Gå til innhold

Da setter jeg i gang!


Gjest Pindus

Anbefalte innlegg

NÅ må jeg gjøre noe for å holde motivasjonen oppe! Har ikke sjans til å komme meg på kurs for tiden, så da får jeg prøve meg på egenhånd!

 

Litt om meg: Jeg er en jente på snart tjueti år, har 3 barn, siste tilskuddet kom i slutten av august 2009. La på meg ca 25 kg i svangerskapet, og veide vel ca 10 kg for mye før jeg ble gravid. Så her skulle 35 kg bort!!!!!!!!!! De 15 første kiloene gikk greit å få bort, men de resterende 20 kg henger godt fast kan man si!

Har god erfaring fra GR opplegg, så jeg vet hva jeg skal gjøre og ikke gjøre, spiser og ikke spise.

Etter det 1. svangerskapet forsvant 50 kg fra jeg var høygravid til jeg nådde trivselsvekten.....men denne gangen går det myyyye tregere enn den gang.....kan det være alderen tro!

 

Jaja....da hiver jeg meg i det igjen!!!!!!!!!!!!

Gleder meg til å følge dere andre her inne litt også, er kjempe motiverende å se at andre får det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Heisann,

kjente meg igjen i dine ord. 32 år. Har "bare" 2 barn jeg, men sliter å komme meg i form igjen. Mitt yngste barn er 1,5 år, så jeg har hatt god tid på meg til å få ned vekten, men i stedet har det gått motsatt vei i det siste. Nå orket jeg ikke mer. Det blir jo dyrt å kjøpe nye klær i større størrelser hele tiden og.... Så da ble det en akutt bestemmelse fra min side at nå ble det kurs for meg. Jeg hoppet midt inn i et kurs, for jeg kunne ikke vente 6 uker på å starte. Jeg fikk en negativ aha-opplevelse på en fjelltur (dagstur) jeg skulle ta på en ferie og ble overrasket over hvor dårlig form jeg faktisk var i. Og det er jo ikke noe gøy å gå nok en sommer i møte med å skamme seg over kroppen sin. Jeg vil leve jeg og.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg kjenner meg godt igjen jeg også. Har to barn, 31 år og 20 kg igjen til der jeg var før jeg ble gravid med førstemann. Jeg har lyst til å gå ned ytterlige 5 kg til, men i første omgang er det disse 20 som skal bort.

Etter første fødsel trodde jeg at kg bare skulle rase av . La på meg 30 kg og fikk tatt av meg 20 til slutt. Så ble jeg gravid med nr 2, og jeg gikk opp 25 kg. Det er bare 3 mnd siden jeg fikk jenta mi, men jeg er livredd for at jeg ikke skal gå ned denne gangen heller.

Siden fødselen har jeg gått ned 15 av de 25 jeg la på meg, så altså 10 kg igjen fra siste svangerskap.

Jeg har en tendens til å ta av meg en del kg, og så stopper det opp. Gikk på et Grete Roede kurs etter første graviditet og da gikk jeg ned 1 kg på 8 uker.... Det er jo ikke særlig motiverende. Så jeg må bare holde ut.

Nå har jeg kommet godt i gang med trim og riktig mat. Gikk desverre opp 1 kg i påsken. Jeg var syk, fikk ikke rørt meg så mye og det ble en del kose og syns synd i meg mat :-)

 

Jeg begynte på ny frisk i går og har endelig blitt så pass frisk at jeg kan trimme litt forsiktig igjen. Jeg skal nå ha veiedag på lørdager. Har funnet ut at jeg da er flinkere i helgene.

 

Startvekt 18 januar 97,6

5 april: 91 kg

 

Lets go girls :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt når vi er flere i samme situasjon! Vi får prøve så godt vi kan å bekke hverandre opp!

 

Har tenkt å ha veiedag mandag morgen, da er det ikke så fristende å skeie ut i helgen. Men har en del utfordringer de kommende helgene....bryllup, på resturant med venner, dåp, konfirmasjon.........får være flink alle de andre dagene, så kan det heller gå litt over stokk og stein de få dagene det gjelder, og så får jeg trimme litt ekstra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!!!

 

jeg er 27, fersk 2barnsmor og har meeeeeeeeeeeer enn nok å kvitte meg med...

hadde vært kjekt å kunne hive meg med dere, trenger litt motivasjon!

har prøvd å være flink når jeg gikk gravid denne gangen, og gikk opp 13 kg totalt. Har nå, 1mnd etter fødsel, 1kg igjen til startvekt, men svimlende 20kg igjen til trivselsvekt...

 

fullammer, så regner ikke med at det kommer til å gå så veldig fort nedover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg slenge meg med??

 

Er 29 år, kommer fra Tr.heim og har 2 barn :) Fullammer, så jeg håper at det skal hjelpe på litt. Vet at det er kostholde mitt som gjør at det raser opp på vekta og ikke ned... men nå har jeg snart ikke noe klær som passer lenger, så nå må jeg komme igang.

 

Gikk på kurs etter at jeg fikk mitt første barn og gikk ned 12 kg, men så ble jeg gravid igjen ;)

Så nå er jeg tilbake til start gitt, å vell så det :)

 

Målet mitt er å gå ned ca. 20 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har startet dagen i dag med å koke havregrøt til hele familien, og vi satt oss ned og spiste en god frokost sammen. veldig koslig!!!

 

Ser at noe vi er dårlige på er å sitte sammen og gjøre måltidet sosialt og koslig, blir lett at poden får sin mat og så spiser vi voksne når vi har tid.

 

strålende vær i dag, så MÅ bli tur!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har startet uken bra. Holdt meg innenfor anbefalt kaloriintak og allerede fåt meg 5 trimpoeng. Hadde meg en laaaang tur på tirsdag. Parkerte bilen etter å ha levert mellomste i bhg, og tok beina fatt og gikk til butikken (4,5 km hver vei). Onsdag ble det to litt kortere turer, og i dag blir det nok en tur også! Elsker at snøen har sluppet taket, og at det er lett å komme seg frem med vogn!

 

Et lite tips ang middag; lag ukesplan! Denne uken er planlagt og handlet inn til, har funnet frem Grete Roede-kokebøkene mine/gamle kurs bøker og funnet mange sunne gode oppskrifter, sikkert de samme som allerede ligger her på nettet.

Torsdag: fylt kyllingfilet m/pasta og ertesalat (Nam-nam....denne var god)

Fredag: fiskesuppe og brød

Lørdag: skinkesnurrer/pizzasnurrer og salat

Søndag: laks m/poteter og gr. saker

 

Har forresten merket meg at melken har begynt å ta seg mer opp igjen! Om det er kostholdet, eller bare tilfeldigheter vet jeg ikke, men kjekt er det uansett! :-)

 

Ha en videre fin uke jenter! Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen meg ble det ikke 2 trimpoeng i dag også! Fikk med meg mann og barn på skogstur!!!!!!!!!!! Minstemann fikk sitte i mei taien, og stooorkoste seg hele veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres litt ut som meg.... Veide i utgangspunktet 70kg før barn, gikk opp hhv. 26kg, 24kg og 21kg i hvert svangerskap. Første 15kg gikk lett ned de to første gangene mens videre måtte jeg slite meg ned og innen målet var nådd ble jeg gravid på nytt slik at det akkumulerte seg 5+5kg og nå etter tredjemann (7mnd)veier jeg 20-22kg for mye. Det skal bort men kommer til å ta tid! Største problemet er enorm appetitt i tillegg til sjokoladesug av en annen verden. Men har blitt bedre til å ut og gå, følger storesøster i barnehagen nesten hver dag (40min rask gange) og kommer etterhvert til å hente henne også og prøve å få til litt styrketrening på dagtid så hjelper det nok.

Lykke til til deg! Jeg har kjøpt meg manduca og kommer til å bruke den mer og mer etterhvert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flinke dere er!!!!

jeg har laget middagsplan for den neste mnd, det jeg har mest problem med er at jeg blir så fysen på kvelden... så nå har jeg kjøpt inn cottage cheese, naturell yoghurt, frosne bær, nøttekjerner og farris. da har jeg alltid noe i huset som jeg kan lage meg en god og sunn kveldsmat med.

 

har gått til bhg i dag, 6km, men tok bussen hjem da lillemann hadde mer lyst til å sykle med pappa og lillemor hadde lyst hjem å få pupp og bleie :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flinke dere er!!!!

jeg har laget middagsplan for den neste mnd' date=' det jeg har mest problem med er at jeg blir så fysen på kvelden... så nå har jeg kjøpt inn cottage cheese, naturell yoghurt, frosne bær, nøttekjerner og farris. da har jeg alltid noe i huset som jeg kan lage meg en god og sunn kveldsmat med.

 

har gått til bhg i dag, 6km, men tok bussen hjem da lillemann hadde mer lyst til å sykle med pappa og lillemor hadde lyst hjem å få pupp og bleie :)[/quote']

 

6 km er jo en bra tur det! :)

 

Er kjempe fysen på kvelden jeg også. Grønnsaker med dipp er min redning. Blander dipp krydderet med naturell yoghurt (melkeporsjon) og gomler i vei! Nam-nam! :) Men nå er det lørdagskveld og kosemerkene skal bruke opp!!!! Popcorn og pepsi max; her kommer jeg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

god morgen søndag!!!

 

ble litt (mange) kosemerker på meg i går, så i dag startet jeg dagen med knekkebrød med cottage cheese og litt blåbærsylte, smoothie og knekkebrød med kalkunfilet!!! Merker jeg sakte men sikkert er kommet inn i dette nå!!!

 

Gleder meg til jeg kan begynne å være med poden og sambo å gå på turer i mer ulendt terreng, men enn så lenge er det litt tidlig å amme og skifte bleier utendørs med lillemor. hun er bare en mnd...

men har kjøpt meg bæresjal, så er klar!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes da var det veiedag på lørdag og vekta stoppet på 89,3

Da gikk jeg nok ikke opp så mye i påsken likevel. Veide 89,5 før påske, så nå er jeg tilbake på rett kjøl igjen.

 

Har begynt å gå en times tur hver dag pluss at jeg trener pilates. Herlig å kjenne at det gjør vondt i muskler som ikke har vært i bruk på leeeeeenge.

 

Gleder meg til neste veiing :-) God uke til dere alle.

 

Klem

 

Resultater så langt:

 

Startvekt 18 januar: 97,6

5 april: 91 kg

10 april: 89,3 kg

 

Totalt ned 8,3 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært! :)

 

Har veie-/måledag i morgen, er litt spendt! Går ikke på kurs så det blir vel bare dere dere damer, og min kjære som får vite resultatet! Men har på følelsen av at det ikke blir den største oppturen siden den måndtlige er i vente! :D

Men, men...jeg vet jeg har vært flink denne uken! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veid meg i dag! Og jammen meg har det gått på ned her også! :)

Jippi! Feiret dagen med en laaaang trilletur, og 3 nye trimpoeng! :)

 

Smulen: Kjempe bra vektnedgang :D

 

 

Høygravid (i august): 113,5 kg

Mandag 5. april: 94,8 kg (-18,7 kg)

Mandag 12. april: 93,4 kg (- 1,4 kg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger Meny 3! Fyller den helt til 1900 kcal om dagen! Ammer jo ikke så mye nå, 4 ganger i døgnet + fast føde! Hadde nok en del vann i kroppen, som har "forlatt" meg :)

Hvilken meny følger dere andre?

 

Stå på videre jenter!

Kjempe kjekt at vi har blitt en liten gjeng som kan følge hverandre!

 

*klem-klem* :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er!!!

 

jeg følger meny 2 enn så lenge, jobber med å komme meg opp i 1600kcal for dagen, og er begynt å klare det nå. tenker å trappe opp til 1900kcal etterhvert som lille frøkna vokser for å opprettholde melka. blir ikke det riktig? jo større hun blir jo mer melk vil hun jo trenge?

 

kjekt at vi er flere som følger hverandre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger også meny 3 da jeg fullammer. Har regnet ut at etter min vekt og høyde så skal jeg normalt ligge på meny 2. Fikk høre fra kursleder sist jeg gikk på kurs at man skulle ligge en meny over pga ammingen.

 

Må innrømme at jeg sliter noen dager med å få i meg all maten. Har ei jente på 2,5 år og dagen går så utrolig fort. Så sitter jeg der på kvelden og har glemt både melk, frukt og mellommåltider.. Jaja.. jeg prøver s godt jeg kan :-)

 

Syns også det er hyggelig at vi er en liten gjeng og at vi alle har så like mål ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det meste (forbundet med slanking) gått på skakke! Raspeballer til lunsj og taco til kvelds er vel ikke akkurat slankekost! Ikke har jeg fått trimmet noe i dag heler! (Bare så det er sagt; har vært på farten til byen i hele dag, defor litt rare matvalg!!!!!) :-S

Jaja, i morgen er det tilbake i ny frisk. Både med tanke på matinntak og trim! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har helt glemt veiedag! trodde jeg hadde mandag, men har jammen meg torsdag!!!

 

så veide meg i går, og kan jublende fortelle at jeg har møtt første delmål, komme tilbake til startvekt!!!

 

Delmål 1, før graviditet:95

 

høygravid 10.03.10: 108kg

Etter fødsel: 100kg

24.03.10: 98,

15.04.10: 94,5!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...