Gå til innhold

kcl i nudler?


LilleTrille2

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp, til min store fortvilelse, spist nudler og svinekjøtt til middag. Da jeg skulle registrere nudlene i vektdagboka var ikke den typen jeg hadde spist et alternativ. Jeg tenkte jeg skulle legge de inn slik at det absolutt ble rett. Da jeg leste kcl innholdet på baksiden, fikk jeg sjokk! der stod det at det var 348kcl pr 100g!! å jeg som spiste 200g!!!!

Er det noen som vet om 347kcl er pr tørr vekt eller pr våt vekt?

Jeg kommer definintivt ikke til å spise nudler igjen noen gang dersom det er 348kcl per 100g våt vekt!!!

 

LilleTrille:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

348 kcal er pr 100 gram tørr vare. Det tilsvarer ca 168 kcal pr 100 gram ferdig kokte nudler i følge ulike kaloritabeller. Det betyr at du ikke har fått i deg mer enn 336 kcal i nuddelporsjonen din :D

 

Ber deg allikevel ta en titt på denne linken her:

 

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1731423.ece

 

Jeg skal i hvert fall styre unna denne "skrap-maten" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg lettet! tenkte med gru på at hele middagen min hadde kommet på over 750 kcl!!

 

Vi spiser ikke nudler ofte, men en gang i blandt har vi det sammen med grønnsaker og kjøtt i wok. Men etter å ha lest den artikkelen så tror jeg ikke det blir brukt så mange flere ganger. Da kan kanskje den ferske spagettien til fjordland (?) være et alternativ til nudler i wok?

 

Men den artikkelen var intressant, jeg innser at jeg ikke alltid tenker over hvordan næringsinnholdet er i slik "trend-mat", men jeg skal absolutt bli flinkere til å sjekke slikt!

 

LilleTrille;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...