Gå til innhold

Fest og fyll og bakfyll


Gjest Svirre

Anbefalte innlegg

Etter to uker med kaloritelling har jeg klart å legge bort mange dårlige vaner i hverdagen. Det er slutt på brus og sjokolade og boller og kaker i hverdagen. Og det går egentlig greit - jeg er motivert for å kutte ut disse tingene.

 

Det jeg merker når jeg registrerer kalori-inntaket her, er at helgene er en utfordring. Jeg er veldig glad i både øl og vin, og er i et miljø hvor det å kutte ned på alkoholkonsumet er vanskelig, og heller ikke ønskelig. Jeg kan kutte ut snop og chips, men jeg vil fortsatt være med på festen.

 

I går løste jeg noe av problemet med å gå til og fra festen. Det ble to timers gange i middels tempo, som ifølge kalkulatoren her tilsvarer 880 kcal. Det veier på en måte opp for den vinflaska jeg drakk, og det er en modell jeg kan leve med.

 

Hva gjør dere andre når dere skal drikke? Jeg har virkelig ikke lyst til å putte alkohylene mine inn i kaloriregnskapet.

 

Den andre utfordringen er dagen i dag. Jeg er vant med å kurere fyllesjuke med potetgull, cola og sjokolademelk. Og det var det jeg hadde lyst på da jeg våknet i dag også. Jeg har kjøpt 0,5 liter cola og 0,5 liter sjokolademelk, rett og slett fordi jeg var så uggen at jeg ikke klarte motstå. Men jeg har motstått potetgullet.

 

Hva gjør dere andre i forhold til fyllesjuke? Finnes det kalorifattige ting man kan bytte ut cola og sjokolademelk, som har samme effekt på kroppen?

Jeg er forresten motstander av å spise produkter med aspartam, så light-brus er ikke et alternativ for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem som deg.

I går skeiet jeg ut til den store gullmedalje, og det er neppe siste gangen.

jeg gjør det beste utav det. Ikke spiser noe usunt digg ved siden av, og drikker minst ett glass farris eller vann mellom vinglassene. Har sunn, enkel, god og godt krydret nattmat ventende hjemme.

 

Dagen derpå (i dag) har jeg greid å holde meg til farris. Er ikke glad i cola, men sjokomelk pleier være et must, og potetgull, pizza, sjokolade osv. Sliter litt med fysenheten nå, men biter tennene sammen. Bare dagen i dag kunne bli ferdig, og morgendagen kunne starte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg blir det bare verre og verre utover derpå-dagen. Jeg har trykka innpå sjokolade og jobber nå med å motivere meg til å varme opp grønnsaks- og kyllingsuppa som står i kjøleskapet, framfor å dra ut og kjøpe junkfood.

 

Hadde det bare vært en sjelden gang jeg skeia ut med en liten fyllefest, ville det på en måte vært greit, men jeg vet at lysten på potetgull, pizza og sjokolade kommer til å være like påtrengende neste søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet. Samme her.

 

har vært flink i dag med tanke på sjokolade, bare noen biter. En håndfull potetgull. Spiser solsikkekjerner og gresskarkjerner. vannmelon. Pasta (og andre karbs) hjelper litt på suget syns jeg.

Er og verre nå som kvelden kommer. Får legge meg tidlig.

 

Og som deg er det på'n igjen neste helg. Og helga etter, og helga etter det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det er både kjipt og vanskelig å kutte ned på alkoholen, men det er som med omtrent alt annet vi er nødt til å kutte ned på eller gi opp.. Vi må bare se det i øynene at vi kan ikke si ja til alle fester.

MEN det du kan gjøre er å ta med deg noe uten alkohol, med lite kalorier i en flaske og bare SI at det er alkohol i det. Da slipper du å bli sett på som den kjipe edru, personen og at alle andre sjenker deg.

 

Det beste mot fyllesyke er vel bare å drikke mindre. Ellers ikke gå nedover på alkoholprosenten, jeg blir alltid dritdårlig om jeg begynner med å drikke noe med sprit og så drikker øl.

Ta en paracet, en brødskive og bøtt innpå med vann før du legger deg, og sov lenge.

 

Du kan jo prøve å tenke over hvor mye godt du kan unne deg om du ikke drikker,

en six-pack med øl er jo mer enn et helt dagsbehov med kalorier.

Dessuten er alkohol ekstremt kreftfremkallende, spesielt hos kvinner, det kan jo være noe å tenke på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det er både kjipt og vanskelig å kutte ned på alkoholen' date=' men det er som med omtrent alt annet vi er nødt til å kutte ned på eller gi opp.. Vi må bare se det i øynene at vi kan ikke si ja til alle fester.

MEN det du kan gjøre er å ta med deg noe uten alkohol, med lite kalorier i en flaske og bare SI at det er alkohol i det. Da slipper du å bli sett på som den kjipe edru, personen og at alle andre sjenker deg.

 

Det beste mot fyllesyke er vel bare å drikke mindre. Ellers ikke gå nedover på alkoholprosenten, jeg blir alltid dritdårlig om jeg begynner med å drikke noe med sprit og så drikker øl.

Ta en paracet, en brødskive og bøtt innpå med vann før du legger deg, og sov lenge.

 

Du kan jo prøve å tenke over hvor mye godt du kan unne deg om du ikke drikker,

en six-pack med øl er jo mer enn et helt dagsbehov med kalorier.

Dessuten er alkohol ekstremt kreftfremkallende, spesielt hos kvinner, det kan jo være noe å tenke på..[/quote']

 

Enig i dette.

Vektnedgang og alkohol hver helg er en dårlig kombinasjon.

Limer inn et svar jeg har gitt tidligere i en annen tråd også:

 

Ulemper med alkohol:

1) Du mister styrke, så du ikke bygger muskler like effektivt.

2) Du legger på deg fett. ( så lenge du har alkohol i kroppen forbrenner ikke kroppen fett eller glykogen som du spiser, og dette lagres til kroppsfett siden det ikke brukes til energi)

3) Reaksjonsevne og motorikk blir betydelig dårligere

4) Du blir dehydrert

5) Musklene vokser ikke

6) Søvnmønstret ditt forstyrres (du får ikke den tilrekkelige restitusjon som muskler og kropp trenger)

7) Kroppen får dårligere opptak av vitaminer og mineraler, noe som kan ramme immunsystemet. samt at du mister vitaminer og mineraler når du blir dehydrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i dette.

Vektnedgang og alkohol hver helg er en dårlig kombinasjon.

Limer inn et svar jeg har gitt tidligere i en annen tråd også:

 

Ulemper med alkohol:

1) Du mister styrke' date=' så du ikke bygger muskler like effektivt.

2) Du legger på deg fett. ( så lenge du har alkohol i kroppen forbrenner ikke kroppen fett eller glykogen som du spiser, og dette lagres til kroppsfett siden det ikke brukes til energi)

3) Reaksjonsevne og motorikk blir betydelig dårligere

4) Du blir dehydrert

5) Musklene vokser ikke

6) Søvnmønstret ditt forstyrres (du får ikke den tilrekkelige restitusjon som muskler og kropp trenger)

7) Kroppen får dårligere opptak av vitaminer og mineraler, noe som kan ramme immunsystemet. samt at du mister vitaminer og mineraler når du blir dehydrert.[/quote']

 

Pluss at alkohol gjør deg sulten og tuller med metthetsfølelsen, og bedømmelsesevnen svekes, hvilket gjør det enda enklere å stappe noe i trynet. Gjerne noe lett tilgjengelig og usunt også.

 

Men selvfølgelig skal man jo ta seg en fest innimellom, kutter du ut alt du liker, alt som er gøy og alt som gjør deg glad.. Ja da er du rett og slett dømt til å feile.

Men alt med måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke aktuelt å late som om jeg drikker og si at det er alkohol i noe det ikke er alkohol i. Jeg har tross alt litt integritetsfølelse, og er ikke fjorten lengre!

 

Katza: Rådet om paracet er også et såpass dårlig råd at jeg vil advare mot det. Når man drikker blir veggene i leveren myke og de tar til seg mye mer enn

vanligvis. Det er på grunn av alkoholen. Å ta smertestillende innen 24 timer etter at man har drukket er faktisk ekstremt skadelig.

 

Ellers har du rett i alt du sier om de negative konsekvensene av alkohol. Men som jeg sa i åpningsinnlegget, jeg har kutta ut veldig mye, men jeg vil beholde den vinflaska i godt selskap på lørdagskvelden. Det er egentlig ikke et alternativ å droppe den. Det er heller ikke et alternativ å droppe utepilsen i sola eller lønningspilsen med kollegaer. Ikke på grunn av drikkepress, men fordi jeg vil beholde denne ene tingen, når sjokoladen, brusen den lyse gjærbaksten og potetgullet ryker. Å gå til og fra festen og forbrenne vinflaska på veien eller med ei ekstra treningsøkt, tror jeg blir mer den linja jeg kommer til å legge meg på. Jeg vet at dette er en holdning som kan forsinke og forstyrre vektnedgangen. Men det er ikke et alternativ for meg å kutte ut det også, så nå håper jeg vi er ferdige med moraliseringen om alkoholens skadevirkninger.

 

Nattmat og snacks klarer jeg motstå, problemet er dagen derpå...

 

Pasta og karber, og gresskarkjerner og frukt er verdt et forsøk, da går det kanskje an å finne karber som også er litt næringsrike i motsetning til cola og sjokomelk. Og det er dette jeg lurer på; hva spiser dere når dere er fyllesjuke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv om du er motstander av light-brus kan det kanskje være et alternativ på noen fester? kan lage mange gode drinker med det. Det kan også være en ide å danse mye, da drikker du mindre samtidig som du forbrenner mer kalorier. Noen glass vann innimellom er heller ikke dumt. For fyllesyke er det forebygging som hjelper best: avslutt alkoholinntaket tidligere, drikk vann innimellom, gå hjem i frisk luft. Hvis festing er en del av livet ditt er det viktig at du klarer å finne veier å leve med det, ellers så vil du falle tilbake til gamle festvaner når du slutter på kur. Forresten er ikke grovbrødskiver så verst heller dagenderpå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillepooh

Sammen med en grovbrødskive eller to, og oppvarmede tomatbønner. Skikkelig engelsk frokost uten bacon eller pølser... :) Eller hva med noen biter stekt kalkunpølse?!?

 

Ikke så værst dagen derpå, og mye bedre enn sjokkis og pottis :)

 

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God frokost (grovbrød, lettpølser, eggerøre, tomater med salt og pepper bakt i stekeovnen) til ca 600 kcal, og så rett ut på en lang gåtur. Ta heller igjen de ekstra kaloriene med en mager middag og lavt fruktinntak den dagen.

 

Ellers er trøndersodd på spann (i frysedisken) med ekstra poteter og gulerøtter god dagen derpå mat.

 

Jeg har små porsjoner med hjemmelaget chili con carne ( karbonade eller kyllingdeig, masse krydder og både kidneybønner og kikerter) i fryseren. To brødskiver med dette på til frokost / lunsj gjør underverker.

 

Selv har jeg gått ned nøyaktig 1 kg i uken i de syv ukene jeg har prøvd GR metoden, og har skeiet ut hver eneste lørdag med en flaske vin og ufornuftig middag. Men ikke rørt sjokolade / chips o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke aktuelt å late som om jeg drikker og si at det er alkohol i noe det ikke er alkohol i. Jeg har tross alt litt integritetsfølelse' date=' og er ikke fjorten lengre!

 

Katza: Rådet om paracet er også et såpass dårlig råd at jeg vil advare mot det. Når man drikker blir veggene i leveren myke og de tar til seg mye mer enn

vanligvis. Det er på grunn av alkoholen. Å ta smertestillende innen 24 timer etter at man har drukket er faktisk ekstremt skadelig.

[/quote']

 

Det å drikke så mye at man trenger smertestillende er jo skadelig i seg selv, så det beste rådet er jo bare å drite i å drikke så mye, men det var jo ikke spørsmålet. Grunnen til at jeg sier paracet er fordi det er det mest "uskyldige" smertestillende legemiddelet.

Og man trenger da virkelig ikke være fjorten for å ikke nevne at man drikker alkoholfritt, vi bor i norge og sykt som det er så er det faktisk ikke sosialt akseptabelt å være edru på fest med mindre man er gravid, kjørende eller en tørrlagt alkoholiker, og selv da vil alle synes du er en festbrems. Man slipper å føle seg utilpass fordi alle maser på deg, du slipper at du ikke får være med på fest-lekene, du slipper at ALLE prøve rå overtale deg til å drikke osv.

Jeg er ikke den eneste her inne som pynter litt på sannheten når vi tar med oss drikke, så jeg synes ikke du trenger å være frekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er at det du putter i deg så lenge du har alkohol i kroppen ikke blir forbrent, men lagret som fett, fordi kroppen prioriterer å forbrenne alkoholen fremfor fettforbrenning.

Du kan være flink så mye du vil hele uken, men du kan faktisk ødelegge hele den uken du har vært flink, ved å skeie ut med alkohol, drittmat osv. hver eneste helg.

Det er selvfølgelig ditt valg, men du trenger ikke være frekk når folk prøver å gi deg litt tips her inne.

Å kutte NED på noe, er ikke det samme som å kutte det helt ut!

 

Forresten så er det ikke lurt å trene sammen dagen, eller dagen etter du har drukket.

kroppen trenger restitusjon for å bygge seg opp igjen, og alkoholen stopper den prosessen. Samtidig som at kroppen er redusert og dehydrert dagen derpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er viktig å få i seg litt skikkelig mat når en er på fest, jeg. Hvis du begynner å drikke rett etter jobb, og bare kyler innpå et eple, ei pølse og en håndfull nøtter før du legger deg klokka 3 eller deromkring, er du dømt til å være både dårlig og innhul dagen etter. Også hvis du ikke har drukket så voldsomt.

 

Eller var det mange gode tips her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange gode tips til frokost som kan hjelpe. Det var slike svar jeg håpa på! Egg og magre pølser tror jeg kan være et alternativ til junkfood, dagen derpå. Men det ville jeg ikke kommet på av meg selv.

 

Og Katza, det var ikke meningen å være frekk. Jeg opplevde bare at du svarte på andre premisser enn de jeg hadde lagt i åpningsspørsmålet. Utgangspunktet var at jeg har kutta ned på mye og ikke ønsker å gi slipp på alkoholen i tillegg. Og da er ikke det å late som om man drikker et godt forslag til alternativ. Det er ikke på grunn av opplevd drikkepress, men fordi jeg liker å bli litt brisen. Men jeg hadde i utgangspunktet et smil rundt øynene da jeg svarte, og det var ikke meningen å være frekk. :)

 

Et av mine premisser er at jeg ikke vil inn i en "kur" som fører til vektøkning når jeg er ferdig igjen. Jeg vil ha vaner som jeg kan leve med, videre også. Og en halv vinflaske med ei venninne på fredagskvelden og en fyllefest annenhver lørdag er er en del av min livsstil, som jeg veit at jeg ikke vil legge bort, og ikke klarer å motivere meg til å legge bort. Man kan ikke gi avkall på alt, dersom man skal klare å gjennomføre en kostholdsendring.

 

Dette med at trening samme dag ikke hjelper var også ny og nyttig informasjon for meg. Takk for det. Når kan man trene for å forbrenne helgeutskeielser, for å gjøre det "riktigst mulig"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å drikke så mye at man trenger smertestillende er jo skadelig i seg selv' date=' så det beste rådet er jo bare å drite i å drikke så mye, men det var jo ikke spørsmålet. Grunnen til at jeg sier paracet er fordi det er det mest "uskyldige" smertestillende legemiddelet.[/quote']

 

Selvsagt er det skadelig å drikke så mye at man trenger smertestillende. Og det er ikke hodet som er mitt største problem, men magen. Jeg trenger noe som kan nøytralisere syren og jeg innbiller meg at jeg trenger fett.

 

Men angående paracet; ja det er uskyldig, men det er langt fra ufarlig. Og i forhold til leveren er det noe av det verste. Derfor er det det reseptfrie legemiddelet som det er farligst å blande med alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt er det skadelig å drikke så mye at man trenger smertestillende. Og det er ikke hodet som er mitt største problem' date=' men magen. Jeg trenger noe som kan nøytralisere syren og jeg innbiller meg at jeg trenger fett.

 

Men angående paracet; ja det er uskyldig, men det er langt fra ufarlig. Og i forhold til leveren er det noe av det verste. Derfor er det det reseptfrie legemiddelet som det er farligst å blande med alkohol.[/quote']

 

Hvis det bare er overproduksjon av syre som er problemet kan du drikke melk, spise banan eller kjøpe deg en brusetablett som heter zantac, har aldri prøvd den, men mange sier det hjelper. Eller spis usaltede nøtter.

 

Nei, paracet er ikke akkuratt helsekost for kroppen vår, men på samme måte som at jeg kan snakke åpent om alkohol, fordi jeg vet at folk flest er klar over skadene den kan gjøre, kan jeg også snakke om paracet.

Jeg går ut ifra at alle vet at paracet ikke skal spises som sukkertøy, men om det skulle trengs, så hjelper det, samme hvor skadelig det er i lengden. (På samme måte som at det hjelper å drikke en halvliter øl dagen der på, men det er klart det ikke er en god ide å gjøre gjentatte ganger)

Så nei, det er absolutt ikke noe man burde gjøre hver helg, men det er ikke fyllekuler heller, så det havner litt i samme boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det bare er overproduksjon av syre som er problemet kan du drikke melk' date=' spise banan eller kjøpe deg en brusetablett som heter zantac, har aldri prøvd den, men mange sier det hjelper. Eller spis usaltede nøtter.

 

Nei, paracet er ikke akkuratt helsekost for kroppen vår, men på samme måte som at jeg kan snakke åpent om alkohol, fordi jeg vet at folk flest er klar over skadene den kan gjøre, kan jeg også snakke om paracet.

Jeg går ut ifra at alle vet at paracet ikke skal spises som sukkertøy, men om det skulle trengs, så hjelper det, samme hvor skadelig det er i lengden. (På samme måte som at det hjelper å drikke en halvliter øl dagen der på, men det er klart det ikke er en god ide å gjøre gjentatte ganger)

Så nei, det er absolutt ikke noe man burde gjøre hver helg, men det er ikke fyllekuler heller, så det havner litt i samme boks.[/quote']

 

-tihi- Jeg tar poenget.

 

Huff, nå høres jeg vanskelig ut, men jeg har store problemer med å svelge ren melk. Derav sjokolademelken, som jeg innser at er ute av kostholdet nå.

 

Syredempende høres jo egentlig ganske fornuftig ut. For jeg klarer meg fint med "bare vin", ikke øl og kaloririke drinker, hvis det ikke hadde vært for den sure magen i to døgn etterpå. Og den må nøytraliseres med noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-tihi- Jeg tar poenget.

 

Huff' date=' nå høres jeg vanskelig ut, men jeg har store problemer med å svelge ren melk. Derav sjokolademelken, som jeg innser at er ute av kostholdet nå.

 

Syredempende høres jo egentlig ganske fornuftig ut. For jeg klarer meg fint med "bare vin", ikke øl og kaloririke drinker, hvis det ikke hadde vært for den sure magen i to døgn etterpå. Og den må nøytraliseres med noe.[/quote']

 

Hvis du spiser frokostblanding da? Da trenger du i alle fall ikke drikke det..

Hvis ikke finnes det vel lett-oboy, aldri smakt det, men, kan kanskje være verdt forsøket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med at trening samme dag ikke hjelper var også ny og nyttig informasjon for meg. Takk for det. Når kan man trene for å forbrenne helgeutskeielser' date=' for å gjøre det "riktigst mulig"?[/quote']

 

Styrketreningen bør kuttes helt ut samme dagen, og dagen etter du har drukket.

En gåtur den dagen du skal ut er greit, for kroppen trenger ikke noe særlig restitusjontid etter det, men hard trening bør unngås samme dagen og dagen etter.

Dagen derpå bør du ta det rolig, for kroppen er dehydrert og sliten, så da er det lurt å ta en dag helt fri, og slappe av så kroppen får hentet seg inn igjen.

Resten av uken kan du trene som normalt.

 

 

Hvis du ikke drikker ren melk, finnes det jo nesquik sjokoladepulver med mindre sukker, som er et bedre alternativ til den vanlige sjokolademelken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det salt og smaksrik mat som gjelder dagen derpå. Da er et godt middagsalternativ kyllingfilet fylt med spekeskinke (GR oppskrift). Det blir både salt og smakrikt. Pleier å lage ovnsstekte poteter til som jeg krydrer godt med det krydderet jeg ønsker. Det pleier å ta bort noe av fysenheten synes jeg.

 

Har faktisk også erfart at jeg har blitt i bedre form hvis jeg har spist vanlig sunn frokost med knekkebrød, selv om det ikke alltid er det man har lyst på i utgangspunktet.

 

Et annet tips mot fyllesyke er ingefærtabletter eller mat med ingefær. Ingefær virker kvalmestillende, hvis man er kvalm. Det har fungert for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kylling som snacks har jeg ikke tenkt på. Det er notert.

 

Lett-sjokolademelk kan prøves. Melk på frokostblandinger går i små porsjoner.

 

Takk for mange gode, nye ideer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagenderpåmat kan være

 

- ostesmørbrød, smør et tynt lag pesto på brødet, legg på en skive kokt skinke og ost. Stek i ovnen, da slipper du smør og olje som man bruker i stekepanna.

 

- hjemmelaga hamburger, bruk karbonadedeig og bland den med salt, pepper vann og potetmel (finnes gr oppskrifter på hjemmelaga burger, søk på gr-sidene), bruk grove brød, salat, løk, agurk o.l.

 

- kylling sandwich, brød med stekt kyllingfilet, ett egg stekt på begge sider, et par skiver bacon, tomat, agurk, salat og hvitløksdressing laget av kesam eller ekstra lett rømme.

 

- skinkesmørbrød, godt brød, philadelfia light, løvtynn baguettskinke/provanceskinke/pepperskinke e.l., salat, agurk og paprika.

 

- brie og skinkesmørbrød, godt brød, en god skinke (gjerne parmaskinke), et par skiver god brie, pynt med salat, tomat, agurk o.l.

 

Når du lager en sandwich er det godt å steke brødet litt i ovnen slik at det er litt lunt og sprøtt. Det er også godt å gni litt hvitløk på brødet etter at det er stekt (del et fedd i to og bare gnikk det litt mot brødet) Se linken her for mange andre gode oppskrifter på sandwich

http://dinmat.aftenposten.no/Finn-oppskrifter/Oppskrifter/Smørbrød-og-sandwich

 

- wraps fylt med grønnsaker og f.eks. tacokjøttdeig, kyllingfilet, skinke... Prøvde nettopp "Crispy chicken bites spice mix" fra Santa Maria og det var stor suksess.

 

Ikke alle disse rettene er så supersunne og kalorifattige, men det er tross alt bedre å spise noe som metter og er litt sunt enn å spise masse potetgull og godis som bare gir tomme kalorier. Ofte blir vel nesten frokost og lunsj slått sammen dagenderpå og man kan kanskje tillate seg litt ekstra da. Til sandwich med skinke synes jeg det er godt med litt melon ved siden, f.eks honningmelon eller cantaloupe.

 

Ellers så oppdaget jeg for noen år siden at fersk ananas og mango var godt dagen derpå, men det kan jo variere fra person til person hva som fungerer. Prøv deg frem med noen frukter. Husk at dersom du skjærer opp frukten og legger den på fat, er det mye lettere å spise enn å ta fatt på et helt eple e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest suppenes dronning

Har lest gjennom denne tråden . Er det virkelig sant at noen av dere "later" som om dere drikker alkohol når dere ikke vil/kan drikke alkohol?! Hvorfor i alle dager gjør dere det,da? Vi lever da et fritt land... Selv hender det rett som det er at jeg ikke nyter alkohol på fest, av den enkle grunn at det ikke er bestandig jeg har lyst på det! Og det blir da akseptert. Det skulle da bare mangle!!

Måtte bare si min mening om dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...