Gå til innhold

Epler og høy puls i svangerskapet


Gjest crazynorway

Anbefalte innlegg

Gjest crazynorway

Hei jeg er en jente på 26 som er så nygravid som det nesten går an og bli og faktisk vite det. 4+2

Jeg har lest litt og funnet ut at det er mindre sjanser for komplikasjoner både under svangerskap og fødsel hvis man trener regelmesig gjenom svangerskapet.

Derfor tenkte jeg det kunne være greit med en tråd der man motiverte hverandre og ga tips om trenning og kosthold i svangerskapet.

Siden jeg og min kjære er de eneste som vet om Frøet er det greit og kunne høre fra likesinnede i samme situasjon. Blir litt mindre alene i det ukjente. Leste også at man burde bytte ut sukker med frukt so here I go.

I uke tre mens jeg håpte at noe var på gang begynte jeg å gå tur på kveldene med min kjære plus å gjøre styrkeøvelsene fra helsedirektoratets gravid brosjyre.

Har funnet noen yoga øvelser for gravide øvelser på grete roede sidene som jeg skal prøve etter hvert. I kostholdet er toast og sjokomelk utbyttet med frukt leverpostei brødskive og frukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 68
  • Created
  • Siste svar
Gjest crazynorway

Der har jeg vært å tatt en lett treningstur.

3 dagen på rad jeg trener og ut av de 12 dagene siden jeg begynte og tru jeg var gravid er det 6 trim økter. Var tidlig ute med en følelse av at her skjer det noe.

Men etter den positive graviditetstesten har alle symptomer bortsett fra hodepine gått i lee jeg får vel være fornøyd er tross alt veldig kort inn i svangerskapet.

Trenningen i dag var 5 min på sykkel og 25 min med styrketrenning i tilleg til at jeg gik til lesesalen hjemmefra og så tilbake alt i alt 1 og en halv time vandring.

Kostholdet må innrømme at jeg spiser litt lite grønt men det tar seg vel opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Gratulerer så mye med graviditeten:) Når er termin da?

 

Så flink du er som tar tak i trening og kosthold tidlig, det er lurt for det blir verre og verre med lyster desto lengre du er på vei;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazynorway

Takk snarttobarnsmor. Hvordan forløper svangerskapet ditt?

Hvor lenge er det vannlig at hodepinnen varer?

Vet du hva du får.

Ble bare en tur i går skulle egnetlig trene styrke, men treningsrommet i studentbyen her var overfylt.

Vet du hva du får?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Hei, svarte deg i en annen tråd om hodepinen også, den var verst fram til uke 13, men ble helt borte i uke 20:)

Jeg har hatt veldig dårlig matlyst de første 20 ukene, derfor 6kg i minus, men har vært flink å trent selv om formen var laber..

Nå har jeg så mye energi at det går aldri tomt, får gjort kjempemye hjemme for tiden å det er godt:)

Er 22+1 idag, har termin 3. oktober etter UL, men tror det blir midten av september, fikk fire uker før tiden med nr.1, å hun var stor da:)

 

Håper formen din er bra å at du slipper hodepinen snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trimmetrynet

Så koselig! Her fikk jeg svar på to av spørsmålene mine snart tobarnsmor! Det at du faktisk har gått ned seks kilo er jo helt utrolig? Syns du det er greit selv, eller hvordan forholder du deg til det med vekten?

 

Og det du skrev om at det blir vanskeligere med "lyster" etterhvert som ukene går, satt litt "fart" på meg også! Jeg har vært litt sløv de siste dagene, men dette fikk motivasjonen opp, jeg vil jo ikke se ut som et berg heller når jeg er ferdig! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor
Så koselig! Her fikk jeg svar på to av spørsmålene mine snart tobarnsmor! Det at du faktisk har gått ned seks kilo er jo helt utrolig? Syns du det er greit selv' date=' eller hvordan forholder du deg til det med vekten?

 

Og det du skrev om at det blir vanskeligere med "lyster" etterhvert som ukene går, satt litt "fart" på meg også! Jeg har vært litt sløv de siste dagene, men dette fikk motivasjonen opp, jeg vil jo ikke se ut som et berg heller når jeg er ferdig! :-)[/quote']

 

Hehe, så bra at du fikk et lite puff, hadde en periode da jeg bare måtte ha cola på boks, liker egentli ikke cola, var helt gal, men klarte å slutte å kjøpe jordbær istedet:)

Syns det er godt å gå ned i starten, for da er jo utgangspunktet mye bedre, har nå gått opp 4 av disse, men fra uke 18-24 er fosteret inne i en vokseperiode så jeg var forberedt på det, har ikke gått opp i cm enda, bortsett fra magen da;)

 

Jeg venter en liten gutt, det er litt rart, for har jente fra før av, men gleder meg kjempemye til å få en av hver:) Og magen er en skikkelig guttemage, bare en liten kul foran og ikke rundt hele mageregionen.. Med jenta så var jeg 8kg tyngre på dette tidspunktet av graviditeten så føler at dette skal gå bra..

 

Har du gått opp noe, eller har du holdt vekten stabil, og hvilken uke er du i nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Ser i den andre tråden at du er 9+1 nå:) Snart over den magiske grensa, krysser alt jeg har for at dere kommer i mål denne gangen, det fortjener dere jammen meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazynorway

Da har jeg trent litt egenvekt på stue gulvet etter fulgt av tur dette avrundet uken og jeg kom opp i 10,3 trimpoeng.

Dette betyr trimeple målet videre blir et trim eple i uken.

Ser at vi er stortsett de samme som går igjen på trådene det er jo hyggelig.

Var latt i går og skeiet ut på fredag. I dag inså jeg at jeg ikke kunne vente på min kjære for og trene når det først sklir ut sklir det fort langt ut.

Trente ikke før jeg ble gravid, men er innstilt på å trene svangerskapet igjen så lenge jeg ikke får bekken løsning. Trente dere før svangerskapet?

Ønsker deg selfølgelig lykke til med å nå den magiske grensen Trimmetrynet vet du når datoen for grensen din er?

Hva gjør dere i det daglige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Flink du er som har trent idag, har vært på jobb i helga, jobber i bolig for psykisk utviklingshemmede, så vi går endel turer hver dag der, ellers benytter jeg meg av 3t`s barnepass, 2-4 dager i uken, med egentrening, step og spinning, og selvsagt trilleturer hjemme om det er godt vær:) Trente som regel 4-5 dager i uka før jeg ble gravid og hadde en periode 18 trimpoeng i uka, nå ligger jeg på ca 10-14..

Moro at vi kan følge hverandre litt virker som vi tre (jeg, du crazynorway og Trimmetrynet) oppdaterer oss litt inne på de to trådene her:) Titt gjerne innom min også, "hei alle sammen" der ser dere vektned/oppgang, og som dere ser er jeg i godt hold så har ikke vondt av å gå opp lite i løpet av graviditeten..

 

Til det daglige så jobber jeg som sagt i en bolig og i hjemmesykepleie, har en fast stilling på helg og jobber ekstra ellers ca75-80%, jenta mi på 15mnd har ikke begynt i barnehage enda, så jeg jobber mest seint, nattevakter og helger, for da trenger vi bare noen timer med barnepass av tanter, gode venniner osv..

1.august skal hun starte i barnehage 2 dager i uka, så det blir spennende, men hun har godt av å være ilag med flere barn:)

Spent på å høre litt mer om dere også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazynorway

Så artig at hun får være mest hjemme nå som hun enda er så liten at dere er viktigere en andre barn. Må være godt å se henne så mye ogsp vil jeg tru.

Jeg er forhenværende kokk og studere MATteknologi for tiden begynner i sommerjobb om 2 uker nå. Grunnen til at vi velger å få barn mens vi studere er at jeg vil være over 30 før jeg er ferdig å studere Så blir det jobb slik at man nærmere seg 35 før man begynner å prøve og da blir det lite tid hvis noe skulle være galt med en av oss. Jøss du har jo vært en ordentlig ildsjel på triming kjenner jeg blir veldig imponert nå. jeg brukte og trimme mye for noen år siden, men har vært latt i to år nå er godt å komme i gang. Vet faktisk ikke hva jeg veier da vi ikke har vekt hjemme da jeg har en lei tedens til å veie meg fler ganger daglig når det er vekt tilgjengelig. regner med å bli veid av lege/jordmor når jeg begynner å gå på kontroller. Regner med at jeg veier ca 75 kg.

Hva bruker dere å gå til lege eller jordmor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Ja er deilig å være mest mulig sammen med henne:)

 

Så spennende med matteknologi da, flink på kjøkkenet du da;)

Lurt å få barn nå da, så det ikke blir så altfor seint hvis en skulla ha trøbbel ja, selv er jeg bare 21 år, blir 22 i sommer, men føler meg mye gamlere, harr alltid gjort det.. Jeg er "bare" hjelpepleier jeg, men trives kjempemye i jobben min så da ser jeg ingen grunn til å gjøre noe annet:)

 

Ja det er deilig å trimme, man føler seg jo så bra etterpå, deilig for både kropp og sjel;) Men 75 kg er jo ikke så mye da, så du har jo ett bra utgangspunkt, jeg er jo 83 kg, ganske mye mer....

 

Jeg går bare til jordmor, var til lege første kontroll for å ta alle blodprøver å sånt, men føler meg tryggere til jordmor for hun er liksom spesialisert på gravide, sikkert jeg som er litt rar men:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazynorway

Vil helst gå til jordmor jeg og da jeg trur hun vil ha en litt mindre klinisk innstilling til den lille i magen.

Ser for meg at en lege som håndterer forkjølelser og betenelser +++ kan ha en litt annen oppfatning av gravide enn jordmødre. Har forsåvidt dårlig oppfatning av leger i henhold til underlivet. Da jeg som 20 åring fikk store blødninger og ble avfeid med spontan abort tiltross for at jeg sa høyt og klart fra at jeg aldri hadde hatt sex og dermed ikke kunne ha hatt en spontan abort. Dette har gjort til at jeg har en lei frykt for at noe skal være galt der nede. Men siden det bøe positv test ettter første prøve periode er det vel lov med opptimisme så lenge den lille klorer seg fast

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trimmetrynet
Ser i den andre tråden at du er 9+1 nå:( Snart over den magiske grensa' date=' krysser alt jeg har for at dere kommer i mål denne gangen, det fortjener dere jammen meg:)[/quote']

 

 

Tusen takk for det! Ja, nå er det fire dager til det er 10 uker.. ( holder pusten!)

Jeg har regnet fra den fjerde uken i svangerskapet, for da var jeg på det minste ( holdt jo på å slanke meg helt til jeg visste jeg var gravid, eller forsøkte i det minste) 67,8 kg, men jeg husker at jeg registrerte 67,4 en gang og et er det jeg går ut fra så jeg ikke blir FOR slapp. Veide meg i dag og det stod 69,4 - og det betyr 2 kg opp :-( Var så god de siste to dagene ifh til kvalmen, så jeg var så sosial og på båttur og det ble chips og sjokoladepudding og det hele! Men nå ble jeg dårlig igjen i dag, og har sovet i syv timer (!!) etter jobb! å da rakk jeg jo ikke å spise så mye :-) Ikke trene heller da, men,men. Har begynt å skrive her på vektklubben igjen siden søndag, gjør det med vilje selv om jeg vet jeg har spist for mye, for da bevisstgjør jeg meg selv litt. Nå skal jeg ikke noen flere kilo på noen uker, det er bestemt!! Takk for inspirasjon, tror jeg hadde sløvet helt ut hvis det ikke hadde vært for dere!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trimmetrynet

Hei igjen dere to!

Leste ikke de siste innleggene deres før jeg svarte på kommentaren din, snarttbarnsmor. Men så koselig å bli litt bedre "kjent" med dere og vite hva dere jobber med! Høres veldig spennende ut med matteknologi ja, husker jeg tenkte på ernæringsfysiolog selv for noen år siden, men jeg tror jeg syns jeg var for sløv med kosthold selv på den tiden og at jeg derfor slo det fra meg! Har en venninne som har tatt et år med noe lignende, og det virket kjempebra fag! Kanskje jeg også tar et sånt år en gang:-) Jeg endte opp med å bli sosionom.( kjenner at jeg er litt "redd" for at dere kan være noen som bor i nærheten, og dermed forstår at jeg er gravid og forteller det videre og sånn..he,he, litt paranoia-tanker ja, men vil bare så gjerne holde det skjult til det har gått litt flere uker.. men jeg tror ikke dere bor her uansett :-) Vet noen av venninne mine er her inne på GR, men tror ikke de er på denne chattingen.. Jeg byttet jobb i januar fra sosialtjenesten til nå en todelt stilling som utvalgssekretær / servicekonsulent. ( ikke en jobb som er særlig relatert til yrket mitt, men trengte en "pause") I service-stillingen sitter jeg mye i sentralbord, og det har vært temmelig utfordrende når jeg er så kvalm at jeg bare har lyst til å brekke meg ved tredehver telefon eller kundehenvendelse! Så jeg var hos legen i dag og ble sykemeldt fra denne stillings-prosenten noen uker. Kjenner det var godt! Satt langt inne å gå til legen, siden det er en "ny" jobb og sånn, men måtte bare etter å ha lagt som et slakt etter jobb hver dag i det siste..

 

Ellers har vi som sagt ingen barn, jeg og mannen min som har vært gift i snart fem år. Men det har vært etterlengtet i tre/fire av årene vi har vært gift, så vi krysser fingrer og tær denne gangen!! Alder: bikket nettopp 30 år ( det var en kjiip opplevelse å kjenne på det å bli tredve og være barnløs - anbefales ikke!) og fant ut i etterkant at jeg fikk den beste tredveårsgaven jeg kunne tenke meg!!! Positiv graviditetstest!! Når det gjelder trim og kosthold har jeg det siste året slanket meg med GR og gått ned 11 kilo og fått god fokus på trimming. Jeg har svømt ca. 3 ganger i uken, trent styrke en gang i uken og ellers gått kveldsturer. Nå som våren kom var målet å sykle til jobb tre dager i uken samt fortsette med gåturer på kveldene. Det fikk jeg til helt frem til denne uken, jeg har vært så dårlig så jeg "får ikke lov" av mannen min å presse meg til å sykle, han har kjørt meg til jobb. Det er litt nederlag for meg, men jeg skal være flink nå som jeg har muligheten på dagtid, til å trene litt så jeg ikke kommer ut av det.

 

Oj, nå var jeg "skravlesjuk" ser jeg ja! Etter å ha sovet i syv timer uten kontakt med omverdenen blir man det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Helt enig med deg Crazynorway, har også på følelsen av at babyn bare blir ett tilfelle, mens hos jordmor setter de seg litt mer inn i din situasjon og tar seg bedre tid:)

 

Sosionom hørtes spennende ut da Trimmetrynet, tviler på at vi kjenner hverandre, men uansett føler jeg at det man snakker om her ikke kommer videre;) Så bra at legen din tar deg på alvor slik at du kan få slippe å sitte med telefoner og kundehenvendelser, når man er i dårlig form er det liksom ikke så enkelt å være blid å trivelig 110%.. Jeg var 40% sykmeldt den perioden jeg var verst, i 1mnd tid, følte at å presse meg på jobb gikk på bekostning av humøret og formen hjemme, å sånn vil jeg ikke ha det...

 

11kg med GR er jo supert, å du er skikkelig flink til å trimme da, skjønner godt mannen din vil kjøre deg når formen er dårlig, hent krefter til den verste tiden er over å begynn med trening for fullt igjen da heller, tror ikke treningen blir så innmari effektiv av å presse seg heller;) Men at du har gått opp to kg er jo helt normalt ihvertfall i følge denne vektoppgangsoversikten:

:(

Tabell for gjennomsnittlig vektøkning:

Uke 5 - 2,3 kg

Uke 7 - 2,6 kg

Uke 10 - 3 kg

Uke 13 - 3,5 kg

Uke 15 - 4 kg

Uke 17 - 5,6 kg

Uke 20 - 6,2 kg

Uke 23 - 7,2 kg

Uke 25 - 8,2 kg

Uke 27 - 9,3 kg

Uke 30 - 10,3 kg

Uke 33 - 11,3 kg

Uke 35 - 12,2 kg

Uke 37 - 13 kg

Uke 40 - 14 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Er du lang forresten Trimmetrynet? Er litt opptatt av lengde for å få ett ca. bilde av hvordan du "ser" ut, for meg som er 175 lang å over 80kg så er 69 drømmevekt som jeg aldri kan se for meg at jeg når noen gang;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazynorway

Der var siste eksammen over det gikk vel som fortjent dessvere.

Kjenner ingen som jobbber som sosiolog jeg så din hemelighet er trygg her trimmetrynet. Er lov å la seg stelle med når du er dårlig trimmetrynet.

Skjønner godt at det er kjedelig å ha telefon jobbb når man må jobbe for å ikke spy i røret.

Nå er jeg klar for 10 dager hjemme hos min kjære mor med stikkturer til min kjære far.

I løpet av disse dagene blir det nok mye god mat å snev av drikkepress så jeg får satse på at jeg finner ting som gjør at jeg kan si jeg skla ut å kjøre senere.

Vil nok ikke kunne skrive noe de neste ti dagene men vil nok være på plass her igjen i midten av månden.

Fikk mitt nye kosttilskudd i går det består av fire forskjellige tableter i hver sin porsjons pose der gravid står med store lysende bokstaver. ikke akkurat svært diskret. Så må faktisk ta med søppelet hjem da jeg regner med mamma blir mistenksom hvis hun åpner baderoms søppla og det lyser gravid oppp mot henne.

Håper svangerskapene deres forløper fint å så skrives vi senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Håper eksamen gikk bedre enn du tror Crazynorway, gjør som regel det..

Så deilig med ferie, bli skjemt bort litt, kan du ikke si at du går på antibiotika for en UVI, og har fått beskjed av legen om å ikke drikke alkohol for at kuren skal virke maksimalt?:( Eller gjør som jeg gjorde, ta med ei egen flaske vin med skrutopp, bytt ut innholdet med saft i samme farge som vinen:)

Håper du får det supert disse ti dagene, kos deg med god mat med god samvittighet:) Her har jeg bakt i hele dag, skal ha en samling av gode venniner i kveld, vi blir hele 12 stykker, men har vært på lang trilletur idag, for å kompensere for all bakst;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trimmetrynet

Å, så deilig det hørtes ut med stell fra sine foreldre! Du må jo bare kose deg noe helt vannvittig! Ta imot all oppvartning ukritisk :-) God tur Crazynorway!!

 

Og tusen takk for den oppmuntrende "gjennomsnittslisten" snarttobarnsmor! Selv om jeg har hørt mye forskjellig, som at det er normalt med alt fra minus tre til pluss tre kilo de tre/fire første månedene, til at flere har skrevet her på GR at det er ok å slanke seg mens man er gravid. Og jeg føler virkelig at dere er kjempeflinke i forhold til meg, men det er bare bra, for da har jeg noe å strekke meg etter!

 

Jeg er bare knappe 162cm over bakken, så jeg blir fort en liten "klump" og man ser kiloene fort på meg! Jeg "burde" nok veid rundt 60 kg for å være normalvektig, så jeg har en del å ta igjen etter svangerskapet. Men...den tid den sorg! Nå må jeg bare holde vekten noen uker til dette går bra og er offentlig, så ikke jeg får alt for mange slitsomme spørsmål!

 

Så lure dere er ang. vin/"drikkepress"! Men hva om noen andre også vil smake på denne fantastiske "fake -vinen", hva gjør man da? Jeg var på jobbtur for noen uker siden og måtte si nei ca. syv ganger og det var litt slitsomt ja.. Jeg prøvde meg på at jeg ikke drikker så ofte ( hvilket jeg faktisk ikke gjør! :-) ) og at det er sjokolade som er min last og vi har alle våre osv... Men det er jo litt vanskeligere med familien da..

 

Ååå, gjærbakst, det hørtes fristende ut! Tror jeg skal prøve meg på det en dag også, elsker det! Håper du koste deg med besøk!!

 

I dag har jeg vært i ganske god form og utnyttet det med å sykle en tur i det deilige været! Det var godt å ha litt å "gå på" siden vi var på besøk i kveld hos venner og fikk både pizza og sjokoalde.. Nå er det tv litt, også i loppekassa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trimmetrynet

I dag har vært såå god med tanke på kvalmen og ellers formen. Sittet i sola og ruslet rundt i hagen og slappet av hele dagen! Spist vannmelon og druer og rukket mengder med vann! Spist "helt" riktig til alle måltider og holt meg innenfor mine egentlig tilmålte 1600kcal som je har gitt meg selv noen uker nå! Hurra! Og jammen ble det ikke en god trimøkt på slutten av dagen med 30 min sykkel og en lang gå/joggetur i lysløypa! Herlig med sånne dager! Want more of these!! :-)

 

God helg folkens! Jeg tar mentalt langhelg nå selv om jeg skal på jobb i morgen!

 

Kos dere med masse frukt og grønt, da blir man så fornøyd etterpå, vannmelon og druer og appelsiner er virkelig å anbefale i sola!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Så bra at formen din er bra, håper det varer sånn for deg, deilig med godvær og sykkeltur.. Så flink du er med mat, blir inspirert av deg, både trimmer og spiser rett:D

Her er det dårlig vær, jeg er uten bil for tiden så det blir noen trilleturer;) Bor ganske på landet så her er det bakker overalt, så er stiv og støl..

 

Du er jo ingen klump, normal vil jeg si både i vekt og BMI:)

 

Her er jeg ikke sååå flink med mat for tiden, hadde gått opp en halvkg i starten av uken og ble litt deppa, men den er borte igjen nå, heldigvis, vil vente litt til med å gå opp mer.. Ble rimelig fornøyd da jeg fikk på meg en Bula bukse i str L som har vært for liten over rumpa før, men som passer perfekt nå, til tross for babymage:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest crazynorway

Har hatt noen fine dager hjemme hos mamma.

Det at jeg ikke drakk gikk helt ubemerket siden jeg ofte tar hvite månder.

Men det at jeg ikke hadde smakt på den røkte ørreten var vist et stort tegn. Konklusjon jeg drikker for lite og spiser for mye rå fisk til vannlig har gått noen turer mens jeg var hjemme men spist mest.

Veier 73 kg fant jeg ut så litt bedre enn ventet.

Satser på å veie 85 kg mot slutten av svangerskapet da.

Håper der alle har hatt det fint siden sist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Hehe, vet mamman din at du er gravid nå da? Så deilig at du ikke veide det du trodde da:) Jeg har fått endel vann i kroppen men heldigvis ikke gått opp så mye fordi, en kg opp å ned alt ettersom det er morgen eller kveld;) Fått målt symfysemål av jordmor å de lå laaaangt over normalen så hun ville jeg skulle være obs på kynnere ettersom jeg fødte fire uker før tiden sist gang:) Håper dere har en flott helg crazynorway og Trimmetrynet:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazynorway

Godt å være hjemme hos min kjære igjen.

Ja mamma vet det nå. Hadde ikke regnet med å bli avslørt på at jeg ikke spiser rå fisk eller spekemat, mamma trur det var lettere å være gravid når hun bar meg enn det er nå for da kunne de spise alt.

Så nå går hun og venter på 19 juli som skal være den sikre datoen.

Begynner å føle litt kvalme nå.

Og leser skrekelig mye om babyens utvikling kan snart ta eksamen i babyens første trimester:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...