg at fristelsene finnes overalt når en får mye tid "alene". Så nå prøver vi dette slik at ikke ting går den gale veien;)[/quote']

 

Hei litttil

 

Hyggelig med flere her. Kjenner den følelsen der ja :-)

Lykke til!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes YES YES

 

For en herlig dag!!! Sovet godt i natt. Blide barn og nydelig vær ute.

Vekta stoppet på 88 kg. Dvs ned 1,2 kg

 

Kan det bli bedre????

 

Nå har jeg vært og gått en time og trimmet vekk 450 kcal.

 

Lalllalllaaaaaaaa

 

Bra start på kurset mitt som begynner i dag.

 

Klem til alle sammen!!!

 

Resultater så langt:

 

Startvekt 18 januar: 97,6

5 april: 91 kg

10 april: 89,3 kg

19 april: 89,2

27 april: 88 kg

 

Totalt ned 9,6 kg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carolinemor

Tusen takk Digg og smulen. Jeg greide faktisk holde meg unna sjokoladen :) Hurra!!

Og godt å lese det smittende humøret ditt Digg. Ble jeg litt glad inne i meg :D

 

Et minus er at jeg oppdaget at vekta jeg gikk på på fredag viste feil. (var min mors vekt og ikke min jeg gikk på) Syntes det var litt mye med 2,6 kilo på en uke...

 

I går tidlig viste vekta 94,5, og jeg er egentlig fornøyd med det også :)

 

Så...

Startvekt (01.04.2010) 97 kilo

12.04.10: 96 kg

16.04.10: 96 kg

26.04.10: 94,5 kg

 

Vektnedgang denne uka: 1,5 kg

Tilsammen: 2,5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...